{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
659 visninger | Oprettet:

Debat om køb af hund. {{forumTopicSubject}}

Nu må i have mig undskyldt !
Jeg kan ikke forstå, at nogen kan finde på OVERHOVEDET at købe hund hos en hundehandler. Har i ikke set de utallige udsendelser i TV, hvor hvalpe der kun er 6 uger er taget fra og bliver importeret ulovligt til DK og andre steder i verden. Man kan da se de ikke er raske, bl. andet på deres foderstand, så hvis man har sat sig ordentlig ind i racen man ønsker og har forstand på hunde, så ville man øjeblikkelig vælge sådan nogle steder fra.
Hvis man er i tvivl, så kan man henvende sig til de foreninger der stambogs fører de forskellige racer og spørge dem til råds.
Så køb ikke de steder, bare for at spare en tusse eller 2, det kan blive dyrere senere, da disse hvalpe ikke har fået en god start. Og stambogen koster heller ikke meget, ca. 350kr. så det skal ikke være den der afgør om man køber en stambogsført hund. De steder der står i annoncer f.eks 6000 kr. m/ stambog og 4000kr.uden stambog det holder altså ikke.
Kan jeg så få nogle kommentarer, hvad mener i derude.
Det er os købere der er med til at bestemme om Hundehandel fortsat, skal foregå i DK.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Debat om køb af hund.
  • #1   27. dec 2006 Kan kun sige...køber kun hund ved registreret opdrætter, og vil altid se forældredyrene, samt deres papire, Al hundehandel skal stoppes, ved de useriøse .


  • #2   27. dec 2006 Mark. Ikke alle kenneler er hundehandler. et kuld om året kan da ikke kaldes hundehandel...kan det?

  • #3   27. dec 2006 Jeg vil ikke give dig ret i Mark, at alle kennler er hundehandlere, det ord bruger jeg ikke om reelle og ærlige mennesker der har papirene tilladelser og kvaliteten i orden.
    Dem kalder jeg Seriøse opdrættere.


  • #4   27. dec 2006 Så må folk vel også bruge ordet som de ønsker?

  • #5   27. dec 2006 Der er vel ikke noget der er 100% sikkert i denne verden......bortset fra to ting.

  • #6   27. dec 2006 konstaterede at At være hundehandler er et meget misbrugt ord!

    Ja, efter din måde at opfatte tingene på!

    Det er ikke sikkert, at jeg konstaterer det samme!


  • #7   27. dec 2006 Mark- hvad kalder du så dem der tager til østlandene og henter hvalpene????

    du ville da ikke kalde en seriøs opdrætter for hundehandler?????

    Er du selv en hundehandler?????


  • #8   27. dec 2006 Er det ikke generelt forstået at en opdrætter ikke er hundehandler idet de ikke er et mellemled?

    Og at en opdrætter der laver for mange hvalpe er en hvalpefabrik, ikke en hundehandler?


  • #9   27. dec 2006 ja nu bryder jeg lige ind igen...tråden blev startet på de hunde der kom fra østlande, ikke dem der opdrætter herhjemme, og jeg syntes stadig ikke jeg er hundehandler....men seriøs opdrætter af max et kuld om året...

  • #10   27. dec 2006 Ok så kalder vi en spade for en spade og en skovl for en skovl, og dropper ordet hundehandel. Men det jeg ville med det her, var egentlig og vi ikke kunne blive enige om at bøjkotte de steder, hvor der foregår ulovlig handel med hunde, hvis vi skal bruge et andet ord. Pointen er, hvis alle undersøgte tingene og kontaktede de specialklubber der har racen og de steder hvor man stambogsfører, så kunne man komme alle disse ulykkelige skæbner ( altså hundene ) til undsætning. INGEN købere ingen handel.

  • #11   27. dec 2006 Mark Blom .

    Ja nemlig.. så er der ingen der er i tvivl om at der er tale om *slemme* folk..


  • #12   27. dec 2006 Mark: Gør det ondt nogen steder? Og du kan se jeg ikke ønsker at debattere; flot! Det gør jeg i allerhøjeste grad, men bare ikke lige om det du ønsker.
    Keder mig? Definér!

    Og svar til emnet, det giver jo ligesom sig selv!
    Men een persons opfattelse, og viden omkring det arbejder der ligger bag en stamtavle, når jo ikke ud til folket via dette site, der i forvejen har mundkurv på.
    Det er jo ikke de mennesker der bruger dette site der har brug informationen, det er hr. og fru. Jensen der for 3. gang køber en ny labrador hos den lokale landmand; der heller ikke ved noget om stamtavler.

    For hos rigtig rigtig mange mennesker, er opfattelsen af stamtavle-hunde ikke helt overens med den oprindelige tanke bag stamtavlen.

    Stamtavlen er kun for udstillingshunde = unødvendig for min familiehund.


  • #13   27. dec 2006 mark, du svarede ikke hvad du mente, men sendte et spørgsmål tilbage ;O)

  • #14   27. dec 2006 Mark- ok der er mange dårlige kenneler her i DK, men der er ingen mennesker der er afhængige af hundehandler og deres småpenge som dem i Polen, f.eks. og det er fåtal der lever som hundene i polen......

  • #15   27. dec 2006 Nu hentede jeg Shanti hjem fra Norge da 1. jeg ikke var intresseret i at få hvalp fra nogle af de hunde der er i DK og 2. der er ikke ret mange af dem og ville gerne have det bedste jeg lige kunne få fingrene i! Derfor hentede jeg en hund hjem til landet. Dog stadig med stamtavle - norsk kennelklub indtil videre, men den er der da..

  • #16   27. dec 2006 Mark..det gavner altid , den enkelte race at der er stamtavle...alt andet er yt i min verden. Ja bare min mening. Hvem skal ellers holde styr på tingene, hvis man ikke kan gå tilbage.

  • #17   27. dec 2006 Ja man kan kun appelere til folk om at tænke sig om, en ekstra gang inden de anskaffer sig en vovse. Desværre er det ofte pengepungen, der afgør om det skal være det ene eller det andet, men hvis man er en oprigtig hundekøber / ven, så må det afgørende være hvordan hundens kår er der hvor du køber, du har retten til at vælge HUSK det.
    Og til MT som købte i norge, ja´du er seriøs, du kontaktede Norsk kennelklub. Selvfølgelig kan man aldrig nogen sinde gardere, sig 100%, men man kan gøre sit bedste. Hvis alle gjore det både når de skal købe i udlandet og herhjemme, så kunne man komme meget til livs. Jeg siger endnu engang INGEN KØBERE INGEN HANDEL.


  • #18   27. dec 2006 Nina...Nej jeg kontaktede ikke norsk kennelklub - fandt selv frem til avleren og ejeren af den kennel hun er fra og undersøgte på forhånd med hjælp fra andre presa ejere om den kennel var noget værd, om hendes forældre var kendt for noget godt osv osv...

  • #19   27. dec 2006 Og Mark du siger større bøder, YES kan kun tilslutte mig, men vores regering for vattet, ikke bare på hunde området, men dyre etiske regler generelt, der skal STORE bøder og straffe til, ellers hjælper det ikke en DYT

  • #20   27. dec 2006 Ja det er da en sørgelig udvikling , tingen tar inden for nogle racer... Vi må alle blive bedre

  • #21   27. dec 2006 Mener at jeg hørte for lidt tid siden at Polen endelig har fået regler omkring hundeavl - og at de nu brillierer med de skrappeste regler i europa...

  • #22   27. dec 2006 Ok, MT
    jeg misforstod, men lad mig så sige det såden, du gjore en forskel, da du skulle købe hunden, du undersøgte tingene grundigt og så mener jeg du har gjort dit til, at den hund du får er sund og rask. Og kommer fra en seriøs opdrætter, så kan du ikke gøre mere. En høj til dig


  • #23   27. dec 2006 Nina...mange tak! smiley

  • #24   27. dec 2006 Mark Blom .

    en hvalpefabrik... for søren da Mark, det skrev jeg jo før.. tsk tsk


  • #25   27. dec 2006 Mark...det vil jeg kalde en mindre seriøs opdrætter

  • #26   27. dec 2006 Mark...det skulle vist være over hele linien og heller ikke noget der skete for en måned siden men så må det ha været en and.. desværre for det lød ellers så godt!

  • #27   27. dec 2006 Ville kalde personen noget så grimt så censuren ville fjerne det igen..derfor må i selv tænke jer til resten..

  • #28   27. dec 2006 Skide godt Lise, så fik vi det på plads
    Høj til dig.


  • #29   27. dec 2006 i min verden er en "hvalpefabrikant" da en hanhund og en tæve... men jeg er vel helt skævt på den smiley

  • #30   27. dec 2006 Så vidt jeg ved er det MEDIERNE der startede med at kalde det HUNDEHANDlere. men nu synes jeg det går for metet op i om vi skal kalde det, det ene eller det andet, DET VAR SLET IKKE DET DER VAR POINTEN Hallo Hallo
    Nå men jeg fik da en debat igang, selv om den ikke endte ud i det jeg gerne ville have haft. Nemli´vi skal alle lade være med at STØTTE dem der har useriøs handel med hunde, Hundehandlere / hvalpefabrikker kald det hvad i vil. vI SKAL ALLE VÆRE KRITISKE når vi køber hund.
    Godnat og tak fordi i deltog.


  • #31   27. dec 2006 Hvorfor folk køber hos hundehandlere? Utålmodighed, stædighed og nærighed.
    Gang på gang ser man at helt uerfarne X 'efter meget nøje overvejelser' når frem til det resultat, at lige præcis modehund Y er hundEN for ham/hende. Der kan ikke under nogen omstændigheder blive tale om nogen anden race, nej det SKAL være en Y og det kan kun gå for langsomt. Det viser sig så hurtigt, at der er hobevis af andre unge X'er, der har fået præcis samme ide, også efter meeeeeget nøje overvejelser, så alle kenneler melder om lange ventetider.
    Det går bare SLET ikke, det SKAL være nuuuuu og det SKAL være en Y, vrææææle.
    Nå, heldigvis viser det sig jo, at der en nogle flinke, flinke mennesker på nettet og DBA, der fantastisk nok står med lige præcis et kuld Y'er, parate til afhentning her og nu. Jubiii, og afsted drager X.
    Nu er X jo som sagt meget uerfaren når det kommer til hunde, men sælgeren virker flink og vifter med nogle papirer, vistnok noget vaccinations-halløj eller noget i den retning og lover højt og helligt at alle hvalpene skam er raske. Der bliver også sagt noget om et-eller-andet stamtavle-halløjsa, men at det er noget rent pjat, som man ikke har brug for med mindre man vil udstille, og det har X skam ikke tænkt sig. Så det lyder rigtigt godt altsammen og snart drager X afsted med sin lille nye, syge 6-ugers hvalp, på vej mod en dyr og smertefuld erfaring.


Kommentér på:
Debat om køb af hund.

Annonce