{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
749 visninger | Oprettet:

Barn med 39,5 i feber... {{forumTopicSubject}}

Jeg ved godt at dette ikke hører hjemme på HG, men er ikke med i baby forums.

Min dreng på knap 9 mdr. har 39,5 i feber.
Vi var hos vagtlægen i går da den var på 39, og han kunne ikke finde andet end at det måtte være en virus.
Nu er den som sagt på 39,5, men lægen sagde at små børn gerne må have feber, så længe de ikke er sløve, og det er han ikke. Han drikker og spiser fint nok, og leger også, men jeg er stadig bekymret for ham......
Hvad ville i gøre? Eller har i prøvet noget der ligner???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Barn med 39,5 i feber...
  • #1   10. dec 2006 Jeg kan huske da vores børn var små så kunne de godt få høj feber et par dage når de fik tænder. Det er gode tegn han spiser og drikker, jeg syntes da heller ikke den skal kommer over 40 men om aften er feberen altid højers.

God bedring med den lille fyr.

• #2   10. dec 2006 Jeg ville tage det helt roligt. Det har jeg prøvet masser af gange med mine. Det er først når de bliver meget sløve eller får diarre´ og ikke vil indtage vædske du skal tage til lægen. Giv rigeligt at drikke, gerne saftevand eller andet med sukker i. Jeg har selv været pædagog i 27 år så jeg har haft mange børn mellem hænderne.

• #3   10. dec 2006 Else: Tak. Jeg er bare så bekymret, men har jo heller ikke prøvet det før. Da han fik de to tænder han har nu, var der ingen feber, da var han bare vrøvlet...

• #4   10. dec 2006 Hvor er det dejligt at der er så hjælpsomme mennesker! Mange tak alle sammen. Holder godt øje med temperaturen, og sørger for masser af væske...

• #5   10. dec 2006 Har selv to på henholdsvis 5 og 7 år, og som lægen siger, sålænge han ikke er sløv og gerne vil drikke/spise, så er der ikke meget at gøre andet end at vente til feberen falder, eller stiger.

Jeg har altid fået at vide at hvis der drikkes/spises, at man kan komme i kontakt med de små og feberen er under 40 så er der ikke noget at bekymre sig om (som om det er muligt at ikke bekymre sig)

• #6   10. dec 2006 Ikke saftevand, og slet ikke på flaske, alle tandlægers skræk, så hellere kamille te med sukker, men det er jo en smags/samvittighedssag!!

• #7   10. dec 2006 Min har også haft høj feber mange gange - og er han frisk skulle der ikke være nogen problemer -

Fik altid afvide af lægen at man, ved høj feber, sku være obs på :

Sløvhed -
    Slaphed i kroppen
    Nakkestivhed
    Farven i husen - ( må ik blive grålig )

Virker barnet ellers forholdsvis upåvirket - sku den høje feber være ok...

God bedring med den lille...

• #8   10. dec 2006 JO - og så er der lige tricket med at hive lidt op i huden - ligesom man gør på ældre når man skal sørge for at de ik dehydrere - huden skal falde tilbge indtil hånden igen med det samme - må ikke blive "stående" oppe... smiler...

• #9   10. dec 2006 Selv tak Sarah det er da forståelig du bliver bekymret det er aldrig rart når ens børn er syge, som de andre siger bare du sørger for at han får nok at drikke.

• #10   10. dec 2006 Farven i HUDEN

• #11   10. dec 2006 Julie og co.: Lige nu sover han. Prøver det med huden, når han vågner igen.

• #12   10. dec 2006 Hej sarah

Du kan tage det helt roligt, når han spiser og drikker og virker frisk.
    Jeg kan huske da min den første fik feber første gang, jeg var helt ude af den og jeg var meget bekymret.
    Sørg for at han ikke har for meget tøj på og masser at drikke.
    God bedring med ham og tag det nu roligt.

• #13   10. dec 2006 Pas på med kamille te med sukker. Begge dele er godt nok smertestillende men det kan så gøre at barnet bliver apatisk og sløvt istedet.
    Kamille virker som dope på små børn.
    God bedring med den bette knægt.

• #14   10. dec 2006 Har lige smidt en høj til alle jeres dejlige hunde smiley

• #15   10. dec 2006 Jeg tror jeg giver ham 100% juice her til aften, så kan han få kamillete i nat, hvis han er tørstig. Da må han jo gerne slappe af.

• #16   10. dec 2006 Juice gør det ik ud 100% for vand -

Han skal have en VIS del vand i døgnet -

Du kan ik bruge juice som væske når vi taler så høj feber -

• #17   10. dec 2006 Hmmmm, så må han hellere få vand. Tænkte bare, at der jo også er vitaminer i ren juice...

• #18   10. dec 2006 Jepz - sådan kunne man også vel foranledes til at tænke -
    Men det er fx set flere gange - at ældre som jo ik altid får drukket nok, - og som bruger juice som væskeindtag - indlægges pga dehydrering - netop fordi juice ikke kan erstatte vand - ss - Så hellere saftevand - men som en anden siger - IKKE af suteflaske -

Og IKKE Light produkter - disse må ikke bruges til børn - ( blandt andre - heller ej gravide ) grundet Aspartam - / Nutrasweet - som kan have skadelige virkinger på den menneskelige organisme -
    Ja helt generelt brude ALLE holde sig fra det Lo.. !!!

• #19   10. dec 2006 Føler med dig - har prøvet det så tit med min yngste...
    Han var "feberbarn" indtil han kom i puberteten...
    ** Rigtig god bedring **

• #20   10. dec 2006 Skrev jo netop at han IKKE måtte få light produkter - smiler...

Og foreslog saft - da børn ofte ikke kan drikke nok mængder hvis man KUN tilbyder vand - så hellere bruge lidt saft - så væskeindtaget bliver højt nok...

• #21   10. dec 2006 Nu er temperaturen på 39,7. Jeg har blandet vand med juice, så det lettere ryger ned.

• #22   10. dec 2006 min datter har også tit høj feber når hun er syg, men så længe hun drikker, og hendes ble er våd hver jeg skifter hende er jeg ikke bekymret. sørg for at klæde ham af, så han kan komme af med varmen. god bedring med ham,

• #23   10. dec 2006 Milles Moar: kan de, når de er over 6 mdr. selv styre temperaturen?

• #24   10. dec 2006 Milles moar - Men du har ret - Aspatam er noget fanden må have opfundet - tænk at man kan gøre et SÅ farligt produkt så almindeligt - Uden at oplyse ordenligt om hvad det er man sælger til folk -

Det er fuldstændig ligesom med smøgerne i sin tid -

Man vil måske om mange år - også se erstatningesager pga Aspartam -

Og så tillod man endda at skifte navn på det - i sin tid - da alle endte Nutrasweet som skide farligt - BINGO - vi kalder det blot noget andet så- så tror folk at det er et nyt produkt -

Ligesom der nogen steder ik engang står Aspartam mere - men blot at Phe.... kilden findes i produktet - NOGET SVINERI...

• #25   10. dec 2006 Tar lige hans trøje af....

• #26   10. dec 2006 Sarah - ja tag endelig tøjet af ham -
    Dog vigtigt at han så er udenfor træk - og sørg for at temperaturen i huset / lejligheden ik er for høj -
    Da Max var lille mener jeg man sagde 16 grader - kan det passe ?

Det var en lamp at holde den dernede kan jeg huske - ss -

• #27   10. dec 2006 Hvad med fødderne? Han har jo pusser på, for at holde varmen...skal de også af? Og hvad så hvis han får kolde fødder?

• #28   10. dec 2006 Har du ik evt nogle tynde sokker han kan få på -

Varmen afgives via hovedet - Så vigtigt at han ligger frit der

• #29   10. dec 2006 Sarah: det lyder til at du gør det helt rigtige. husk du er han mor og hvis du er bekymret, så skal lægevagten tage dig alvorlig - du skal insistere hvis du er mest tryg ved at få set på ham igen. Heller en gang for meget end en gang for lidt.
    At han drikker og leger er absolut gode tegn, så det skal nok gå over. Et barn der er sløv ag fraværende, skal altid tilses af en læge - ligemeget om der er feber eller ej.

• #30   10. dec 2006 Plejede at give tynde sokker på, ble og en tynd undertrøje/ t-shirt, så de ikke får træk på kroppen.

• #31   10. dec 2006 Susanne - : Nemlig - man skal stå ved sin RET til at få sit barn tilset af en læge -

Selvom de prøver ALLE tricks til at få en til at opsøge egen læge dagen efter -

hvilket jo desværre har haft fatale følger lidt for mange gange - for børnefamilier...

• #32   10. dec 2006 Lige nu leger han, og han har drukket noget, så jeg må bare vente og se hvad der sker...

• #33   10. dec 2006 Sarah -

God bedring med ham - ss -
    Lyder til at han nok skla blive hurtig frisk -

• #34   10. dec 2006 Sarah: det lyder godt - så bare holde øje med ham. Som en nævnte, så er våde bleer et godt tegn på at han får nok væske

• #35   10. dec 2006 Børn må altså gerne få saftevand når de er syge. Skidt da med tandlægerne, der er jo kun tale om at få væske i et sygt barn, og skulle det så være i en flaske så er det også i orden. det er ikke noget man skal gøre til hverdag, men der det er vigtigt at få væske i dem når de har høj feber og det er godt med sukkeret så de har lidt at forbrænde hvis de ikke har appetit. Min den ældste fik kamillete allerede på fødeasfdelingen, så bare man bruger den sunde fornuft, så går det nok.

• #36   10. dec 2006 det er hvertilfald hip som haps om mang giver saft eller kamille te med sukker. Har også brugt saft ved sygdom ellers ikke - det tror jeg ikketænderne tager skade af.

• #37   10. dec 2006 Det er jo ligegyldigt med de to tænder når han er syg. Vi leger lige med hundene og han skralde-griner, så det hjælper på det hele!!

• #38   10. dec 2006 sarah: det er godt - man man bliver jo altid bekymret. Jeg har 5 unger og kan da stadig blive bekymret - specielt når barnet er så lille at den ikke kan fortælle hvad der er galt - så er det skisme svært at være forældre.

• #39   10. dec 2006 Uha.... det har jeg prøvet mange gange. Der sker bare nogen uforklarlige ting med de små pus. Mine får tit feber i et par dage når de blir forkølede.... så er det overstået *s*

• #40   10. dec 2006 Nu er den på 39,8 og han har kun body og tynde sokker på....

• #41   10. dec 2006 jeg syntes at du skal kontakte vagtlægen eller også skal du tage på skadestuen, det virker til at tempreturen stiger stille og roligt på trods af at du har taget meget af tøjet af ham.

• #42   10. dec 2006 jeg synters at du skal kontakte vagtlægen igen eller tage på skadestuen det virker som om tempreturen er stigende selvom at du har taget meget af hans tøj af.

• #43   10. dec 2006 Sarah: temperaturen stiger altid om aftenen og børn kan nemt have over 40 og stadig være rimlige friske - bare der er god kontakt og de vil drikke. MEN det er kun dig der kan mærke om du er usikker og ikke er helt sikker på det er ok - for så skal du få ham set efter igen - det er vigtig at du er tryg, så går det hele nemmer.

• #44   10. dec 2006 Er har rolig ?

De gange mine har haft høj feber, har det altid været mellemørebetændelse.

Min datter hylede og var meget ked af det - så jeg var ikke i tvivl om at det var det.

Men min søn sagde ikke ikke en lyd, før der pludselig flød med pus fra ørerne.

Hvis han har været forkølet, kan det sagtens være det.

- og altså - med så høj feber, så var jeg taget af sted til lægen - og også bedt ham tjekke ørerne.

• #45   10. dec 2006 Nette: Han fik tjekket ørerne igår hos vagtlægen, da hans far har døjet meget med ørerne. Han er lidt urolig, men ellers frisk nok, dog er feberen steget til 40 grader, så jeg holder øje med ham i nat....

Kommentér på:
Barn med 39,5 i feber...

Annonce