The McCanns & Maddeleine? {{forumTopicSubject}}
De sidste par uger er min FB blevet oversvømmet med artikler om denne gamle sag fordi de har fået ny funding til at fortsætte eftersøgningen indtil september i år.
Jeg er personligt lidt træt af at høre om den her sag efterhånden og synes det er spild af ressourcer. Det er en snart 10 år gammel sag og jeg er ikke i tvivl om at de ikke finder pigen.
Jeg tror på dem der mener at forældrene ved hvad der er sket med deres datter og det har altid undret mig at de aldrig er blevet anklaget for noget så lidt som svigt af deres børn.
Hvilke normale ansvarlige forældre efterlader deres børn alene på et hotelværelse i et fremmed land i den alder? Jeg kender ingen der ville gøre det.
Derudover undrer det mig også hvorfor denne pige bliver ved med at være en prioritet over så mange andre børn der er forsvundet?
Hvad synes i andre?
mar 2008
Følger: 33 Følgere: 940 Hunde: 8 Emner: 354 Svar: 8.059
Med det sagt, så har jeg set rigeligt med dokumentare, til at vide hvem JEG tror har slået pigen ihjel.... For det er det mest realistiske......
aug 2008
Følger: 31 Følgere: 1466 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 30 Svar: 30.211
Det sker jo at folk dukker op igen efter x antal år og det håber jeg virkelig også sker her.
maj 2007
Følger: 25 Følgere: 1230 Hunde: 7 Emner: 91 Svar: 2.792
Men ja, at den kan optage så meget plads i medierne stadig er mig en gåde.. På den ene side kan jeg godt forstå forældrene ikke vil give op, det er jo deres datter. Men på den anden side tænker jeg os lidt, "kom nu videre" agtig, ved godt det lyder grimt, men altså, det må da være svært for dem at blive ved og ved og ved uden resultater.. ??
jun 2012
Følger: 39 Følgere: 87 Hunde: 6 Emner: 265 Svar: 5.394
Jeg synes der er alt for mange ting der ikke hænger sammen og alene det at moren ikke ville besvare 48 spørgsmål er yderst mistænktsomt.
Derudover forstår jeg ikke hvorfor hun er vigtigere end alle de andre børn der er forsvundet siden.
Jeg forstår dog ikke folk der holder på deres uskyld. Der blev fundet liglugt og mere i deres bil dernede bare som en af de meget mistænkelige ting.
mar 2008
Følger: 33 Følgere: 940 Hunde: 8 Emner: 354 Svar: 8.059
aug 2008
Men jeg håber da at der en dag bliver sat et punktum.
dec 2012
Følger: 34 Følgere: 261 Hunde: 2 Emner: 35 Svar: 3.509
Og jeg har svært ved at forstå man kan "blive træt af" en lille piges uvisse skæbne... ligemeget hvor meget man så selv tror hvad der er sket.
Ligenu er nogle af forside historierne Bendtners nye scoring og en sexolog i "nøgenulykke" -jeg tænker vi godt kan give lidt plads til en lille uskyldig og ulykkelig skæbne...
aug 2008
aug 2008
Følgere: 1102 Hunde: 2 Emner: 88 Svar: 2.736
Jeg synes det er fint sagen stadig er fremme - enig i at andre også burde være det. Synes da forsvundne børn (personer generelt) er noget vigtigere end mange af de andre ting jeg i stedet kan læse om.
jun 2012
Jeg er ikke i tvivl om han har ret.
Og hvis regeringerne ikke havde blandet sig, så var de jo blevet arresteret for det.
Jeg forstår ikke hvordan man efter den bog og dokumentar der blev lavet, samt alle de andre facts i den sag her kan være i tvivl om at den lille pige er død.
Jeg synes det en skam, men det er det UANSET hvilket barn der forsvinder men efter et vist stykke tid er man nød til at se realiteterne i øjnene og især i den her sag.
dec 2012
Ligesom retfærdigheden jo ikke er sket fyldest fordi du mener du ved hvad der er sket.
dec 2008
Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.220
At man skriver en bog og tjener penge på det,giver jeg ikke meget for. Er den teori rigtig er det godt nok dårligt politiarbejde. Hvordan kan man skaffe liget af vejen uden nogen opdager det?. Nogen må i så fald have vist noget og det burde man have fået frem.
dec 2012
Det er næppe en uvildig og habil kilde at støtte sig op af.
aug 2008
Følgere: 1102 Hunde: 2 Emner: 88 Svar: 2.736
Ingen tvivl om, at det er en af de sager hvor jeg virkelig gerne ville have en opklaring, i stedet for en masse teorier og det er jo blandt andet også fordi man har hørt så meget om sagen.
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 265 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.511
Af hensyn til især pigen selv - om hun så er levende eller død! - så fortsætter man selvfølgelig også selvom der næsten er gået 10 år. Sådan en sag bliver ikke forældet...
jun 2012
Fakta er at man har meget større succeschancr på nyere chancer og jeg synes på ingen måde det fait overfor de familier og børn der er forsvundet siden denne pige at de bliver nedprioteret, fordi at denne piges forældre har venner på høje steder i samfundet.
Jeg synes det lidt skræmmende mange synes de bare er uskyldige. De efterlod børn alene på et hotelværelse mens de tog ud og spise i et fremmed land. Det er der ingen fornuftige mennesker der ville. Lighundene reagerede kraftigt på deres bil. Moren ville ikke svare på 48! spørgsmål og meget mere der bare får dem til at se skyldige ud.
Jeg synes det rigtig synd for alle de andre familier der har forsvundne børn, at det er denne sag man fokuserer på.
I øvrigt er den eneste grund til den er blevet så kendt jo fordi de i manges øjne burde være blevet arresteret og kendt skyldige. Jeg har i hvert fald set folk blive arresteret for mindre end hvad der blev fundet i den her sag.
dec 2008
Have man haft fældende beviser er jeg sikker på de var blevet dømt. Hvordan kan så mange mennesker der arbejder på sagen,undgå at finde ud af hvad og hvornår de har foretaget de ting, nogen beskylder dem for. Det burde være umuligt.
dec 2008
Det er de færreste der er fejlfri. Heldigvis er det de færreste der bliver straffet så hårdt som i det her tilfælde. Hvis det altså er det der er sket.
aug 2008
Sååå ..
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 243 Svar: 15.312
De opdager hun er død og går i chok ...
De får lagt hendes døde krop ind i det skab, som lighundene gjorde opmærksom på.
Der er fundet ligspor bag i deres lejede bil, så mon ikke den er brugt til at køre hende et sted hen, hvor hun er blevet begravet?
Hele værelset er ret tydeligt staged (der er flere dokumentarer omkring dette).
Og så alle de andre meget meget mærkelige hændelser.
En af årsagerne til, at denne sag er "speciel" er fordi regeringerne gik ind i sagen. Meget rige og indflydelsesrige personer gik ind i sagen ... og hvis sandheden kom frem, ville det få mange konsekvenser på den front.
Det at forældrene fik lov at flygte til England, når de burde have været anholdt, er også noget rod.
Så den sag vil aldrig blive lukket, medmindre forældrene fortæller hvor de begravede hende ...
Jeg tror måske det er lykkedes dem, med tiden, at overbevise dem selv om, at de løgne, de har fortalt såå mange gange, er sandhed ... Så vil de jo rent faktisk tro på, at hun stadig kan være i live ... hvem ved?
Jeg håber hun er død, frem for de mest oplagte alternativer ...
dec 2008
Spørgsmålene er mange. Hvis det forholder sig sådan,må der være noget galt med forældrene. Hvordan undgår man at en af dem bryder sammen.
aug 2008
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1329 Hunde: 1 Emner: 204 Svar: 13.761
maj 2015
Følger: 51 Følgere: 1010 Emner: 210 Svar: 5.469
dec 2012
Men så længe sagen ikke er opklaret...så er jeg bare glad for det er en sag der ikke får lov til at gå i glemmebogen...og jeg føler bestemt ikke at det er på bekostning af andre sager. Jeg synes bare der er manglende prioritering af andre sager.
Men så længe sagen ikke er opklaret...så er "teoretisk opklaret!" bare ikke nok for mig til at den skal lukkes...
dec 2008
dec 2012
Om der virkelig bruges meget mere efterforskningsressourcer på nuværende tidspunkt ved jeg ikke. Men der er rigtig meget mediedækning... men igen, det er da mere relevant end at Bendtner igen igen igen har fundet en pige... At Geggo ammer...osv.
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 36 Hunde: 1 Emner: 14 Svar: 960
Desuden tror jeg, man skal have i mente at sagen er MEGET populær i medierne. Det er der mange sager der ikke er, men derfor kan man stadig efterforske andre sager. Muligvis ikke lige så meget, men nu er der også langet nogle summer over bordet i Madeleine-sagen. Det kan de jo svært godt lide.
jul 2012
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 3 Emner: 117 Svar: 2.602
aug 2008
The McCanns & Maddeleine?