{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.043 visninger | Oprettet:

Kaffe/energidrik spørgsmål {{forumTopicSubject}}

Hej hg.
Jeg har lige et spørgsmål, som jeg ikke ved hvor jeg skal stille henne.
Så prøver herinde.
Jeg har i nogle år, drukket både energidrikke og kaffe. Ikke dagligt eller fast, måske drikker jeg en kop, gennemsnitlig 1-3 gange på 2-3 uger. Jeg drikker næsten dagligt te, hvor der er mindre mængder koffein i.
Når jeg så engang imellem drikker mere end en kop kaffe eller en energidrik går der et lille rum tid også bliver jeg så dårlig. Lige fra hovedpine, til at jeg bliver svimmel. Den bedste løsning er at lægge mig ned,ofte kan jeg dog ikke sove pga. Kaffen og den hjertebanken jeg også får.
Idag har jeg mellem 7-14 drikke 3 kopper pga. Det er var en lang dag, som krævede at mit hoved kørte på højtryk og en masse opgave skrivning. effekten er næsten værre af energidrikke, det er ofte her jeg får de videste hjerte banken, derfor jeg næsten aldrig drikker den, kun hvis jeg Skriver opgaver.
Er det min krop som ikke kan tåle koffeinen? Eller får jeg for meget fordi min krop ikke er tilvant det i de mængder? Tænker bare tre kopper ikke er meget på en rimelig lang dag.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix en lampe 620 kr.
  • Opsætning af stikkontakt til vaskemaskine 500 kr.
  • Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kaffe/energidrik spørgsmål
  • #1   20. sep 2017 Jeg tænker bare .......... Er det ikke en lille smule dumt at drikke noget , når man nu VED man ikke kan tåle det ???? smiley

Jeg ved f.eks .. at jeg kan få ondt i maven , hvis jeg spiser en HEL røget Ål ..... altså spiser jeg KUN en ½ .... smiley

• #4   20. sep 2017 Det er meget varierende, nogle uger drikker jeg det dagligt andre uger rører jeg det ikke.
    Morgener hvor jeg er gået sent i seng kan jeg finde på det, er jeg ude drikker jeg det. Laver jeg store opgaver drikker jeg det, men det er ikke en hygge drik jeg tager om aftnen. Jeg drikker det hvis formålet et at jeg skal holde mig vågen eller være lidt mere frisk

• #5   20. sep 2017 Det kan sagtens være du får en form for koffeinchock

• #7   20. sep 2017 Hvor mange opgaver kan man egentlig løse og skrive opgaver ..... hvis man bliver dårlig ... får hovedpine ... bliver svimmel ... får hjertebanken så man bliver nødt til at lægge sig ned ... hmmm ??? .. smiley .... og alt det Pga. kaffe .
    Men du drikker det stadigvæk ... jeg fatter det ikke ...

• #8   20. sep 2017 Nogle tåler koffein bedre end andre, og din grænse er tydeligt overskredet, når du drikker 3 kopper i streg. Lyt til din krop. smiley

• #9   20. sep 2017 Koffein udløser jo en form for stress, og det er ikke unormalt at nogen oplever bivirkninger som dem du beskriver ved et større indtag smiley

Drik evt sort the, det er meget mildt mht koffein smiley

• #10   20. sep 2017 Det kommer jo ikke med det samme smiley der går ofte en del timer før det slår til.
    Feks drak den sidste kopkaffe Ida kl 14, her nu kl 15:40 er jeg lidt påvirket. Normalt prøver jeg at kun drikke en kop, men jeg kan ofte få drukket en kop eller to til fordi jeg hyggedrikke

• #11   20. sep 2017 Har du prøvet koffeinfri kaffe?

• #12   20. sep 2017 nej smiley

• #13   20. sep 2017 Jeg tror ikke det er kaffen, men energidrikken. Jeg gætter på at Red bull er meget værre for dig end fx den billige fra netto "x-ray". Det kan være koffein der er problemet, men jeg tror det er taurinen. Hvis jeg har ret vil red bull, cult originale være slemme, mens x-ray og cult cola vil være milde i dine symptomer.

Du kan eksperimentere med det hvis du har lyst, omend de kloge nok vil anbefale dig at lade være, jeg er ikke i den kategori her. Men jeg elsker også begge dele, og har personligt selv haft problemer med begge dele, og derfor selv måtte eksperimentere en del.

• #14   20. sep 2017 Prøv med koffeinfri og se om du får samme effekt smiley

• #15   21. sep 2017 Det er jo et drug for kroppen, så selvfølgelig får man en reaktion både på vej ind og på vej ud.
    Der er en grund til at de seriøse kaffedrikkere skal have den ene kop efter den anden gennem dagen, for at holde kroppen tilfreds.
    Jeg er lykkelig for at jeg ikke benytter mig at nogen af delene. Det bliver en afhængighed, og det er langt bedre at kunne præstere uden tilførsel af fx koffein. Med motion og frisk luft kommer man langt smiley

• #16   21. sep 2017 Det er ikke sikkert at du mærker det med det samme, det vil typisk være når du ikke laver noget og rigtig mærker efter. Personer der evt lider af angst eller depression er ekstra disponible overfor symptomerne. Og så er koffein ret lang tid om at forlade kroppen, 4-
    8 timer. Derfor skal også overveje hvornår man drikker sin sidste koffein holdige drik. Det påvirker søvnen, også selvom man er en af dem der kan drikke en kop kaffe og sove bagefter smiley

• #17   21. sep 2017 Jeg drak engang en kop kaffe klokken 22:00 og kl 05:00 lå jeg stadig og kunne ikke sove, med en høj puls smiley så jeg drikker ikke kaffe efter 17. Jeg burde bare nøjes med en kop. Det glemmer jeg desværre engang imellem smiley også får jeg de dårlige effektee

• #18   21. sep 2017 Jeg har det på samme måde. Jeg indtager ikke koffein efter kl 14. Og i perioder stopper jeg helt. Og det er klart de perioder jeg sover bedst og er frisk før uret ringer.

Kommentér på:
Kaffe/energidrik spørgsmål

Annonce