{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rodfræsning 2.500 kr.
  • Skæring af terassebrædder i et lige snit af en tømrer 1.495 kr.
  • Installere dørlukker på hoveddør 1.300 kr.
  • Min opvaskemaskine vil ikke starte 799 kr.
  • Indbygningsspots gruppe er gået 500 kr.
  • Samle puslebord 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Etikette, værtindegave
  • #1   11. mar 2017 Ja vil jeg sige, en lille æske chokolade, et glas med lidt småkager eller en buket smiley

• #2   11. mar 2017 Hvis det er en "tak for hjælpen" middag, ville jeg kun tage en lille symbolsk gave med.
    Feks en lille potte med forårsblomster?

• #3   11. mar 2017 Ok. Så man giver altid et eller andet?

Sorry, jeg mangler fuldstændig female touch hvad det der angår smiley smiley

• #4   11. mar 2017 jeg/ vi har altid enten en blomst , hjemmebagt kage eller en flaske af en slags med.....men vi overender heller ikke familie og venner.....er nogle "hjemmefødinge"

profilbillede
  • #5   11. mar 2017 Og så er der mig der aldrig har noget med men som heller ikke forventer noget retur smiley
    Men jeg tror faktisk at det er min alder der gør det.
    Jeg synes man skal gøre hvad man føler for smiley

• #6   11. mar 2017 Sådan en påskecaktus er nem at holde og den gør ALTID lykke smiley

• #7   11. mar 2017 Jeg har det så anstrengt med sådan nogle gaver man er forpligtet til at give

• #9   11. mar 2017 Ja det rette må være at det ikke er noget man skal eller bør, kun hvis man har lyst.
    Jeg giver heller ikke meget for gaver og ting man giver af pligt.
    Dermed ikke sagt at jeg ikke ville blive, selvfølgelig ville jeg det! Men det er ikke noget jeg forventer.

• #10   11. mar 2017 Jeg er dårlig til at finde på - det forekommer mig ofte at være noget forkert, jeg medbringer.

Jeg har jo selv fået sådan noget en gang imellem og ja, det er hyggeligt.
    Men ofte rammer sådan en type gaver lidt skævt fordi man ikke nødvendigvis kender folk så godt at man ved, hvad de ønsker sig.

Bliver I skuffede, hvis folk ikke har noget med?

• #11   11. mar 2017 Nej det gør jeg ikke. På ingen måde.

• #13   11. mar 2017 Nej jeg bliver ikke skuffet, men jeg tager nu altid noget med, du kunne fx plukke lidt vintergækker og lave en fin lille buket med en sløjfe om;) det behøver bestemt ikke være noget købt, jeg tager oftest lidt med fra haven, eller en bakke æg fra egne høns, lidt hjemmebagte småkager eller sådan noget;)

• #14   11. mar 2017 Hvis det er en tak-for-hjælpen gave, hvor de vil sige jer tak for noget I har hjulpet med, så ville jeg ikke tage noget med - for DE vil jo takke jer, så er det IKKE jer der skal give en gave smiley

Jeg hader også dette der med værtindegave, jeg kan heller ikke finde på, for det skal både være noget og ingenting. Heldigvis bruger vi det ikke til ret mange, med vores bedste venner har vi besluttet, at ingen af os orker det, det blvier alligevel sådan noget i-sidste-øjeblik-panik-agtigt.

• #15   11. mar 2017 Netop, Kennelmutter!!
    Skal vi have noget med i dag, bliver det noget ligegyldigt fra den samme købmand, som de selv handler i.

Det virker så hult!

Skøn aftale I har!

• #16   11. mar 2017 Jeg ville lade være smiley

• #17   11. mar 2017 Det har jeg også mest lyst til Zenta - det fremgår vist smiley
    Men jeg vil hade, hvis det bryder et eller andet høfligheds-noget...

• #18   11. mar 2017 En tak for hjælpen middag, der ville jeg ikke medbringe noget.

Men ellers så elsker jeg at overraske med et eller andet sjovt, sødt eller meget personligt! Det er ikke et spørgsmål om hvad det koster, men tanken.

Til "hundemennesker" kan det ligeså godt være en ting til deres hund, havemennesker måske en lille plante eller et par selvlysende havehandsker til hende, der aldrig kan finde sine havehandsker. Min madinteresserede veninde får gerne sjove krydderier og min søde svigerinde blomster eller chokolade, fordi hun elsker begge ting.

Og ellers er en flaske rødvin sjældent dumt!!!

• #19   11. mar 2017 Haha - vi kom en gang med rødvin til dette par. Manden bliver dårlig af rødvin og konen drikker kun hvid smiley : D

Jeg er slet ikke kreativt anlagt hvad sådam noget angår og har slet ikke det der finde-på-gen når det handler om mennesker, jeg ikke kender godt...

• #20   11. mar 2017 I min familie og omgangskreds er det ikke noget der er særlig udbredt, men så ind imellem er der en der lige får lyst til at tage en lille ting med, og så gør man det. Ingen forventer noget, og så bliver man bare ekstra overrasket når man så får et eller andet.

Skal vi noget i december, tager jeg f.eks ofte en fin lille cellofanpose med hjemmebagte småkager eller hjemmelavet konfekt med, er det påske kommer folk f.eks med en fin potte med påseliljer i, et påskeæg eller noget. Der kommer jeg igen oftest med en cellofanpose med hjemmelavede påskeæg smiley

• #21   11. mar 2017 Det er bestemt ikke altid, vi har noget med, men når vi har, så er det ofte et eller andet fra drivhuset, friske, hjemmedyrkede grøntsager, hjemmelavet saft og den slags. Hyggeligt og noget de fleste bliver glade for og bruger.

I vinterhalvåret bliver det som regel en kasse flødeboller fra Spangsbergs outlet. Det falder også altid i god jord smiley

I bund og grund er det ikke noget vi gør en masse i eller forventet retur. Når vi har noget med er det udelukkende fordi vi selv synes, det er hyggeligt. Uskrevne regler giver jeg ikke meget for.

• #22   11. mar 2017 For mig skal man ikke gøre det fordi at sådan noget forventes. Man skal gøre det hvis man selv har lyst .. Og helt ærligt, du aner jo ikke engang hvad du vil give? I din situation ville jeg altså lade være smiley
    Og ja, kan godt fornemme at det også er det du hælder til smiley

• #23   11. mar 2017 kommer meget an på vennekredsen.. I vores kreds er det gave nok at man kommer smiley

• #24   11. mar 2017 Det er en irriterende og tilbagevendende ting hver eneste gang, vi skal ud til noget tamtam.

Ikke at komme med noget føles forkert og at komme med noget føles faktisk for mig også forkert. Det er noget mystisk noget smiley

Jeg vil allerhelst give en gave når det giver mening og ting, som giver mening - men I ved - der er så mange uskrevne regler og der er jeg sgu ikke skarp.
    For hulen da, jeg boede sammen med min far fra jeg var 8 til jeg var 20, og han har ikke lige lært mig de der ting *GGG*

På det punkt ville jeg ønske jeg var en mand - der er der ingen forventninger til værtindegaver (og alle mulige andre sære sociale ritualer).

Du milde, det kommer til at lyde som et stort problem smiley
    Bare rolig, det er bare et lille og lejlighedsvist irritationsmoment smiley

Forventninger er svære at have med at gøre, nærmest ligegyldigt i hvilken form, de kommer smiley

• #25   11. mar 2017 Hvis de har hund, så tag lidt guf med til hunden.

• #26   11. mar 2017 Det er nu heller ikke noget, jeg gør meget i. Der er enkelte hold venner, hvor jeg tager noget med, fordi det gør de, når de kommer hos mig. Men ellers er det ikke udbredt i min vennekreds. Eller måske har jeg noget med, hvis jeg kommer første gang hos vedkommende.

Jeg mener ikke, der er nogen uskreven regel om at man skal/bør have noget med, og jeg bryder mig da heller ikke om tanken, om at skulle komme med noget nærmest som "betaling" for middagen.

Jeg er heller ikke specielt god til at finde på, eller det vil sige, det kommer an på hvem modtageren er. Nogle er bare nemmere at finde på et eller andet lidt lækkert til end andre.

• #27   11. mar 2017 Altså i denne situation synes jeg det er ÅBENLYST, at I IKKE skal medbringe en gave. De vil give JER en erkendtlighed i form af en middag, for jeres hjælp - det er DERES gave til JER, fordi I har hjulpet dem.
    Kommer I så med en gave til dem, så får de jo ligesom ikke mulighed for at betale jer tilbage for hjælpen.

• #28   11. mar 2017 Det bliver uden gave - jeg synes også det virker logisk at en tak-for-hjælpen-middag vender den anden vej.

Men for hulen - det er ikke nemt at regne ud, hvad de der regler er *GG*

• #30   12. mar 2017 Skal man også komme med gave, når man besøger sin familie/svigerfamilie?

Vi spiser ved min mormor og morfar en gang om ugen, og ved min kæreste forældre en gang om ugen. Skal man have noget med dér? smiley
    Derudover besøger vi min kæreste søster og hendes familie ca. 1-2 gange om måneden. Skal vi også have noget med til dem? smiley

I min venindegruppe, har vi en madklub, hvor vi indimellem mødes ved hinanden. Her går vi sammen om en værtindegave, som fx kan være noget, som værtinden lige står og mangler. Jeg fik fx en lille taske/pung, fordi den gamle var gået i stykker - og en anden fik noget tegnegrej, fordi hun havde brokket sig over, at hun var løbet tør. Dét synes jeg er meget sødt, og giver mere mening, end de "normale" værtindegaver. smiley

• #31   12. mar 2017 I mine øjne er der ikke noget der hedder skal og bør, når det kommer til værtindegaver. Det er noget man gør, hvis man SELV føler man har lyst og det er det rigtige.

Jeg giver med jævne mellemrum f.eks min mor en værtindegave, men det er fordi JEG har lyst til det. Men oftest er det hvis f.eks mine brødre har fødseldag, jamen så tager jeg lige en lille ting med til min mor, det er jo hende der står og knokler smiley Har ikke en gave med når jeg sådan ca. 1 gang om ugen er hjemme hos hende og sludre og hygge smiley

• #34   12. mar 2017 Når jeg har besøgt udenlandske pyr opdrættere, har jeg ofte taget nogen af mine præmieglas med. I pyreneerklubben brugte vi i mange år vinglas eller lign. med påtrykt logo på, så dem har jeg vundet mange af, og nogen af dem stod stadig i deres æsker, så dem tog jeg med som værtinde gave, og det var succes, det blev folk glade for. Det var lidt sjovt og relevant for folk, som jo er interesseret i racen.
    Men ellers er jeg ikke særlig kreativ eller fantasifuld i forhold til at finde på noget, som ikke skal være noget stort og værdifuldt, og som folk måske ikke lige selv går ud og køber.

• #35   12. mar 2017 Hmm.. jeg har ikke overvejet at det skulle være en uddøende skik. Jeg synes det lever i allerbedste velgående smiley

Jeg overvejer aldrig at tage værtindegaver med til almindelige familiebesøg og heller ikke almindelige vennebesøg.

Men ved de lidt mere formelle invitationer - som middagsinvitationer, der ikke er spontane - der melder tanken sig.

Jeg kan sagtens finde på at tage en gave med, uden at tænke i værtindegave-tanker.
    Det er så bare gaver der kommer fra hjertet og ikke handler om skal og bør

• #36   12. mar 2017 Jeg ville aldrig blive fornærmet over gæster, der ikke medbringer en værtindegave.

Jeg er bare sådan en, der synes det er sjovt at finde på noget, så jeg havde sikkert fundet en gammel urtepotte/tallerken/skål og en skovl, så jeg kunne gå på havejagt efter en lille forårshilsen, der måske kunne bringe glæde.

Hvis du ikke har lyst til/overskud til/føler dig presset til at gøre noget, så lad være.

Kommentér på:
Etikette, værtindegave

Annonce