8.817 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Pris på tegning? Pris på tegning?

Hej med jer!

Jeg er blevet spurgt om jeg vil lave en tegning til én, og er nu i tvivl om hvad jeg skal tage for det. Jeg har ikke prøvet at tegne på bestilling for folk jeg ikke kender.
Nedenfor er er billede af en tegning jeg har lavet, som er den "stilart" hun ønsker.

Hvad tænker I kunne være en priside? Jeg tror den tegning hun ønsker, vil tage 3-4 timer at lave (A4).

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Stikkontakt 205 kr.
  • Move out cleaning 1.000 kr.
  • Nedtagning af tapet 5.000 kr.
  • Reparation af zinktagrende 1.800 kr.
  • Toilet og vaskafløb (små VVS-opgaver) 1.000 kr.
  • Skift af gummiring på AEG vaskemaskine 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pris på tegning?
  • #1   26. nov 2016 Og endnu en tegning jeg har lavet

profilbillede
  • #2   26. nov 2016 Og endnu en

profilbillede
  • #3   26. nov 2016 Hun vil have lavet noget ala det her

profilbillede
  • #4   27. nov 2016 Jeg har købt et, dog af min lille datter. Jeg gav 250 kr. for det, og det er et nummer større end A4. Det synes jeg var en fair nok pris, men ville nok heller ikke have givet så meget mere end 300 for det.

profilbillede
  • #5   27. nov 2016 Fordi du ikke synes det er pænt nok/godt nok til at koste mere, eller fordi du i det hele taget ikke vil give mere for en tegning?

• #6   27. nov 2016 Giv dig selv en timeløn, du synes er fair. Personligt synes jeg, at alt under 50 kr. i timen er tyveri, men det er egentlig op til dig. Vupti, så har du din pris. Du kan evt lægge prisen på materialer og forsendelse oveni.

• #7   27. nov 2016 Jo jeg synes det er pænt nok, er rigtig glad for det.
    Men jeg vil ikke give mere for sådan en str. tegning.
    Hvis der var flere personer på, og det var større, så ville jeg godt give en højere pris også.
    Jeg har selv tænkt på at få et af min hund også.

• #8   27. nov 2016 Selvfølgelig er forsendelse osv. en pris oveni

• #9   27. nov 2016 har fået tegnet vores børn af en "næsten" proff tegner. de har kostet i nærheden af 800,- for et A3 størrelse. pengene værd, det tager jo trods alt en hulens masse tid, og selvom det "bare" er at sidde og tegne så det jo stadig et arbejde du udfører, og derfor skal du ikke bare lade dig nøjes med få kroner.. pris og kvalitet hænger sammen.

• #10   27. nov 2016 CTS hvad tænker du selv af pris?

• #11   27. nov 2016 Jeg har tænkt 150-200 smiley netop ud fra ideen om timeløn. Og udfra andre tegneres priser. Og så porto udover smiley

• #12   27. nov 2016 Okay jeg synes så heller ikke du skal forære det væk jo, synes som sagt, sagtens hvis det er godt at en 250-300 kr. er i orden.

Synes det billede som er efterspurgt ser lidt mere svært ud, end de andre nemlig.

• #13   27. nov 2016 Jeg har bare bemærket at de dygtige tegnere tager fra 600 kr og ofte langt op over 1000 kr alt efter størrelse, motiv og hvor dygtig kunstneren er smiley Så synes jeg 150-200 for en tegning som min, der SLET ikke er i samme niveau, virkede okay smiley så kan jeg altid sætte prisen op med tiden smiley

Jeg tror tegningen tager omkring 3-4 timer. De andre jeg har vist her, har taget max 1 time (pånær løven, som ikke er færdig).

• #14   27. nov 2016 Ja du kan jo altid lagde det stige i pris efterhånden.
    Ja jeg har også haft kigget på nogen ret dyre priser, men så længe det er et større arbejde, så skal der selvfølglig også betales for det.

• #15   27. nov 2016 Jeg tænker som du selv siger en 150-200 kroner eller deromkring smiley Min formodning er at dine materialer ikke koster voldsomt meget, så jeg synes du udelukkende skal ligge vægt på den tid og energi du bruger på det.

Selv sætter jeg min pris efter hvad jeg bruger af materialer og tid (størrelse spiller selvfølgelig ind). Hvis vi f.eks. tager størrelsen 23 x 30,5 cm: Materialer er omkring 100 pr. tegning, jeg bruger gerne 10-20 timer på en tegning, alt efter motivet. Det koster 600 kroner og så + 200 hvis der skal et ekstra dyr på. Jo større tegningen ønsker, jo højere er prisen selvfølgelig smiley Sidst jeg regnede det ud, tjente jeg i gennemsnit 37,5 i timen på at tegne, så det er ikke meget, hvis man regner det ud som timeløn smiley

profilbillede
  • #16   27. nov 2016 Men dine tegninger er også på et noget andet niveau, og en lidt anden stil, end det vedkommende ønsker smiley der går vidst lidt tid, før jeg når det niveau smiley

Kommentér på:
Pris på tegning?

Annonce