{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
623 visninger | Oprettet:

Lejlighed kolding {{forumTopicSubject}}

Ja nu kommer der altså lige en mere fra mig.

Jeg skrev jo for et par uger siden omkring lejlighed i Odense, og der søger vi stadig. Men min kæreste,som jeg jo skal flytte sammen med, har givet udtryk for at ham egentligt også gerne vil bo i Kolding (som var min plan inden jeg valgte uddannelse der er i Odense)
Har vi bestemt os for at søge begge steder, og så se hvor vi får tilbudt noget vi kan se os selv bo i først.

Så er der nogen der kan hjælpe mig med hvor jeg skal søge når der skal være 2 hunde tilladt ? Jeg kender ikke Kolding særlig godt, men det skal lægge tæt på bus eller i kort afstand til stationen (evt tæt på Vuc)
Maks husleje er 4000 kr plus forbrug, men vi ser selvfølgelig gerne at det er billigere.
Minimum 2 værelses.

Vi vil helst på i boligselskab, men hvis i kender en privat udlejer som i kan anbefale, høre jeg det gerne smiley

Derudover er der nogen der ved hvordan ventetiden på en sådan bolig er i kolding ? I odense og omegn er der jo pæn lang ventetid

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjern trægulv med mulig asbest lim 3.000 kr.
  • Køkkenskab 640 kr.
  • Nedtagning af brændeovn 2.000 kr.
  • Hjælp til vaskemaskine 1.150 kr.
  • Rengøring af lejlighed 1.000 kr.
  • Udskiftning af vinduer 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lejlighed kolding
  • #1   1. maj 2017 Der er Lejerbo, de har lejligheder hvor hunde er tilladt. Så er der Bovia og AAB Kolding. de skulle også være udemærket smiley .. Domea har vidst også lidt.
    Da jeg søgte studiebolig havde jeg en inden for 14 dage. Da jeg flyttede herned, hvor jeg bor nu ved privat, tog det mig en måned. Hold øje med boligportalen smiley
    Det er ekstremt nemt, at komme fra a til b i Kolding. Dog ligger VUC her nede i byen, rigtig tæt på busstationen, så det er meget centralt smiley ..
    - Hvis du flytter hertil, så skal vi sgu da ses! smiley

• #2   1. maj 2017 Det bliver svært med den husleje og to hunde.

Der er ikke så mange steder man må have hund i Kolding, og hvis man så endelig må, så er det som regel kun en hund.

Det kunne ellers være hyggeligt hvis i kom til Kolding, så kunne vi mødes til hundeleg, og jeg kunne vise dig alle de gode steder.

Nå, men prøv at søge på facebook siden for Kolding.
    https://www.facebook.com/groups/958090514281579/

• #3   1. maj 2017 Tak And det var rigtig brugbart, vil tjekke dem alle sammen smiley
    Boligportalen bliver tjekket dagligt.
    Vi har dog ikke meget travlt, da jeg lige er begyndt på et kursus igennem kommunen, som først slutter midt i juli, så det ville jo være perfekt omkring august. Men altså vi har ingen deadline, så vi har heldigvis tid til at finde det helt rigtige hjem.

Og det skal vi da helt sikkert! Kunne være super hyggeligt. Jeg bor jo i Gørding pt så det er ikke fordi jeg er så langt væk hehe

• #4   1. maj 2017 Også tak til dig Anni, og det kunne helt sikkert være hyggeligt.

Nej det er ikke så nemt, men når jeg kan få det til at lykkedes i århus, og også har fundet en del i odense (hvor der jo så er ventetid) så må det også kunne lade sig gøre i Kolding smiley

• #5   1. maj 2017 Det skal nu nok lykkes! smiley
    Ej, så er du jo tæt på! Kan da være vi skulle prøve at smække hovederne sammen, når jeg har lidt ferie fra eksamensperiode, og finde ud af noget, hvis du har lyst? Vil super gerne møde både dig, hundene og grisene. smiley

• #6   1. maj 2017 Jeg ved, at man i Lejerbos lejligheder på Kløvervej må have hund.
    Det ligger ret skønt, over for den ene lystbådehavn, kun ca to km til stranden i Rebæk og hundeskoven næsten lige over for, hvor man i stedet for hundeskoven kan gå en runde langs med åen.
    Og det ligger tæt på VUC

• #7   1. maj 2017 Anni det er desværre kun en hund smiley
    Det lød ellers skønt.

And det kunne da være vildt hyggeligt!

• #8   1. maj 2017 Det er da let nok med kun en hund, så kommer du med Lucky på armen og Rosa sætter du bare i marsvineburet smiley tadaaa kun én hund smiley

• #9   1. maj 2017 Haha salla, det ville være smart smiley men udlejere har det med at de ikke helt vil godkende hende som andet end hund, selvom der jo ikke er meget hund over den lille lort smiley

Der er også nogle hvor hunden ikke må veje over 8 kg, så kan mine vel bare være en hund fordelt i to haha..

• #10   1. maj 2017 Ja de må da kunne gå for én hund smiley

Tror de vil godtage hrnde som dværgkanin? smiley

• #11   1. maj 2017 De fleste steder er det vidst kun 1 hund der er tilladt, men i kan jo være heldig at få dispensation til 2 smiley

• #12   1. maj 2017 Har du prøvet at tale med de selskaber der kun godtager en hund? Nu er dine jo rigtig små, så det kan sagtens være at du kan få lov alligevel - jeg kender et par som har fået dispensation for hund nr 2, fordi der netop var tale om små hunde smiley

• #13   1. maj 2017 Ja prøv at høre ad. Hvis de kan mærke at i virkelig går meget op i at de selvfølgelig ikke skal stå og gø konstant, at i samler op efter jer ect, altså viser jer som ansvarlige ejere, så må det da kunne lade sig gøre smiley

• #14   1. maj 2017 Jeg har aldrig oplevet at boligselskaber vil gå ind og blande sig og give dispensation, uanset hvor lille hunden er. Det er jo beboerne i afdelingerne der har sat reglerne. Men det er da værd at prøve. smiley

Jeg går altid meget op i at være en god og ansvarlig ejer uanset om de er tilladt eller ej, så det er jo intet problem smiley

Vi har lige bestemt os for at udvide søgningen til Vejen, det er også en god by at bo i tænker jeg, i forhold til at komme rundt. Og så kom jeg i tanke om at den boligforening min mor bor i, også har lejlighedee i Vejen, og der må man have to hunde i de fleste og mange er med have og til en pris man kan betale, så nu krydser vi fingre for at vi får noget indenfor de 3 steder indenfor det næste år smiley

• #15   1. maj 2017 boligselskabet er dem der bestemmer.. de kan fx også give dispensation til en servicehund i et område hvor man slet ikke må have hund

• #16   1. maj 2017 Hvis du overvejer Vejen, så kan du lige så godt også overveje Vamdrup og Lunderskov, det er lige let/besværlig, hvis man er afhængig af offentlig transport

• #17   1. maj 2017 Frk Jensen, du kan ikke sammenligne en servicehund med en almindelig familiehund .
    Der er specielle regler for servicehunde.
    Og nej, det er ikke altid boligselskaberne som bestemmer. I de fleste boligselskaber er det beboerne som bestemmer.

• #18   1. maj 2017 Anni jeg sammenligner heller ikke

• #19   1. maj 2017 Det gør du da i # 15 hvorfor kommer du ellers ind på servicehunde som intet har at gøre med den her tråd ???

• #20   1. maj 2017 Anni, Vejen er valgt fordi vi har en kammerat der bor i Vejen og så fordi jeg kan gå på skole i Vejen, det kan jeg ikke i de andre byer. Kunne jeg ikke det, havde vi ikke valgt at tage Vejen med. smiley

Og Frk Jensen anni har svaret, men som hun siger er det desværre ikke sådan at boligselskabet bestemmer, det er det overordnet set, men de fleste steder bestemmer beboerne om der må være husdyr og hvor mange, og jeg har endnu ikke oplevet et boligselskab hvor de gik ind og blandede sig i det og slet ikke ved at give dispensation. Servicehunde er selvfølgelig noget helt andet, men det er ingen af mine.

• #21   1. maj 2017 Nej jeg skriver de kan give dispensation til det.. Ikke at en servicehund og en ekstra hund er det samme..

boligselskabet kan også give dispensation til nr. 2 hund..

• #22   1. maj 2017 Ny hobby solvej...begynd at samle på små sorte bamser smiley

De opdager aldrig Rosa smiley

profilbillede
  • #23   21. maj 2017 Hej igen alle sammen smiley

Da det her boligforenings søgning ikke har givet noget. Og der umiddelbart heller ikke rigtig kan findes ungdomsboliger i Vejen området der matcher hvad vi søger.. har vi bestemt at søge privat. Det har vi så gjort i noget tid nu, dog uden held. Jeg har en bruger på boligportal.
    Derfor skriver jeg lige her, i tilfælde af at en af jer måske lige faldt over noget smiley

Vi søger en lejlighed, minimum 2 værelser, samt helst over 45 kvm. Maks 5200 kr plus forbrug. (Igen jo billigere jo bedre).. allerhelst i Vejen, men Lunderskov, Kolding, Odense, Bramming, Esbjerg har også interesse.
    Så skal der selvfølgelig være tilladelse til 2 små hunde og vores 3 marsvin. smiley

Den helt perfekte bolig ville være en 3 værelses i Vejen med egen lille have.
    Men vi er som sagt ikke kræsne.

• #24   21. maj 2017 Skal nok sige til, hvis jeg hører noget.
    'Men bliv ved med at søge i den her gruppe også, den skulle være ret god.

https://www.facebook.com/groups/958090514281579/

• #26   21. maj 2017 Anni tak skal du have. Jeg har allerede lavet et opslag på den facebook gruppe, men den står som afventer. Prøver at lave et nyt i løbet af ugen smiley

Edb, de to lejligheder er også på boligportal, så dem har jeg allerede skrevet på, dog fik jeg at vide at jeg skulle ringe til dem, og det kunne jeg ikke nå inden de lukkede i fredags.
    Forbeholdet på den sidste så vidt jeg husker er fordi de skal være under 20 kg.

Vi vil dog allerhelst til Jylland, da det er der arbejdet er i min kærestes fag. Så det ville være rarest hvis han ikke skal pendle frem og tilbage hver dag. Men vi holder mulighederne åbne og ser hvor vi finder noget godt. smiley

• #28   29. maj 2017 Jeg tror i givet held herinde for dagen efter jeg skrev og spurgte efter hjælp til at holde øje, blev drømmeboligen lagt op, vi var ude at se den og i går aftes fik vi endelig at vide at vi havde fået den! smiley
    Så pr 1 juli bor jeg i Vejen i en 2 værelses lejlighed med egen lille terrasse og lille have, den kunne simpelthen ikke være meget mere perfekt! Så jeg har virkelig svært ved at få armene ned lige nu.

• #29   29. maj 2017 Tillykke med det. Håber, at i bliver glade for det.

• #30   29. maj 2017 Tusind tak smiley Det skal vi nok blive, det er alt hvad vi har drømt om.

• #32   30. maj 2017 Tak smiley

Kommentér på:
Lejlighed kolding

Annonce