{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
876 visninger | Oprettet:

Vandreferie med hund(e) {{forumTopicSubject}}

Halløj alle i kloge hoveder herinde, tænker der sikker er nogle der har erfaring eller viden omkring dette! smiley

Min kæreste og jeg har snakket om at tage på vandreferie, da vi begge elsker naturen og før vi fandt sammen nød den på mange forskellige måder, fx. klatrede min kæreste og jeg tog meget på vandre tur i weekender/ uger.
NU har vi jo en masse hunde, og selvom vi begge nyder vores lille by og det spændende landliv, dyreliv og hav hvor vi bor, så vil vi begge to gerne ud og opleve noget igen!
Jeg begynder på kørekort i næste måned så det vil derfor være muligt for os til sommer at tage på ferie! smiley
jeg er så, så frygtelig, at jeg NÆGTER at tage nogle steder uden vores hunde!
så vi er blevet enige om en vandreferie i et eller andet land her i norden (Sverige eller Norge fx.)
Er der andre der har prøvet det?
måske kender nogle gode steder at vandre med hunde?

-Det skal være områder-
-hvor vi ikke skal klatre (er pisse højdeskræk!)
-det skal være hunde "venligt"
-man må slå telt op og lave bål
-der må ikke være dyr der kan æde os, haha smiley

vores hunde er dansk/svensk, mops/chi blanding og en lille chihuahua, de er alle vandt til ujævnt terrent og lange gåture, og der vil selvfølgelig blive sørget for de har rette udstyr og forskellige ting og sager som en lille baby bærer til Gustav da han nok bilver træt før de andre! han er trods alt ikke så stor.
vi har begge erfaring inden for det med at vandre rundt, både mht. oppakning, mad, telt osv. osv. så det er ikke umildbart det der er det store problem, det er mere et godt sted hvor vi kan tage hen med hundende uden at være alt for forstyrret af turister, hvor vi kan nyde hinanden og dyrene udenfor, tak på forhånd smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vandreferie med hund(e)
  • #2   17. jan 2017 Jeg er medlem af en gruppe på Facebook, der hedder Friluftsliv. Der er en masse kloge mennesker derinde, du evt. kan spørge. Jeg er sikker på, at nogle af dem også har hunde smiley Har ikke selv den store erfaring, men min kæreste og jeg har lidt de samme planer. Derfor er jeg bl.a. medlem af den gruppe, da man kan finde en masse god inspiration, og der er rigtig mange, der har styr på gode vandreruter smiley

  • #3   17. jan 2017 Det lyder som en vildt god ide, problemet er bare jeg ikke bruger facebook smiley
    men hvis du finder ud af noget godt og nyttigt så må du altså gerne lige huske mig!! smiley


  • #4   17. jan 2017 Vi har været afsted på vandretur med hund både i Norge, Tyskland, Østrig og Sverige smiley

  • #5   17. jan 2017 Skal nok huske dig, hvis jeg hører om nogle gode fif smiley

  • #6   18. jan 2017 leopold vil du måske dele nogle gode steder??? smiley

  • #11   18. jan 2017 Tyskland kunne godt være en mulighed, vi vil bare hverken på hotel eller i storcentre smiley
    Vi pakker så der er mad og vand nok til hundende, vand nok til os selv, pakker vores mini gas kogesæt med gryde og blus og så pakker vi en masse dåsemad, og pulver suppe, det skal være sådan en overlevelses vandretur, hvor vi bare oplever med hundende mens vi lever fra det moderne samfund i en uges tid eller to smiley (så måske tyskland ikke er optimalt??? smiley )
    Tjekkiet? kan man kører dertil? for jeg kan ikke lide at flyve smiley og så er det måske også for varmt, Gustav har jo meget tyk pels så det er ikke sikkert han ville få noget ud af turen hvis vi tager et sted hen der er for varmt smiley


  • #12   21. jan 2017 jeg kan kun fraråde at tage dåsemad med, det er tungt at gå med smiley Min datter og jeg har været på tur i sverige med 3 hunde i område med ulv og bjørn. Super smukt var det. Vi havde en letvægtpresenning med til at lave bivuak af hvis ikke der var shelter i nærheden til overnatning


  • #13   21. jan 2017 det er helt sikkert noteret! jeg tænkte på rations mad, cup soup og måske nudler og så selvfølgelig noget hundemad, til de 4 eller 5 hunde der skal med, de skal nemlig ikke sulte!! smiley
    vi snakkede om det ikke skulle være et område med for mange bjørne og så ville vi have telt med til at slå op så vi ikke behøvede at finde en camp når vi ville holde pauser smiley


  • #14   21. jan 2017 ha i mente at pløkker kan være et problem at få i jorden. Derfor vi havde presenning med, det kan spændes ud imellem træerne og holdes til jorden med trækævler o.lign. Vi havde frysetørret mad med til os selv, da hundemad til 3 hunde vejer en del, og vores eget så ikke skulle veje mere end højest nødvendigt
    Vand kan findes undervejs og ellers kan medbringes en vandrenser


  • #15   21. jan 2017 eej connie det er bare gode tips du kommer med!!! smiley mht. pløkker så tager jeg en lille hammer med, har campet i sverige før og selvom presenning er en god ide, kan jeg bedre lide telt!! smiley

  • #16   21. jan 2017 campet er et rigtigt dårligt udtryk! jeg har været på telttur i sverige før smiley

Kommentér på:
Vandreferie med hund(e)

Annonce