750 visninger
|
Oprettet:
tegne redskaber - hjælp {{forumTopicSubject}}
jer der tegner - gerne med pasteller - hvor køber i jeres og er det olie eller vandbaseret? hvis i har råd til steder at købe godt papir og blyanter mm. høre jeg også meget gerne.
aug 2016
Følger: 1 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 276
Jeg kastede mig ud i pasteller for mange år siden, men fandt aldrig et papir der fungerede for mig - og det er virkeligt vigtigt! Da jeg startede med pasteller igen i januar købte jeg noget PastelMat og det er simpelthen det bedste køb jeg nogensinde har foretaget mig xD
Det er virkeligt, i mine øjne, det beste papir derude.
Om du skal bruge olie eller "soft pastels" kommer jo sådanset an på hvad du gerne vil og hvilken stil du vil - de to kan næppe sammenlignes. Jeg har ikke tegnet med oliepasteller i mange år dog
aug 2016
Følger: 1 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 276
Pasteller støver jo absurd meget, så det var vigtigt for mig, at støvet var non-toxic, og det er Rembrandt soft pastels
Denne her er lavet udelukkende med soft pastels, ingen blyanter, og jeg vil anbefale at starte ud med i hvert fald at have soft pastels, fremfor blyanter, hvis du kun vil købe en af tingene til at starte med. Ellers skal man bruge absurd lang tid og "spilde" meget af blyanterne på bare at fylde ud, hvilket havde taget 2 sekunder med sticksne, så lange man holde dem spidse kan man stadig lave detaljer
apr 2011
Følger: 5 Følgere: 6 Hunde: 6 Emner: 10 Svar: 143
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 87 Hunde: 2 Emner: 161 Svar: 2.199
De er tilgengæld svine dyre de der panpastel, men de holder længe.
tegne redskaber - hjælp