kyssesyge kyssesyge
Hejsa.
jeg har desværre fået konstateres Kyssesyge ?? jeg har i en længere periode skrænter, som om en forkølelse/influenza ikke ville bryde ud. pludselig får jeg meget hævede Lymfer omkring øjnene og har en konstant hovedpine.
Lægerne kan ikke finde ud af hvad det er, men så tager de jo kyssesyge testen - og den var jo desværre positiv.
nu er min hals "snørret" sammen, så jeg må tage rimeligt med smertestillende samt sove en del pga. træthed.
Har du som voksen haft Kyssesyge, og hvilke restriktioner måtte du gøre i din hverdag/fritid??
lægen mener godt jeg kan dyrke Agility blot jeg lytter til min krop - får jeg ondt i maven eller bliver meget træt skal jeg stoppe..
men hvordan med dig???
jan 2008
Følger: 18 Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 30 Svar: 642
Derud over hed det ingen idræt/sport (især kontakt sport var slemt) men helt generelt så ingen sport da hun ikke måtte hoppe/springe løbe da der noget forstørret milt og lever der kunne tage skade.
Derud over hedder det Nul alkohol (værst for datteren der lige var begyndt at gå til fester).
Også det at man selvfølgelig sørger for at man ikke deler vandflaske , kopper og lign med andre.
Ellers har trætheden og ømheden i kroppen været det værste her
dec 2015
Følger: 15 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 17 Svar: 198
weekenden og i går har været hård at komme igennem da jeg også havde en meget syg hund at tage mig af...
feb 2011
Følger: 4 Følgere: 234 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 985
Jeg var indlagt on/off - og havde det virkelig skidt. Både milt og lever var forstørret - og min lever tog permanent skade af det.
Jeg var på halv tid i skolen i 8 mdr., ingen alcohol i et års tid - og måtte ikke lave noget fysisk i 10 mdr. Altså måtte godt gøre rent, gå en tur osv., men ikke noget voldsommere end det
For mit vedkommende var trætheden det værste.
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.191
Jeg ville ikke gøre det - jeg ville holde mig fra ting, der gør forpustet helt generelt.
apr 2011
Følger: 5 Følgere: 6 Hunde: 6 Emner: 10 Svar: 145
Jeg fik streng besked på at alt idræt og sport var off-limit, så jeg ville nok ikke dyrke agility.
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.727
God bedring.
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 92 Hunde: 2 Emner: 354 Svar: 6.106
Lå med rigtigt høj feber i mange dage, så høj at man bare ligger og ligger - det er hvad man kan, og man fatter hat af hvad der foregår omkring én. Jeg endte faktisk med at blive indlagt, så længe var jeg syg
Anyways... det var den mest effektive slankekur jeg nogensinde har været på - jeg røg ned på 45 kilo
Og som allerede nævnt... sport/gymnastik er no go i et halvt års tid bagefter.
Det skal ikke tages som et alternativt fakta - det er supervigtig at man ikke render rundt bagefter og leger hopla som man plejer.
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 92 Hunde: 2 Emner: 354 Svar: 6.106
Jeg levede af isvand, regnbueis... og pesetas vingummier, som min mor skar i kvarte (ellers var de for store for min hals).
Da jeg fik det bedre og kunne spise lidt mad igen, der tudede hun da jeg bad om en portion boller i karry mere.
dec 2015
Følger: 15 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 17 Svar: 198
håber ikke det bliver værre end det er nu...
jeg forklarede lægen hvad agility er, og hun mente ikke det ville have indflydelse... jeg har lige været på job -. 3 timer så var kroppen færdig..
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.185
Jeg ville nu nok holde mig fra arbejde- det er temmelig smitsomt. Jeg fik smittet en pige på min skole. Hun måtte gå 9. Klasse om.
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.727
God bedring.
kyssesyge