{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.401 visninger | Oprettet:

8-16 job {{forumTopicSubject}}

Nogle gange kunne jeg virkelig godt tænke mig et helt almindeligt 8-16 job med fri hver weekend.
Problemet er bare at jeg er helt tom for ideer.
Nogle gange tænker jeg at "Det lyder som et job for mig.. super spændende" men så er det præcis lige så skiftende arbejdstider som jeg har nu.

Kom gerne med forslag til et almindeligt job, der ikke kræver en gymnasiel uddannelse.

Jeg er uddannet driftsleder i landbrug ( grønt bevis )
De sidste knap 12 år har jeg "arbejdet med mennesker" og blandt andet varetaget sagsbehandling samt sikkerhedsmæssige opgaver( jeg er ikke socialrådgiver )

Nogen forslag til en ny karriere ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  8-16 job
  • #1   2. sep 2017 Jeg følger lige med i tråden smiley

• #2   2. sep 2017 Job jeg selv har kunnet finde på er:

-Narkohundefører i toldvæsnet eller kriminalforsorgen ( de hænger så ikke på træerne )
    - Tolder
    - Sikkerhedsvagt
    - Medhjælper / pædagog på bosted for udviklingshæmmede / autismespektrumforstyrrelser mv.
    - Handicaphjælper

Men som det ses er ingen af dem i 8-16 kategorien...

• #3   2. sep 2017 Jeg arbejder på lager, og det er jeg rigtig glad for. Gode faste arbejdstider, og gode muligheder for job. Har aldrig fortrudt at jeg skiftede fra landbrug til lager smiley

• #4   2. sep 2017 Du følger bare Zenta smiley

Dyrepasser har også været oppe at vende.

Og så skulle jeg gerne kunne holde en løn før skat på mindst 27.000 kr om måneden

• #5   2. sep 2017 Patte: Hvad skal man kunne for at arbejde på lager ?
    Er der noget uddannelse eller skal man "bare" kunne køre truck og læse en pakkeseddel ( jeg aner intet om jobbet kan du nok se )

• #6   2. sep 2017 Det kommer jo an på stedet. Men hvor jeg er har vi både faglærte, og ufaglærte der starter med udelukkende et truckcertifikat i hånden.

Jeg kender folk der arbejder på mange forskellige typer af lager, og der kræves forskellige ting alt efter hvor man gerne vil være. Nogle steder ønsker de, at man også tager et kort 6 ugers lageruddannelsesforløb og andre steder kræver de lastbilkørekort. Men det er forholdsvist nemt at finde arbejde, hvis man vil.

De vigtigste krav er at man er punktlig og sætter præcision højt, og at man ikke er tal-blind.

• #8   2. sep 2017 Det lyder som noget jeg kan finde ud af.
    Jeg lurede lidt på ledige stillinger og blandt dem var der en, der oplyste løn..
    113 kr i timen på dagvagt.
    Det holder jo SLET ikke

• #10   2. sep 2017 #7 Hmmm.. Tilsyn.. Det var måske noget

• #11   2. sep 2017 #9 ja det er jeg enig i og jeg håber at kunne finde på noget, der ligger inden for et felt, hvor jeg kan bruge de kompetencer jeg har i forvejen.. Netop for at kunne forhandle en løn, der ligger i det lag

• #13   2. sep 2017 #12.. Virkelig ?
    Hmm.. Og her går jeg og bilder mig ind at jeg får alt for lidt i løn.
    Jeg er selvfølgelig også vant til at aften/nat/weekend tillæg er med i lønnen

• #15   2. sep 2017 Hov ja, lønnen kan også blive et problem med lagerarbejdet. Her er lønnen som regel 20.000 - 25.000 kr.

• #17   2. sep 2017 Hmm, synes da at der kommer et par stillinger op i kommunen med jævne mellemrum, der kunne lyde som noget af det du kan.

Nu nærstuderede jeg dem så ikke lige, da det ikke selv er min boldgade, men det var fx i Center for Teknik og Miljø, med byudvikling, hvor de efterlyste fx. en med landbrug baggrund.
    Lønnen aner jeg så ikke noget om for den stilling smiley

• #18   2. sep 2017 Jeg ønsker et 8-16 job fordi jeg i perioder er alene med min datter, da min mand er rejsemontør.
    Pt gør det at hun i perioder skal passes meget med overnatning, og hun er en sensitiv pige, der ikke håndterer forandringer og ændringer i planen ret godt.
    Det er simpelthen or at skabe en mere stabil hverdag for min datter.

Og så har jeg lige opdaget jobbet "misbrugsbehandler"
    Det kunne måske være noget ( ja så tager jeg da bare den uddannelse smiley )

• #20   2. sep 2017 "Når min mor kommer hjem, så er min far lige gået og når min far kommer hjem, så sover min mor "

Sådan er det hjemme hos os.. Og det vil jeg egentlig gerne lave om på selv om jeg trives rigtig godt i mit job

• #21   2. sep 2017 God ide at finde noget andet! smiley

• #24   2. sep 2017 Hvad med at tage en ny uddannelse?
    Ufaglærte tjener ikke den slags penge i et alm dagsjob.
    Jeg er kontoruddannet og i den branche tjener man langt fra den løn.
    Du skal netop ud i de skæve arbejdstider for at få tillæg, så lønnen ender deroppe.

• #25   2. sep 2017 Jeg tror jeg prøver at gå efter misbrugskonsulent og så skal jeg have fundet ud af hvordan det fungerer med uddannelse osv.

tak for jeres input.

• #27   2. sep 2017 Vil nu mene at det ikke er et urealistisk lønniveau for en kontor ansat - hvis man har en kontor uddannelse vel og mærke.
    Men den uddannelse består jo primært af praktik, hvor man også får løn under uddannelse.

Jeg er netop færdig udlært, og får 25.500, selvom jeg jo er helt "rå" smiley

• #28   3. sep 2017 følger overvejer også at gå andre veje er ssh men er lidt træt af weekend arb og trænger til at se om der er andet der kunne være spændene

• #29   3. sep 2017 Lager er fedt, mange muligheder, mange jobs, meget stor selv indflydelse på ønsket arbejde, arbejdstider, udvikling, kurser etc.

Dit lønønske er for højt i forhold til kvalifikationer.

Hvis den er et krav, er det ikke den rigtige vej.

Men hvis du kan gå på kompromis, er der gode muligheder for at tilrettelægge dine dage efter din datter.

Alternative jobs kender jeg ikke, men tror du skal overveje hvad der er vigtigst:
    Arbejdstiderne
    Lønnen
    Alternativ uddannelse først med lav løn, og så opnå begge krav.

Kommentér på:
8-16 job

Annonce