{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan avler kræve tævehvalpen får hvalpe?
  • #1   8. apr 2017 Hvis det står i kontrakten så ja, du kan jo bare købe et andet sted

• #2   8. apr 2017 Min avler har ikke nævnt noget om at det står i kontrakten eller noget smiley det er mine svigerforældre, der har fortalt mig det.
    Jeg spørger selvfølgelig også min avler smiley

• #4   8. apr 2017 Det vil jeg nemlig heller ikke. Men tror I ikke at vores avler vil have fortalt os det inden vi betalte depositum?

• #6   8. apr 2017 Det er en Lhasa apso smiley

• #8   8. apr 2017 Ja smiley

• #10   8. apr 2017 Jeg har ikke fået nogen kontrakt endnu, troede først man fik den når hunden var helt betalt.. det er første gang jeg køber hund.
    Pas. Tror det er fordi de ikke vil have vi får hund. De kender ellers ikke rigtig noget til hunde.

• #11   8. apr 2017 Avler kan ikke pludselig komme og kræve det, det skal stå i den kontrakt du har underskrevet før køb!

• #12   8. apr 2017 Okay, altså jeg har ikke købt hunden endnu smiley

• #13   8. apr 2017 Mine svigerforældre mente nemlig at avler altid kunne komme og kræve det lige meget hvad

• #14   8. apr 2017 Det vil sige det er bare noget dine svigerforældre tror? Det er ikke rigtig med mindre det står i kontrakten smiley

• #16   8. apr 2017 Ja smiley okay tak Bodil. Det var også det jeg tænkte, men kunne simpelthen ikke få dem overbevist smiley men tænker det bare noget de prøver at bilde os ind, da de ikke vil have at vi køber hund smiley

• #17   8. apr 2017 Lens - jeps der gør jeg også, kan bare ikke få fat på hende lige nu, så tænkte at jeg ville spørge herinde smiley

• #18   8. apr 2017 Altså hvis svigerforældrene aldrig har snakket med din opdrætter eller noget, så aner de naturligvis intet om, hvilket krav din opdrætter har til hvalpekøbere, og det ville da ikke være spekulationer jeg ville belemre opdrætter med, det er jo bare noget svigerforældrene tror/har fundet på.

Til gengæld betaler man da ikke får en vare (helt eller delvist) uden at have set købsbetingelserne -jeg synes faktisk det er dårlig stil at i ikke har fået forelagt købskontrakten inden i betalte depositum (og dumt i ikke selv har bedt om at se den). Der KAN jo altså stå krav i, som i ikke ønsker at leve med (der findes opdrættere der stiller krav om hvilket mærke man skal fodre med, at hunden SKAL udstilles eller ja, hvad det nu kunne være, og det er jo noget man skal være ok med, eller finde sin hund et andet sted).
    Som minimum håber jeg da i har fået en kvittering på, at i har betalt depositum -ellers kunne opdrætter jo i teorien sælge hvalpen og beholde pengene, i kan jo ikke bevist at i har betalt så.

• #19   8. apr 2017 Det korte af det lange er at nej, avler kan altså ikke komme efter 2-3 år og kræve hvalpe på tæven hvis ikke det står i kontrakten smiley

• #21   8. apr 2017 Det er 100% vores fejl at vi ikke har fået set den kontrakt. Det er første gang vi køber hund, og vi havde simpelthen ikke tænkt over det.. virkelig dumt fra vores side af.
    Jeg prøver at få fat i vores avler og høre ad smiley ang. Udstilling sagde hun at det var noget vi selv måtte bestemme - det var ikke et krav fra hendes side af

• #23   8. apr 2017 En god opdrætter fortæller da om de betingelser der måtte stå i kontrakten som nye ejer skal være obs på. Og man må sige at et kuld hvalpe er en ret stor ting, så hvorfor skulle opdrætter ikke have fortalt om dette på forhånd. Ellers risikere hun jo at stå med en 8 ugers hvalp der alligevel ikke er solgt ! Jeg tror du kan tage det ganske roligt.

Jeg beder ikke om at se en kontrakt når jeg køber hvalp. Jeg taler med opdrætter om dennes forventninger og krav inden købet og stemmer kontrakten ikke overens med det når jeg skal hente min hvalp ( hvilket jeg aldrig har prøvet ) så ville jeg bare ikke tage hvalpen med.

• #24   8. apr 2017 Tak for svar smiley vi snakkede meget om forventninger til hinanden, hvilke rund der fulgte med hvalpen når vi købte hende, pris, specielle ting ved racen osv. Tænker også hun vil have sagt hvis man skulle have hvalpe på hende eller lign.
    Hun snakkede kun om at man kunne avle på hende hvis hun vil, også vil hun gerne hjælpe hvis der var spørgsmål osv. smiley

• #25   8. apr 2017 Selvfølgelig ville hun da det. Hvad vil hun få ud af at holde sådan noget skjult.

Men I skal selvfølgelig læse kontrakten godt igennem inden I skriver under smiley

• #26   8. apr 2017 Labsen -men nu er hvalpen jo delvist betalt (depositum), og jeg ville helt 100% bede om at se, hvad jeg skulle skrive under på, før jeg lagde nogen penge.

• #28   8. apr 2017 Isabelle - ja, det giver jeg dig ret i smiley er også blevet 100% sikker på det bare er for at 'skræmme' min kæreste, så han ikke får en hund med mig smiley

• #30   8. apr 2017 Haha ja, så bliver de nok rigtig glade smiley

• #31   8. apr 2017 I antalsmæssigt små racer bruger nogle opdrættere at indskrive den slags klausuler i kontrakten, for at få mere at arbejde med i avlen. Det er fornuftigt nok.
    Men det er meget sjældent set i større racer som din. Jeg har heller aldrig hørt om det i min race.

• #33   8. apr 2017 Skulle opdrætteren mod forventning pludselig stille krav til køber som ikke er blevet gjort opmærksom på inden depositum betales, kan køber selvfølgelig ophæve købet og få sit depositum igen. Et forhold som krav om hvalpekuld vil klart gøre aftale om køb ugyldigt!

• #34   8. apr 2017 Det kan avler vel ligeså godt som de kan kræve at hvalpen IKKE skal avles på? Det skal vel bare stå i kontrakten. smiley

• #35   9. apr 2017 Hvis opdrætter vil afkræve kuld på tæven, så SKAL den sælges til nedsat pris.
    Betaler I fuld pris, så er hunden jeres - 110%.
    Gå LANGT udenom opdrættere, der kræver alle mulige krumspring i kontrakt. Det er faktisk at snyde så vandet driver.
    Man kan IKKE sælge en hund til fuld pris OG kræve en hulans masse ekstra af køber.
    Hvem har hørt om sælger af en bil, der kan afkræve køber, at man KUN må gå til en bestemt mekaniker? Eller kun bruge bestemte dæk eller benzin på bilen? Det er samme kategori, og det er forrykt!
    Så hellere de tossede opdrættere med vanvittige krav brænder inde med hvalpe.

• #38   9. apr 2017 Birgitta ja de mener helt sikkert vi er for unge og fattige smiley
    Min kæreste troede på dem, da han ikke ved så meget om hunde og avl. Og fordi min kæreste meget gerne vil gøre sine forældre stolte.
    Vi får hende hjem her sidst i april smiley

• #39   9. apr 2017 Det kunne godt lyde til at dine svigerforældre har hørt om nogen, der har fået en hund udstationeret.
    Det er noget andet med udstationerering end, når man køber en hund, fordi det i princippet stadigt er kennelejerens hund, selv om den bor hos en anden familie, men familien hvor hunden bor, har så heller ikke betalt for hunden.
    I nogen tilfælde, kan der i forbindelse med udstationering, være en aftale om, at kennelejerne kan få lov til at trække et kuld eller to på tæven.

Som sagt er det noget helt andet, end et køb af hund, og jeg ville ikke selv gå med til at betale fuld pris for en hund, hvis der var en klausul om, at avleren skulle have "rettigheder" til et kuld.

• #40   9. apr 2017 Det var også det første jeg tænkte smiley ^

• #42   10. apr 2017 Ulla, det har du nok ret i..

• #43   10. apr 2017 Ulla M. Jeg kender også til opdrættere i min race, hvor de kræver kuld på tæve eller x-antal kuld på den solgte hanhvalp. Og det til fuld pris.
    Èn af de pågældende sager nægtede hvalpekøber at lægge hanhund til førend opdrætter lagde penge på bordet, det ville opdrætter ikke, så hvalpekøber holdt på sit.
    Jeg forstår vitterligt ikke, hvordan en såkaldt seriøs og garvet opdrætter i ramme alvor kan tro, at man kan afkræve noget af en hvalpekøber, når man har fået fuld betaling.
    Desværre falder nogle hvalpekøbere i den fælde og tror, at de skal gøre, hvad opdrætter siger.
    Pudsigt nok mener DKK også, at opdrættere, der laver de krumspring - er på forkert spor...Man kan jo ikke have hånds og råderet over en anden persons ejendom, så må man beholde hunden selv - eller sætte den i udstationering.

Kommentér på:
Kan avler kræve tævehvalpen får hvalpe?

Annonce