1.714 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

kyssesyge kyssesyge

Hejsa.

jeg har desværre fået konstateres Kyssesyge ?? jeg har i en længere periode skrænter, som om en forkølelse/influenza ikke ville bryde ud. pludselig får jeg meget hævede Lymfer omkring øjnene og har en konstant hovedpine.
Lægerne kan ikke finde ud af hvad det er, men så tager de jo kyssesyge testen - og den var jo desværre positiv.

nu er min hals "snørret" sammen, så jeg må tage rimeligt med smertestillende samt sove en del pga. træthed.

Har du som voksen haft Kyssesyge, og hvilke restriktioner måtte du gøre i din hverdag/fritid??

lægen mener godt jeg kan dyrke Agility blot jeg lytter til min krop - får jeg ondt i maven eller bliver meget træt skal jeg stoppe..

men hvordan med dig???

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af loftslampe som er ved at falde ned og pt hænger i én skrue 400 kr.
  • Lavt tryk på varmt vand bruser 1.000 kr.
  • Gravearbejde med minigraver, 12kvm 1.600 kr.
  • Den gamle opvaskemaskine skal udskiftes og der skal monteres en ny opvaskemaskine. 625 kr.
  • 16A Kraftstik 1.500 kr.
  • Løsne 10 skruer 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kyssesyge
  • #1   28. feb 2017 Her har vi været hårdt ramt især datteren (teenager på knap17) Har intet kunne, hun har været næsten ½ år om at komme tilbage på fuld tid i skolen første 1½ mdr lå hun i sengen og kunne intet, hun sov spiste og sov igen, bare det at komme i bad, gjorde hun var sengeliggende resten af dagen.

Derud over hed det ingen idræt/sport (især kontakt sport var slemt) men helt generelt så ingen sport da hun ikke måtte hoppe/springe løbe da der noget forstørret milt og lever der kunne tage skade.

Derud over hedder det Nul alkohol (værst for datteren der lige var begyndt at gå til fester).

Også det at man selvfølgelig sørger for at man ikke deler vandflaske , kopper og lign med andre.

Ellers har trætheden og ømheden i kroppen været det værste her

• #2   28. feb 2017 tak for indput... jeg har forstørret milt, men lægen mente godt jeg måtte løbe agility med hunden... i dag har jeg det rimeligt og tænker, at tage på job..

weekenden og i går har været hård at komme igennem da jeg også havde en meget syg hund at tage mig af...

• #3   28. feb 2017 Jeg havde kyssesyge for nogle år siden.
    Jeg var indlagt on/off - og havde det virkelig skidt. Både milt og lever var forstørret - og min lever tog permanent skade af det.

Jeg var på halv tid i skolen i 8 mdr., ingen alcohol i et års tid - og måtte ikke lave noget fysisk i 10 mdr. Altså måtte godt gøre rent, gå en tur osv., men ikke noget voldsommere end det smiley

For mit vedkommende var trætheden det værste. smiley

• #4   28. feb 2017 Ved lægen hvad agility indebærer, mon?
    Jeg ville ikke gøre det - jeg ville holde mig fra ting, der gør forpustet helt generelt.

• #5   28. feb 2017 Jeg sov 3 måneder væk, og gik hjemme i et halvt år. Det tog cirka et år, før tingene var nogenlunde normale igen.
    Jeg fik streng besked på at alt idræt og sport var off-limit, så jeg ville nok ikke dyrke agility.

• #6   28. feb 2017 Jeg havde kyssesyge som 14 årig, og fik strenge formaninger om ikke at dyrke sport i 1/2 år (dyrkede gymnastisk flere gange om ugen på det tidspunkt), så jeg ville afholde mig fra at dyrke agility. Better safe than sorry.
    God bedring.

• #7   28. feb 2017 Jeg blev VIRKELIG syg.
    Lå med rigtigt høj feber i mange dage, så høj at man bare ligger og ligger - det er hvad man kan, og man fatter hat af hvad der foregår omkring én. Jeg endte faktisk med at blive indlagt, så længe var jeg syg smiley
    Anyways... det var den mest effektive slankekur jeg nogensinde har været på - jeg røg ned på 45 kilo smiley

Og som allerede nævnt... sport/gymnastik er no go i et halvt års tid bagefter.
    Det skal ikke tages som et alternativt fakta - det er supervigtig at man ikke render rundt bagefter og leger hopla som man plejer.

• #8   28. feb 2017 som fodnote... ham jeg fik det af, han havde da bare lidt ondt i halsen... men tak for lort da, for jeg gik da totalt i brædderne.
    Jeg levede af isvand, regnbueis... og pesetas vingummier, som min mor skar i kvarte (ellers var de for store for min hals).
    Da jeg fik det bedre og kunne spise lidt mad igen, der tudede hun da jeg bad om en portion boller i karry mere.

• #9   28. feb 2017 puha det lyder virkelig til i hR været hårdt ramt, så slemt synes jeg ikke jeg har det.. ??

håber ikke det bliver værre end det er nu...

jeg forklarede lægen hvad agility er, og hun mente ikke det ville have indflydelse... jeg har lige været på job -. 3 timer så var kroppen færdig..

• #10   28. feb 2017 Jeg var nede i 14 dage, da jeg var 14. Det var som en slem omgang halsbetændelse med høj feber og et meget tillukket halsrør. Men det varede kun 14 dage, så var jeg frisk igen.
    Jeg ville nu nok holde mig fra arbejde- det er temmelig smitsomt. Jeg fik smittet en pige på min skole. Hun måtte gå 9. Klasse om.

• #11   28. feb 2017 Jeg lå i sengen i næsten 1 mdr. !! Min mor, som er sygeplejerske var ret bekymret, fordi mit halsrør var meget tillukket. Kan ikke huske så meget, da jeg døsede væk det meste af tiden, pga. høj feber smiley Men jeg kan huske at selv yoghurt kradsede i halsen, og at min konfirmation var i fare, fordi jeg var helt væk smiley Jeg tabte mig en del, og kunne nærmest svømme i min konfirmationskjole. Det er en skodsygdom smiley
    God bedring.

Kommentér på:
kyssesyge

Annonce