736 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Eva
Eva
Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.054

Varme gummistøvler? Varme gummistøvler?

Hej allesammen,

Jeg er på jagt efter et par rigtigt varme langskaftede gummistøvler. Mine ben er rimeligt tynde, så de skal helst være ret smalle om anklerne. Jeg render lige nu rundt i et par Le Chameaux, men de er ikke varme nok, selvom jeg bruger ekstra tykke sokker.

Støvlerne skal bruges til lange skovture med hundene, så de må ikke være for tunge, og de skal gerne være "terrængående".

Kan I mon anbefale nogle gode mærker og modeller?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle afbryder korrekt 400 kr.
  • Hænge maleri op 500 kr.
  • Opsætning af skab 600 kr.
  • Samle ikea pax skab 1.200 kr.
  • Klipning af hække 675 kr.
  • Opsætning af ny vandhane 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Varme gummistøvler?
  • #1   25. nov 2017 Ilse Jacobsen gummistøvler, jeg er super glad for mine

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

#2   25. nov 2017 Bodil: Er de forede?

• #3   25. nov 2017 Ja, men ikke med pels smiley men jeg kan sagtens holde varmen i mine med et par sokker smiley

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

#5   25. nov 2017 De ser desværre ikke varmere ud end Le Chameaux, og de er ikke varme nok til mine fødder. Jeg er noget af en frossenpind smiley

• mette b
    mette b Tilmeldt:
    feb 2010

Følger: 3 Emner: 36 Svar: 133
    #6   25. nov 2017 Muckboots, seeland eller grubs laver gummistøvler med neoprenforing. Jeg har et par artic fra muckboot og de er virkelig varme.

Min kæreste havde også et par muckboot i vintermodel med til Grønland og det holdt han fint varmen i.

• #8   25. nov 2017 Hop i sådan et par sokker først http://www.stenbjergnet.dk/index.php?route=product/product&path=64_95&product_id=139
    De er ganske vist ikke lavet af kameluld smiley Men de er af god kvalitet. Jeg har brugt den slags i årevis.

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

#9   25. nov 2017 mette b: Både Seeland og Muckboots ser dejligt varme ud, men hvordan er pasformen? Er de brede eller smalle over anklerne?

Jeanette O: Jeg er ikke så velbevandret i rideudstyr, men jeg vil gerne have et par lange støvler, hvor jeg kan have et par ikke-tætsiddende bukseben stoppet ned i skatterne, så jeg slipper for at komme hjem med mudder på bukserne.

Søren: Tak - det er lige noget for en frossenpind smiley

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

#11   25. nov 2017 Uh, der er søreme nogle stykker, der ser lækre ud, men jeg er stadig bekymret for, om de er for brede til mine tændstikben smiley

Det gør ikke så meget, at de er lidt for brede i læggen, men der skal helst ikke være for meget plads til anklerne - så kan jeg nemlig ikke holde ud at gå langt i dem.

• #13   25. nov 2017 Dubarry støvler. Det er ikke gummistøvler med virkelig varme. Men også lidt dyre.

• #16   26. nov 2017 Har du Chameaux med neopren i? Det er vildt, hvis de ikke er varme nok. Måske du skal prøve med noget vandrestøvler i læder med goretex foring. Du skal have luft omkring fødderne. De kan også blive kolde hvis du sveder pga aktivitet også får våde strømper fordi de ikke kan ånde. Så det er vigtigt med tonlag strømper. Noget til at transportere sved væk også varme sokker uden på

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

#17   26. nov 2017 Sabrina og Mophy: Dubarry ser bestemt lækre ud, men min indre jyde kan simpelthen ikke forlige sig med at give 2.000+ kroner for et par støvler, som skal bruges til at vade rundt i mudder hver eneste dag.

BATDOG: Jeg har skam målt "tændstikkerne". Problemet er bare, at jeg ikke har kunnet finde ordentlige mål på støvlerne. Hunter og Le Chameau sidder så godt på mine fødder/ankler, som det nu kan lade sig gøre, mens jeg næsten kan invitere gæster i et par Aigle.

Jeg har luret lidt på Lacrosse. Er de nogen, der kender pasformen på dem?

• #18   26. nov 2017 Faktisk er Duberry også en godt bud også vigtigt med strømperne!

• #19   26. nov 2017 Eva kan godt være Duberry er dyre. Men de holder mange sæsoner med mudder hverdag.
    Jeg har heste hjemme og bor i mine hele vinteren, muger, vader rundt på folden og fodre, rider og går tur med hunden. De holder og holder. Hvis du virkelig er en frossen pind, så tror jeg ikke du finder der du søger i gummistøvler, du skal tænke andre materialer. smiley

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

#20   26. nov 2017 Anne-Kathrine: Nej, der er ikke neopren i mine Le Chameau, så det er ikke så mærkeligt, at det kniber med at holde varmen smiley

Som sagt, er jeg en værre frossenpind, så jeg render rundt med (mindst) to par sokker om vinteren

• #21   26. nov 2017 Eva, Hööks har nogle Dubarry-kopier: https://www.hooks.dk/rytter/sko-stovler-leggings/stovler-somerset-crw

Om de er gode og varme nok, ved jeg dog ikke. Men, jeg er også en frossenpind, og pt går det lige an med gummistøvler. I støvlen har jeg en langpelset uldsål, et par angorastrømper og et par strikkede uldstrømper (sådan nogle ret tynde nogle).

Når det bliver rigtig koldt om lidt, kan gummistøvlerne ikke holde fødderne varme en hel dag, og så er det vintervandrestøvler (med uld i foret), varm sål og varme strømper. Men jeg overvejer at købe kopistøvlerne fra Hööks, eller et par neoprenforede gummistøvler.

• mette b
    mette b Tilmeldt:
    feb 2010

#22   26. nov 2017 Hvis Le Chameau sidder godt, hvorfor så ikke bare købe et par med neopren foring?
    Hunter laver også med neopren.

Og så to lag sokker og evt en god sål i, så er man godt kørende.

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

#23   26. nov 2017 Anne: Tak - dem kigger jeg lige på smiley Som gammel dykkerinstruktør er jeg dog ret glad for neopren, så jeg er mest til neoprenforede gummistøvler.

mette b: Jeg vil bestemt ikke udelukke, at det bliver Le Chameau igen, men det kunne jo være, at nogen kendte til andre mærker med en tilsvarende pasform. Hvordan var den forresten på Mick Boots og Seeland?

Hunter bliver det med garanti ikke - kvaliteten er simpelthen for ringe. Jeg har haft et par neoprenforede, som var helt fantastiske, men de var slidt ned på en enkelt sæson.

• mette b
    mette b Tilmeldt:
    feb 2010

#24   26. nov 2017 Jeg har ikke tynde ben og bruger kun halvlange gummistøvler, så har lidt svært ved at sige hvordan de er. Men Jeg syntes mine muckboots sidder ret godt til ved anklen. Seeland er jeg faktisk lidt i tvivl om. Det er længe siden jeg havde et par.

Lacrosse kunne måske være et bud, de er generelt lidt mere feminine og smalle.

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

#26   26. nov 2017 mette b: Det lyder lovende - jeg må lige stemme om, hvorvidt jeg "tør" gøre forsøget.

Indica: Jeg synes, at Aigle laver nogle superlækre gummistøvler, men de sidder desværre forfærdeligt på mine fødder.

Kommentér på:
Varme gummistøvler?

Annonce