988 visninger
|
Oprettet:
Søger arkitekpraktikplads - HASTER! {{forumTopicSubject}}
Hej HG
Jeg har lavet et opslag på FB om hjælp til at finde en praktikplads inden fredag, og jeg håber at I herinde måske kan hjælpe!
https://www.facebook.com/astrid.skalkam/posts/10212721454100022
Jeg håber at det er ok at jeg skriver herinde ´og krydser fingre for at I kan hjælpe!
apr 2008
Følger: 70 Følgere: 77 Emner: 88 Svar: 2.641
Det er ikke en mulighed vi har, det er noget vi SKAL gøre.
Altså, ud i praktik.
Jeg har en længere ansøgning som jeg sender til de folk der evt er interesserede i at have mig, men min mor sagde at jeg ikke skulle lægge den ud offentligt, og eftersom hun har mere erfaring med den slags, lytter jeg til hende hvad det angår
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.644
okt 2006
Følger: 58 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.864
mar 2011
Følger: 1 Svar: 1.036
Tænk lidt ud af boksen. Hvor beskæftiger de sig ellers med lige det du interesserer dig for inden for faget, end lige et decideret arkitektfirma?
Og hvis jeg skal være helt ærlig, så find på en ny tekst og drop dit link. Teksten forekommer uengageret, undskyldende og jeg kan slet ikke udlede at du er interesseret i arkitektur når jeg læser den, eller ser indholdet på dit link. Where's the passion?
Ring rundt resten af dagen, og fyr en god pitch af. Min erfaring er at praktikanter er en pestilens på travle arbejdspladser, for nogen skal tage sig af dig, og hvem kan overskue at forpligtige sig til det med så kort varsel?
Måske du bare skal være lidt kæk og sige, arkitektur er din passion, du ved at de har travlt men du vil bare gerne have et indblik, lære hvad deres fag indebærer - så hvis de vil lade dig være fluen på væggen i to uger, så kvitterer du ved at gå til hånde og lette deres arbejdsdag alt det du kan, hvis det så blot betyder at nogen har lidt overskud til så at invie dig i hvad der venter når drømmen går i opfyldelse og du kan kalde dig selv arkitekt.
mar 2011
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.129
Går ikke ud fra at det er arkitektur, da du ikke fremviser noget der bare ligner arkitektegninger?
"Selv en plads i Jylland..." Ja, det kan jo være langt væk- men det ved ingen, for du fortæller ikke, hvor du bor.
Du fortæller faktisk overhovedet intet i dit opslag andet end, at 13 virksomheder ikke har fundet dig interessant.
Hvad skulle overhovedet få en virksomhed til at tænke "wow, det kunne være fedt at have hende her hos os i 14 dage"?
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 265 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.511
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1330 Hunde: 1 Emner: 204 Svar: 13.773
De fleste af dine billeder viser mere noget til mediegrafik end til akitektur
Jeg tror det er derfor du har fået nej
mar 2011
Hvis du vil frem i den branche skal du lige steppe dit game en anelse op. Det er mere eller mindre en uddannelse til arbejdsløshed, så det her er blot er sølle forsmag på det der venter dig.
apr 2008
I øjeblikket går jeg på produktionsskole, på en maritim linje.
Blah, jeg ved ikke om det er meningen, men jeg føler mig sådan ret angrebet af dit indlæg.
Nej det var ikke meningen at nogen skulle komme og være ridderen på den hvide hest og forære mig en praktikplads uden at vide noget.
Meningen var at jeg ville have mit opslag til at komme længere omkring, og give mig en større chance for at få en plads et sted.
Jeg har ikke før lavet en ansøgning om praktikplads, men har haft min mor til at hjælpe.
Jeg ved faktisk overhovedet ikke hvad det er jeg vil, men jeg kan godt lide at tegne, og jeg kan godt lide at tænke over hvordan ting er bygget (det designmæssige aspekt), men jeg har endnu ikke koblet de ting sammen, af forskellige personlige årsager.
Jeg kan godt se - nu - at det vist ikke har været den bedste tekst, og jeg er blevet mig en erfaring rigere..
Jeg fandt ikke en praktikplads hos et arkitektfirma, men tilgengæld fandt jeg en hos en udkørende dyrlæge, som også arbejder med akupunktur og laser.
Siden jeg var helt lille har jeg villet være dylæge, men har måttet opgive. Jeg synes dog at det har været helt igennem fedt at være med ham ude.
Det har faktisk også afklaret mig med at det ikke var helt så fantastisk et job som jeg havde drømt om, og at det måske egentlig er meget godt at jeg ikke kan få karaktererne til det.
Jeg takker for kommentarerne, men vil bare lige påpege at jeg synes tonen virker en smule hård, selvom det godt kan være fordi jeg ikke er vant til at udstille mig selv på denne måde.
okt 2010
okt 2010
apr 2008
At jeg går på produktiosskole er da ikke ensbetydende med at jeg forbliver uden uddannelse resten af mit liv.
Jeg går på produktionsskole for at få noget ro i mit liv, men jeg går faktisk med planer om at starte på en HF til sommer.
I modsætning til hvad det ligner I tror, så har jeg faktisk undersøgt hvad der skal til, ganske grundigt.
Jeg kan ikke se hvorfor 1-2 ugers praktik hos et arkitektfirma er komplet urealistik?
Er det kun fordi jeg ikke er uddannet?
Jeg har selv tænkt at en af grundene til at jeg gerne vil ud i en arkitektpraktikplads, er så jeg kan blive afklaret om hvorvidt det egentlig er det jeg vil!
Og især nu her, med det nye forslag om et uddannelsesloft, synes jeg faktisk at det er lidt vigitigt at vide om jeg overhovedet vil være arkitet når det kommer til stykket.
Så, nej, det ville ikke være "for sjov".. Det er i hvert fald ikke min definition på noget der ikke er seriøst.
Vi har i øvrigt ikke været ude og snakke med en decideret uddannelsesvejleder, men har stået for det selv.
PS. John, produktionsskolen er ikke en endelig uddannelse, den er et stop, mens jeg finder ud af hvad jeg vil.
Søger arkitekpraktikplads - HASTER!