1.274 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Hund med gratis i tog/bus - lang, lav taske? Hund med gratis i tog/bus - lang, lav taske?

Jeg er på udkig efter en taske til Easy, så jeg kan have ham med gratis i tog/bus. En ikea-pose fungerede ikke skidegodt smiley

Kender I til en taske der har max mål på 100x60x30?

Jeg er overrasket over, at tasken må være så stor og bred - men det er jo svært at finde en, der er så lav - og det kræver jo så, at den kan åbnes i toppen. Jeg vil gerne have en taske så tæt på max mål som muligt, så han kan bruge den længst muligt..

DSB skriver: Helt små hunde og andre mindre kæledyr kan du tage gratis med, hvis de under hele rejsen transporteres i en håndtaske, bur eller lignende. Tasken må ikke være større end 100 x 60 x 30 cm.

Så jeg går ud fra det er LxBxH?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Vandrør-skade 1.300 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund med gratis i tog/bus - lang, lav taske?
  • #1   24. jul 2017 Gad vide om man må bytte lidt rundt på talene (tage lidt af længden og sætte "på" højden) således at det f.eks. er 70 x 60 x 60

• #3   24. jul 2017 #2 Jeg må lige prøve at kigge - vi har en rigtig vandrerygsæk, men så skal han jo sidde, ligesom vi mennesker sidder, det kan da ikke være særlig behageligt for en hund i længere tid, tænker jeg? Og der kan han nok heller ikke være ret meget længere end en måned endnu - jeg pynser lidt på at finde en løsning, hvor han kan være så lang tid som overhovedet muligt, og måske endda som fuldvoksen (jeg forestiller mig en lang, lav sportstaske, hvor hunden lærer at ligge ned - det bliver tungt, men hvad gør man ikke for at spare penge smiley )

• #5   24. jul 2017 #4 Nej, man kommer ikke til at bruge tæt på lige så meget på børnebilletter.. Offentligt er jo vores primære transportmiddel - og en tur til Nette (træning) koster f.eks. 30 kr. hver vej pr. hund.. Det vil koste ca. 300 kr/mdr. alene i træning til transport (altså for Easy alene) Derudover kommer besøg diverse steder. smiley

Og seriøst, min kæreste og jeg har haft MEGET oppakning med i offentlig transport. fuldvoksen collie på 25 kg foran os er INTET i forhold til, hvad vi har bøvlet med smiley

• #6   24. jul 2017 Jeg har en Karlie shopper city transporttaske til Annabell i str 50x30x30.
    Den er rigtig god.
    Ellers forhandler zooplus en billig transporttaske.
    Nu ved jeg selvfølgelig ikke, hvor stor hunden allerede er smiley
    Ellers tænker jeg, at man kan bruge en stor sportstaske.

profilbillede
  • #7   24. jul 2017 Klip huller til benene i en sportstaske, så slipper du da for at skulle bære rundt på hunden..

Sådan en taske som ishockeyspillere har deres udstyr er pænt stor og der burde easy kunne være uden problemer ( også som fuldvoksen )

• #8   24. jul 2017 Han er pt. 12 uger og vejer 9,8 kg. Mange af de tasker jeg finder, dur kun til 8-10 kg, og så er det lidt spild af penge, synes jeg smiley

• #9   24. jul 2017 Så er han noget større end jeg lige regnede med smiley
    Jeg kan se trixie kan tage op til 12 kg og jeg regner med, at det må være ca. det samme ved Karlie, måske et par kilo mere, da den er i bedre kvalitet, men mit bedste bud er en stor sportstaske.

• #10   24. jul 2017 Hvad med sådan en ? Med den her får du hellere ikke ondt i ryggen når den er voksen smiley

profilbillede
  • #12   25. jul 2017 Inspiration efter at hunde blev forbudt i subwayen medmindre de var i en taske: https://www.rover.com/blog/nyc-subway-dogs-fs/

• #13   25. jul 2017 Jeg tror måske bare jeg ville betale. Man kan så vidt jeg husker også købe månedskort til hunden, men det kan sikkert kun betale sig, hvis hunden kører hver dag.
    Det koster penge at have hund og det koster penge at transportere den. Jeg er fx lige blevet nød til at købe en nu bil til næsten 200.000kr for at kunne have min hundehvalp med på tur smiley (okay, mindre måske have gjort det).
    Dertil kommer bur og rampe til dyrene.

• #14   25. jul 2017 Jeg har et par gange fået at vide at Minion altså lå på grænsen til hvad en "mindre hund" er...også selvom han var i en taske der passede målene (hvilket jeg så til gengæld ALDRIG har været ude for de tjekkede)

Jeg tvivler på den går med en collie...

Når vi er med offentligt vælger jeg dog ofte børnebilletten....for Minion gider altså heller ikke det der taskehejs i længden og det er langt mere behageligt for ham at kunne strække sig og smide sig frit smiley

• #15   25. jul 2017 Jeg tror umiddelbart jeg prøver at smide noget i ikeaposens bund, som er fast, så den ikke former sig efter Easy, og så transporterer jeg ham til/fra hvalpetræning i den, så længe han kan være der.

Så må jeg se, hvad jeg kan gøre mht. træning, når han er voksen. smiley

• #16   25. jul 2017 Kan i ikke få råd til en lille billig bil , så kan i lægge bagsæderne ned og få et bur ind.
    Og hvad med Schæferen, hvordan kommer du til træning med den, for du kan jo ikke både have en Collie og en Schæfer med i tasker ?

Kan ellers lige se billedet for mig. Dig med en stor taske over den ene skulder med Schæfer og over den anden med Collie smiley smiley

• #17   25. jul 2017 Jeg ved godt det ikke er helt det du søger, men man kan jo få rejsekort til hunde. Jeg har et til Iroh, og der mener jeg at de to zoner vi hyppigst rejser koster 7,5 kr. Jeg synes også børnebilletter var for dyrt i længden, og Iroh bryder sig ikke om sin taske smiley

• #18   25. jul 2017 Ja det er så også grunden til jeg skal have råd til en bil før jeg kan få to hunde, og jeg tager måske tog 3 -4 gange årligt frem og tilbage. Men det er for at komme hjem til familien og man må kun have en hund per person med.

smiley

• #19   25. jul 2017 #16 Man må kun have 1 hund pr. person med i bus/tog, så jeg kommer aldrig til at have begge hunde med. Med Nicki har vi jo kun gået til træning ca. 1-2 gange om måneden, og så kløet på med træningen derhjemme. Det synes jeg bare ikke rigtig man kan med en hvalp, på samme måde smiley

Bil er der desværre ikke økonomi til.. Man kan ikke holde bil for max 1000 kroner om måneden, og det er det vores transport-budget er smiley (alene ansvarsforsikring for os koster jo 500-1500 kroner, fordi vi er unge). Det ville ellers være fantastisk!!

#17 Vi har rejsekort til hunde, problemet ligger i at vi rejser 10 zoner til træning, og det er herre dyrt smiley

Det er muligt at løsningen bliver at vi kun træner 1-2 gange om måneden hos opdrætter, som bor langt væk (60 km), og så starter op hos DCH Nivå i september ugentligt... Jeg synes bare der er for lang tid til september, når vi fik ham hjem her slut juni smiley

Kommentér på:
Hund med gratis i tog/bus - lang, lav taske?

Annonce