Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Eksperternes 10 råd til huslån
Søger du information om boliglån? Tjek disse 10 eksperttips om huslån og få besvaret alle de vigtigste spørgsmål.
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.
  • USM HALLER disassembly - today! 1.410 kr.
  • montering af sovesofa 800 kr.
  • Replacing smoke alarm battery 375 kr.
  • Sætte lampe op 500 kr.
  • TV mounting / hanging 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan man låne til hus uden udbetaling
  • #2   10. jul 2017 man kan også låne til udbetalingen af banken, som et forbrugslån..
    men vil også anbefale at spare op!

• #4   10. jul 2017 Du skal have til udbetalingen.

• #5   10. jul 2017 Man kan nu fortsat låne til udbetalingen - det har en af mine kollegaer netop gjort. Jeg troede egentligt heller ikke det var en mulighed længere, men han forklarede noget om nogen særlige regler for førstegangskøbere og noget.
    - Lånet til udbetalingen er dog formentligt noget dyrere end til resten af huset.

• #6   10. jul 2017 Du skal ikke have til hele udbetalingen, men derimod til 5% Jeg vil anbefale dig at gå ind på en af de store realkredits hjemmesider, der er reglerne beskrevet fint.

• #9   10. jul 2017 Det er et spørgsmål til din bank - ikke til hg. Det er nemlig afhængigt af flere faktorer. Husets pris, beliggenhed, tilstand mm samt din økonomiske formåen (fortid, nutid og fremtid)

• #10   10. jul 2017 Nicole - tja, de har jo altså købt et hus og har lånt til det hele (og nej, de har ikke trukket den på kassekreditten smiley ). De havde hverken til hus eller udbetaling. Så det er altså muligt. Jeg har ikke sat mig ind i reglerne, jeg står ikke og skal købe hus. Men hans bank har altså godkendt den på baggrund af nogen regler angående førstegangskøbere (er hvad kollegaen fortæller). jeg stillede mig nemlig selv undrende, fordi jeg troede det var lukket land nu om stunder. Men muligt er det altså.

• #11   10. jul 2017 Nicole en udbetaling er jo et forhandlet beløb og kan i princippet forhandles ned, eller i nogle tilfælde være større. Reglen omkring huslån er at man skal have 5% af købsprisen.
    Men ja som oftest passer det med udbetalingen.

• #12   10. jul 2017 Jeg ved ikke så. Jeg skulle have til udbetalingen. Det var 40.000 i mit tilfælde og det var hele udbetalingen.

• #13   10. jul 2017 Zenta - det er jo så nok de 5 % så. Jeg aner jo ikke, hvad udbetalingen var ved min kollegas hus. Kun at de ikke havde en opsparing til den, og derfor har lånt til den (men de kan jo have haft noget af beløbet - så de har haft de 5 % af husets pris, men at udbetalingen har været større end dette).

• #14   10. jul 2017 Nu er regning ikke min stærke side, men beløbet på de 40.000 var det det stod som udbetaling på salgsopstillingen.

• #15   10. jul 2017 Jamen jeg kan sgutte regne, om så det galt mit liv smiley

Men man hører jo hele tiden, at udbetalingen er 5 % af husetss salgspris. Nu fortæller Labsen så, at udbetalingen faktisk godt kan være både mere eller mindre end dette, og at kravet blot er, at man har de 5 % af prisen (uanset hvor stor eller lille udbetalingen er).

Så måske 40.000 netop er 5% af prisen på dit hus.
    Min kollegas hus kan jo have haft en udbetaling på 10% af prisen, så de har haft de 5 % som reglerne foreskriver, men har måttet låne til de sidste 5 %.

Ej sorry, første arbejdsdag efter ferien, jeg er træt beklager hvis det er sort snak. Skal nok gå i seng nu smiley

• #16   10. jul 2017 Hehe jeg forstår godt hvad du mener og ja hvis jeg kunne regne så kunne jeg fortælle dig om de 40.000 var 5 procent af prisen på huset smiley

• #18   10. jul 2017 Hvis dit hus kostede 800.000,- så er 40.000,- 5% men reglerne med de 5% er forholdsvis ny

• #19   10. jul 2017 Nicole var hurtigst smiley

• #20   10. jul 2017 Jo Nicole, det er 5 år siden

• #21   10. jul 2017 Kostede 750.000 og udbetaling var 40.000

• #22   10. jul 2017 Da vi købte hus, lige inden de nye regler trådte i kraft, fortalte vores bankrådgiver at der var nogle undtagelser, bl.a. hvis man lige er blevet færdig med en uddannelse.
    Jeg mener der var andre undtagelser også, så tag en snak med din bankrådgiver, de kender til din økonomi og om der er nogle undtagelser der kan træde i kraft smiley

• #23   10. jul 2017 Jeg tænker at flere ting også spiller ind. Jeg købte hus alene, og skulle have til udbetalingen. Måske det havde været anderledes hvis vi var to der købte.

• #24   10. jul 2017 Ens bank kan jo altid sætte sine egne betingelser for at låne penge ud. Derfor vil jeg også mene at TS får bedst svar ved at kontakte sin bank, som flere i tråden allerede har skrevet.

• #25   10. jul 2017 Ja og jeg skiftede bank mens jeg købte hus, så jeg var faktisk fremmed for den bank jeg lånte penge til hus af, det kan måske også have spillet ind.

• #28   11. jul 2017 Hvis ikke du kan spare op uden hus, hvordan vil du så afbetale et hus? Hilsen en der blev førstegangs ejer for 3 år siden. Det er dyrt med hus inden man har set sig om er den budgetterede skraldespand for lille, og man var ikke så god til at spare på strømmen som man troede, og varmen er lidt dyr.. Det er små beløbene. Så kommer at opvaskemaskinen gik i stykker, og facaden er lidt utæt så den skal skiftes.

• #30   11. jul 2017 @nicole

Det gør det bestemt ikke. Svigerforældrene sidder dyrere pr måned i en lejelejlighed, end vi betaler for vores hus i snit pr måned inkl alt forbrug. De kunne låne til udbetalingen, købe et hus, og spare penge hver måned. Eller så er der er et lån mere end hvad vi har i vores beregninger, men så i hvert fald ca betale det samme.

Men somregel skal man have i mente at et hus er dyrere end hvad der formodentligt er en lejelejlighed siden det er førstegangs køb.

Desuden kan man have det rigtige hus nu, og være kommet i job i sidste måned, så nu tjener man penge - man har bare ikke haft tid til at spare op mens man var på kontanthjælp.

Der er mange scenarier for hvorfor det kan lade sig gøre, men jeg skrev heller ikke at det ikke kunne, blot at det var en god tanke at have i baghovedet, at ejer er nogle gange en økonomisk lussing man ikke er van til som lejer

• #34   11. jul 2017 John smiley

Det er bare svært at spare 2 mill op i rimelig tid hvis man skal have glæde af sit hus

• Lars N
    Lars N Tilmeldt:
    nov 2008

Følgere: 7 Hunde: 2 Svar: 435
    #35   11. jul 2017 Du kan godt låne uden udbetaling, men ligemeget hvad, så anbefaler jeg det ikke.

Et familie medlem, lånte hele pisset til sit. + 600.000 til renovering.
    Det var 4 hårde år, men nu er der kun noget af boliglånet tilbage.

Tjener man nok, så kan man gøre det.
    Men det er stadigvæk mange extra % dyrer.

• #37   11. jul 2017 Man kan som hovedregel ikke få lov at låne hele beløbet i reakkreditlånet. Reglen hedder at man kan belåne 80% af ejendommens værdi i realkreditlånet, hvis det man køber er en almindelige ejendom. Resten skal man finde til på anden måde; boliglån, pantebreve, opsparing osv. Det er korrekt at der er lavet en bekendtgørelse for god skik for finansielle virksomheder hvor der står at man ikke må belåne en ejendom mere end 95%. Men de sidste 5% kan fx finansieres vha af en kassekredit, som jo nærmest er en form for lån også.
    Har man rigeligt penge på kontoen i banken så kan man låne hver en krone smiley
    Jeg vil dog sige som andre her: Kan man ikke spare 5% af købesummen op, så har man reelt ikke råd til at eje et hus. Her antager jeg at det ikke drejer sig om en villa til 16 mill. på Strandvejen smiley

Kommentér på:
Kan man låne til hus uden udbetaling

Annonce