1.445 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Damprenser kontra gulvvasker Damprenser kontra gulvvasker

Vi skal have en hurtigere og lettere løsning end moppe og spand til den jævnlige rengørring af gulvene.

Vi har marmor, travertin og trægulve. Det primære er travertin.

Er der nogen der har erfaring med en eller begge produkter, og hvad er jeres oplevelse med det?
Gør det ordentligt rent? Feks med damp, løsnes skidtet og sætter det sig ordentligt fast, så kluden kan rengøres? Eller løsnes skidtet bare og flyttes rundt.. Ligger der meget vand efterfølgende?

Skrubber en gulvvasker gulvet ordentligt og når den ned i fuger?

Jeg kan mærke jeg lige skal have fat i en fagmand i morgen, om travertin og damp er god til hinanden.
Men indtil vil jeg gerne høre om i har erfaringer?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Damprenser kontra gulvvasker
  • #1   2. jan 2017 Jeg har ikke rigtigt et svar, men mere et forslag smiley
    Jeg tænker, at man kunne overfladebehandle gulvene med olie, lak eller noget nanohalløj og så i øvrigt benytte en robotstøvsuger. Jeg ved godt, at det ikke var det, du ledte efter, men øh . . . . . . . smiley

• #2   2. jan 2017 Vi har en damprenser og den tager dobbelt så lang tid at bruge som en alm moppe.
    Man skal nemlig køre langsomt med den, og ifølge vejledningen skal hvert sted køres over to gange.
    Såååå den bliver ikke brugt ret tit smiley

Vi har træ- og laminatgulve samt klinker i bad og bryggers, og den kører fint på alle dele.

• #3   2. jan 2017 Gulvene er overfladebehandlede smiley eller trægulvet trænger nok egentlig til en ny gang rens og sæbebehandling.. Men ellers kan man slet ikke holde travertin og marmor.

Vi har tænkt på robotstøvsugeren, men er nået til at vi ikke helt tror på den kan gøre det godt nok? Det var i den forbindelse vi opdagede man kan få en gulvvasker i støvsugerformat til private.

• #4   2. jan 2017 Malene - vi bøvler med at komme i fuger og små sprækker i gulvet med gulvmoppen. Og snavs sidder rigtig godt fast, så vi skal skrubbe meget for at løsne skidtet. Vi kan ikke bare bruge en kraftigere sæbe, da gulvet og overfladen ikke tåler det. Spcialsæbe ja ja smiley
    Og så er det træls bag efter at skulle tørre gulvet af for overskydende vand.

Tørre du gulvene af efter du har dampet dem?

• #5   2. jan 2017 Og når du så bruger den - gør den så ordentlig rent?

• #6   2. jan 2017 Vi har haft en damprenser/støvsuger. Tror kun vi brugte damprenseren en 2-3 gange. Altså den gjorde fint rent på vores laminat og diverse fliser, men den var bøvlet at bruge og som Malene siger, så tager det en del tid.

Efter den stod af, må jeg indrømme at jeg er i gang med skurebørsten og gulvspanden. Det er faktisk hurtigere - især hvis det kun er "slidbanerne" der skal have den helt store omgang regelmæssigt.

• #7   2. jan 2017 Jeg. Elsker. Min. Damprenser. Den tager SÅ meget skidt, som almindelig gulvvask ikke gør, det er tydeligt, og der skal bruges langt færre kræfter. Har dog kun erfaring med lakeret trægulv

• #8   2. jan 2017 Danielle: Hvad for en har du ? Jeg har overvejet om vi skal have en, da mine arme og håndled desværre efterhånden ikke kan bruge gulvmoppen, og vil altså gerne selv kunne klare det, i stedet for altid at skulle bede min mand om det smiley

• #10   3. jan 2017 Damper tager lang tid - men gulvene bliver rene! Skidtet kommer af og der går længere tid inden gulvene trænger til at blive vasket igen .. det er ihvertfald min erfaring ..
    Jeg tørre ikke gulvene af bagefter - det fordampet ret hurtig når man kører videre med den smiley

• #11   3. jan 2017 Jer der bruger damp, hvilken har i ?

• #12   3. jan 2017 Nilfisk smiley

Kommentér på:
Damprenser kontra gulvvasker

Annonce