{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
585 visninger | Oprettet:

Som nyt bestyrelsesmedlem {{forumTopicSubject}}

Jeg er kommet i bestyrelsen i den afd jeg bor i.
Der har siddet en fasttømret bestyrelse i flere år på 3 stk, men vi fik den udvidet til 5 pers ved sidste beboermøde.
Nu har jeg lige modtaget en sms fra formanden om næste bestyrelsesmøde. Det er kl 15, og jeg har af og til lidt skæve arbejdstider.
Så kan han ene mand beslutte hvornår og hvad kl disse møder skal være?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Som nyt bestyrelsesmedlem
  • #1   20. sep 2017 Jeg er med i bestyrelsen i Dansk Collie Klub, hvor vi også sidder 5 personer, vi finder altid sammen en dato, hvor alle kan.

• #2   20. sep 2017 Kennelmor det er også hvad jeg ville finde mest retfærdigt. Undrede mig også over at han bare stak en dato ud.
    3 af de andre medlemmer går hjemme og det er for deres skyld at de gerne vil have det om eftermiddagen ( Det har formanden selv fortalt ) men jeg har et job, hvor jeg ikke bare kan tage fri hver eneste gang

• #3   20. sep 2017 Jeg har gennem mit job erfaret, at det mest normale er, at bestyrelsen aftaler dato for møder i fællesskab, men der er også nogle som fast holder møde den sidste tirsdag i hvert kvartal kl. 16 f.eks.

• #4   20. sep 2017 Jeg synes du skal bringe det op, for det er ikke fair at gøre det på den måde. Der kan værehelt ekstraordinære situationer, hvor ikke alle kan deltage, men i princippet synes jeg alle skal være med ved hvert møde.

• #6   20. sep 2017 Det er ikke så unaturligt at det første møde indkaldes af formanden - og herefter aftaler man, hvordan man gør i fremtiden.

MIt råd - vælg dine kampe smiley Dette er ikke en af dem, der er værd at bruge krudt på og krudt får du brug for i sådan en forsamling smiley

• #7   20. sep 2017 Jeg valgte at komme i bestyrelsen for ellers var det ikke blevet udvidet til de 5 som jeg mener der skal være. De 3 der har siddet der så længe skal rystes lidt, og vi er mange der synes de tager nogle underlige beslutninger.
    Formanden sagde ligeud til mig efter beboermødet, at VI plejer jo at holde det om eftermiddage, for det er jo skønnest, men kan du ikke kan du jo bare springe over. Det er jo nemt at sige for så er det jo stadig den " gamle " gruppe der sidder med flertallet.
    Mine arbejdstider kan godt være lidt flexible, men lige præcis den dato han har stukket ud, er den dag jeg starter op på en ny kontrakt.
    Vil godt nok være ked af at allerede skal rykke rundt på nogle borgere der

• #8   20. sep 2017 Det plejer at være en fælles beslutning,at formnden foreslår en dato og så bladrer alle i deres kalender og enten er det ok eller også kommer der ændringsfo0rslag..

• #9   20. sep 2017 Okay.
    Jeg må lige tænke over hvad jeg lige gør. Ville være ked af at misse allerede det første møde.

• #10   20. sep 2017 Prøv nu her første gang at få fri til dette møde og få så på dagsordnen ang. Mødedatoer og tider så i får dem fastlagt og besluttet sammen allerede der.
    Er det på dagsordnen skal der vedtages noget på punktet og skrives til referat og Du kan måske så få ind så i alle kan få det til at passe i jeres hverdag.
    Prøv evt. Allerede inden mødet at snakke med de andre hvordan det kan passe så du ikke står alene med det.

• #11   20. sep 2017 Da jeg sad i bestyrelsen hvor vi boede før, der var der en fast dag i måneden og fast tidspunkt vi mødtes på, sådan havde det været i mange år. Der var så "åbent" hus den første ½ time, altså hvor beboere kunne komme, hvis de havde et eller andet de skulle spørge om, eller drøfte med bestyrelsen, så derfor blev tidspunktet altså nødt til at være fastlagt og altid på samme tid . Det var den først onsdag i måneden kl. 18.30.

• #12   20. sep 2017 helt ærligt så er det møg flabet at invitere på det tidspunkt.

Jeg ville skrive tilbage at du gerne vil bede om at i har dette møder plus fremtidige møder uden for normal arbejdstid

• #13   20. sep 2017 Nu taler jeg lige med min arbejdsplads i morgen. Det ville være nemmere at tage den her med bestyrelsen når man sidder overfor hinanden.

• #14   20. sep 2017 Svar at du ikke kan på det tidspunkt, men at du istedet kan kl xx

• #16   20. sep 2017 Mht til at passe med andres arbejdstider, så var vores varmemester altid med til møderne, og hvis der var noget relevant at snakke om, var der også en memd fra boligforeningen, det er en del af deres job og det de får penge for, også selvom det er udenfor almindelig arbejdstid.

Det er ligesom når direktøren for boligforeningen, og diverse andre medarbejdere er med til repræsentantskabs og udvalgsmøder, dem var jeg nemlig også med i smiley

• #17   21. sep 2017 De gamle hoveder vil sikkert bare fastholde, at det er en "pensionistklub", så du skal bare sige til dem, at I kun kan holde møder efter kl. 17 eller 18 fx. Alle bestyrelsesmedlemmer har ret til at deltage, og de kan ikke vedtage noget, uden at alle bestyrelsesmedlemmer stemmer.
    Her i afdelingen holder de møde hver tirsdag kl 18, og som hos Rikke, er der åbent for øvrige beboere den første halve time.
    Held og lykke med opgaven og beboerdemokratiet smiley

• #18   21. sep 2017 Noget helt andet: Da du blev valgt ind i bestyrelsen, samledes I så ikke for at konstituere bestyrelsen og sætte dati/tidspunkt for første møde? Jeg synes det lyder temmelig useriøst, men sådan kan det jo desværre være med "Tordenskjolds soldater". Du må træde hælene i og ikke være ydmyg overfor "de gamle". De har ikke en skid mere at skulle have sagt, end du har.
    Husk du er valgt af de andre beboere - ikke af de tre gamle bestyrelsesmedlemmer

• #19   21. sep 2017 Nej vi afholdt ikke noget efter beboermødet.
    Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at den gamle bestyrelse synes det er noget øv, at vi er kommet to mere med. De har været 3 i mange år, og har nemt kunne sidde og blive enige om alle ting, og de må godt prøve at få noget input fra nye øjne.

Rikke
    Her deltager vores varmemester også på møderne. En jeg har det meget stramt med. En mere arrogant mand skal man lede længe efter. Men det gør det jo så bare mere spændende smiley

• #20   21. sep 2017 Efter generalforsamlingen i vores klub sætter den nyvalgte bestyrelse sig også sammen og konstituerer sig - posterne uddelegeres og der fastsættes dato for første bestyrelsesmøde, det er den eneste rigtige måde at gøre det på, så alle får indflydelse fra starten.

• #21   21. sep 2017 Jeg tror det er fordi at det kom bag på dem alle, at der blev stemt for at der skulle være 2 mere i bestyrelsen. Sidste år fik de det nemlig viftet af på en eller anden måde, og da stemmerne blev talt op denne gang kunne de godt se, at nu ville alle beboerne at der skulle andre boller på suppen smiley

Jer der holder de der åbenthus i forbindelse med bestyrelsesmøderne, hvad går det ud på? jeg synes nemlig at vi mangler stor synlighed for hvad bestyrelsen laver i året der går mellem beboermøderne

• #22   21. sep 2017 Åbent hus der hvor vi borde før, var bare så beboerne kunne komme hvis de havde et eller andet de skulle spørge bestyrrelsen om. Hvad bestyrrelsen lavede af arbejde, blev fortalt på det årlige møde smiley

• #23   21. sep 2017 Okay. Kunne måske være en god ide smiley

• #25   21. sep 2017 Tak :). Jeg håber på at det nok skal gå godt smiley

Kommentér på:
Som nyt bestyrelsesmedlem

Annonce