1.237 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
32 Svar

13. dec 2010 Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.727
Disse lande ryger mest hash Disse lande ryger mest hash
http://ekstrabladet.dk/ferie/ild-i-planten-disse-lande-ryger-mest-hash/6624279
Må indrømme, at jeg faktisk blev temmeligt overrasket over at se, at Holland ligger så langt nede på listen.
0 synes godt om
maj 2009
Følger: 25 Følgere: 27 Hunde: 4 Emner: 274 Svar: 3.407
Men jeg var faktisk ikke overrasket over at Island ligger i toppen..
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.727
Tænker at mange f.eks i Danmark afholder sig fra at prøve hash, fordi det ikke kan købes lovligt i en butik, og der ikke er kontrol med stoffet her i DK. ?
maj 2009
Lovligt eller ej
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1324 Hunde: 1 Emner: 203 Svar: 13.437
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 4.924
Der er mange flere faktorer der spiller ind.
maj 2009
dec 2008
Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.225
De folk der ryger gør det uanset om det er lovlig eller ej. Vi er nået der til at narkomaner har lovlige fixerum. En cafe hvor folk ryger en joint kan vi ikke have. Man undres nogen gange.
maj 2009
Er meget enig med dig
dec 2010
Tænker bare om flere ville føle sig fristet til lige at prøve det en enkelt gang, hvis nu det rent faktisk blev lovligt, og at antallet af rygere/lejlighedsrygere dermed ville stige lidt ? Er ikke så bekymret mht. at folk bliver afhængige. Dem der bliver afhængige af diverse rusmidler bliver det uanset hvad, med eller uden forbud.
apr 2017
Følgere: 5 Emner: 49 Svar: 961
Jeg ved 110% at jeg aldrig har været med i den statistik, eller at mine dengang mange mange hashrygende venner heller ikke er med i den. Hvordan kan den så være reel?
maj 2009
Jeg tror også at den sikreste vej mod legalisering, er at det udelukkende kun er til medicinsk brug man skal fokusere på i første omgang.
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 68 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.416
Lige i den her artikel står der ordret og direkte citeret : Så undersøgelsen skal nok tages med en vis kritisk sans.
Det synes jeg da er ret reelt.. Man kan se en overordnet tendens, men det er ikke 100 % retvisende
dec 2010
apr 2017
Følgere: 5 Emner: 49 Svar: 961
typisk EB at skrive sådan en gang klytværk.
Anne-marie: JEg gider ikke til at læse en masse artikler igennem for at finde en tallene. EB, kunne bare gøre deres arbejde lidt bedre fra start.
maj 2009
http://icelandmag.visir.is/article/do-icelanders-really-smoke-more-cannabis-anyone-else
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.950
Og en god del af hashrygerne er vel unge mennesker -det er i hvert fald det indtryk jeg har.
Angående Holland, så er det vel ganske ofte turister der tager dertil og ryger -så selvom hash er lovligt og der måske endda ryges rigtigt meget af det, så er det jo ikke nødvendigvis hollænderne selv der står for størstedelen af forbruget (og dermed tæller med i undersøgelsen).
I øvrigt -hvordan har man spurgt? Er der spurgt til om man nogensinde har røget hash, eller er der tale om fast forbrug? Det gør jo også en forskel
dec 2008
Hvad har turister med det at gøre. Hvis man vil undersøge hvor mange hollænder der ryger, er det lidt dumt at spørge en tysker, bare fordi han opholder sig i Amsterdam.
Der vil altid være en vis usikkerhed i en sådan undersøgelse. Det alt efter hvor mange man har haft fat i og ikke noget som helst med om man personligt er blevet hørt.
maj 2011
Følger: 9 Følgere: 14 Emner: 3 Svar: 931
Men sjovt, det har aldrig været mit indtryk, omend det giver mening, når man kender islændinge, hahaha
Jeg tror nu ikke hash vil give et boom i narkomaner. Jeg forstår godt dem som har haft misbrug og psykoser m.v. pga. det, ikke ligefrem synes det skal være lovligt, men der er dælme også mange som får ødelagt deres liv pga. alkohol, gambling eller andre afhængigheder. Jeg har alkoholikere i tæt familie, jeg synes ikke alkohol skal være ulovligt - at de ikke kan finde ud af at bruge det korrekt, skal vel ikke ødelægge det for andre.
Men håber de får åbnet op for medicinsk cannabis, når man ser så mange fordele mange har af det.
dec 2008
Er som om at nogen ikke kan forholde sig til,at Holland ikke har flere brugere i forhold til flere andre lande. Det i selv om der er flere undersøgelser der støtter det. Altså står den her undersøgelse ikke alene.
jan 2007
Ang turister, så var min pointe egentligt bare at indtrykket af Holland som storforburgere ad hash måske mest handler om at det at det er lovligt kan tiltrække turister og disse tæller naturligvis ikke i statistikken (og det skal de selvfølgelig heller ikke). Så det var egentligt bare en observation af, at selvom der (måske) er et stort forbrug af hash i Holland, så er det jo ikke nødvendigvis hollænderne selv der er forbrugere af det -og dermed vil de så heller ikke ligge højt på sådan en liste.
dec 2008
Lens. Der skal selvfølgelig være en aldersgrænse. Jeg ser det lidt anderledes. Tager man det væk fra de hårde miljøer,hvor folk skal finde det i dag,har man som bruger et valg. Man kan så købe det uden at færdes i mindre heldige miljøer,og pengene ender ikke i de kriminelles lommer.
Det arbejde man bruger på at jagte voksne brugere i dag,kunne så bruges på at hjælpe unge mennesker med problemer og oplysning.
jan 2007
Jeg taler iKKE om svar fra unge i et land og ældre i et andet.
Hvis vi nu antager, at det der med, at unge er dårlige til at svare ikke kun gælder Danmark, men alle de adspurgte lande. Så må vi antage at der er kommet flest svar fra voksne/ældre mennesker i ALLE landene.
MEN hvis unge er dem, som hyppigst bruger hash, vil det billede altså ikke nødvendigvis være retvisende. Unges hashvaner ligner jo ikke nødvendigvis voksne/ældres hashvaner.
Og vil du heller ikke forstå dette, så bare glem det, så vigtigt er det ikke, at jeg gider prøve at forklare, hvorfor det ikke er ligegyldigt, hvilke aldersgrupper, der har deltaget i undersøgelsen.
jan 2007
Cigaretter og stærk alkohol havde næppe været lovlige, hvis de var blevet opfundet i dag (og med god grund). Vi behøver vel ikke lovliggøre alt det andet l*rt derude, blot fordi vi allerede har alkohol og smøger.
jan 2007
Jeg er ikke indædt hashmodstander eller noget, og er da heller ikke for hellig til selv at have prøvet den slags -men det bliver så ofte udlagt som nærmest en mirakelkur på alle lideser (også psykiske) og uden bivirkninger, og det er det altså ikke.
Man kan sagtens argumentere for, at stemmehøring og andre psykotiske symptomer, ikke var opstået hvis personen ikke i forvejen havde en latent skizofreni e.l. diagnose. Problemet er jo bare, at ingen ved på forhånd, om person x er lige netop den, der har sådan noget liggende latent i sig og får "glæde" af dette ved brug af hash.
dec 2010
Lur mig om ikke man stadig kunne finde på den slags undersøgelser i dag ?
Hvis man spørger samtlige 9. klasses elever, på landsplan, så får man vel et ret godt billede af de unges forbrug/misbrug ?
Må indrømme at jeg langt ville foretrække at de unge røg sig skæve og kunne købe statskontrolleret, legaliseret hash, fremfor at tage ecstasy, coke eller lign. hos en skummel pusher
dec 2010
Hvis staten kontrollerede det marked, ville der komme en del penge i statskassen, politiet ville kunne frigives til andre opgaver, man ville få bedre og mere åben kommunikation med brugerne, og misbrugerne, og vigtigst af alt, man ville være sikker på at få det man havde betalt for.
dec 2010
Bare se på hvor mange tilfælde der har været med døde teenagere, som har taget E, der var blandet op med rottegift, og diverse andre giftige kemikalier
dec 2010
Godt at du er stoppet med at ryge det, HG ville blive kedeligere, hvis du lå i coma
dec 2010
dec 2010
dec 2010
dec 2010
Disse lande ryger mest hash