{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.836 visninger | Oprettet:

Ensomhed efter brud {{forumTopicSubject}}

Hej med jer smiley

Som nogle af jer ved, har jeg brudt med min kæreste igennem 2,5 år, i september - dog flyttede han først ud medio december.
Valget var simpelthen det mest grænseoverskridende, jeg nogensinde har prøvet. Jeg er trygheds narkoman med stor TRYGHEDSNARKOMAN (ikke bare T smiley )Jeg fortryder på ingen måde mit valg, tværtimod. Men efter en måneds tid alene er ensomheden begyndt at ramme mig lidt - og på samme tid, orker jeg faktisk heller ikke at være mega giga social. Aller bedst har jeg det, når jeg bare kan få lov til at være i fred sammen med Milo.

Den sidste uges tid har jeg været træt, uoplagt og banket mig selv i hovedet over det. Det der med at vise "svaghedstegn" er bestemt ikke noget jeg bryder mig om, men er kommet lidt frem til at det sgu er okay, at jeg ikke brager derudaf med 180 i timen som jeg plejer, at lejligheden ikke er cleanet ned til mindste plet, og at jeg ikke lige får mine sunde og økologiske måltider hele tiden. Altså - jeg har accepteret at det er okay, at springe over hvor gærdet er lavest, for så at finde mig selv i det hele igen.

Jeg satte en fod i jorden, sagde fra og for en gangs skyld var jeg min egen helt, og ikke alle andres. For første gang i mit liv, tog jeg en beslutning og sprang ud uden sikkerhedsnet - og fanmer om det ikke lykkedes meget godt. Men hvorfor er det jeg ikke kan være stolt over det? Jeg er bestemt ikke typen, der sætter mig selv i en offerrolle, det var jeg engang og lige præcist det og min stædighed, får mig faktisk til at føle mig lidt flov over, at åbne op omkring hvordan jeg egentligt har det.

Siden bruddet har jeg haft tindens til at gemme mig bag min telefonskærm - aldrig har jeg været mere aktiv på de sociale medier, på trods af at det faktisk stresser mig mere end det gavner... er der nogle der kan forklare mig hvorfor? For mig virker det helt skørt, i det at jeg altid har været en utroligt nærværende person. Som sagt er jeg på ingen måder ked af at være kommet af med ham, jeg savner ham heller ikke - men trygheden og nærværet savner jeg, velvidende at jeg slet ikke er i nærheden af klar til at finde en ny.

Hvor lang tid har I følt sådan et tomrum efter et brud, og hvordan er I kommet igennem det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ensomhed efter brud
  • #2   29. jan 2017 Du er simpelthen bare så skide sød, Lens. Mange tak smiley

  • #3   29. jan 2017 Jeg valgte at gå fra min kæreste gennem knap 4 år i august. Vi var enige det var bare mig der sagde slut efter han var kommet med nogle dumme udmeldinger. Det var ikke svært at gå, men jeg lærte også en anden at kende hurtigt. Det gjorde til gengæld NAS da han vidste sig at være en idiot. jeg brugte de første par måneder efterfølgende på at gå i byen og var sjældent hjemme en hel dag og slet ikke aften. Det var et par måneder som faktisk ikke var særligt gode og nu vil jeg hellere sidde hjemme i weekenden også om aftenen med hundene og se en god film. Jeg hygger mig. Men det tog tid og jeg savner da stadig engang imellem at ha en. Jeg er sikker på at det nok skal blive bedre, du skal bare give dig selv lov til at være ked af det men self heller ikke gå ned over det. gør de ting som gør dig glad. Jeg begyndte at træne og det udløser samme følelse so,m ved forelskelse faktisk. så det er en god måde at få sit kick på:)

  • #4   29. jan 2017 Diva, det er faktisk lidt skægt. De første par uger raste jeg også rundt, men det var mere mht at hjemmet skulle være i orden, fitness, Milo, lav fint mad hver aften, æd dine vitaminer osv - der skulle ikke være en finger at sætte på noget. På trods af at lejligheden aldrig har været pænere, i det jeg ikke har et voksent barn, til et svine det hele til. Den sidste uge har jeg ikke fået det gjort, netop fordi følelsen af ensomhed lige rammer og det stresser mig helt vildt. Og så nok også fordi, jeg ikke har givet mig selv lov til at komme stille og roligt igennem det. Måske lidt naivt at tro, at man kan danse sig let og elegant henover det hele - men det havde jeg faktisk håbet på smiley

  • #5   29. jan 2017 kæmpe kram til dig! smiley
    Hvis jeg stod i sådan en situation, ville jeg komme ud så meget som muligt, eller bare have selskab af veninder. Det kan være alt fra en gåtur, se film, gå ud at spise på cafe og måske få en enkel drink bagefter. På den måde kommer tankerne lidt væk fra det hele, man får lidt mere overskud til hverdagen. smiley


  • #6   29. jan 2017 Det troede jeg da også at jeg kunne for jeg var/er gladere end jeg har været længe. Om jeg græd over eksen eller idioten efter ved jeg ikke men en reaktion undgik jeg ikke smiley

  • #7   29. jan 2017 Det tror jeg at du har ret i, And. Jeg er startet ud med at slette Instagram, Snapchat og hvad har vi ellers, for at tvinge mig selv til at være lidt mere nærværende. Men I slipper ikke lige for mig. smiley smiley

  • #9   29. jan 2017 Jeg har faktisk altid elsket mit eget selskab, så det kommer rigtig meget bag på mig. Men tusind tak for jeres søde svar. Det er rigtig rart at vide, at jeg ikke er helt skør i bolden smiley

  • #10   29. jan 2017 Jeg har altid nydt alene tid smiley Der er uendelig mange ting jeg kan tage mig til altid smiley

    Hvis du trænger til at komme ud få selskab så find evt en at lufte hund sammen med smiley Der er mange der ar fundet lufte buddies herinde. Begynd til træning/løb whatever, det er også godt til at frigive hormoner der gør det nemmere at bringe et smil frem smiley

    Og så burde en sød ung pige vel ikke have problemer med at finde lidt nyt "nærvær" smiley


  • #11   29. jan 2017 Pyha, mht at lufte med andre sker det jævnligt. Vi er nogle stykker herfra der mødes ofte. Desuden står jeg i butik, så snak med andre er bestemt en fast del af hverdagen smiley
    Fitness er jeg medlem af - læs; medlem smiley , men føler simpelthen ikke at jeg har vanvittigt meget tid til det. Så det bliver til når der lige er et par timer tilovers.

    Og nej, det er bestemt ikke det sværeste, det skal jeg da ærligt indrømme. Men nu duer jeg bare ikke til at tage nogen med hjem, hvis der ikke er en længerevarende mening med det. Og se dét er svært smiley


Kommentér på:
Ensomhed efter brud

Annonce