258 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 2 Svar

Hjælp til planter. Hjælp til planter.

Jeg kender ikke nogle som har forstand på bladlus, så jeg tænkte jeg ville spørger her.

Min mor har lige opdaget at der er kommet bladlus og nogle hvide prikker på hendes planter i drivhuset, hun vil gerne vide om vi stadig kan spise det som vokser derinde (agurker, tomater og lignende) og hvordan vi kan slippe af med dem uden at skade planterne? smiley

Bodil Jørgensen får et kuld hvalpe
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bortskaffelse af haveaffald 500 kr.
  • Fragtmand 1.000 kr.
  • Rengøring af toilet, køkken og vinduer. 300 kr.
  • Opsætning af vaskemaskine og tørretumbler 1.000 kr.
  • Handyman til tilkobling af vaskemaskine 550 kr.
  • Siemens Opvaskemaskine med fejl E:24 – hjælp ønskes 1.120 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til planter.
  • #2   17. jun 2017 Det ligner hvide fluer. De lever i jorden og vrimler frem når der vandes. Man kan drukne dem væk ved at overvande, men det er en svær balance at undgå, at planternes rødder ikke rådner.
    Men de er ugiftige og ødelægger ikke afgrøderne.

• #3   18. jun 2017 du skal gå til din planteskole og købe rov mider for du har spindemider. Agurker er nogle livskraftige og hurtigt voksende planter, men der er også mange farer, der lurer på dem i form af svampeangreb, meldug og spindemider. Hold øje med agurkeplanterne, så man kan sætte ind hurtigt, hvis de viser tegn på sygdom eller skadedyrsangreb. Det er en god ide at dyrke koriander, tagetes eller basilikum sammen med agurkerne – disse planter har en forebyggende effekt på spindemider.

Kommentér på:
Hjælp til planter.

Annonce