{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af blandingsbatteri i bad 500 kr.
  • Reparation af klippo plæneklipper. “ rekyl” og snor mangler efter sigende. + tjek 900 kr.
  • Reparation af taginddækning / tagfals ved tagvindue (2 små steder) 1.200 kr.
  • udskiftning af lås 530 kr.
  • Rengøring 2.300 kr.
  • Problem with wanshing machine, probably with the door (Bosh, error -61) 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Familie tragedie... :(
  • #1   9. jan 2017 Og så i byen ved siden af mig... smiley

• #2   9. jan 2017 din familie?

• #3   9. jan 2017 Nej heldigvis ikke...
    Men det er tæt på hvor jeg bor...
    Endnu ved ingen af os om det er nogen vi kender...

• #4   9. jan 2017 Ja virkelig forfærdelig smiley

• #6   9. jan 2017 Der er ikke kommet noget om hvad de er døde af endnu...

• #8   9. jan 2017 AT ja den sag husker jeg ret godt.
    Ja jo tættere det kommer jo mere skræmmende er det.

• #9   9. jan 2017 Jeg har en ekskollega, der blev kvalt af eks'en, hvorefter han kvalte deres to børn.

• #10   9. jan 2017 Jeg tænker at enten mor eller far har taget hele familien med sig i faldet. Alt andet giver simpelthen ikke mening i mit hoved, med mindre der er tale om et gasudslip eller sådan noget.

Altså jeg mener hvis nogen ser sig sur på en person osv, så er det da yderst sjældent de så dræber hele familien.

Uanset hvad er det i hvert fald rigtig rigtig trist smiley

• #11   9. jan 2017 AT : Det var virkelig også en skrækkelig sag, forstår simpelthen ikke hvad der kan få en mand til at slå sine børn og ekskone ihjel smiley Og sikke et syn hendes bror vil have resten af livet smiley

• #13   9. jan 2017 Uanset hvad der er sket, så er det godt nok tragisk smiley Stakkels pårørende smiley

• #15   9. jan 2017 At alle døre og vinduer blev åbnet, KAN også skyldes de har lagt der et stykke tid, og dermed ikke har lugtet særlig godt.

Håber virkelig på at det var et gasudslip, og ikke endnu en forældre der har taget hele familien med i faldet smiley

Simpelthen tragisk at en hel familie er fundet døde sammen smiley

• #16   9. jan 2017 Hvorfor skulle en nabo ringe en anmeldelse ind ang naboerne, hvis det er et gasudslip...???

• #17   9. jan 2017 Så helt ufattelig tragisk smiley

Her en artikel fra vores lokale avis:

http://amtsavisen.dk/favrskov/Parcelhuskvarter-i-sorg-Var-det-en-gasulykke/artikel/321837

• #18   10. jan 2017 Trist, trist sag smiley Uanset hvad der er sket, så håber jeg at det er gået stærkt og smertefrit.

• #19   10. jan 2017 Anika, hvorfor skulle en nabo ikke ringe en anmeldelse ind, selvom det er et gasudslip?

Altså hvis min nabo ikke har lys mandag morgen, så bliver JEG i hvert fald bekymret, når jeg ved, at de har to skolesøgende børn, og deres morgenrutiner er mindst lige så faste som vores.

Men måske er vi bare "dumme" her på gaden og passer for meget på hinanden. smiley

• #23   10. jan 2017 Birgitta, hvor står der det om sandsynligheden for gasudslip ?

• #24   10. jan 2017 Er ret sikker på at politiet havde meldt ud, hvis det var et gasudslip, det ville de jo have fundet ud af nu. At vinduerne er blevet åbnet nærmest med det samme, kan ligeså godt skyldes der har lugtet meget grimt i huset.

• #25   10. jan 2017 Man går og snakker om det kan være et gasudslip...
    Politiet har IKKE sagt noget som helst endnu...

Der er INGEN konklusion på hvad de er døde af endnu og der er heller ikke en længde på tid i hvor længe de har ligget...

Hvis politiet havde konkluderet det var et gasudslip som uheld så var det blevet sagt...

• #26   10. jan 2017 Naboen er blevet bedt om at tjekke dem af en anden person, hvordan osv er ikke kommet ud endnu...
    denne er til Susanne...

• #27   10. jan 2017 Jeg læser skam også med Anika. smiley

• #29   10. jan 2017 BT skriver
    »Det er nogle af de ting, vi har fundet i huset, som gør, vi kalder det en drabssag.«

• #30   10. jan 2017 Mon ikke at det er den sædvanlige historie, med en truende skilsmisse, hvor manden ikke kan overskue det, og reagerer med at slå kone og børn ihjel, for derefter at begår selvmord ? smiley

• #31   10. jan 2017 I disse ligestillingstider, så kunne det også være konen der har myrdet børn og mand smiley

Det er en tragisk historie. Det gør mig ondt for dem, deres pårørende og naboerne.

• #32   10. jan 2017 Jeg tror også det er en af forældrene der har taget resten af familien med i faldet, men det har jeg også skrevet tidligere i tråden. Uanset hvad er det i hvert fald afsindig trist , en hel lille familie der nu er væk smiley

• #33   10. jan 2017 Enig, det kan i teorien også være konen, der har dræbt dem alle, men statistikken taler for at der er størst sandsynlighed for at det er manden, som er gået amok smiley
    Uanset hvad der er sket, så er det tragisk smiley

• #36   10. jan 2017 Må han blive i helvede for evigt og altid... smiley smiley smiley smiley

• #38   10. jan 2017 Gasselskabet har været i huset og har konkluderet at der IKKE var et gasudslip...

• #39   10. jan 2017 Hvor er det frygteligt.

Ikke om jeg kan forstå at man kan nå dertil hvor man også tager livet fra sine 4 børn smiley

• #40   10. jan 2017 Nej du er ikke ene i at være flabergastet over en person kan myrde sin kone og børn. smiley smiley smiley

• #41   10. jan 2017 Flabergastet? smiley

Oversættelse tak smiley

• #42   10. jan 2017 Der kunne har været mange ting indblandet. i det
    kender selv en god ven som er en morder sådan set kunne livet være ham selv nu

• Hollaender
    Hollaender Tilmeldt:
    jul 2014

Hunde: 1 Emner: 17 Svar: 63
    #45   10. jan 2017 Hvor er det dog tragisk ...

• #46   10. jan 2017 Flabergastet er lig med overrasket. smiley
    denne er til 41

• #47   10. jan 2017 Tak smiley har aldrig hørt om det før.

Nu jeg tænker over det, er det tysk? smiley

• #48   10. jan 2017 Tror jeg men er ikke sikker... smiley

• #49   10. jan 2017 Hmm hvis jeg prøver at google translate overrasket til tysk, så er resultatet ikke i nærheden af ordet flabergastet smiley

• #50   10. jan 2017 Og fik så googlet flabergastet, det viser sig at kunne være flabbergastet smiley

profilbillede
  • #51   10. jan 2017 prøv engelsk

• #52   10. jan 2017 Sorry havde jeg glemt et b. smiley smiley smiley
    Hmm den er da på Autocorrected... smiley

• #54   10. jan 2017 Nu vil jeg dælmene ikke ind i at skulle forestille mig hvordan en psykopat slår sine 4 børn og kone ihjel.
    Men det er da slet før og det kommer nok til at ske igen.

• #55   10. jan 2017 Hvis folk sover tror jeg altså ikke det er særlig svært, hvis man ikke er typen der vågner ved den mindste lille lyd, så kan jeg ikke se det underlige i det. Min mand kunne nemt myrde mig mens jeg sov, uden jeg ville opdage det. Jaja underlig ting at skrive, men jeg mener bare at jeg vågner altså ikke ved at han står op, eller han smutter ud med hundene, eller på job, så ville jeg da heller ikke vågne hvis han lagde en pude over mit hoved, eller hvad han nu valgte at gøre.

Det er frygteligt når sådan noget sker, men det er jo sket rigtig mange gange desværre, og for mig er det altså ikke underligt det kan lade sig gøre. Man stoler jo også på sin mor, far, mand, kone, børn osv, så dem er man jo ikke på vagt overfor.

• #56   10. jan 2017 Eller jeg ville jo nok vågne når puden VAR over mit hoved, men så ville jeg jo ikke kunne skrige, ergo ville jeg ikke kunne vække andre . Det var det jeg ville frem til.

Puha altså, forstår simpelthen ikke hvad der kan få en til at slå sine nærmeste ihjel , det er så uforståelig en tanke for mig smiley

• birgit n
    birgit n Online Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 34 Følgere: 7 Emner: 39 Svar: 1.488
    #57   11. jan 2017 smiley

• #59   11. jan 2017 Det første jeg skriver til hele sagen er at regner med det er mord selvmord.
    Men hader at få ret...
    Hans handling er UTILGIVELIGT...

• #60   11. jan 2017 Ift. overskriften kan det være interessant at læse hvad ESPD skriver:

"Drab på kvinder - en såkaldt familietragedie.

En mand i Ulstrup har slået sin kone og fire børn ihjel

Oftest bliver kvinder udsat for vold og drab af deres partner eller eks-partner. Ifølge en optælling, Information har foretaget over medieomtalen af drab begået på kvinder mellem 2012 og 2015, var 50 procent af alle drab på kvinder partnerdrab. Til sammenligning udgjorde partnerdrab de samme tre år kun seks procent af alle drab på mænd.

"Når vi taler om de her drab, så er det meget ofte mænd, der slår deres partner eller eks-partner ihjel i et anfald af hævn, jalousi, afmagt eller en kombination af det hele. For mænd er ofte rigtig dårlige til at håndtere deres følelser. Derfor er det vigtigt, at mænd – og helst mens de er drenge – lærer det. Som det er blevet sagt af en klog mand: Man er ikke ansvarlig for sine følelser, men man er ansvarlig for, hvordan man reagerer på sine følelser," siger Bent Isager-Nielsen tidligere chef for Rigspolitiets rejsehold i denne artikel:
    http://www.bt.dk/…/oversigt-over-alle-aarets-mord-eksplosio…

Der er til stadighed behov for fokus på at finde årsagerne til, hvorfor så mange mænd udøver kontrol eller magtesløshed ved at begå vold og drab. Der er også brug for, at vi ser på hvordan myndighederne kan hjælpe kvinder, der udsættes for vold bedre. Og så er der brug for, at vi taler om det som et samlet problem og ikke enkeltstående tilfælde. For det er stadigvæk næsten udelukkende mænd der dræber. Vi skal også væk fra alle de ”undskyldninger”, der til stadighed ses i kommentarsporene under artikler om disse forfærdelige drab. Kommentarer som ”ja men det er også forfærdeligt, når man ikke kan blive enige efter en skilsmisse” eller ”han var jaloux”. Drab er drab, og når man i stedet kalder det en familietragedie eller et jalousimord, så tager man fokus væk fra problemet.

Alle mænd er IKKE sådan. Og netop derfor bør det heller ikke undskyldes med jalousi og ære, når en kvinde slås eller myrdes af den, der står hende nær, for der er heldigvis rigtig mange eksempler på mænd, der ikke slår og myrder. Derfor er det kulturen vi skal ændre. Kulturen som opdrager drenge til at lade aggression undskylde med hidsighed og temperament, og kulturen som fortæller mænd, at de ikke "kan" styre sig, og at de har ret til at tugte den kvinde de elsker/ikke kan få pga den måde, hun opfører sig."

• #61   11. jan 2017 Godt at man er single smiley

• #62   11. jan 2017 Ja må indrømme at hvis det er fremtidens mænd så er jeg dælmene osse glad for at jeg er single.

• #63   11. jan 2017 Sådanne tragiske hændelser har jo forgået i mange år, så det er næppe fremtidens mænd, og det er heldigvis langt fra alle mænd der skrider til så ekstreme handlinger smiley

• #64   11. jan 2017 Heldigvis er det da sjældent at det går så galt som her, men det sker desværre, og det har altid sket. Fænomenet er ikke nyt smiley
    Men ja, som single skal man da ikke bekymre sig om den slags smiley

• #65   11. jan 2017 Rikke aka i know, men nu bliver man osse nød til at se lyst på livet bare lidt...
    Denne hændelse er ikke enkelstående det ved jeg godt en anden hændelse jeg husker som igår er det der skete med Nord. smiley

• #66   11. jan 2017 Ja, den historie med Nord var også tragisk smiley

• #68   12. jan 2017 Mikes var hun ikke kun 8 år gammel...???

• #70   12. jan 2017 Susanne sådan en egoistisk person burde aldrig lukkes ud igen..

• #71   12. jan 2017 Det giver jeg dig fuldstændig ret i. Det ramte ekstra hårdt, fordi jeg havde arbejdet sammen med hende i en periode, og hun har boet i de blokke, min mand var med til at vedligeholde. Hendes samlever har flere gange haft banket hende, og det var derfor, at hun til sidst smed ham ud.

Pigen havde forsøgt at forsvare sig. smiley

• #72   12. jan 2017 Havde pigen på 4 år forsøgt at forsvare sig...?????

Dumme dumme svin fatter ikke der er nogen der kan gøre sådan noget... smiley smiley smiley smiley smiley smiley

• #73   12. jan 2017 Ja, hun havde sår på hænderne, fordi han stak hende ned. smiley

Martin Petersen, 32, havde aldrig opgivet håbet om at få sin tidligere kæreste, Yvonne Bøttcher Hoffmann, 24, tilbage, selv om hun droppede ham et halvt år tidligere. Han havde trods alt været sammen med hende, siden hun var 15 år. Desuden havde de sammen fået børnene Julian, seks år, og Søs på fire år.

Hver anden uge havde Martin børnene hos sig. Men Yvonne havde endegyldigt gjort op med sig selv, at hun aldrig igen ville være kæreste med manden, som på det seneste havde optrådt mere og mere truende.

I desperation havde Martin flere gange tryglet Yvonnes familie om at overtale kvinden til at genoptage samlivet.

Det blev aldrig til noget. Det endte i stedet i en tragedie. I går fik han livsvarig fængsel og skal anbringes på en psykiatrisk institution til straffen kan fuldbyrdes.

Livrem om halsen
    Lørdag morgen 6. januar sidste år satte den 32-årige sig på sin blå knallert og kørte til Hvedemarken 33 i Sønderborg , hvor eks-kæresten boede med børnene. Her ringede han uanmeldt på døren og blev lukket ind.

Mens børnene fortsatte med at se fjernsyn i stuen, stod deres mor og far i soveværelset og diskuterede. Martin ville have tilgivelse og genoptage parforholdet. Det afslog Yvonne.

På det tidspunkt kortsluttede den 32-årige. Pludselig klemte han hårdt med begge hænder om kvindens hals. Han ville være helt sikker på, hun døde. Derfor fastholdt han grebet i mindst ti minutter og strammede derpå en livrem om hendes hals. Yvonne Bøttcher Hoffmann døde af kværkning.

Hentede køkkenkniv
    Mens han efterlod den 24-årige liggende på gulvet, gik Martin ind til børnene i stuen og røg en cigaret.

Han slukkede gløden og gik ud i køkkenet, hvor han hentede en stor køkkenkniv. Søs var i mellemtiden kravlet ind i sengen. Her kastede Martin sig over hende med kniven, mens den fireårige fortvivlet forsøgte at værge for sig med hænderne. Alligevel blev hun snittet fra øre til øre.

Manden undgik derfor ikke at få blod på hænderne, da han også kvalte sin datter i mindst ti minutter. Da Martin havde forvisset sig om, at pigen var død, gik han ud og vaskede sine hænder. Tilbage i stuen røg han endnu en cigaret. Julian lå på sofaen.

Jeg er blevet syg
    Martin skoddede cigaretten og gik hen og tog kvælertag på sønnen, der desperat fægtede med armene. Den seksårige kunne ikke forsvare sig. Også han blev kvalt i mindst ti minutter.

Den 32-årige drabsmand hentede en ny kniv i køkkenet og begyndte at skære i sit venstre håndled. Men det var ikke med samme beslutsomhed, som da han ombragte de to børn og deres mor. I stedet tændte Martin Petersen en ny cigaret og ringede til sin far.

– Jeg er blevet syg. Jeg ved ikke, hvad jeg har gjort, men de er døde, sagde han i telefonen.

Faderen kørte til lejligheden på Hvedemarken og tilkaldte politiet.

• #74   12. jan 2017 Susanne: Skræmmende smiley

• Albusandme
    Albusandme Tilmeldt:
    aug 2016

Hunde: 1 Emner: 30 Svar: 244
    #77   13. jan 2017 Jeg tror et opgør med kønsrollerne ville få os rigtigt langt.

• #78   13. jan 2017 Det ER et massedrab.
    Og det skal FANDME heller ikke være i orden at børnenes Farfar siger at faderen har slået dem ihjel pga kærlighed... smiley

Satan og helvede at en mand kan gøre sådan over for egne børn og kæreste/kone... smiley

• #79   13. jan 2017 Hvorfor er det ikke i orden at manden (farfar) coper på den måde han nu gør, når hans søn har slået sin familie ihjel?
    Det betyder jo ikke, at man på nogen mulig måde retfærdiggør så vanvittig en handling. Men jeg synes det er i orden at prøve at forstå, hvad der har drevet en syg mand SÅ langt ud og at han skulle have haft hjælp for lang tid siden

• Albusandme
    Albusandme Tilmeldt:
    aug 2016

#80   13. jan 2017 At være forældre til gerningsmanden må være det hårdeste. Man deler sorger over børnebørnene, samtidigt med at man bærer den skyld videre, som ens søn skulle have båret smiley

• #81   13. jan 2017 Tragedier som denne vil ikke stoppe så længe, at der kun er formel ligestilling kønnene i mellem. Det kræver en reel ligestilling, hvor manden som udgangspunkt er lige så godt stillet som kvinden i en "børnedeling". Problematikken har lighedstræk med terroren. Den vil også fortsætte, så længe ligheden i verden har så svære vilkår.
    Så kan man mene, at det er urimeligt, men det løser bare ikke tingene, og al snak om hårdere straffe gøres til skamme al den stund, at drabsmanden oftest gerne ofrer sig selv.

• #83   13. jan 2017 Isabelle her giver jeg dig 100% ret...
    At tie er nok bedst...

• #85   13. jan 2017 Nej, Isabelle det kan ikke være det mest horrible argument, du har hørt. Du har da hørt, at mænd er ondere end kvinder. Det må da tage prisen.
    Men bortset fra det, så lad os da ignorere de reelle problemer. På den måde kan vores børnebørn også forskrækkes og forarges over umenneskelige handlinger.

• #87   13. jan 2017 Uempatien vinder altså først hvis alle andre hopper med på den....

At man ikke kan unde folk tæt på en morder, en vis sorg i forhold til dette, og desperate forsøg på at forstå dem så er man altså selv på vej ned af en rimeligt afstumpet vej....

• #88   13. jan 2017 Man kan da ikke i sin sorg over at miste 4 børnebørn en svigerdatter og sin egen søn sige at morderen gjorde det af kærlighed...????
    Ej så hellere holde det for sig selv.
    For det berettiger ikke masse mord...
    Ej heller sorg.

• #89   13. jan 2017 Selvfølgelig kan man det....
    For når man står midt i det vil man desperat prøve at skabe mening i noget uforståeligt.

At man som udeforstående nægter at forstå at man trods alt også elsker sit barn...og at man bliver ved med det trods alt. Det virker lidt mere som om at folk omkring personen skal straffes...de har ikke gjort noget galt! ligemeget hvor meget man så ikke har samme følelser overfor gerningsmanden som dem.

• #91   13. jan 2017 Det er lige præcis den der "man kan da ikke i sin sorg gøre det og og det og det......" som jeg har det virkelig svært med.

Vi danskere er så vanvittigt gode til at sidde hjemme i vores trygge stue og blive forarget over at den farfar håndterer det her på en for os uhensigtsmæssig måde. Det giver bare ingen mening at diktere hvad der er i orden og ikke i orden, når man (forhåbentlig) aldrig selv har stået i så utålelig en situation. Så kan vi sidde hjemme og nusse vores hunde, spise popcorn og være moralens vogtere for han må i HVERT fald ikke sige sådan og sådan... Jeg synes vi bør respektere at det her er en situation man umuligt kan sætte sig ind i, det er bare for kompliceret til at vi almindelige mennesker kan sidde og råbe hvordan han skal eller ikke skal reagere efter vores egen moral.
    Normalt hælder jeg ikke til at man ikke må udtale sig hvis ikke man selv har oplevet det, men lige her synes jeg simpelthen det er så følelsesmæssigt kompliceret at det er direkte tåbeligt at danskerne sidder hjemme i stuerne og prøver at putte deres egen moral ned over den her situation smiley

• #92   13. jan 2017 Sorry jeg ser det stadig som en form for undskyldning...

• #93   13. jan 2017 Man skal måske også lige huske på , at han altså også har mistet sin søn, han har ikke kun mistet sin svigerdatter og børnebørn, og for mig er det da HELT naturligt at man i sådan en forfærdelig situation, prøver at finde forklaringer på HVORFOR det dog skete. Far (farfar) står jo i en total dobbeltsituation, han har mistet hans børnebørn og svigerdatter, og det var hans søn der slog dem ihjel.

Da der for nogle år siden var en søn der slog sin mor ihjel i vores tidligere lille by, der gik familien heller ikke imod ham, de kom også med forklaringer på HVORFOR det var sket. Samtidig med de selvfølgelig også syntes det var forfædeligt, og skulle leve med tabet af deres mor.

• #94   13. jan 2017 Og selvfølgelig er der en forklaring...

Folk fødes ikke bare onde....det der med at være ond versus god er eventyrs-tænkning og har ikke meget med menneskelig forståelse og virke at gøre.

Og det er umiddelbart uforståeligt når nogen begår sådan en handling, men det betyder ikke at der ikke er en form for baggrund for den handlende.

Og hvis alle bare behandler det som en ondskab der har udadreageret...så er det en personlig undskyldning hvor man bare vasker hænderne og nægter at se at man faktisk er mennesker man har med at gøre, og det kan ligeså godt være dit eget barn næste gang.

• #95   13. jan 2017 Det er så let at gøre livet til en amerikansk b-film, hvor man enten er ond eller god, og dette tydeligst anskueliggøres på hattekuløren.
    Og Isabelle det er fremragende, at du også kan se, at der ikke er reel ligestilling jf barselsproblematikken. Jeg troede, at jeg var den eneste, der så de "højtråbende" forskelle kønnene i mellem smiley

• #97   13. jan 2017 Giver Isabelle ret igen.
    Kunne ikke selv skrive det bedre...

• #98   13. jan 2017 Og så er det netop man straffer de efterladte for deres forbindelse med gerningsmanden...

Sorry far....dine følelser er ligegyldige... det er nemlig meget mere synd for moderens familie...det var jo din søn der gjorde det!!!

• #100   13. jan 2017 ...Tror du gerningsmanden mente han var begærlig? eller desperat af ulykkelig kærlighed?!

Så bliver man stadig nød til at tage udgangspunkt i gerningsmandens "motivation"....og du er med på han også er ofrenes efterladte ik?

Hele min pointe er netop at i laver en prioritering alt efter relation til gerningsmanden -i forhold til hvem der har mest ret til at sørge....og udtale sig offentligt....og skal tage hensyn...
    Fordi han er "tættere" på morderen...så er det ham som skal udvise hensyn i sin sorg....

• #101   13. jan 2017 Som Isabelle skriver man kan fandme ikke byde de andre sørgende at sige at de blev slået ihjel pga kærlighed...
    Hvis det er kærlighed så undværer jeg gerne for evigt...

• #102   13. jan 2017 Men det gjorde de...
    Dysfunktionel, usund, ulykkelig kærlighed med et yderst uhensigtsmæssigt udfald.
    ....kærlighed er ikke kun lyserøde roser og billeder. Desværre kan psykisk utilpassede individer også elske...problemet er deres reaktion på kærlighed, deres manglende evne til at regulere og processere følelser på en hensigtsmæssig facon...

Og det får et meget sørgeligt udfald. Men det er stadig den version af kærlighed.

• #104   13. jan 2017 Lens det er ikke fordi jeg er uenig, men jeg ser det bare meget mere fænomenologisk smiley og for individet der ikke kan skelne...så vil det opleves som, og dermed være kærlighed...bare dennes version af det.
    Forkvaklet eller ej. Så er det den måde personen formår at elske på...

Og jeg synes det er en lidt farlig og umenneskeliggørende tendens at tage "kærlighed" helt fra et individ....selvom det ikke kommer til udtryk i en version vi selv er tryggest ved....

Det der er sket her er en umenneskelig HANDLING...men den er udført af et menneske!

• #106   14. jan 2017 Isabelle: Barselsorlov og amning kan man komme om ved, at faderen tager det meste af sin barsel, når barnet er ovre ammealderen. Det gjorde min bror og det gav ham og hans søn en rigtig god mulighed for, at etablere et tættere forhold, uden mor konstant var "i vejen" smiley

Nu er der jo også kvinder, der slår deres børn ihjel, hvis de ikke får deres vilje. Jeg husker i hvert fald hende kvinden, der kvalte sin søn, fordi hun ikke ville have, at faderen fik forøget samkvemsret med sønnen.
    Hun fik derefter lov til at bestemme, hvor drengen skulle begraves. At drengen skulle begraves i en by meget langt fra faderen, selv om moderen ikke ville kunne tilse graven, da hun skal afsone 11 år.

Her kan man se eksempler på Sørens argumentation (der er dog også flere kvinder, som myrder deres børn pga. rod i forældremyndighed/samkvem, men jo, størstedelen er klart mænd): http://about.chrisalban.com/doedsfald-som-foelge-af-foraeldreansvarsloven/

• #107   14. jan 2017 Jeg tror ikke det har en sk*d at gøre med tillært kønsstatus...

jeg tror det handler om at mænd har sværere ved nogle gange at takle følelser, nederlag og afvisninger. Og at de er meget mere tilbøjelige til eksternaliserende adfærd hvor kvinder er internaliserende.
    Kvinder taler også mere om tingene...man ser generelt flere kvinder i terapi...og generelt flere mænd i behandling for misbrug til gengæld...

• #109   14. jan 2017 Jeg ser flere og flere fædre, tager barselsorlov, i hvert tilfælde i min bekendtskabskreds. Skøn udvikling.

Jeg synes linket ret godt beviser, at den manglende ligestilling, i forhold til forældremyndighed, koster liv. En forklaring, ikke en undskyldning.

• #113   14. jan 2017 Isabella det tror jeg ikke...du forveksler det med æresdrab, og det er ikke det samme som foregår for de mænd der dræber eksen.

Det er ikke en følelse af berettigelse...det er ren desperation, de kan ikke bære rundt på alle de følelser indeni og det eksploderer i en desperat handling...

De føler jo heller ikke de ejer kvinden og hendes liv...så havde de da bare myrdet hende og børnene, eller værre, børnene foran hende. De kan ikke leve uden forholdet, og derfor skal forholdet ikke leve uden dem. Det er ikke en straf til kvinden....det er en helt igennem selvdestruktiv handling.

De sprænger alle broer og verden i stykker...fordi det ikke længere har nogen betydning for dem.

• #114   14. jan 2017 Startede systemet ikke ud med, at give moderen, de fleste rettigheder, og oftest langt mest forældremyndighed, fordi sådan har man altid gjort, så faderen skal kæmpe for lige rettigheder, så tror jeg seriøst, at mange af de her mord, kunne være undgået.

Så står den ene forælder ikke i en magtposition, hvorfra denne, kan manipulere med den anden, gennem børnene, som nu, hvor den anden står ret forsvarsløs.

Men det er selvf. kun min opfattelse af, hvordan det kan hænge sammen.

• #115   14. jan 2017 Kender en som kender en kriminaltekniker som skulle have været derop, men det var så bestialsk at kun hærdede kriminalfolk uden børn måtte komme ind og se de frygtelig tilredte lig, manden varåbenbart gået amok på dem.
    Han var var kendt som en stille og rolig fyr, det var han åbenbart ikke!

• #117   14. jan 2017 Hvis vi havde reel ligeret til forældremyndigheden, så ville mange kvinder miste den vigtigste indtægtskilde. Få dig et barn, sikker dig forældreretten og de næste 18år har du en stabil base i dit liv. Ikke prangende men stabil.

• #120   14. jan 2017 Isabelle
    Ok, og så er der ikke andre fordele? Så gælder der nok forskellige regler rundt om i landet. I Aalborg-området kan man da hustle sig i gennem tilværelsen, blot man er enlig forsørger uden fast ejendom. Det har jeg faktisk set flere gange med kollegaers ex'er. De skal bare sikre sig barnet, hvilket er en formalitet, og så kan de køre en "pointsejr" hjem

• #122   14. jan 2017 Allan det lyder endnu mere grusomt hvis det var sådan... smiley

• #124   14. jan 2017 Det er jo ikke ligefrem en overskudforretning at have en baby/barn?

• #126   14. jan 2017 Hvordan det?
    Jeg synes da at de ting jeg af og til køber med til Malia er dyre nok. Feks. erstatning, bleer og tøj.
    Jeg kender ikke reglerne for at få friplads, men jeg tænker at jeg ikke ville være et emne til det.

• #127   14. jan 2017 Jeg hverken kan, eller vil tage stilling til hvad der kan være sket i den aktuelle sag, men er overbevist om, at her er tale om et meget sygt menneske!
    -mener at have læst, at faderen havde en hjerneblødning i efteråret.

At gå ud fra det handler om en led kone og forældreret er komplet latterligt!

• #130   14. jan 2017 Søren, -der er så mange nuancer i den ligestillingsdebat dér. Jeg går ud fra du kun har den ene side af historien, i langt størsteparten af de situationer du refererer til.
    Det er ofte noget så meget nemmere, at sige eks'en var en led kælling, der ikke vil lade én se ungerne, end det rent faktisk er at tage sig sammen og være sit ansvar voksent.

• #131   14. jan 2017 Selvfølgelig er det et meget sygt menneske der har gjort det og uanset hvad, så er det intet der kan undskylde så syg en handling.
    Men hvad der ligger til grund og hvad der præcis er sket, det ved jeg ikke.

• #132   14. jan 2017 Jeg hader simpelthen, efterhånden, det billede der bliver tegnet af kyniske "trunter", som kun er ude på at tage røven på deres ekskærester og snyde systemet, hvad pokker er DET for et menneskesyn, hvor kommer det fra?

• #133   14. jan 2017 129#
    Jeps, der boede sådan en på den vej hvor jeg boede som barn. Hun fik kun børn for at få pengene og slippe for at arbejde.

Hun burde næppe have haft børn. .

Jeg har som lille pige, omkring 6 tror jeg, set hende skændes om en hue med hendes dreng på max 3. Han ville ikke have den på. Hun tog fat i knægten og stoppede hans hovede ned i en snedrive smiley og råbte vil du så have hue på?! Drengen græd og sagde neeeej.

Mere så jeg ikke, blev simpelthen så forskrækket over hendes opførsel at jeg løb hjem. .

• #134   14. jan 2017 Men nu skal vi lige huske at der var 4 børn og at det ikke alle sammen var små børn. Ville hun tage røven på ham, så havde hun nok gjort det for længe siden.
    Men der kan jo sagtens have været en skilsmisse undervejs nu her og det er det han ikke har kunne kapere. Jeg ved det ikke.

• #135   14. jan 2017 Karen
    Jeg går ud fra, at du naturligvis kender begge sider af de tilfælde, jeg har oplevet. Ellers er det blot spekulation og som sådan ingenting værd smiley

• #136   14. jan 2017 Et ps, det skete sidst i 80'erne smiley er fra 83

• #137   14. jan 2017 Ej Salla, du er jo .. gammel? smiley

• #138   14. jan 2017 Søren, -I lige måde smiley

Jeg konkluderer blot ud fra det usandsynlige i, at der ligefrem skulle være flere mænd på samme arbejdsplads, der skulle være ramt af den samme type små-psykotiske kvinder.

Til gengæld har jeg hørt begge sider af den slags historier en del gange, nu.
    Noget som igen og igen overrasker mig, er mænd som hellere vil kalde deres ekskærester møgkællinger, end de vil prøve at være fædre for de børn de troede de gerne ville have.

• #139   14. jan 2017 Det positive i den sag må være at han tog sit eget liv også.
    Jeg synes ofte det sker at kyllingen kommer op i dem når de når til dem selv ..
    Han ville få det svært hvis han selv havde overlevet det. Og med rette.

• #140   14. jan 2017 Hovhov zenta, jeg er ikke gammel smiley

Man er jo kun så gammel som man føler sig, og der er jeg bestemt ikke 33 endnu smiley

• #141   14. jan 2017 Jow, for jeg er gammel og du er ældre smiley

• #143   14. jan 2017 Mit indspark til debatten er selvfølgelig bare gæt, men jeg synes ikke helt man kan tale om at "kyllingen kommer op i ham når.." og "han ville få det svært hvis han overlevede.." - vi har at gøre med en syg mand der ringede til sin far og sagde "jeg ved ikke hvad der er sket, men de er døde".
    Han er så syg at han i gerningsøjeblikket sikkert ikke aner, hvad han laver. Derfor synes jeg det er svært at trække almindelige følelser, tanker og handlinger ned over den situation, som fx. at snakke om, at "han er en kylling når.." (det er bare lige brugt som eksempel)
    Kan godt være det bare er sådan jeg personligt føler det, men jeg synes det er så kompliceret at det virker absurd at sidde og måle det ud fra normale tanker og følelser.. hvis det jeg skriver overhovedet giver mening smiley

• #144   14. jan 2017 Det må det være, for jeg kan virkelig ikke se hvordan man kan få plus på kontoen ved at få et barn.
    Jo måske hvis du får friplads osv. Men ellers ikke.

• #146   14. jan 2017 Jeg skrev vist ikke at omtalte mand var en kylling???

• #147   14. jan 2017 Han er nok mere en klaphat der ikke kunne nøjes med selv at gå.

• #149   14. jan 2017 Det tror jeg du har ret i .. For Malia er ikke mit barn, men jeg har da allerede problemer med at passe på ikke at forkæle hende alt for meget.

• #151   14. jan 2017 Jeg fylder 30 i år og jeg kan slet slet ikke have det.

• #154   14. jan 2017 Jeg har det OK her i 20`erne, men det der med at runde 30, det har jeg det ualmindelig stramt med smiley

• #156   14. jan 2017 Det kan jeg heller ikke, Cecilie .. Malia er snorforkælet og hun er kun 5 måneder gammel smiley

• #158   14. jan 2017 Men .. Hun er jo ikke mit barn.
    Men gid hun var smiley smiley

• #159   14. jan 2017 Jeg havde det også ualmindeligt stramt med at blive 30, det er lidt sjovt at tænke på nu, ... glæd dig til 40, -Zenta, det er ikke nær så slemt smiley

• #160   14. jan 2017 I må virkelig ikke nævne de 40.
    Jeg får et nervesammenbrud så smiley

• #161   14. jan 2017 Ej hvorfor er du så bange for at blive 30 og 40..???
    Kender mange der hader at blive ældre, jeg ELSKER at blive ældre og nyde livet på en helt anden måde...

• #162   14. jan 2017 Jeg kan ikke snuppe tanken om at runde de 30. Jeg har det bedst med at være i 20érne smiley

• #165   14. jan 2017 Det er måske også der min modstand ligger ..

• #166   14. jan 2017 Jeg havde krise ved 25. Så havde man jo levet et kvart århundrede smiley

• #167   14. jan 2017 Altså nu har jeg aldrig været sikker på at jeg skal have børn, men som minimum havde jeg da regnet med at være i forhold på den her alder .. Det at være single høre mere 20érne til .. Eller hvad man skal sige.

• #169   14. jan 2017 Ja men det er en ond cirkel, for jeg sætter et skjold op for at beskytte mig selv og så kommer man sku ikke videre .. Det er nemlig blevet en mur smiley

• #170   14. jan 2017 Og undskyld til TS for at stjæle tråden.

• #171   14. jan 2017 Det er helt ok er jo selv med... smiley

• #172   14. jan 2017 Ja ja men alligevel smiley

• #175   14. jan 2017 Jeg er nok blind på dette punkt, men INTET - jeg mener INTET - undskylder den fars handling.
    Jeg har ikke medlidenhed med ham eller kan synes det er tragisk.
    Det er tragisk for de stakkels børn og den dræbte mor - men faderen? ALDRIG!
    Han tog valget, han gjorde sig til bøddel og valgte andres liv fra pga egoisme.
    Det hverken kan eller vil jeg forstå.
    Havde han taget sit eget liv, havde børnene været uden en far - men det havde været mildere end de alle skulle dø.
    Det at slå egne børn, eller andre for den sags skyld, ihjel - det kan jeg simpelthen ikke se som hverken menneskeligt eller finde en forklaring på.
    Han kan have været nok så desperat eller psykisk ustabil - men nej, jeg har ingen empati eller sympati dvs medlidenhed for hans handling.

• #176   14. jan 2017 Egoistisk, det er hvad han er.

• #178   14. jan 2017 Man udrydder ikke sin familie af kærlighed.

• Albusandme
    Albusandme Tilmeldt:
    aug 2016

#179   15. jan 2017 Men mange af de undersøgelser der er foretaget på området lister jo netop kærlighed som en af grundene.

Omgivelserne kan jo godt se at det er en dybt misfortolket måde at vise omsorg for sin familie, men de slår jo heller ikke deres familier ihjel.

Hvis man vil forstå årsagen til mordene, bliver man også nødt til at beskue gerningsmandens motiver bag. Uanset hvor forskruede de virker.

Med hensyn til farfaren er han da ligeså meget pårørende, som moderens forældre er. At forvente at man handler rationelt i den situation er dybt urealistisk. Oveni i hans sorg, skal Thomas' forældre også gennemleve den skyld som de uforvarende bliver tildelt.

Og om man kalder det kærlighed eller syg kærlighed er i mine øjne kartoffel/kartoffel.
    Der findes ikke en måde at elske på, men mange forkerte måder der ender i tragedie for en eller flere parter.

• Albusandme
    Albusandme Tilmeldt:
    aug 2016

#180   15. jan 2017 *Morten's

• #183   15. jan 2017 Som jeg plejer at sige : " Folks sygdom kan forklare deres handlinger, men de er ikke en undskyldning" .

Kommentér på:
Familie tragedie... :(

Annonce