848 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Matematik-hjælp Matematik-hjælp

Hej folkens!
Jeg var nu siddet med det her matematik i et godt stykke tid, og jeg kan simpelthen ikke knække den.
Min lærer siger, at opg. 38 vist skulle være meget nem "vi skulle bare regne den"?!
Så, jeg håber, det er okay, at jeg lige spørger herinde. Det drejer sig om opg. 38, 39 og 40, som jeg håber, I kan hjælpe med?
Tak på forhånd!

(Vi har om bevisførelse)

En kvinde i Guilin smed ved et uheld et guldarmbånd til over 4.000 dollars ud sammen med affaldet. Overvågningsoptagelser afslørede senere, at hendes kæledyr havde gemt smykket i skraldet, før hun kunne nå at opdage det.
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Toilet fungerer ikke – skylleknap giver kun lidt vand 880 kr.
  • Udskiftning af 4-5 mursten i facade på hus og lidt fuge reparation 2.000 kr.
  • Throw trash 600 kr.
  • Afhentning og bortskaffelse af jord 500 kr.
  • Hækkeklipning 2.200 kr.
  • Fjerne tapet 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Matematik-hjælp
  • Magnus  J
    Magnus J Tilmeldt:
    feb 2017

Følgere: 20 Emner: 3 Svar: 145
    #1   8. mar 2017 Det nemmeste er at indsætte et stort tal i stedet for n, så du kan få en ide om hvad du skal..

Er du stadig helt lost forklarer jeg gerne mere detaljeret.. smiley

• #2   8. mar 2017 Jeg har siddet lidt med det (opg. 38), men siden vi har om bevisførelse, skal vi tit bruge algebra, da udregning med tal ville være at være sandsynliggøre? smiley

• Magnus  J
    Magnus J Tilmeldt:
    feb 2017

#3   8. mar 2017 Det har du også ret i, men eftersom du ikke ved hvor du skal starte er det et godt sted..

1/2*2/3*3/4*...*(n-1)/n

Det gælder for hvilken som helst værdi hvor n>0, at det (resultatet) tilnærmer sig 0..
    Hvorfor?
    Fordi lige gyldig hvilken værdi der indsættes på ns plads vil resultatet aldrig være større end 1..

• Magnus  J
    Magnus J Tilmeldt:
    feb 2017

#4   8. mar 2017 En tilføjelse er du godt kan bevise ved indsættelse.. Google typer af bevisførelse smiley

• #5   8. mar 2017 Okay, tak for hjælpen smiley

• Magnus  J
    Magnus J Tilmeldt:
    feb 2017

#6   8. mar 2017 Forstod du det? smiley

Kommentér på:
Matematik-hjælp

Annonce