722 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Martin
Martin
Følger: 6 Følgere: 9 Emner: 56 Svar: 2.811

Jeg er ikke bange for hunde! Jeg er ikke bange for hunde!

I går havde jeg en yderst pudsig oplevelse, med min lille hund.

Jeg åbner døren om aftenen fordi at køteren skal ud på sin sidste aftentur som sædvanligt inden vi skal i seng.

I det øjeblik jeg skal til at gå, står køteren på toppen af en lille trappe vi har som sædvanligt og venter helt roligt. Min bedre halvdel har lige en enkelt ting hun vil fortælle inden jeg smutter.

Jeg kigger på hende, og det er det sidste jeg ser til hende i den situation.

For satan tager ved køteren, og i et spring ned af trappen får han revet mig ud af balance, og jeg må tage samme hop eller se fliserne modtage mit ansigt med alt den kærlighed som fliser nu engang kan.

Det er tungt at stoppe 50 kg i en arm uforberedt som har besluttet sig for at smutte!

Da jeg står ned ved bunden, er jeg så forbavset, at det eneste jeg udbryder er:

"Hvad satan sker der?”.

Køteren var med mig i snoren lige løbet rundt om hjørnet af huset, og var stoppet øjeblikkeligt (smerten i min arm stoppede med det samme).

Da jeg lige får samlet mig selv, og får kigget rundt om hjørnet på huset, ser jeg min køter stå helt over hovedet på en lille King Charles Spaniel som står med siden til i forhold til ham, og fuldstændigt roligt midt på vores forhave.

Ved siden af hunden står en dame i 50’erne og er lige så afslappet omkring situationen.

Jeg skynder mig at undskylde for ikke at have styr på køteren, og tilføjer at jeg håber at han ikke skræmte hende (hendes hund var tydeligvis iskold), og alt andet lige er det ikke sjovt at en stor hund stormer mod en og ens hund.

Hun smiler fuldstændigt afslappet og siger: ”Jeg er ikke bange hunde, og der var jo snor på ham så jeg”.

Øh, indrømmet, der var naturligvis snor på ham, men det var ham der løb med mig ikke omvendt. smiley

Det fedeste var, at hun spørger stille og roligt om hvilken race det er.

Jeg svarer: ”Det er en Grosser Sweizer Sennenhund”.

Hun siger: ”Det var godt nok et langt navn, men hvor er den stor og fin”.

Men her kommer det sjoveste:

Hun vælger samtidigt at stikke hånden hen mod hans hoved og inden jeg når at sige noget nusser ham ham på hovedet.

Køteren siger ikke et pip. smiley

Jeg tror, at nogen menneskers ro også påvirker hunde til at tænke:

”Hende der! Hun er så langt uden for pædagogisk rækkevidde, at jeg gider ikke at sige vov!”.

PS: Nogen gode råd mod en overstrukket albue?

PPS: Er de der King Charles altid altid så cool? smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Let rengøring 500 kr.
  • Toilet løber 3.400 kr.
  • Græsklipning 1.370 kr.
  • Græsslåning 500 kr.
  • Fjerne bed støbt i cement 4.200 kr.
  • Akkustikpaneler i entré 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jeg er ikke bange for hunde!
  • #2   22. aug 2017 Fik du lange lø .. æh arme?

• #3   22. aug 2017 @Pjevsen.
    Jeg tror egenligt ikke at hun blank. Hun var vist en af de få som bare tager tingene oppe fra og ned!

Men forbavset det var jeg...

Dit råd er jeg til gengæld ikke så glad for. Min arm er vitterligt smadret, og dobbelt op på det? Arh... ;-D

@Zenta.
    Nej, det skal der meget til. smiley

Faktisk er jeg mest forbavset over den ro hun udstrålede (det var min hund så tydeligvis også)....

• #4   22. aug 2017 Jeg har ingen råd, og kender intet til racen, men må jeg have lov at tilføje at jeg er rigtig ked af din bedre halvdel ikke filmede det? smiley

Hold øje med hævelser, men ro er nok det bedste at tilbyde. Evt ipren til at hjælpe med lidt muskelafslappende.

• #5   22. aug 2017 Mangler også svar på om din kone kunne lade være med at grine? smiley

• #9   22. aug 2017 @Trine.
    Jeg er personligt meget tilfreds med at der ingen kamera var i nærheden! Har lignet en fra en tegnefejl. Nu erjeg her, og 1/100 del af et sekund 5 meter længere henne!

@Zenta.
    Det var det første hun nævnte med stort grin på læben da hun kom ind af døren i dag.

@Jeanette
    Det kan være risikofyldt af have det sådan! smiley

@Lens & Batdog.
    Ja, i har nok helt ret! For pokker hun tog det køligt, og dyrene lige så... smiley

• #10   22. aug 2017 Jeg havde ikke kunnet lade være med at grine ihvertfald smiley

• #11   23. aug 2017 Det må have været et fantastisk syn smiley smiley smiley Måske I kunne overveje noget videoovervågning, så vi kan se fremtidige akrobatiske udfoldelser ? smiley

Men hva' fa'en laver den cool dame i din forhave ?

PS. Jep, en king charles bør være ret cool smiley

• #14   23. aug 2017 @Ann-marie.
    Ingen film g af mig tak:-)

Jeg er ikke helt sikker, jeg tror dog at hun hørt hoveddøren gå op, og så er trådt ind i haven for at give hunden snor på. Der er en del hunde der bruger vores for have som sted for øh aflevering (fint med mig, bare de samler op) .

Der er jo nogen der lader hunden gå frit, for så at sætte snor på når de ser/hører fremmede.

Det var godt nok en sød lille en.

@Ida.
    Helt sikkert er der nogen der kan noget med dyr, som andre ikke kan.

• #15   23. aug 2017 Hahahaha!! smiley

Der skete noget lignende forleden min min kærestes hund..
    Han er MEGET beskyttende overfor mig..

Så da min kæreste stod på den anden side af marken hvor vi lufter hundene, og en af mine venner spredte armene ud for at imødekomme mig, så rev han min kæreste hen over marken, da han lige skulle sørge for at ''mor'' var okay smiley :D

Kommentér på:
Jeg er ikke bange for hunde!

Annonce