3.225 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

AT
AT
Følgere: 5 Emner: 49 Svar: 961

kaffemaskine til kakao?? kaffemaskine til kakao??

jeg har set - et eller andet sted - at man kan købe nesquick kapsler (eller noget i den stil), til at putte i en bestemt kaffemaskine.
Men hvilken kaffemaskine er det?
og hvordan fungere det i forhold til at maskinen også vil blive brugt til kaffe? vil kakaoen smage af kaffe?

jeg vil vildt gerne have en flot kaffemaskine, hvor man kan benytte kapsler. men da vi ikke drikker kaffe, og det kun er tiltænkt til gæster, vil jeg også gerne kunne lave god kakao smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Ophængning af 3 billeder og et spejl 1.500 kr.
  • Samling av sofa 500 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Afmontering af gammel vaskemaskine + montering af ny (væg-gennemføring) 1.000 kr.
  • Udskifte kuglehane 843 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kaffemaskine til kakao??
  • #2   15. aug 2017 Min dolce gusto laver blandt andet nesquik. Og nej, smagen sidder kun i kapslen.

https://www.dolce-gusto.dk/kaffekapsler/chokolade

• AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

#3   15. aug 2017 super smiley mange tak!!

dur alle maskinerne til?
    kan se at de har ret mange forskellige maskiner i meget forskellige prisklasser.

• #4   15. aug 2017 De bruger alle de samme kapsler. Forskellen ligger i størrelsen på vandtanken, og om de f.eks. er automatiske. Jeg kan ikke anbefale at købe en manuel model, da man så selv skal sjusse sig frem til vandmængde i forhold til kopstørrelse og den valgte kapsel. De automatiske et lige ud af landevejen, hvor man bare vælger samme antal streger som på kapslen, og så fylder maskinen selv den rette mængde i koppen.

• #6   16. aug 2017 Jeg mener, at mine forælde har en Bosch Tassimo.

Jeg drikker ikke selv kaffe, så aner ikke hvordan den smager, men kakaoen er god, og smager ikke af kaffe smiley

Jeg har dog hørt fra forskellige, at kaffe generelt smager lidt mærkeligt/anderledes, når det laves på kapselmaskiner. smiley

• #7   16. aug 2017 Jeg har en Tassimo.. Bruger den kun til kakao og den er kanon.. smiley

Ville ikke undværer den for noget i verden..

• #10   16. aug 2017 Vi har haft senseo, til både at lave te kakao og kaffe. Den er mega smart, det er nemt for alle - også børn. Det er fantastisk til folk der gerne vil nyde på en kop kaffe, men ikke selv er kaffedrikkere.

Det er en meget dyr kaffe og kakao, inden man har købt maskinen og kapslerne.

Jeg synes ikke smagen smitter af.

Vi havde en senseo, men jeg droppede den pga prisen.

• #11   16. aug 2017 Vi har denne her, en tassimo...
    vi drikker heller ikke kaffe, men det gør vores venner til gengæld. Så det var derfor vi købte den. Nogle gange har butikkerne et tilbud, køb 10 pakker kaffe og få maskinen gratis.
    Det gjorde vi.

profilbillede
  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

#12   16. aug 2017 uh, man kan få milka kakao til senseo smiley

men så er det bare om hvad der er bedst af milka og nesquik smiley

• #14   16. aug 2017 Måske du skal kigge hvilke kapsler passer til hvilke maskiner - ved ikke om der er den store forskel? Tror jeg der er med nogle smiley

Vi har også en Tassimo - vi drikker ikke selv kaffe, så synes det er fint at kunne have det på lager på den måde, når der kommer gæster. Den kan også lave diverse the og kakao - fx milka eller marabou.
    - Det er dyrt i kapsler, så det er ikke noget vi bruger voldsomt meget, slet ikke om vinteren med mit the-forbrug smiley Men den er nu altså smart alligevel og finder man kapsler på nettet eller i Tyskland etc. kan der spares.

Vores Tassimo tror jeg at jeg gav en 200kr for brugt smiley

• #16   16. aug 2017 Pia - Det problem har jeg ikke oplevet med mine forældres Tassimo smiley

• #17   16. aug 2017 Jeg har en dolce gusto, en manuel, jeg ville aldrig bruge penge på en automatisk, jeg vil nemlig selv bestemme styrken på min kakao, har haft en tassimo og den er ikke god, har problemer med at få alt med ud af kapslerne smiley

• #18   16. aug 2017 Jer, der kun har dem for jeres gæster skyld - det er sgi da en dyr investering for gæsterne smiley Er en almindelig kaffemaskine eller instant kaffe så ikke er billigere alternativ i længden? smiley

Det er mit indtryk, at der er mange der ikke kan lide kaffe fra kapselmaskinerne, det smager åbenbart anderledes. smiley

• #19   16. aug 2017 Det smager anderledes. Har kun erfaring med senseoen og alle dens produkter smager dejligt, men de smager bare bedre hvis man køber en rigtig kakao, en rigtig te eller en rigtig kaffe. Specielt deres teudvalg er ringe, men så igen - maskine til at lave den, eller selv komme vand over et tebrev, det er omtrent det samme, så har aldrig rigtig brugt dem til te.

Dem der siger de kan lave latté, er i min verden ikke en latté. Den skal bestå af 75% skummet mælk og espresso, og ikke opvarmet mælkepulver. Jeg synes det er det eneste produkt, der er rigtig ringe

• #23   16. aug 2017 Vi har en dolce gusto. Den er vi ret glade for.
    Den er pæn og fylder ikke alverden, vi kan let finde tilbud på kapslerne rundt omkring i de lokale butikker, og langt de fleste produkter smager fint.
    Vi er ikke kaffedrikkere, ej heller the i hverdagen. Men jeg er glad for deres chokochino tror jeg den hedder, nesquicken er også ok, og deres blandingsproduker. Og så kan kæresten og gæsterne få en kop kaffe. Tit vi har gæster er det en enkelt eller to som vil have en kop/glas. Og så er det let lige at sætte glasset ind, fylde vand på og vælge en kapsel og skrue styrken på plads. 5 sek. Efter kan vi servere folk kaffen.

Efter jul og sikkert også nu kan man tit finde private der sælger ubrugte maskiner aka julegaver fra firmaet smiley

• #25   16. aug 2017 Måske en dyr investering ift. gæster, men når den kan lave the og kakao går det smiley Og smager kaffen så for stærk/svag er det maskinens skyld - og ikke min! For jeg kan sguette finde ud af at lave kaffe...

Mht kakaoen, så jo nogle gange får den ikke opløst al pulveret, men banker jeg pulveret godt løst og får det gjort lige i bøtten, synes jeg ikke det er et problem - og synes ikke det virker tyndt smiley

Men i længden er det da en dyr måde at lave varme drikke på, sammenlignet med at tænde elkedlen.

Er dog pjattet med deres thai lemongrass latte the !

• #26   16. aug 2017 Vores dolce drejer vi på en knap til x antal streger lyser. Så kommer den den mængde vand igennem som passer med stregerne. Kapslerne har angivet en anbefalet mængde vand i antal streger. Og dem følger vi somregl til gæsterne mens vi feks selv kender hvad vi vil have i vores egne favoritter.

• #28   16. aug 2017 Har en Tassimo og den er vi glade for smiley Jeg er specielt glad for café latte smiley

Synes dog det er træls de har lavet kakaoen om til Milka i stedet for Marabou. Sidst nævnte var meget bedre smiley

• #29   16. aug 2017 Et godt, men ikke cacaorelateret råd skal I lige have. Køb en billig Dolce Gusto maskine (sød og gusten?). Anskaf dernæst nul kapsler, men derimod pulver-edpressoen fra Aldi.
    Put et pr skefulde pulver i dit favoritkrus og tryk 'play' på Gustoen. Vandets temperatur og stråleform giver en god og billig kop espresso, der kan stå på bagbenene og hvæse smiley

• #30   17. aug 2017 Pia, jeg plejer at varme kapslerne med kakao op under varmt vand inden jeg laver kakao på min Tassimo.. Så kommer det hele nemt med ud.. smiley

• #32   17. aug 2017 Pia, ja det kan godt være at du har været uheldig..

Nogle gange lader jeg også bare lidt ekstra vand løbe igennem, så får den også det sidste kakao med.. smiley Trykker bare på knappen i 2-3 sek når det er.. smiley

• #33   17. aug 2017 Gør det samme som Carina i #32. Bare husk ikke at trykke for længe, så kakaoen bliver for tynd smiley

• AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

#34   17. aug 2017 okay, det er så tydeligvis en jungle at finde rundt i smiley

- jeg tror bare at jeg går efter udseende, også en med automatisk vand smiley

tusinde tak for hjælpen!

Kommentér på:
kaffemaskine til kakao??

Annonce