1.756 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 151 Svar

Juleforberedelses tråden :-) Juleforberedelses tråden :-)

Jeg elsker julen og hyggen, og selvom jeg i år ikke er super meget i julestemning pga ferie, flytning osv, så hygger jeg nu alligevel.

Tænker vi kunne have en tråd her hvor vi kan sludre de næste par dage, måske give hinanden tips , vise billeder er kreationer osv frem smiley

Er I ved at være klar til på lørdag?

Jeg har fået bagt brunkager og vaniljestjerner, fået lavet brændte mandler og havregrynskugler, og så skal jeg lige have lavet noget konfekt, og så bliver der ikke lavet mere guf i år, har simpelthen ikke overskudet.

Mangler kun at få pakket gaver ind og få købt et glas ribsgele, og så har jeg vist eller styr på alt det jeg nu kan lige nu smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Juleforberedelses tråden :-)
  • #2   22. dec 2016 Jeg skal absolut ingenting nå at lave, så julen kan bare komme an - jeg er SÅ klar! smiley

• #3   22. dec 2016 Jeg har lagt til brunkager i fryseren, der er købt mandler og sødmælk til risengrøden/ris a la mande, anden og stegen er lagt i køleskabet og hele huset har fået en tur med vand og sæbe.
    I morgen skal risengrøden laves og stegen steges, samt træet skal ind og pyntes. Det eneste nervepirrende er den steg og den and - det skal bare være godt.

• #4   22. dec 2016 Haha, ja det er vist lige til at overkomme. Vi holder jul herhjemme og så kommer svigerfamilien, men altså kan jo ikke begynde på maden endnu smiley

I morgen koger jeg risengrøden til risalamande, og så spiser jeg grød til aftensmad, min mand er nemlig ikke hjemme. Regner også med at skrælle kartofler i morgen aften, og så bare putte dem i en gryde med vand, og så lige skifte vandet og tilsætte salt inde de skal koge lørdag smiley

Mine svigerforældre medbringer rødkål, franskekartofler, sofavand+vin , mandelgave og clementiner. Og ja jeg skal jo så lave alt maden, her bliver der også serveret en rødkålssalat, jeg spiser nemlig kun rå rødkål og kan godt lide der er lidt frisk til maden smiley

• #5   22. dec 2016 Og så mangler jeg gavepapir til de fødselsdagsgaver, som skal gives lige efter jul og til min søn på hans fødselsdag nytårsaften. Heldigvis skal jeg ikke bruge julegavepapir - for det er udsolgt overalt smiley

• #7   22. dec 2016 Åh ja jeg skal også lige have gjort lidt rent , men det bliver altså først gjort i morgen eller lørdag formiddag. Manden er stort set ikke hjemme i morgen, først job og så skal han øve med bandet i morgen aften. Så tænker jeg sætter ham til at støvsuge og vaske gulve på lørdag, han skal sgu også lave lidt smiley

Vi er jo lige flyttet ind her d 10, så altså jeg har en god undskyldning for at der altså er lidt rod hist og her, haha smiley

Kalkunen bliver leveret ved døren i morgen, det er altså lige lidt nemmere end at skulle slæbe sådan et kræ med hjem fra bilka smiley

• #8   22. dec 2016 Minion: Haha, men det bliver heldigivs jul alligevel smiley

DKK: Åh det er så træls at have fødseldag så tæt på jul, det syntes jeg i hvert fald, og jeg har endda først d. 11 Januar.

• #9   22. dec 2016 julegaverne er pakket ind. og dem til familien på bornholm er også sendt til dem.
    kagerne er bagt - på nær specier - for jeg har spist dem smiley ny dej er dog lavet til imorgen.
    juletræet er hentet idag
    så jah.. tror jeg er ret godt med smiley

• #10   22. dec 2016 julemaden skal jeg kun tænke på at købe ind smiley - det bliver fader der får lov at lave den.

• #11   22. dec 2016 Åh ikke nævne specier, plejer ALTID at bage chokoladespecier, men kan simpelthen ikke overskue det i år. Har simpelthen været et par stressende måneder. Men hvad pokker, det bliver jo jul alligevel smiley

• #12   22. dec 2016 vi har heller ikke fået bagt meget i år - der har ikke været tid.
    vi plejer at bage 3-4 gange vanilje kranse xD i år blev det kun 1 gang i sidste uge.
    men jul bliver det jo smiley og nu er der hvertfald småkager til juleaften smiley

• #14   22. dec 2016 Årh, jeg kæmper en brav kamp med sklerose udtrætning, medicin udtrætning, og bam! værs'go en gang omgangssyge oveni - jeg skal nok lade være med at gå i nærmere detaljer. smiley

Har det dog nogenlunde i dag, så smittefaren burde være overstået på lørdag inden gæsterne kommer.

Vi skal holde både jul og familiejulefrokost efterfølgende. Min mand er selvstændig med egen butik, så det er begrænset hvor meget tid han har til det herhjemme. Lia fælder, så huset ligner noget der er løgn. Det er ufattelig hvor meget underuld der kan komme fra en enkelt hund.

Her er ikke blevet bagt eller pyntet op til jul, men... jeg når det jeg når. Fodret af skal folk nu nok blive. smiley

• #16   22. dec 2016 M. I : Og ved du hvad, det skal nok blive jul alligevel smiley Jeg er også fuldstændig udmattet, har virkelig ingen energi overhovedet, de sidste måneder med sygdom, opertion, ferie og flytning en uge efter hjemkomst har virkelig taget afsindig hårdt på mig.

Min mor var så sød at ringe her lidt tidligere, og spørge om hun skulle lave en borddekoration til os, for hun havde rigeligt til to. Så den kommer hun med i morgen, når hun kommer for at bytte julegaver smiley

• #17   22. dec 2016 To ænder skal steges i morgen, en skal afleveres til min far som han skal hygge sig med juleaften og den anden skal vi have med til Svigermor til vores egen juleaften.

Det er vist alt, jeg har at gøre inden jul.. nå ja - og så tøjvask og rengøring, min søster kommer nogle dage, så det ville være pænt af os lige at fjerne overfladesnavset, tænker jeg smiley

Der er dog lidt men'er indvolveret - En bil står på værksted og får lavet pladearbejde. Ingen garantier for, at den kan blive færdig inden lukketid i morgen.
    På den anden er der lige gået et rør så der pisser hydraulikvæske ud, når vi drejer til højre - så lige nu er vi ret billøse... Og med 225 km til familien, så er det faktisk lidt kritisk...

Måske vi skal have virkelig meget and, husbonden og undertegnede...

• #18   22. dec 2016 Ej hvor øv med bilerne CH !!! Håber det hele løser sig for jer .

• #20   22. dec 2016 Også mig, Rikke - det er top-surt!

• #21   22. dec 2016 Rikke, ja... de må jo tage det som det er. Håber du har tid til at komme dig og passe på dig selv - og god jul! smiley

• #22   22. dec 2016 Ch: Det er da også et virkelig lorte tidspunkt begge biler vælger at gå i stykker på!!

Jeg håber kalkunen lykkes ligeså godt for mig i år, som det gjorde sidste år. Ellers må vi jo indvadere min mor og stedfar, det er da fordele ved at bo så tæt nu, ahahahahaha smiley

• #23   22. dec 2016 M.I : Vi tager det MEGET stille og roligt med at få hængt ting op osv, vi skal jo nok nå det på et tidspunkt, min mand er også total bombet. Og skal heldigvis kun noget en dag mellem jul og nytår, og ellers inge planer før min fødselsdag til Januar smiley Så ja jeg passer på mig selv, og tager det stille og roligt, så passer mig rigtig fint vi bare bliver 5 personer juleaften, helt stille og roligt og bare hygge med god mad smiley

• #24   22. dec 2016 Sidste år da vi kørte hjem fra julefestivitas valgte bilen at droppe alle andre end 2. gear..
    Så vi er inde i rytmen med det der med bil-breakdown til jul *GG*

Forrige år skete der også et eller andet. Husker at vi holdt på en parkeringsplads ved Roskilde på vej til juleaften, men jeg kan ikke huske hvorfor *GG*
    Det må jeg lige høre husbonden om, han husker med garanti hver en detalje smiley

• #25   22. dec 2016 Ej det er skisme da også uheldigt CH !! Mon bilen går på juleferie? smiley

• #26   22. dec 2016 Lad mig bare sige det sådan, at heldet ikke vanligvis er vores følgesvend, heller ikke i denne henseende smiley smiley

• #27   22. dec 2016 Ch: Haha åh hvor jeg dog bare kender det!! Nu har vi så ikke bil, men heldet er sgu heller ikke med os. Utroligt vi endte med at få den her lejlighed smiley Men jeg fik da så også smadret noget Bjørn Wiinblad under flytningen, så uheld var der skam smiley

• #30   22. dec 2016 Tina: Det er faktisk også ret hyggeligt bare at være sig selv, det var vi sidste år.

Men jeg stresser nu ikke mere i år hvor vi får gæster, men vores jul er også altid helt nede på jorden og stille og roligt, og altså maden er jo den samme, skal bare lave lidt mere ( meget mere, er du gal min svigerfamilien har en sund appetit smiley ) smiley

• #31   22. dec 2016 Her er alt som det plejer til jul, kæmpe diskutioner med familien fordi jeg vælger at holde jul med kæresten og vores unger ( han har kun knægten hvert andet år ), min side af familien mener så jeg har fravalgt dem for tid og evighed fordi jeg i år vælger ikke at holde jul hjemme som jeg plejer.

Julepynt er der ikke noget af her andet end bjerget af gaver hvor største delen dog lige er blevet afleveret hos min mormor hvor resten af familien skal holde jul.

And og flæstestegen ligger til optøning i køleskabet
    hunden er nybørstet og skal i bad i morgen tidlig når datteren stå på (teenager så bliver nok først omkring middag )
    Ungen ligger syg med feber og ond i halsen
    Mine hænder er stået af og vil ingenting, har fået voldsom seneskedehinde betændelse i begge hænder og kan ikke engang smørre min egen mad pt.
    Nerverne er på højkant, det er første gang jeg skal lave mad til svigermor (som er rigtigt rigtig dygtigt) eller det vil sige jeg kommer til at sidde på en stol og dirigere kæresten, nu hvor jeg ikke kan.
    kæresten er så lige sendt ud efter de sidste indkøb så vi ikke skal stresse efter det i morgen.
    I morgen skal jeg hygge med ungerne og der skal laves havregrynskugler og pyntes juletræ, noget jeg eller plejer at gøre selv , men knægten er kun 7 og skal selvfølgelig have lov til at være med.

På trods af at alt går stik modsat af ønsket, er jule stemningen i top, vi hygger med julemusik, æbleskiver og gløgg /varm kakao, vi glæder os helt enormt til jul, er overbevidst om at vi får en kanon juleaften og juledage fra i morgen hvor der er dømt juleferie for os alle

• #35   22. dec 2016 Jeg tager det helt roligt, det er endnu ikke sket endnu at jeg ikke har nået det jeg skulle smiley
    Jeg mangler bla. at købe de sidste gaver.

• #36   22. dec 2016 Haha min mand endte med at give mad fra Bones i aften, så jeg sendte ham forbi Brugsen på vej derover for at købe ribsgele, så slipper jeg for at gøre det i morgen smiley

• #37   22. dec 2016 Mangler en mandelgave, men det er vist også det eneste, maden er købt, grøden lavet, gaverne pakket ind, servietterne sågar foldet, så ingen stress her smiley

• #39   22. dec 2016 Jeg laver også juletræer af marcipan og nougat, mine ser bare lidt anderledes ud end dine, og er lidt mere simple smiley

Uh skønt du nåede at blive færdig med dit broderiprojekt, har fulgt med på sidelinjen smiley

• #41   22. dec 2016 And...til hundene??
    Mine nøjes med alm foder og så et massivt gnaveben.

• #43   22. dec 2016 Isabelle - Jeg vil også have en sofa i køkkenet. Så kan jeg sidde der og nyde vin, mens kæresten laver mad til mig...

Jeg er også klar. Har lige pakket i dag. Hold da op, det var svært at få plads! Er så heldig at jeg skal på ferie til nytår og godt ind i januar, men det betyder også, at jeg skal pakke til ret lang tid, for jeg ikke kommer hjem til vores lejlighed i mellemtiden. Så jeg har skullet fylde en god del i sådan en weekendtaske haha.

Men jul er jeg klar til. Sendte gaverne med mine bedsteforældre hjem for er par uger siden. Og i morgen rejser jeg så hjem med Gomore, hvor jeg håber at få en hyggelig tur.

• #44   22. dec 2016 Men burde faktisk panikke, for en af de gaver jeg har bestilt ankom igår, med ikke mindre end TO fejl på!

• #47   22. dec 2016 Vi skal bare have købt røde servietter, så er alt klar smiley

• #48   22. dec 2016 Var fandme tosset da jeg opdagede det i morges, heldigt for dem at firmaet havde lukket der, ellers havde jeg sku skældt dem ud!
    Nu fik de kun en skideballe på mail og på Fb smiley

• #49   22. dec 2016 Jeg steger stegen smiley
    Anden bliver lavet på selve dagen, den kom først op i dag, så den er slet ikke optået før d.24. Stegen bliver lavet i morgen, og så får vi noget af den dér - resten er til d. 24. Den vejer 1½ kg og det er blot for at vi har noget at spise ud over and. Ungerne er ikke rigtig til and andet end lår, så de får medister. Og de kan ikke fordrage julemedister, så det er en alm traditionel medister uden for mange krydderier.

• #50   22. dec 2016 Jeg har lige pakket de sidste gaver til pakkespil ind.
    Mine forældre overraskede mig i går med at vi skal spille til både juleaften og julefrokost 2. Juledag, så jeg måtte lige spæde antallet af gaver lidt op smiley
    Ellers så er det sidste vi mangler at få vasket lidt tøj osv.

Ellers tuller jeg lidt rundt og gør noget mad klar til i morgen tidlig, hvor vi på arbejdet har hygge julemorgenbord. Vi har alle lidt med til morgenbordet, og jeg stå i år for bacon, pølser og lidt frugt... Så det er jeg ved at gøre klart til at kunne lave i en ruf i morgen tidlig.

• #51   22. dec 2016 Ceciclie: Har ikke lige noget billede, har ikke lavet dem endnu smiley

Men jeg ruller bare marcipan ud i et rektangel , putter nougat på, og så marcipan ovenpå, og så skæres de ud i trekanter, dyppes eller pensles med chokolade, og så drysser jeg hakket usaltede pistacienødder derpå, man kan jo også drysse med andre nødder krymmel , kokos osv. Simpelt, nemt og hurtigt smiley

• #52   22. dec 2016 Zenta - Hvad var det, hvis jeg må spørge? smiley

• #54   22. dec 2016 Nååå..
    Holy cow - opdagede kamstegen vejer næsten 2 kg smiley
    Den var på knaldtilbud i Rema 1000 for 50 kr, så jeg tjekkede ikke vægt.
    Skal skisme have den tøet op inden i morgen smiley

• #57   22. dec 2016 Jeps Cecilie, flade trekanter og så med chokolade og "pynt" . Det er så dejlig nemt og simpelt, og smager jo godt smiley

• #60   22. dec 2016 Cecilie - Det bliver da spændende at se, hvad han får lavet smiley

• #61   22. dec 2016 Mangler lige at pakke et par gaver ind, og så skal jeg selvfølgelig koge risengrød i morgen, til aftensmad og risalamande, så jeg kan få risalamande til morgenmad 1. juledag smiley
    Skal holde jul hos forældrene, og blev virkeligt glad, da min mor sagde nej, da jeg spurgte om jeg skulle medbringe noget smiley Det bliver dejligt nemt at holde jul i år smiley

• #71   23. dec 2016 Risengrøden koger og puttes snart under dynen! Julens højdepunkt er risalamanden smiley :D

PS: JA, jeg er helt med på risalamande som morgenmad 1. juledag!!

profilbillede
  • #72   23. dec 2016 Min far har til gengæld gang i rødkålen og det lugter jo som bekendt så skidt at man næsten ikke kan nærme sig inden for 5 meters radius selvom emhætten kører for fuld udblæsning.....

profilbillede
  • #73   23. dec 2016 .....jeg skal finde et sted med bare nogenlunde sushi der har åbent i morgen aften...og som bringer ud smiley

Man når ikke rigtig juleaften i Jylland når man har nattevagten i København. Men jeg tror det nok skal blive lige dele hyggeligt -og hårdt -for sådan tror jeg julen er for vores målgruppe.

Men julegaverne er sendt til Jylland, Julegaverne som jeg donerer til Reden er for længst pakket ind og afleveret....så mangler jeg lige at skrive 12 siders opgave -men den ender tydeligvis med at komme med på "ferie" den 25...

Så ja jeg går lidt glip af den traditionelle jul...men jeg skal nok lige nå forbi til "Gode råd" og Surrib...min gudnevø og familien smiley

• #74   23. dec 2016 Risalamande er bare det bedste til morgenmad d. 25, og også gerne igen om eftermiddagen smiley

• #75   23. dec 2016 Obster: Har du ingen vener på øen du kunne holde jul med ? Eller er du helt okay med at vlre alene ?

• #76   23. dec 2016 Så er vi i gang. .

To rapænder efter de første 3 timer i ovnen..

profilbillede
  • #78   23. dec 2016 Rikke jo jo skam! ork! smiley der er mere end rigeligt der har tilbudt og inviteret...både venner og bekendte og flere i min andelsforening her smiley ...og nu også folk fra HG smiley <3

Men jeg bliver hjemme af tre grunde:

1) jul...jul er noget for mig hvor man fejrer sin familie og det er alligevel ikke helt det samme (Mit job er dog en undtagelse -og de er klart nr 2 på min liste over steder at holde jul)

2) Jeg synes det er mest fair for Minion at der ikke sker alt for meget, mange af invitationerne har også involveret ham (ellers var det helt urimeligt meget alenehjemme-tid) men jeg synes det er bedst for ham at være hjemme i vante omgivelser og ikke skulle være alene hjemme ovenpå en for ham begivenhedsrig aften og masser af mennesker.

3) jeg skal alligevel være i et vidst mindset når jeg skal på arbejde og lige den nat tror jeg der godt kan dukke et par dæmoner op....og der vil jeg helst være "frisk mentalt" til det smiley

-Det er som sådan kun lidt trist i stik når jeg tænker på min familie som jeg ikke får set for tit, men dem ser jeg jo senere smiley til gengæld har jeg jo fra barnsben været vant til at jul ikke er en "hellig" dag i forhold til arbejde. Med en mor og en stedfar der begge arbejdede på døgninstitution så har vi da holdt nogle få juleaftner hvor den ene eller anden -og en enkelt hvor begge måtte arbejde. Og jeg ville gøre mine forældre ret meget til skamme hvis jeg ikke tog det som jeg heldigvis også gør smiley smiley -det skal nok blive godt smiley

• #79   23. dec 2016 Obster: er sikker på at du får en ganske hyggelig juleaften med Minion, det kan ikke andet end at blive hyggeligt, med den lille bredflab smiley
    Dog er menuen ikke så velvalgt..... hvem fa'en gider at spise rå fisk juleaften ? smiley smiley smiley

• #80   23. dec 2016 Haha...han skal i hvert fald nok sørge for at hygge sig... smiley smiley

Og jeg kan ALTID spise rå fisk smiley :P smiley

• #82   23. dec 2016 Rå fisk, forstår jeg ikke smiley Jeg har forsøgt mig med at spise sushi, og det er bare NO GO smiley Næ du, jeg vil have flæskesteg, andesteg, risalamande osv smiley

• #84   23. dec 2016 Haha det er skam faktisk også ud fra devicen at til jul skal det være som det ALTID har været. Men jeg nægter altså at langtidsstege en iøvrigt afsindigt dyr HEL and. pille små kartofler, lave rødkål og gammeldags hvidkål, tranebærsovs og en sovs der næsten kan skæres i tern... til EN smiley smiley (som så rejser fra resterne?? smiley )

Og alt andet...er bare ikke godt nok den aften...så jeg dropper det altså i år...og tager hjem og støvsuger alle de rester de har smiley smiley

• #86   23. dec 2016 Var på pizzavognen i dag smiley

• #87   23. dec 2016 Jeg har før holdt jul alene, hvis jeg f.eks kun lige havde en enkelt fridag, eller der var snestorm, og der har jeg da selvfølgelig lavet hele den store julemenu, bare til mig selv smiley Det vil jeg sgu ikke gå glip af smiley

Har for øvrigt lige fundet ud af at min store fryser ikke indeholdt en flæskesteg, som jeg havde tænkt mig at tø op, og stege 1. juledag. Så nu er jeg desværre nødt til at køre ned og handle smiley For jeg VIL have flæskesteg 1. juledag smiley Havde ellers håbet på at jeg fik det overstået i går ! Måske jeg er heldig, at der ikke er så mange her mellem kl. 18 og 19 ?

• #88   23. dec 2016 Det var godt, så længe det er selvvalgt og man har det fint med det, så har jeg ikke ondt i maven, får derimod ondt i maven over dem der bare ikke har nogen at holde jul med smiley

Sidste år var vi bare min mand og jeg, og det var faktisk ret så hyggeligt smiley

Kalkunen er ankommet til døren ved 16 tiden i dag, spisebordet er sat ud i atriumgården og klapbordet er hentet ind og sat på plads, dugen er strøget og lagt på bordet, tallerkener glas og dekoration er smidt på bordet.

Nu vil jeg gå igang med at koge risengrød om lidt, og så spiser jeg det til aften og gemmer det andet til risalamanden i morgen smiley

Min mor var her i eftermiddags og bytte gaver, og så var hun så sød at hun tog en dekoration med til bordet, hun ringede igår og spurgte om hun skulle lave en, det takkede jeg ja til, for havde glemt alt om blomster osv til bordet smiley

Senere i aften skal bordet dækkes færdig, og så skal jeg have lavet konfekt og skrællet kartofler, og så skal resten først laves i morgen smiley

• #91   23. dec 2016 Også her smiley

• #92   23. dec 2016 Her står den på kalkun, medister, hvide og brunede kartofler, sovs, franske kartofler, rødkål og rødkålssalat i morgen . Og så risalamande til dessert, og hjemmebagte småkager, havregryskugler, konfekt , slikfad og clementiner til kaffen ( teèn , da ingen af os der deltager i morgen drikker kaffe smiley ) .

• #94   23. dec 2016 Min søster siger at Malia gerne vil sidde hos sin moster i morgen ..
    Men kun indtil jeg sagde at så er det jo også mig der skal åbne Malias gaver smiley
    Så nu skal Malia ikke sidde hos mig alligevel smiley

• #96   23. dec 2016 Så er grøden færdig her, nu vil jeg hapse en portion inden hundene skal luftes.

Skal lave 3 slags risalamande i år, fordi min mand og hans familie er besværlige smiley Og så spiser de nærmest ikke noget af det alligevel , de vil hellere have grød før maden, og får det også når julen holdes hos svigermor, men sådan leger vi ikke her i huset smiley

• #98   23. dec 2016 her ville de også have grød før maden det må de for min skyld godt bare jeg må være fri jeg kan ikke fordrage risengrød eller lugten af den .
    Men at de så snakkede om at risalamanden skulle vente til den 25 , niks der stopper legen, vil sgu have det den 24. som jeg plejer med masser af mandler og en god mandelgave smiley

så det blev til at de spiser risengrød idag nden jeg kommer derned smiley alle er glade , de fik deres grød og jeg slipper for at skulle lugte til det, alt er pakket og klart hunden luftet, så nu venter jeg kun på kæresten kommer og henter os smiley

• #99   23. dec 2016 De får skam også grød når det bliver holdt hos svigermor, det er så i grøden mandlen er, og så er jeg bare ikke med i legen, for vil skisme ikke spilde plads i maven på risengrød juleaften smiley

Men når der bliver holdt jul her hos os, så bliver der altså ikke serveret grød.

Kan være jeg skal sige at de må spise min risalamande som jeg laver den, ellers er de bare ikke med i legen om mandlen, det er jo sådan det er for mig ved dem, så er jeg nok sikker på at vinde mandlen, ahahahahahaha smiley

Ej spøg til side, jeg laver risalamande som ALLE kan lide, også selvom det kræver 3 forskellige slags. Tror jeg vil gøre noget nyt med mandlen i år, for man kan jo tydeligt se hvilken tallerken der er til mig, og lugte hvilken der er til min mand, så det ville være nemt at snyde hvis den der putter mandlen i nu mener en bestemt skal vinde eller ikke skal vinde smiley

• #101   23. dec 2016 Jeg kan også godt lide risengrød, men altså ikke så meget at jeg vil spilde plads i min mave juleaften, på at spise det før selve middagen smiley

For min skyld kunne vi godt droppe mandelgaven de år vi er hos os med svigerfamilien, for de spiser stort set ikke noget risalamende, så tror egentlig kun de gør det for at vinde en gave, og så syntes jeg måske det er lidt fjollet at stå og lave 3 slags, når det egentlig kun er mig der VIL have det juleaften smiley

Me i år tror jeg at jeg laver 5 sølvpapirspakker med en mandel i hver, hvor den ene så er smuttet, og så lader jeg en af de andre smide dem på bordet ved hver tallerken. Så er det i hvert fald 200 procent sikker man ikke enten vælger en vinder eller udelukker andre smiley Er jo altså pænt nemt at se de sorte vaniljekorn i min portion, og pænt nemt at lugte den ækle mandelessens i mandens smiley

• #102   23. dec 2016 Det værste er når min lillesøster, der ikke spiser risalamande, tager en portion - nogle gange med kirsebærsovs - for at køøre det rundt over hele tallerkenen i forsøg på at finde mandlen, og bagefter:

"Vil du have min portion???"

Tak men nej tak

• #103   23. dec 2016 Haha, jeg forstår jo ikke man tager en portion, hvis man ikke kan lide det smiley som sagt melder jeg mig frivilligt ud af konkurrencen når vi har holdt det ved svigerforældrene, for gider ikke spise risengrøden smiley

• #105   23. dec 2016 Ej men det er altså også belastende at se på smiley

• #106   23. dec 2016 Haha , jeg er også den eneste der ikke spiser grød ude hos mine svigerforældre. Sidder altid og tripper og tænker : " så blivedog færdige så vi kan komme til det rigtige mad" smiley

• #108   23. dec 2016 Det er jo også risalamande i får, hos os er risalamanden også dessert men grøden får de FØR maden.

• #109   23. dec 2016 Vi tager op til mine forældre, som forbereder alt smiley Så dejligt nemt smiley
    De har endda bagt småkager til mig smiley
    Jeg har ikke rigtigt haft overskud til noget julerier i år andet end at pynte op og pynte juletræ smiley

Min søn bliver 18 år 2. Juledag og det er der fokus har været den senere tid smiley Vi holder den dog 1. juledag, da jeg ikke kunne få fri fra arbejde den 27.
    Skal arbejde alle mellemdage smiley Ingen juleferie til mig andet end på mandag smiley Det er en rigtig arbejdsgiver-jul i år.....

• #110   23. dec 2016 Jeg elsker risengrød, men det ville godt nok føles underligt både at skulle have risengrød og derefter risalamande som dessert smiley
    Jeg spiser min vegetar-julemad og ser frem til gåturen efter aftensmaden, for derefter kommer risalamanden på bordet smiley :D julemaden da ok men risalamanden slår alt!!

• #111   23. dec 2016 ELSKER simpelthen vores nye stue, her er bare SÅ god plads. Før havde vi en lille dum stue uden særlig meget vægplads. Vi har et rundt spisebord, men selvom vi har taget klapbordet ind her til jul, er der bare stadig MASSER af plads smiley

profilbillede
  • #112   23. dec 2016 Dekorationen min mor kom med smiley

profilbillede
  • #113   23. dec 2016 Jamen de kan jo heller ikke spise risalamande når de har fået grøden før. De gange vi har holdt jul hos svigermor, der er der mig og så måske 1 eller to mere der har taget, og det har været en enkelt skefuld de har taget.

Jeg forstår det slet ikke, for risalamanden er sgu da herre vigtig smiley

• #114   23. dec 2016 Jeg skal arbejde i morgen fra 12-22, så jeg har taget utrolig let på juleforberedelserne i år smiley
    Bagt lid småkager og lavet lidt konfekt, det er det.

Min ældste søn på 25 er kommet hjem og laver julemiddag til familien (and, flæskesteg og nøddesteg) + div. tilbehør, de bliver 12 her i morgen.

Jeg har bare bedt ham om at gemme en portion risalamande til jeg kommer hjem. Der hvor jeg skal fejre juleaften, laver de risalamande med vaniljesukker.
    Gys, kan ikke fordrage det stads, skal der vanilje i en ret skal det være den ægte vare og ikke et rædselsfuldt erstatningsprodukt.

• #115   23. dec 2016 Har været klar i laaang tid det sidste rengøring og opsætning af bord osv er gjort idag.
    Stegene og ænderne bliver lavet imorgen, skal ikke i kirke og vi har ikke travlt og vi er en del til at lave maden sammen i morgen hvis ikke jeg ender med det hele igen.
    Men det bliver hygge og skal nyde det med min familie. smiley

• #116   23. dec 2016 Der er altid et eller andet med det risengrød og a la mande *GG*

I min egen familie spiser man risengrød d. 23. og så er der rester til a la mande dagen efter smiley

Jeg er en af de sære, der ikke kan lide ris a la mande (på grund af mandlerne) og jeg er så hamrende heldig at jeg altid får en lille portion uden mandler i.
    Jeg er med i konkurrencen - mandlen kommer bare i inden de hakkede mandler kommer i, så er det løst.

Rikke, har du ikke en grundsubstans, som du kan putte mandlen i og så arbejde med de forskellige slags ud fra den?
    På den måde kan du lave fair konkurrence selvom der er flere versioner ris a la mande..

• #117   23. dec 2016 Ch. Det bliver for bøvlet, for vi får SLET ikke spist alt det risalamande der er. Vi plejer at portionsanrette. MEN nu vil mine svigerforældre pludselig ikke have vanilje i, så nu kan man jo nemt se hvilken portion der er min, og lugte hvilken der er mandens. Mine svigerforældre og min mand spiser jo nærmest intet risalamande, så risikere at mandlen ligger i en skål og ikke bliver fundet smiley

Så jeg pakker bare 5 mandler ( den ene smuttet) ind i staniol, og så får jeg en af de andre til at placere end ved hver tallerken, og så må vi se hvem der er heldig.

• #118   23. dec 2016 Kors i skuret, det er besværligt med os kræsenpinde smiley

• #119   23. dec 2016 Ahahaha, ja og så skal det nok passe at når jeg gør sådan med mandlen , så vil de pludselig slet ikke have risalamande smiley Kunne godt forstille mig at min mand springer fra, og skulle ikke undre mig hvis de andre også gør. Så kan jeg sidde der alene og spise dessert smiley

• #120   23. dec 2016 Bummer! smiley

• #121   23. dec 2016 Så skal jeg da i hvert fald ikke være bange for, at der ikke er nok til min morgenmad d. 25 smiley

For jo laver en stor portion med fløde , sukker og mandler. Og så er det min mand skal have det der ækle mandelessens i, og jeg skal have vanilje i, og ja mine svigerforældre og svoger vil bare have de hakkede mander og ikke vanilje eller mandelessens. Så jeg kan nemt trylle resterne om til MIN version smiley

Men de plejer bare at spise meget lidt risalamande, så ved jeg ender med at have skåle der stadig er noget i, så ja det fungere ikke at putte en mandel i inde jeg deler op .

Jeg har på fornemmelsen at de kun spiser det, for at vinde den skide gave, og jeg syntes altså det er fjollet. Så sig da I ikke vil have det, så dropper vi det da bare, jeg er altså ligeglad med den gave, også derfor jeg takker nej til grøden hos dem, og så derfor ikke er med i kampen om mandlen smiley

Altså så ville jeg bare lave en lille portion til mig selv, for jeg VIL have risalamande juleaften smiley

• #122   23. dec 2016 Okay jeg er nødt til at få opklaret noget.... hvorfor skal man have mandelessens i, når der allerede ér mandler i? smiley

• #123   23. dec 2016 Fünke: Fordi man har dårlig smag , og åbenbart syntes den der syntetiske marcipanagtige smag åbenbart er the shit smiley

Jeg ved det virkelig ikke, ved bare min mand altid selv får lov at blande det i , når det er mig eller min familie der skal lave det, for vi er allesammen ved at kaste op bare ved lugten smiley

• #124   23. dec 2016 ...mandelessens smager også mere af marcipan end mandler...bare på den helt forkerte ækle måde smiley :D smiley

• #125   23. dec 2016 Præcis Obster, det smager virkelig frygteligt, og stinker også af H til, BVDR!! smiley

• #126   23. dec 2016 ..."skat, jeg er forbavset over hvor god smag du har i kvinder i forhold til hvor galt den må stå til med dine smagsløg!" smiley smiley

• #127   23. dec 2016 Ahahahahahahahahahaha smiley

• #129   23. dec 2016 Hahaha, åh nej når det smager af marcipan - i risalamande! - bliver det da bare endnu værre smiley

• #130   23. dec 2016 Her er stegen lavet i dag, så vi har spist noget til aftensmad og får den som opvarmet i morgen. Medister er taget op og anden er klar til at blive tilberedt i morgen. Lavede grød og brunkager i dag, imens min mor var forbi med min og ungernes julegave. Min var en løbegård, så den kunne ikke pakkes ind smiley Spild af gavepapir. Får ikke en eneste gave, der kan være under træet, men er SÅ spændt på ungernes reaktion, har virkelig tænkt mig om i år og købt ind, imens jeg havde penge, så de får alle - næsten alle - ønsker opfyldt. Én fra hunde og katte smiley Èn fra hinanden og én fra mig.

• #133   23. dec 2016 Risengrøden er kogt, og har spist noget af det til aftensmad. Resten er smidt på køl med masser af vanille og mandler smiley De sidste gaver er pakket ind, og smidt ud i bilen, hundenes kødben er taget op af fryseren, og lækker lille øko flæskesteg er indkøbt i fred og ro, uden voldsom trængsel smiley

Så nu er jeg klar til at det kan blive jul smiley

• #134   23. dec 2016 Sikke en døje I har. Kan man ikke købe risifrutti mere?

• #136   23. dec 2016 Søren: sidder du der og bander ? smiley smiley

• #139   23. dec 2016 Man skal sgu da have risalamande med mandler OG vanilje smiley

Nu fik jeg også lavet konfekt , bare et par roulader med marcipan, pistacie og nougat, og så mine nemme juletræer, begge dlee overtrukkt med mørk chokolade og drysset med usaltede pistacianødder.

Nu vil jeg snart lige skrælle kartoflerne, så skal jeg ikke bruge tid på det i morgen, og så er det altså også slut for i dag smiley

• #141   23. dec 2016 Jeg har stadig ikke pakket gaver ind ..
    Men må jo passe firmaet så folk kan få deres rådne aviser smiley

• #142   23. dec 2016 Det er hverken kønt eller fancy, men magtede simpelthen ikke at bruge særlig lang tid på det, men lidt skulle der laves smiley

profilbillede
  • #143   23. dec 2016 Rikke: det ser lækkert ud, og noget mere fancy end det konfekt, som jeg får serveret hos min moster: hun plejer at rulle kugler i marcipan, i halvdelen stikkes der en mandel ned i midten, i resten stikkes der et stykke chokolade ned i midten smiley Kønt er det ikke smiley Men smagen fejler jo heldigvis ikke noget smiley

• #145   23. dec 2016 Haha, det her tager ikke længere tid end at lave kugler. Plejer nemlig også ofte at lave kugler, men det gad jeg simpelthen ikke i år. Der bliver det her, og så er der også rigeligt til juledagene, vi bliver jo altså kun 5 personer i morgen smiley

• #146   23. dec 2016 Åh hvor er du sød Cecilie. Dine nissehuer er altså også ret søde, de minder mig om da jeg var barn, der ville jeg ALTID lave nissehuer, og så havde jeg altid røde hænder flere dage efter smiley

• #147   23. dec 2016 Min moster synes åbenbart at det tager alt for lang tid også at overtrække marcipanen med chokolade, så den del springer hun over smiley

• #148   23. dec 2016 Ann-Marie: Haha, jeg gider ikke konfekt uden chokolade på, syntes det bliver så tørt og fesent smiley

• #149   23. dec 2016 Rikke: Helt enig !! "Gudskelov" bliver det altid lavet i sidste sekund (sikkert mens man er på vej op ad havegangen smiley ), så det plejer ikke at være alt for tørt smiley

• #151   23. dec 2016 Cecilie: Det er meget tæt på smiley smiley smiley smiley

• #152   23. dec 2016 Er det marcipan, Cecilie? De der nissehuer? Jeg opdagede tilfældigvis at der stod rød frugtfarve på køkkenbordet, så måske jeg kunne nå at være en smule kreativ...

• #154   24. dec 2016 Uhh det er lige før jeg har ingredienserne til det..

• #156   24. dec 2016 ...du mangler bare den hvide chokolade og marcipanen? smiley :P smiley

• #158   24. dec 2016 Hahaha ja jeg går selvfølgelig ud fra at jeg har marcipan, ellers må jeg være endnu mere opfindsom med en pakke nougat smiley smiley

• #161   24. dec 2016 Så blev det fyraften smiley

• #163   24. dec 2016 smiley Woow Cecilie, det der ville jeg næsten ikke nænne at spise, det er alt for fint til det.
    Meeen så ville ideen jo gå af smiley
    Fløden, som jeg tog op af fryseren igår, den er for gammel, så jeg skal have fløde smiley Troede lige ALT var handlet ind, men mangler også pomfritter til sønnen. Han HADER kartofler og ris er nok ikke lige så fedt at spise juleaften...

• #164   24. dec 2016 Fik ikke skrællet kartofler i aftes, var for træt og gik i seng smiley

Nu sidder jeg i sofaen med mand og hunde, og prøver at lette røven og komme i sving smiley

• #166   24. dec 2016 Rikke, gør som os. Vi spiser næsten kun aspargeskartofler, og dem er det nok at vaske grundigt. En enkelt gang i mellem, når vi trænger til kartoffelmos, så benytter vi de store bagekartofler, der er lette at skrælle og har den rigtige konsistens til mos. Det var lige et gratis trick smiley

• #167   24. dec 2016 Det eneste jeg skal er i bad og så er det jul smiley
    Så det er lige til at overkomme smiley

• #168   24. dec 2016 Jeg gider ikke aspargeskartofler, syntes de har en træls konsistens, ja jeg er omvendt af andre ved det godt smiley

Bagekartofler bruger jeg altid til mos, netop fordi de er meget nemmere at skrælle smiley

Har fået skrællet 5 kg kartofler nu!! Men min svoger kværner let 1½ kg kartofler , og vil gerne have rester til biksemad en af dagene smiley

Minion: Jeg er tilbage i sofaen igen, haha. Nu skal jeg lige lade op til at få lavet risalamande smiley

• #169   24. dec 2016 Jeg synes, jeg har været flittig i dag smiley kartoflerne er allerede skrællet, bordet er dækket, rødkålssalaten er færdig, risalamanden er smækket sammen, og svinet er smit i sous viden, så nu skal jeg bare have smidt mig selv i bad og have svunget støvsugeren en ekstra gang, og så er det ved at være jul

• #170   24. dec 2016 Vi får besøg af min onkel, men jeg skal også snart have lavet en persilleolie, hvilket jeg TROEDE var nemt og det skriver alle også.. bortset fra at jeg er en idiot i et køkken og da slet ikke kan håndtere alt det med at olien skal nå præcis 58 grader og sies gennem både si og kaffefilter og what is this....

• #171   24. dec 2016 Nå, jeg må hellere lette røven, medisteren steger jo ikke sig selv, og risalamanden laver heller ikke sig selv smiley

• #172   24. dec 2016 Aw, det med temperaturen.. det bliver godt nok gustengrønt, hvis den kikser smiley

• #173   24. dec 2016 Altså jeg er sikker på der ligger et termometer et sted... men det er så kompliceret!! smiley

• #174   24. dec 2016 Haha bare tænk det som et kemiforsøg i stedet for madlavning, så bliver det meget sjovere smiley

• #176   24. dec 2016 Mht persilleolien, så er stegetermometeret brugbart smiley

• #178   24. dec 2016 Jeg skal tage mig sammen til at gå i bad .. Jeg har nok at se til smiley

• #179   24. dec 2016 Shit jeg ville få stress hvis jeg var dig Isabelle smiley Eftermiddagsgæster, og så er du ikke engang færdig med forberedelsere til middagen endnu, haha.

Min stresstærskel er så også lav, så det kan sagtens være det bare er mig. Jeg har fået lavet risalamanden, og medisteren er lige røget på panden. Om lidt skal jeg igang med at gøre kalkunen klar til at komme i ovnen smiley

• #180   24. dec 2016 Jeg brugte stegetermometer og det var godt, for ellers havde jeg ikke anet hvornår olien var færdig smiley Succes!

profilbillede
  • #181   24. dec 2016 Fünke. Der blev forhåbentlig mere end det der smiley

Her er kalkunen kommet i ovnen, rådkålssalat, medister og risalamande er i køleskabet, kartoflerne står i gryde med vand, bordet dækkede jeg igår. Så jeg er vist ved at være helt med nu smiley

Eller det vil sige, skal lige have gjort badeværelse rent, og min mand skal svinge støvsugeren. Og så skal vi have klædt om. Så tror skisme vi bliver klar til at se Disney juleshow kl.16 smiley

• #182   24. dec 2016 Rikke: nej nej nej der er skam fremskridt smiley

profilbillede
  • #183   24. dec 2016 Og ja Disneys juleshow er et must! smiley

• #184   24. dec 2016 Jeg plejer at nyde at stå i køkkenet, men i år er det hos min mormor og morfar, så jeg har ikke rigtig noget det at lave. Det er lidt mærkeligt. Er på vej derud nu, så jeg er helt klar. Jeg fik så ikke lige prøvet min kjole før jeg tog ned til mine forældre, så den er godt nok noget kort.... ??

• #185   24. dec 2016 Så er jeg skisme også klar, nu er der ikke mere jeg kan lave lige pt. Kalkunen er blevet badet et par gange i stegeskyen, og er blevet klædt i bacon , efter den lige fik ½ time uden tøj på først smiley

Fünke: Med den fart er det vel færdig til nytår smiley

• #186   24. dec 2016 Hahaha det er ikke min skyld, det er den opskrift jeg fulgte, jeg troede da ikke det ville tage SÅ lang tid smiley smiley

• #187   24. dec 2016 Så er der også tændt for kartoflerne , det tager jo en halv krig at få sådan en baljefuld i kog smiley Jaja så kunne man koge vand og hælde ved, men med min lille elkeddel vil det sikkert tage ligeså lang tid smiley

Nøj her dufter skønt efterhånden , mmm glæder mig til vi skal spise smiley

• #188   24. dec 2016 Så er juleaften vel overstået. Min mand havde fri i dag så vi havde en ca. 50-50 arbejdsfordeling i modsætning til tidligere år... og hold da op hvor gør det bare en forskel! Jeg havde endda overskud til at stryge dug og folde servietter. smiley

I morgen står den på lidt oprydning, rengøring og madlavning, men ellers er vi mere eller mindre klar til julefrokosten på mandag.

Håber I alle har haft en god juleaften.

• #190   24. dec 2016 Hov! Og jeg fik mandelgaven - for anden gang i mit voksenliv, og brød dermed min mands ca. 10 års vinderi i streg. smiley

• #191   24. dec 2016 Her er vi også færdige, svigerforældre, svoger og hysterisk Chihuahua kørte for 30-45 minutter siden smiley

Jeg vandt for en gangs skyld mandelgaven. Valgte at servere "grund" risalamanden, og så tilsatte min mand og jeg selv det vi nu skulle have i ved bordet. så jeg øste en klat risalamande på hver tallerken, så puttede min mand en mandel i en af portionerne, og så satte jeg dem på bordet, ret godt ramt smiley

• #192   24. dec 2016 M.I : Haha, jeg tror kun det var 2 gang i hele mit liv jeg vandt mandelgaven i aften, det var jo helt vildt smiley

Og så var jeg en sød kone, gav min mand halvdelen, at jeg så ikke kan lide det er en anden snak smiley

• #193   24. dec 2016 Vi styrer jo! Ha!

Jeg bliver nok også nødt til at dele, enten det eller kværne mig igennem to kæmpe Tobleroner mens min mand ser på. smiley

• #194   24. dec 2016 Her blev vi også færdige for lidt tid siden, og har siddet og hygget lidt. Vi prøvede igen i år at danse om juletræ med (karaoke)sange fra højtaleren (der er jo alligevel ingen der kan sangene fra bladet ordentligt) - og kunne give den fuld gas med alternative julesange og danse rundt om træet på alverdens måder. Det var en succes, selvom det er første juleaften uden hund i 10 år smiley

Og fedt at i vandt mandelgaven, Rikke og MI - her blev det min mor, men det er fint, for jeg spiser alligevel flere portioner risalamande bare fordi det smager så godt smiley

• #195   24. dec 2016 Haha i vores mandelgave som svigermor havde sørget for, var der en pakke toffifee ( MINE!! smiley ) , og så en pakke af de der anton berg med jordbærd i champagne, dem elsker min mand jeg bryder mig ikke om dem, så dem fik han med det samme smiley

• #196   24. dec 2016 Ja altså jeg skal i hvert fald ikke frygte, at der ikke er nok risalamande til morgenmad i morgen . Har vel ca. 2½ liter, ahahahahaha smiley

• #197   24. dec 2016 Jeg fik også mandlen! Her var mandelgaven en æske Anthon Berg og en skrabejulekalender- på kalenderen var der en gevinst på 100 kroner. Ja tak! smiley :D smiley

• #198   24. dec 2016 Uh jeg vandt også på min julekaldener i dag, kun 50 kroner men altså det er skisme da bedre end ingenting . Ville dog hellere have haft den min ene lillebror har, han har vundet 500 i det der adventspil ( vi har fået dem af vores mormor) smiley

Det er åbenbart min lucky day . Plejer aldrig at vinde noget som helst, haha.

• #199   25. dec 2016 Hahaha Rikke, vi havde også lavet aalt for meget, så der er heldigvis garanti for god morgenmad i morgen smiley smiley

• #200   25. dec 2016 Jeg kogte grød af 2 liter mælk, spiste en portion grød til aftensmad igår, og ja resten blev til risalamande. Min 3 liters margretheskål var FYLDT til randen, så det gik på låget . Og vi var kun 4 der spiste en grydeskefuld hver i dag.

MEn jaja, så kan jeg da spise MEGET i morgen smiley

• #201   25. dec 2016 Haha samme her - en sjov historie er faktisk at jeg lavede noget af maden sammen med min far i går, og skulle bruge lidt under 2 liter mælk til grøden.. han spørger hvor meget der er tilbage og jeg ryster kartonen lidt og siger der nok er 4 dl. Okay vi måler lige for at se om der skal mere i... og så er der PRÆCIS (!) 4 dl. Altså virkelig eksakt! Det var sgu sjovt. Jeg siger bare, det var vildere i virkeligheden smiley

• #202   25. dec 2016 Haha, de kalder hende mælkeeksperten smiley

• #203   25. dec 2016 Når det kommer til risengrød har jeg bare en sjette sans smiley smiley

• #204   25. dec 2016 Tror sgu lige jeg hapser en lille portion risalamande inden jeg smutter i seng smiley

• #205   25. dec 2016 Ingen mandel til mig, men godt det samme, for det var lakridskonfekt smiley
    Jeg har også fået set lidt midnatsmesse, det synes jeg er ret hyggeligt.

• #206   25. dec 2016 Irene, glemte helt at svare dig smiley
    Det er et billede af Malia graveret i træ sammen med alle info omkring hende fra hendes fødsel, altså dato, vægt, længde, hvilket sygehus osv.
    Men de har taget modsatte design af hvad jeg havde valgt (Man kunne vælge imellem to slags) og så havde de lavet fejl i fødselsdatoen!!!

Men jeg har haft kontakt med dem, jeg kan enten få alle penge retur, eller få en ny uden beregning sammen med et gavekort på 200 kr.
    Jeg vælger selvfølgelig at få en ny uden beregning, min søster (Som havde set gaven med fejl på i torsdags) og hendes kæreste var vilde med den, jeg havde den med alligevel igår så han også kunne se, trods fejl.
    Gavekortet på de 200 kr. bruger jeg så på et graveret billede af mine hundepiger smiley

• #207   25. dec 2016 Zenta, ej hvor lyder det også bare som en helt fantastisk gave. Det kan jeg godt forstå de blev glade for. Så håber jeg det går let med at få den rigtige smiley

• #209   25. dec 2016 Her nød ungerne aften og anden blev perfekt, sovsen blev som den skulle (er ikke særlig god til de der opbagte sovse) og ris a la manden blev slet ikke spist op smiley havde igen lavet alt for meget.
    Min datter hader julen, julepynt og forberedelserne, hun forstår simpelthen ikke konceptet, selvom hun er 12 år, men hun blev alligevel glad for, at hendes ønsker blev opfyldt. Min søn fik også ønsker opfyldt og sidder nu og bygger for 117 gang på noget LEGO. Han kommer kun ud, hvis der er noget LEGO han ikke kan skille ad, som er samlet forkert.
    Vi skal ikke til nogen julefrokoster, og jeg skal begynde arbejde igen d.28, så den står bare på ren afslapning indtil børnene skal ned til deres far d.27.

• #211   25. dec 2016 Konklusion er, at en flæskesteg godt kan laves i sous bide smiley

Nej, hvad værre er er al den oprydning dagen efter.. Puuuh

• #212   25. dec 2016 Vi fik heldigvis ryddet op igår inden vi gik i seng, sat klapbordet væk og vores almindelig espisebord på plads osv. Det eneste vi har skulle lave i dag, var lige at tømme opvaskere, og så fylde og starte den igen.

Her står den bare på ren afslapning, slikfad og clementiner på bordet, risalamande til morgenmad, nattøj på hele dagen, og julefilm i tvet, og dynerne med i sofaen, iiiih det er skønt smiley

• #213   25. dec 2016 Jeps, satser på at de kan lave det rigtigt næste gang og at de formår at lave det af Zenta og Laika rigtigt smiley

Kommentér på:
Juleforberedelses tråden :-)

Annonce