1.476 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

KS
KS
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5

Få udskrevet middel mod skab Få udskrevet middel mod skab

Øv, øv, øv, jeg er desværre 99% sikker på at min hund har skab igen (han havde det også for ca. 2 år siden), da hans ben klør meget og han har udviklet små sårskorper i nakken og på ørerne. Symptomerne og sårene ligner fuldstændig dem han havde sidst. Desuden har vi mange ræve hvor vi bor, og flere af dem er tydeligt skabsramte.

Nu til spørgsmålet: Han HADER dyrlægen, og vi prøver derfor så vidt muligt at behandle hjemmefra når det kan lade sig gøre. Selvfølgelig tager vi til dyrlæge med ham hvis han er syg m.m., men småting klarer vi for det meste selv. Derfor tænkte jeg på om nogen har erfaring med at få sådan noget som Stronghold udskrevet af dyrlægen uden at de skal undersøge hunden først? Jeg har hørt om flere der får udskrevet midler mod skab forebyggende, så måske det godt kan lade sig gøre?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Få udskrevet middel mod skab
  • #1   28. jul 2017 Det kommer an på jeres forhold til dyrlægen, og om det er selvsamme der behandlede jeres hund sidst.

Min dyrlæge ville ikke have problemer med at udskrive samme middel mod samme sygdom et par år forinden, vi oplevede det med svamp i ørerne på Balto. Han fik det 3-4 gange i løbet af et par år, og de sidste 2-3 gange ringede vi bare og fik recept uden problemer.

• #3   28. jul 2017 Du kontakter en kørende dyrlæge.
    De må ikke udskrive medicin uden at have set patienten først. Det er uetisk. Tænk hvis hunden fejlbehandles.

• #4   28. jul 2017 jeg har tit fået medicin uden at min dyrlæge har set mine hunde eller katte. sidst var en ormekur

• #5   28. jul 2017 det kommer meget an på ens forhold til dyrlægen.
    og så nok også rigtig meget an på hvad det er. - skab kan jo også være noget andet og så fejlbehandle.

men jeg kan fx godt få min dyrlæge til at skrive en del ting ud til Keiko - som ofte er i forbindelse med hans allergi, uden de forlanger at se ham.

• #6   28. jul 2017 men vi er jo nærmest desværre også stamkunder inde hos dem.

• KS
    KS Tilmeldt:
    apr 2016

#7   28. jul 2017 Vi har haft en kørende dyrlæge, det var faktisk hende der gav ham diagnosen sidst og udskrev medicin til os. Desværre fungerede det bare ikke særlig godt, for han kunne sagtens lugte og mærke at hun var dyrlæge alligevel, og han var mistænksom lige fra hun trådte ind ad døren. Vi fik desuden rådet fra vores hundetræner om at det måske ikke var den bedste løsning, da vi jo heller ikke vil have at han skal forbinde sit "fristed" med noget dårligt. Så nu bruger vi den almindelige dyrlæge i stedet.

Malene - Jeg kan godt følge dig i at det er uetisk at udskrive medicin til højre og venstre uden at have en diagnose, men jeg kan ikke rigtig se hvordan man kan fejlbehandle med Stronghold, siden det også bruges forebyggende. Det værste der kan ske er at det ikke virker, og så må vi jo forbi dyrlægen og finde en anden løsning. Vores dyrlæge har flere gange afprøvet mediciner der måske/måske ikke ville virke, bare for at udelukke ting.

• #8   28. jul 2017 Du kan jo kun forsøge at prøve om du kan få noget udleveret.
    der kommer somregelt ofte ud på hvor godt man kender sin dyrlæge/hvor godt de kender ens hund.

• KS
    KS Tilmeldt:
    apr 2016

#9   28. jul 2017 Dejligt at nogle af jer har et så godt forhold til jeres dyrlæge at de udskriver uden at skulle se jeres hunde. Selvom det i de fleste tilfælde er bedst at blive tilset af en dyrlæge med det samme, så er der jo også bare nogle ting hvor det måske ikke er lige så nødvendigt.

I alle andre tilfælde ville jeg altid bare tage ham med til dyrlægen hvis jeg var i tvivl, men fordi han har haft skab før og jeg er så sikker på grund af symptomerne, så føles det lidt fjollet at skulle ud i det besvær. Selvfølgelig er der en chance for at det er noget andet, men så har vi i det mindste udelukket hvad jeg synes er mest sandsynligt (ikke fordi jeg er dyrlæge, men man kender jo trods alt sin egen hund bedst).

• KS
    KS Tilmeldt:
    apr 2016

#10   28. jul 2017 Ja, jeg må vel bare ringe til dem på mandag og spørge. Heldigvis er de virkelig søde og meget forstående, da han jo er så skrækslagen for at være der. Så man ved aldrig. Men hvis de vil se ham, så er der jo ikke andet at gøre.

• #12   28. jul 2017 Hvis hunden har skab, kan det ikke vente til mandag. Hunden har ondt og klør. Det skal behandles straks.

Hvad med forebyggende behandling, var det ikke en ide? Beskytter midler mod flåter og lopper mv. ikke også mod skab, i og med at alt kryb bliver væk ?

• KS
    KS Tilmeldt:
    apr 2016

#14   30. jul 2017 Vi var i Frankrig på ferie med ham indtil i går, hvor vi kom hjem sen aften. Så der var desværre ikke rigtig mulighed for at tage ham til dyrlæge før (jeg var ellers på apoteker og til dyrlæge i den by vi boede i for at høre om de havde Stronghold, men de talte virkelig ikke særlig godt engelsk). Men nu har vi hvertfald været hos vagtdyrlægen, som gav os ret i at det lignede skab. Så nu har han fået en indsprøjtning med noget kløestillende, samt Bravecto, som dyrlægen også var helt overbevist om ville tage det. Han sagde bare at den ikke var godkendt til at behandle skab, og det var derfor de ikke måtte udskrive den til det formål.

Birgitta - Tak for info, vi ved fra sidst at det er meget smitsomt, så vi holder ham væk fra alle dyr og børn indtil han er helt "rask".
    Mht. binyrebarkhormon, så fik vi faktisk udskrevet en Medrolkur sidste gang han havde skab. Det gør vi ALDRIG igen. Hans mave blev helt smadret, og han var ugidelig og blev egentlig bare mere syg end han havde været før. Det fortalte vi også dyrlægen denne gang, og han sagde at de normalt kun udskrev Medrol hvis hunden ligefrem gør skade på sig selv på grund af smerter og kløe.

• KS
    KS Tilmeldt:
    apr 2016

#16   30. jul 2017 Jeg tror desværre stadig det klør ret meget, men tænkte også at det kunne skyldes at miderne dør. Det virker nemlig til at være lidt værre end før. Nu har jeg hvertfald lige badet ham i noget shampoo der på en eller anden måde skulle være med til at stille kløen og berolige huden, og så håber jeg at vi får en god nat uden for meget kløen. Hvis det ikke er væsentligt bedre i løbet af de næste dage, må vi til vores egen dyrlæge og få noget til ham.

Kommentér på:
Få udskrevet middel mod skab

Annonce