707 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 3 Svar

Dobbeltgænger Dobbeltgænger

Jeg sidder lige nu og ser et program (snigpremiere) på tv2 play om personer der har fundet sin dobbeltgænger, og er med i en konkurrence om hvem der ligner hinanden mest..

Der er 6 hold dobbeltgængere, og syntes det er helt vildt hvor meget de ikke bare ligner, men flere af dem har også meget ens livsstil..

Bl.a. er der 2 mænd der begge er homoseksuelle og går meget op i udseende og har eller arbejder på en natklub. Den ene var vidst fra england den anden fra polen eller tyskland

2 andre mænd der begge uddannet på samme skole, den ene som præst den anden var vidst nok degn (Altså begge noget med kirken). De har begge en søn der spiller digederoo (ved ikke om det er stavet rigtig smiley Den der lange dims fra Australien), den ene mand flytter tilfældigt til en lille by, hvor han tror ingen kender ham, men han bliver konstant vinket til og en dag er der en der siger Hej John (Og det var hans "tvilling" der hed det)

Jeg har ikke set programmet færdig endnu, men de bliver testet både via DNA for at se om de ER relateret, eller om det er rent tilfældigt, og så via computer og via hvad fremmede tænker når de ser dem sammen smiley

Info om programmet fra play.tv2.dk :

"Mød din dobbeltgænger

Har du nogensinde tænkt på, om der findes en person et sted på kloden, der ser ud akkurat som dig?
Flere og flere er nysgerrige efter at finde ud af det, og det har sat gang i et verdensomspændende fænomen, hvor folk leder efter deres dobbeltgænger på forskellige websites.
Statistisk anslås det, at for hvert ansigt er der syv dobbeltgængere i verden.
I denne dokumentar følger vi personer, som leder efter og finder deres spejlbillede i form af en anden person.
Men fordi man ligner hinanden, behøver man ikke leve det samme liv.
Så hvad gør det ved ens selvopfattelse, når man møder 'sig selv', men i en anden udgave?

Mød din dobbeltgænger
Britisk dokumentar fra 2016.

Sendt på TV
29. maj 2017

Kanal
TV 2"

Jeg syntes det er dybt facinerende, og overvejer faktisk at se om jeg kan finde en af de der "find din dobbeltgænger" sider smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• TV mounting / hanging 600 kr.
  • Nedtagning af loftslampe som er ved at falde ned og pt hænger i én skrue 400 kr.
  • Loftspots slukker ikke 600 kr.
  • Lavt tryk på varmt vand bruser 1.000 kr.
  • Gravearbejde med minigraver, 12kvm 1.600 kr.
  • Rensning af tilstoppet afløb 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dobbeltgænger
  • #1   23. maj 2017 Da jeg gik i folkeskole, startede der en pige i vores klasse, og hun lignede mig fuldstændig!
    Det var virkelig sjovt, for vi besluttede hurtigt i vores klasse, at vi ikke ville fortælle de andre klasser, at hun var ny. Så vi morede os helt vildt, med at snige os rundt og forvirre parallelklasserne smiley

I længden var det dog at ret irriterende, for hun viste sig at være lidt af en kælling, så jeg ofte en skideballe på hendes vegne, indtil jeg fik overbevist dem om, at det altså ikke var mig.
    Det samme trick brugte hun desværre, så det gjorde ikke så meget, da hun allerede efter 1 år stoppede i vores klasse smiley

Men det kunne da egentlig være lidt sjovt at finde hende, og se om vi stadig ligner hinanden så meget! Det er trods alt 11 år siden smiley

• #2   23. maj 2017 Da jeg i sin tid gik på HF, viste en klassekammerat de billeder frem af sin familie, som hun havde i sin pung. Det har været lige i starten af 1. HF, så ingen af os havde kendt de andre i ret mange uger.
    Pludselig udbryder en anden klassekammerat: "Hvorfor har du et billede af Line i din pung?".
    Det var så et billede af hendes lillesøster - men ja, vi lignede hinanden som to dråber vand smiley

Jeg er også engang blevet stoppet inde midt i København af en amerikansk pige, der stædigt fastholdt, at hun kendte mig. Men jeg kendte ikke hende! Hun var meget forvirret, for hun mente helt bestemt, at jeg var XX - hvilket jeg hårdnakket benægtede smiley Hun var virkelig forvirret, da jeg til sidst opgav at forklare hende, at hun og jeg IKKE kendte hinanden.

• #3   23. maj 2017 Jeg har netop sat det på. smiley

Kommentér på:
Dobbeltgænger

Annonce