{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
706 visninger | Oprettet:

Dem der har kaniner {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har set en masse der har kaniner, og lige nu kan jeg ikke finde én eneste af jer der har lagt billeder op af jeres små 4benede venner. Jeg snublede over denne artikel, og ved ikke hvor udbredt det er, smiley

http://nyheder.tv2.dk/samfund/2017-07-03-doedelig-kaninsygdom-har-spredt-sig-til-hele-landet

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dem der har kaniner
  • #2   4. jul 2017 Det er skam ganske udbredt, og der er også mange der har vaccineret mod det.
    Jeg slapper helt af, så længe der ikke er noget i mit område - mine er ikke vaccineret bla. Men mine kommer ikke længere så meget ud. smiley
    Det var et større problem dengang jeg var hopper. smiley

I mine øjne skal man selvfølgelig tage sine forholdsregler, men nej, jeg har ikke vaccineret.

du manglede billeder - her er et efterhånden ældre billede af min baby Donkey på 2,6 kg smiley

profilbillede
  • #3   4. jul 2017 Jeps det var også et problem sidste år. Træls med sygdom. Jeg havde egentlig planlagt at finde mig en ny hunkanin til avl. Men det er udsat og så passer jeg bare på de to gode og rare avlskaniner jeg har.

• #4   4. jul 2017 Mette, ja det er lidt som om at det her de seneste år har blusset lidt op i perioder smiley
    Mit problem står så i at jeg har 2 ud af 3 jeg skal sælge, og ingen vil købe pga. risikoen. Heldigvis så har jeg ikke travlt.

• #5   4. jul 2017 Ja det er noget møg. Bor et par km fra udbruddet i Gl. Holte, og overvejer kraftigt at vaccinere... Synes pludselig det kommer tæt på.

• #7   4. jul 2017 Det lader til at problemet blusser op hver gang vi rammer sommeren, og det er møgærgerligt for avlerne med mange kuld og unger der skal sælges.

Er lige holdt helt som opdrætter, og har ikke flere kaniner, hvilket jeg så pt. ser som en lettelse også ift. sygdom.

Det værste er at det er svært at se om dyr er smittede, og mange generelt er dårlige til at tage deres forholdsregler ift. sygdom, karantæne og smitte etc.

Er noget gejl hvis det skal til at ramme hver sommer, i så mange måneder og sætte så mange ting i stå.

• #9   4. jul 2017 Min må nøjes med at hoppe i stuen og på de varmeste dage på altanen..

Han bor inde normalt og er (7-9-13) gået fri hver gang..

• #10   5. jul 2017 Men vi kunne jo strengt taget bare vælge at vaccinere.

• #11   5. jul 2017 Ja det kunne vi - men Mette, vaccinen er ikke en garanti for at de overlever/ ikke får sygdommen..

• #12   5. jul 2017 I know, men måske man kunne dæmme lidt op for sygdommen ved at vaccinere. Min gamle kollega i fødevarestyrelsen mener ikke vi kommer uden om det i nær fremtid. De gør det allerede i mange andre lande. Det er selvfølgelig lidt noget øv og man vil aldrig nogensinde kunne opnå så god vaccinationsdækning som med fx hunde, da vaccinen jo er dyr i forhold til dyrets værdi.

• #13   5. jul 2017 Mette - man kunne også lade være når ens kanin ikke går på udstilling eller hop er det unødvendigt

• #14   5. jul 2017 Desværre, Frk. Jensen, så bliver det ikke rigtig en ting. Der holdes jævnligt stævner. Der var stævne i går og stævne idag ved jeg.
    Ind i mellem forstår jeg godt at sådan en sygdom får lov til at leve, når man ikke tager sine forholdsregler.

• #15   6. jul 2017 Min kanin er ikke til stævner.. Han er højst til fotografering i Petworld, og det kommer han ikke så længe de anbefalder isolation..

• #16   7. jul 2017 Læste lige denne tråd inden jeg gav dyrlægen et kald.

Vil det sige at hvis kaninen bare går derhjemme og en gang imellem er i haven, så er der ikke noget at frygte trods man bor i et område, hvor man mistænker smitten?

Altså en vaccine, er som jeg forstår i denne tråd, fuldstændig overflødig i mit tilfælde, hvor kaninen højst kommer i haven?

• #17   7. jul 2017 Lige endnu et spørgsmål.

Jeg henter mad og hø et sted, hvor der er mange kaniner. Kan jeg tage smitte med uden at have kontakt til kaninerne?

• #19   7. jul 2017 Anine,

Umiddelbart vil jeg gerne vaccinere og sad og skulle til at ringe og bestille tid, men hvis det kun er nødvendigt hvis min kanin kommer med ud fra vores grund synes jeg også det er fjollet at få ham vaccineret smiley

• #20   7. jul 2017 Jeg tror det har noget at gøre med, at den kun kommer i 10-pak doser, og hvis man har få kaniner skal man finde folk nok til at udfylde de øvrige doser, ellers skal man betale for hele pakken. Vaccinen virker kun i 10 timer efter pakningen er åbnet.

• #21   7. jul 2017 Astrid... Argh! Ja det var da skørt!

Så kan man ikke gå til dyrlægen og få vaccinen som hvis man skal vaccinere sin hund?

Lyder helt fjollet ikke at pakke det i mindre doser

• #22   7. jul 2017 Tinna:
    Ja, jeg ville umiddelbart godt mene at du kunne risikere smitte ved at købe og færdes blandt andre kaniner. Smitten kan spredes via tøjet, men også via insekter

• #23   7. jul 2017 Astrid,

Okay tak. Ja så burde man jo bare gøre det. Havde forstillet mig at vaccinen kostede maks 600 kr. men bliver da i tvivl hvis man ikke kan få det i mindre doser?

Jeg har kun éen basse smiley

• #24   7. jul 2017 Nej, dyrlægen skal bestille vaccinen hjem.
    Hvis de får Cunivac eller Filivac som vidst er kombivaccinen med både VHD1 og Myxo, så skal der gå 2 uger før de må få Cunipravac, som er mod VHD2, som er den der er i udbrud nu.

• #25   7. jul 2017 Jesus mand!!!

Hvordan filan forholder man sig så? Skal man samle 9 andre kaniner før man ringer til dyrlægen?

• #26   7. jul 2017 Uden at vide om priserne svinger, så mener jeg at vaccinen koster onkring 200 kr pr dosis for Cunipravac og så tillæg for konsultation.
    Jeg fik min vaccineret i forgårs med Cunivac for 45 kr i forbindelse med et sundhedstjek, men skal jo så vente 2 uger før han må få Cunipravac, hvis min dyrlæge vil bestille det hjem igen... vil meget gerne vaccinere, da jeg bor 2 km fra udbruddet i Gl. Holte. og arbejder i dyrebutik indenfor karantænezonen for både Gl. Holte og Greve udbruddet smiley

Svar på 25:
    Tja måske, eller så skal man holde øje med forskellige vaccinationsdage, men så skal man nok køre lidt for det.
    Min dyrlæge bestilte hjem til i går. efter jeg havde fortalt dem om vhd2 og Cunipravac, for de mente at det var krydsresistens med Cunivac. Så de havde ikke garanteret at der kom nok kaniner ind til at tage alle 10 doser, så man kan være heldig, smiley
    Jeg ringer til dem om lidt, og hører om de vil bestille endnu en dosis hjem om et par uger smiley

• #27   7. jul 2017 Okay det var da en overkommelig pris.

Så jeg kan ringe til dyrlægen og først lige høre om de er sat ind i det med at få det hjem osv?

Tænker jeg skal nævne at det er VHD2 som jeg vil have ham vaccineret imod, så de ikke tror det er et eller andet, andet?

• #28   7. jul 2017 Jaa, det er i hvert fald nok ikke noget de lige har hjemme smiley

God idé at forklare om de to typer. Min dyrlæge vidst det som sagt ikke. før jeg fortalte hende det i forgårs, og hun så selv undersøgte det.

• #29   7. jul 2017 Anine - at det er unødvendigt at stresse dyret med en tur til dyrlægen for at få en unødvendig vaccine..

Hvis jeg har en der tog til stævner osv havde jeg nok gjort det..

• #30   7. jul 2017 Men hvis man bor i et område med mistanke om udbrud, så er det måske bedst selvom kaninen ikke kommer hjemmefra, men det lyder lidt omstændigt og vil gerne have fat i en dyrlæge der er sat ind i det

• #31   7. jul 2017 Da jeg ikke længere er hopper, gider jeg ikke vaccinere, da mine kaniner derfor ikke længere kommer ud mellem andre kaniner. Var jeg stadig hopper, gjorde jeg det nok.
    Og derudover så ser jeg på en måde lidt vaccinen som falsk tryghed. Og så gider jeg ikke re-vaccinere hver 6. måned smiley

• #32   7. jul 2017 Hope...

Og du kommer ingen andre steder med kaniner, og der kommer ingen hjem til dig som har været ved kaniner?

• #33   7. jul 2017 Nej, det gør jeg ikke. Min kusine har lige aflivet sin sidste pga. en tandbyld, og jeg har afskåret kontakten til de "venner" jeg havde som har kaniner. smiley

• #34   14. jul 2017 Hvis der skulle findes nogen i Storkøbenhavn der vil have vaccineret deres kaniner, så holder Dyrlægehuset i Holte vaccinationsdag på torsdag d. 20/7. Pt. er der kun mig og én anden på, så der er 8 ledige pladser. Send mig gerne en besked, hvis det kunne have interesse. Jo flere der samles, des billigere bliver vaccinen smiley

Kommentér på:
Dem der har kaniner

Annonce