{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.063 visninger | Oprettet:

Ørn napper hund {{forumTopicSubject}}

Puha, den har jeg tit tænkt på.
Jeg lufter rimelig tit hund i Haderslev, hvor der er ynglende ørne.
Når jeg er i de områder, så har jeg altid Taliban i snor.

Det samme gælder når jeg lufter hund ved Harte-Dons søerne i Kolding, der får Taliban ikke lov til at svømme, da der er nogle monster store gedder.
Jeg ved så ikke om en stor gedde kan tage en lille hund, men jeg kører på den sikre side.

Det er ikke nemt at have en hund, med dem skal man jo både passe på fra luften, vandet samt alt det andet på landjorden.

Det var nemmere da jeg havde store hunde.

https://www.bt.dk/udland/oles-hund-loeb-i-forvejen-og-forsvandt-pludselig-hoerte-han-den-skrige-40-meter


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ørn napper hund
  • #2   28. nov 2017 Det lyder da ikke umuligt, en stor ørn kan tage et lam, så kan den vel også tage en mindre hund

  • #3   28. nov 2017 Øh... havørne er større end kongeørne...

    Jeg ville ikke være bange for at få kidnappet min hund af ørne...

    Ørne er voldsomt sky og nærmer sig ikke mennesker.
    Skulle man nærme sig en rede finder man ud af det og går væk.
    Den kan de godt forsvare.


  • #4   28. nov 2017 Det er i øvrigt en velkendt vandrehistorie og vi ved jo godt hvordan det er med dem smiley

  • #5   28. nov 2017 Jeg tror på den. Det er jo ikke første gang at en hund er taget af en ørn.
    De store kongeørne kan endda flyve af sted med et lam, så hvorfor skulle de ikke også tage en lille hund eller kat. Det er jo ikke anderledes end hvis de tager en hare.
    Og jeg tror næppe, at en sulten ørn siger til sig selv, nå, det er en hund, den tager jeg ikke. Jeg venter med at spise indtil jeg finder en hare eller fasan.

    Jeg garderer mig i hvert fald når Taliban og mig er i ørneområde.


  • #6   28. nov 2017 Garder bare, det skader intet.

    Optimalt holder alle stor afstand til ørnenes rederområder - mest for deres skyld smiley

    De er virkelig svære at komme tæt på og fjerner sig ved meget ludt forstyrrelser fra mennesker.



  • #7   28. nov 2017 # 3 Nu er ørne ikke mere sky end andre vilde dyr, som lever nær mennesker og er vant til dem.
    Ved Hindemadde i Haderslev har jeg stået ca 100-150 meter fra en ørn, som sad på jorden og fodrede en unge.


  • #8   28. nov 2017 Læs om havørn...
    Hverken lam eller hund er på menuen.
    https://dofbasen.dk/ART/art.php?art=02430

    Kongeørn kan godt tage små pattedyr, men ikke meget over deres egen vægt.
    Kongeørne er ekstremt sjældne i DK


  • #10   28. nov 2017 Jeg er pisse bange for ørne! Vi har jo et ynglende par der hvor jeg træner hund, og den ene elsker at svæve ret lavt (ved 50-75 meter) over os når vi træner. Det der kæmpe vingefang og den skrig, giver mig myrekryb. Heldigvis går jeg med schæferen, så jeg er ikke bange for at den tager hunden. Men jeg er sgu alligevel bange for den smiley

    I øvrigt er det så sjovt, for fugletosserne styrter rundt om søen med deres kikkerter, og i virkeligheden flyver den rundt henne ved alle hundene smiley


  • #11   28. nov 2017 Årrh, det er da mit himmerige! Hunde og havørne på samme tid smiley

    Det hænder faktisk også at de lokale sydfynske havørne flyver over vores træningsplads - ELSKER det smiley


  • #12   28. nov 2017 Ch
    Snupper de sig lige en hund med sig? smiley


  • #13   28. nov 2017 # 10

    Jeg er ikke bange for dem, men med en lille hund på 3,8 kg, så forebygger jeg altså med snor på hunden.
    Jeg synes at det er fascinerende fugle, og jeg er enorm glad for at jeg oplevede at være så tæt på en ørn og så den fodre ungen. Det var virkelig stort.
    Men enig med dig at deres skrig er meget ubehageligt, det er sådan lidt "gyser film" agtig.

    Jeg er glad for, at du også oplever dem ganske tæt på mennesker og hunde, så er det ikke kun mig.
    Andre forholder sig jo kun til det de kan læse sig til, og når nu der står at ørne er ganske sky fugle, så kan de åbenbart ikke finde på at opholde sig i nærheden af mennesker.



  • #14   28. nov 2017 Haha Salla, måske vi skal gemme hvalpene væk smiley :D

    Her kom den lokale havørn i Tranekær og hilste på.
    En uge senere var den død.
    Og kort efter var de to unger, hun havde i rede også døde, hannen kunne ikke både fodre og beskytte dem.

    Hunnen blev ikke fundet - ingen ved hvad hun døde af.

    Så... det er dem, der skal beskyttes.


    profilbillede
  • #15   28. nov 2017 Jeg er en af fugletosserne, der opholder mig i ørneland Anni...

    Jeg har ikke bare læst.

    Jeg er i fuglenetværk og rovfuglenetværk og hører hvad der er virkelighed og hvad der ikke er.

    Havørne tager ikke hunde...


  • #16   28. nov 2017 Orv den er smuk smiley

    Tror på historien i norge. Han lufter jo et øde sted og hunden er 40 meter foran ham. Skrækkeligt for den lille hund smiley men i det mindste fik han den tilbage. Desværre så slemt tilredt, men han kan dog begrave den.

    Tror ikke at de ville tage en hund midt i en by f.eks. men ude i ødemarken, der ville jeg være mere bekymret


  • #18   28. nov 2017 Ch

    Var det noget med hun blev forgiftet? Eller var det et andet sted at et par blev det?


  • #19   28. nov 2017 Kongeørne tager pattedyr og jo, de kan vel tage fejl af byttedyr..

    Men her i landet kan har vi ekstremt få kongeørne. Og havørne jager ikke sådan overhovedet.

    Frygten er irrationel.


  • #20   28. nov 2017 Salla, desværre bliver mange ådselædere forgiftede for tiden, herunder havørne.

    Lige denne fugl her ved ingen andet end at hun var meget syg...

    En del havørne er døde af fugleinfluenza i den sidste sæson, desværre.


  • #21   28. nov 2017 Trist. De er smukke og majestætiske smiley

  • #23   28. nov 2017 Musvåger er nok dem, man skal bekymre sig mest om, de kan forsvare deres reder ret aggressivt.

    Men det hører da heldigvis til sjældenhederne at de gør andet end at flytte sig.


  • #26   28. nov 2017 Advarsel i link 24#
    Klamt billede!!!!


  • #27   28. nov 2017 De er ikke heldige med hunde og rovdyr i det nordlige.
    Der er ulve også ekstra aggressive, siges det...





  • #28   28. nov 2017 Uh bedste musvåge oplevelse.

    Var ude at ride med en anden, i en skov. Der sad en musvåge med sit bytte. Det var fantastisk at se den sidde og spise. Fordelen ved at ride, dyr ser os som et andet dyr og ikke menneske smiley


  • #29   28. nov 2017 # 26

    Ja Salla, undskyld at jeg glemte at skrive det.
    Jeg sletter og poster igen


  • #30   28. nov 2017 Link fra # 24 flyttet her hen.

    Og som Salla skrev, så er der et klamt billede.

    https://www.vg.no/nyheter/innenriks/dyrene/hunden-tea-2-ble-drept-av-oern/a/597384/


  • #31   28. nov 2017 Kort gortalt- til jer der vil undgå billedet.

    Lille bomuldslignende hund er blevet dræbt af en ørn i ejers gårdsplads eller have- tænker at historien er for at vise at ørne ikke nødvendigvis holder sig væk fra mennesker?


  • #32   28. nov 2017 Gårdsplads er det vist

    profilbillede
  • #33   28. nov 2017 Efterhånden som bestandende af de store rovdyr (ulve, bjørne, ørne) får det bedre i skandinavien så vil der da uværgeligt blive slået husdyr ihjel engang imellem. Og ja, det må man så gardere sig imod så godt man kan. Alternativet er igen at udrydde rovdyrene igen.
    Og ja, en ørn kan sikkert godt 'tage fejl' af byttet og nappe noget, der egentlig ikke står på dens officielle kostplan. Og det skade da aldrig noget at være forsigtig.
    Min bedste ørneoplevelse var en tåget februardag for mange år siden. Jeg kom gående med to - for længst hedengangne - hunde. En løs og en i snor. Vi gik på et lille privat naturområde, hvor jeg havde fået lov at have den løs, der havde et sikkert indkald. Pludselig står jeg ansigt til ansigt med en stor havørn der sidder på et harekadaver. Pga tågen havde ørnen og jeg ikke set hinanden før jeg var få meter (max 10 fra den). Der gik lige de der sekunder, hvor vi forbavsede kiggede på hinanden inden ørnen lettede. FU** det er en imponerende fugl. Hundene opdagede vist aldrig 'pipperen' men havde mere travlt med færten af kadaveret. Jeg nyder dagligt musvåger og duehøge og ser jævnligt røde glenter svæve over området.


  • #34   28. nov 2017 Nu er en Skade godt nok ikke fløjet af sted med Lasse .... men jeg har oplevet 2 Skader fløjet ned og plukket hår/ uld af hans ryg. .... og ellers bare hoppe runde ½ - 1 meter fra hvor hunden er. ....... De DRILLER de ski** Skader . smiley

    Jeg ville godt nok også have min hund i snor , hvis det var en Chi ... og der var havørne i nærheden ... smiley


  • #35   28. nov 2017 #33åh det lyder næsten som et eventyr smiley jeg gad godt se en så tæt på!

  • #36   28. nov 2017 At være bange for at en havørn tager en hund er det samme som at være bange for at et rådyr spiser en kanin.

    En havørns føde er fisk, fugle og ådsler.
    De jager ikke pattedyr.

    Det gør kongeørne. Dem har vi tre ynglepar af i DK....
    Hunde er ikke et naturligt bytte for dem, hvilket vil sige at risikoen er forsvindende lille...


  • #37   28. nov 2017 Fantastisk oplevelse, Mette!!!!



  • #39   28. nov 2017 Den mest almindelige ørn i DK er havørn, som er Nordeuropas største...

  • #41   28. nov 2017 Var mere bange for de store kronhjort og hugormene fik fat i hvalpen dengang. Men må indrømme at jeg også tænkte over det med rovfuglene et par gange. Her er både kongeørne, havørne og massevis af andre rovfugle. Folk heroppe har sådan nogle træplader på pæle i deres haver, som de lægger kød på til ørnene. Så de kommer vist gerne ned i haverne..

  • #42   28. nov 2017 De har mange flere nordpå.
    Men havørne jager IKKE pattedyr, heller ikke deroppe.

    Det gør kongeørne, som vi max kan tælle et par håndfulde af.


  • #43   28. nov 2017 Der er mange fuglefotografer, der forsøger sig med fodring, men havørne bider ikke gerne på så tæt på mennesker.
    Musvåger til gengæld!
    De kommer gerne.


  • #44   28. nov 2017 Hvor bor du, Minas far?


  • #45   28. nov 2017 Altså..
    Det er en velkendt vandrehistorie, helt enig.

    Men når det så er sagt, hvorfor skulle det ikke kunne ske?
    Jeg har set film af ørne der tager lam.
    Lille hund eller lam, ørnen er nok ligeglad, især hvis hunden er rendt lidt i forvejen og derved er et stykke væk fra mennesker.


  • #47   28. nov 2017 Op ad bakke....

    Vi har tre sæt ynglefugle i DK, der jager pattedyr og hvor der er en teoretisk risiko... tre.. lig med seks fugle...

    Havørne har vi efterhånden en del af, men de jager IKKE pattedyr.
    Altså INGEN risiko.


  • #48   28. nov 2017 En ørn er ikke bare en ørn for Søren da smiley

  • #49   28. nov 2017 #43
    Dem er der også mange af heroppe. De kan godt nok larme når de er uvenner. Vi har også mindre falke, men du har sikkert ret i at det er musvågerne som folk fodrer.

    Vi har mange spændende dyr heroppe på Nordsjælland. Bævere f.eks... smiley


  • #50   28. nov 2017 Jeg har ikke fulgt med i hvilken slags ørn det er i omtalte historie og jeg har heller ikke styr på hvilken slags ørn det er der tager lam, men hvorfor skulle det ikke kunne ske?
    Fordi HG siger det? Eller?
    Ja sorry, men bare fordi man ikke selv har oplevet det eller tror det kan ske, så kan virkeligheden jo sagtens være en anden.


  • #52   28. nov 2017 Havørne æder ådsler... de jager ikke pattedyr..

  • #53   28. nov 2017 Det et nok også en fake historie, Minion.

  • #54   28. nov 2017 I øvrigt har vi ikke hvidhovedet havørn i DK..

  • #56   28. nov 2017 Ja, de æder ådsler!!!

  • #57   28. nov 2017 Nå, be my guest, vær bare bange...

    Men skyd ikke skylden på havørne...


  • #61   28. nov 2017 Ej er sku ikke bange for ørne.. Vil gerne se sådan en fætter forsøge at lette med en Schæfer smiley

  • #65   28. nov 2017 Den ser da ret levende ud ..

  • #67   28. nov 2017 @35 og 37: Det var en helt vild oplevelse. På det tidspunkt boede vi ikke så langt fra Tystrup Bavelse hvor der var havørne der ynglede, så vi så dem næsten dagligt svæve rundt højt oppe. Men at se en SÅ tæt på var helt fantastisk og noget jeg aldrig nogensinde glemmer.

  • #68   28. nov 2017 Nå men så tager de altså også levende dyr ..

  • #71   28. nov 2017 CH, det er da utrolig at du bliver ved med at påstå at ørnene ikke tager levende dyr.
    Mener du virkelig, at filmene fra ørne cam er fake og at alle andre mennesker, også eksperter er fyldt med løgn .

    Og nej, kun fordi man tager minni hundene i snor betyder det ikke at man er bange.
    Jeg har blandt andet haft en ørn på armen, så er langt fra bange for dem.


  • #72   28. nov 2017 Det var så fedt i sommer, jeg sad fladt på røven på græsset og tog billeder af vapperne.
    Og så kom ham her flyvende lige henover mit hoved.

    Hej fiskeørn smiley


    profilbillede
  • #73   28. nov 2017 Der er mange arter af ørn og de har forskellige egenskaber Anni....



  • #74   28. nov 2017 Jeg er også bange for edderkopper selvom risikoen for at der sker noget er bittelille...

  • #75   28. nov 2017 Det giver faktisk mening at lige de to små hunde blev taget. Små, hvide, med krøllet pels=lam.

    Men dybt ulykkeligt er det smiley


  • #76   28. nov 2017 Åbenbart svært at indrømme at man tager fejl og at der er undtagelser..........

  • #77   28. nov 2017 Min venindes datter havde arrangeret min venindes fødselsdag i vedlagte link.
    Bortset fra at jeg synes at holde fugle i fangenskab er synd, så var det en kanon oplevelse.

    Og gud, hvor er sådan en ørn stor nåe man har den på armen.

    http://silkeborg-rovfugleshow.dk/da/om-stedet


  • #78   28. nov 2017 Arj hold nu op.
    Der er ALTID undtagelser.

    Det betyder ikke at det er rationelt at bekymre sig for at en hund tages af en ørn i DK.

    Men sådan er livet jo. Min angst for edderkopper er heller ikke rationel
    .


  • #80   28. nov 2017 # 73

    Det vil så sige, at enten så er det ikke havørne eller også er videoen fra ørne cam fake ?



  • #81   28. nov 2017 Kors i skuret altså smiley smiley



  • #82   28. nov 2017 Om dette er sket ved jeg ikke, men det kan ske.
    Nogle af mine forældres venner hentede hvalp for snart to år siden i Tyskland. På vejen hjem stopper de på en rasteplads, og lufter den lille hvide pelsbold, og puf! Så kom der en eller anden kæmpe fugl sejlende ned og huggede hvalpen og fløj væk!
    De var virkelig kede af det længe over den sørgelige skæbne det lille ny liv fik...:(


  • #83   28. nov 2017 Hehe, vil også være med i "jeg har holdt en ørn"-gruppen smiley

    Her står jeg så, 16 år gammel, midt i Dubais ørken og så kommer en mand, der øjner penge;) nærmest løbende og sætter en ørn på min arm!
    Og JA! Jeg var sindssygt bange for den! Jeg var sikker på, den kunne finde på at prikke mine øjne ud smiley


    profilbillede
  • #84   28. nov 2017 Har ingen ørn holdt da jeg er panisk angst for fjerkræ smiley

  • #85   28. nov 2017 A-S - og det er nogen venner du kender og selv har snakket med og dermed fået bekræftet historien fra dem? For lige præcis den der variant af historien (hvalp hentet i tyskland, stopper på rasteplads og væk er den - ofte nappet en en måge(?!), men ellers af ørn) er så gammel, at den faktisk er at finde i en bog med vandrehistorier, som min bror havde da vi var børn (sammen med den om katten i mikroovnen og mange andre gode smiley )

  • #86   28. nov 2017 Og for god ordens skyld - nej jeg udelukker ikke, at en stor rovfugl kan tage en lille hunde.
    - det ser jeg faktisk heller ikke CH gør. Hun skriver jo sådan set blot, at der er forskel på arterne, og derfor er der nogen arter med større/mindre sandsynlig for at tage en hund end andre.

    I øvrigt kan man da ikke rigtigt sammenligne en given ørns naturlige jagtadfærd og fødeemner (som jo ville være i spil, hvis den snuppede en hund) med hvad den gør, hvis du ligefrem kaster maden direkte i reden til den... og jeg synes egentligt det er lidt bizart at gøre (kaste levende mad i reden til dem altså).
    De færreste vilde dyr siger nej til et måltid, hvis de ligefrem bliver smidt næsten i gabet på dem - det betyder ikke, at de selv ville gå på jagt efter samme fødeemne.


  • #87   28. nov 2017 Michelle, jeg troede selv ikke på det først, for ja, det lyder utroligt, men som du måske kan læse ud af mit indlæg, så er det nogle af mine forældres venner, og da jeg anser mine forældre for hæderlige mennesker, og da de holder på, at det skete, da de naturligvis ikke tror at deres venner går og lyver for dem, så vælger jeg så at tro dem.
    Hvad skulle jeg dog ellers gøre?

    At du har hørt historien før er måske bl.a. fordi jeg har nævnt det herinde før? Det har jeg. Eller fordi vi bor i et mikro land, hvor situationer som denne hurtigt kommer ud til mange, og pga. utrolige karakter overlever i flere år? Who knows..


  • #88   28. nov 2017 A-S - nej det skyldes ikke, at jeg har læst den fra dig før... eller, det kan da godt være jeg har det, men den er altså også printet i en bog fra min barndom engang i førte halvdel af 90'erne. Så medmindre det er sket for SÅ længe siden, så er historien altså læst længe før du hørte om den smiley

    Og nej, jeg kalder hverken dig eller dine forældre løgnere - jeg spørger jo ganske enkelt for at få opklaret, om det faktisk er en historie du har fået bekræftet, eller om det blot er "det skete for en vens ven", som jo stort set altid er tilfældet, når vandrehistorier fortælles videre.

    Jeg har endnu til gode at høre denne historie (eller den, hvor det skete på en færge osv.) fra den det rent faktisk skete for. Det er altid noget med, at man kender nogen der kender nogen det skete for.

    Det står jo folk helt frit for at tro hvad de vil - jeg er blot skeptisk, når fortællingen er tæt på ordret den vandrehistorie, der har eksisteret i henved 30 år, hvis ikke længere. Det betyder naturligvis ikke, at det ikke KAN være sket i virkeligheden både før og siden... men jeg har vel lov at være skeptiker.




  • #89   28. nov 2017 Jamen jeg ved ikke, hvad du vil have, jeg skal sige til det?
    Jeg fortæller det, som jeg har fået det at vide. For mig er det ikke langt væk, når det er mine forældres venner, så det med vandrehistorie og fantasi, etc kan jeg ikke rigtig relatere til.

    Måske eksisterer der flere historier, fordi det er sket mere end én gang?

    Jeg ved det ikke. Men du skal da være så velkommen til at tro, at jeg fortæller fantasihistorier, hvis du vil. Det kan jeg jo ikke rigtig gøre noget ved;)


  • #92   29. nov 2017 Jeg har respekt for rovfugle, og jeg er såå ligeglad med, om folk skriger myte ... Jeg ville ikke tage chancen, at have små byttelign. dyr rendende rundt, i flyvende rovdyrterritorie ...

    Efter jeg så Bunnies can fly, så er jeg endnu mere fascineret over, hvor uforligneligt hurtigt og elegant, rovfugle jager. " 1-2 sekunder og poof. Wow. Rovfugle er så fascinerende smiley

    https://www.youtube.com/watch?v=IxFfxTZA6ao


  • #93   29. nov 2017 Isabelle, den havde da naturligvis ikke snor på, så ville det jo ikke kunne ske.

  • #94   29. nov 2017 90% af befolkningen har et kamera lige ved hånden næsten hele tiden.
    Hvorfor mon der ikke findes et eneste billede af en rovfugl flyve afsted med en hund?


  • #95   29. nov 2017 # 94

    Altså hvis der kom en stor fugl og tog min hund, så ville jeg nok ikke så stille og roligt og hive telefonen op for at filme
    Jeg ville overhovedet ikke skænke det en tanke, men løbe grædende og skrigende efter fuglen.


  • #97   30. nov 2017 Det gjorde jeg da selv på vej fra opdrætter... vi havde en lang køretur, og hvalpe løber jo ikke væk, så hun var da løs på græsset, da vi holdte ind for en tissepause.

    Lige det argument er sgu lidt dårligt, Isabelle smiley Men helt fair, hvis det falder udenfor jeres fatteevne, at det sku ku ske:)


  • #99   30. nov 2017 Altså mine hvalpe har også gået løs fra det første minut jeg har fået dem
    Om det nu er på en rasteplads eller et andet sted kan dog være ligegyldigt.
    Mange rastepladser ligger endda i virkelig skønne naturområder, hvor det er godt at lufte hund.
    Her i Kolding har vi blandt andet to sådanne rastepladser, og det sker da med jævne mellemrum at jeg kører til en af dem og lufter hund.


  • #101   30. nov 2017 Isabelle jeg tror, at du har et meget forkert billede af rastepladser. Som skrevet før, så ligger nogle af den i virkelig skønne naturområder.

    Og jeg tror næppe, at folk, som holder ind på en rasteplads for at lufte hund, bare slipper dem på selve parkeringspladsen og lader den rende rundt der mellem bilerne.

    På den ene af de rastepladser her i Kolding, som jeg nævnte før, der er selve parkeringspladsen endda hegnet ind, og hvor der bag ved hegnet virkelig er skøn natur.
    Indgangen til den ene hundeskov ligger endda på rastepadsen.



  • #103   30. nov 2017 Tjaaa ... så kan man jo bare sige ..... at hvis man nu ikke havde været så dum , at slippe den lille nye hvalp løs på en rasteplads .... så var den jo heller ikke blevet taget af en ørn ...... vel ?

    Og den KUNNE evt. være blevet kørt over på motorvejen .... hvis den var blevet bange og rendt derud ....

    Jeg ville ikke en gang slippe en lille hvalp på 8 uger ( jeg lige havde hentet ) løs på en stille villavej ... før jeg havde lært den at kende og den mig. ...


  • #104   30. nov 2017 Da vi hentede Coffey skulle vi lufte ham kort på en rasteplads.
    Halsbåndet gik op og hunden føjtede fornøjet derudaf. Nøj, jeg fik panik på et øjeblik...

    Det var aften og mørkt.. ydrk..



  • #105   30. nov 2017 Da jeg var knægt, havde jeg en undulat(kæmpestor), der forsøgte at flyve afsted med mig. Undersøgelser umiddelbart efter episoden klargjorde, at fuglens klør havde siddet fast i min sweater.
    Siden den potentielt skæbnesvangre dag har jeg holdt mig til grydestegt kylling i skilt sovs.


  • #107   30. nov 2017 Den endte vel i gryden ved siden af kyllingen smiley

  • #108   30. nov 2017 Undulaten opholdt sig på et dyreinternat, indtil sagen var blevet afgjort - ultimativt i dyrerettighedsdomstolen på de Kanariske Øer. Eller rettere, det var planen. Fuglen, der var tynget af dårlig samvittighed, åd en avocado og strittede ned af pinden.
    #sosad #therealtronalddump


  • #109   30. nov 2017 Kanariske Øer?

    Så har det da været en kanariefugl? smiley


  • #110   30. nov 2017 Kongeørn-havørn, undulat-kanariefugl, kartoffel-kartoffel smiley

  • #112   1. dec 2017 Jeg vil gerne se en ørn uanset størrelse nå at lette hurtig nok med Molly inden jeg har revet hovedet af den... I bjergene har jeg lidt mere respekt, nogen ørne lever af bjerggeder...

  • #113   1. dec 2017 Der er på facebook en lille film med en "ørn" (mine ornitologiske evner er begrænsede så det KAN være noget andet), der har nappet en killing.

    Her

    https://www.facebook.com/LeftyOG/posts/1066375813485134


  • #114   2. dec 2017 Tak for videoen, det viser jo lige netop, at ørne slet ikke er så sky, som nogen påstår, og at de tager levende dyr.
    Tager de katte, så ken de også nakke en lille hund.



  • #115   2. dec 2017 Den video viser jo det vi andre siger faktisk er muligt.

  • #116   2. dec 2017 arj..
    Så skal vi jo også passe på at vores hunde ikke bliver taget af en coyote..

    Hvad er det for en rovfugl?
    Jeg kender den ikke.

    Det er IKKE en ørn, som forekommer i DK, jeg tvivler faktisk på at det ER en ørn.



  • #117   2. dec 2017 Nå, det var let. Det er en red tailed hawk, som er en fætter til vores musvåge.
    Ikke en ørn og ikke en fugl, der findes i DK.

    Og nej, det gør det ikke relevant at være nervøs for at de danske katte bliver taget af musvåger. Der har fuglene nok mere at frygte fra katte end omvendt..


  • #118   2. dec 2017 Uha nej - jeg er ikke ude efter at lave muskelhundestemning .. jeg så bare denne her video og tænkte wtf !!!

    Jeg har iøvrigt shoppet hund i den rette størrelse, så der skal vist mere end en red tailed hawk til at flyve afsted med ham smiley


  • #123   2. dec 2017 #119

    Den flyver afsted med den .. men hvor langt den kommer, ser man jo ikke.

    Iøvrigt KAN man argumentere, at det ikke er en dagligdags ting eftersom det er spændende nok til at stå at filme ???

    Jeg ved det ikke - jeg er bange for fugle - for hvem har ikke hørt om svaner, der brækker en arm på folk .. spø´r bare !!!!


  • #126   2. dec 2017 Jeg har sgu aldrig hørt om svaner, der brækker arme på folk

    Næ, men det er ikke noget at prale med smiley


  • #128   2. dec 2017 #127

    Dine hunde er da ikke voksne mænd .. så de burde være sikre smiley


  • #130   2. dec 2017 Du lever på kanten !!!

    Men igen - det er åbenbart kun mænd, der er i farezonen, som jeg forstår det ????


  • #133   2. dec 2017 det viser jo lige netop, at ørne slet ikke er så sky, som nogen påstår, og at de tager levende dyr. 

    Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor du gentagne gange skriver som om nogen har påstået at ørne ikke taget levende bytte. Det er der altså ikke nogen det har skrevet - men det er Self nemmere at gentage dette, for det kan nemt modbevises, end at forholde sig til hvad der rent faktisk blev skrevet, nemlig at HAVørne ikke jager levende PATTEdyr...
    - en video af en anden fugleart der tager en killing beviset altså ikke st du har haft ret hele tiden.


  • #135   2. dec 2017 Jeg er ligeglad, selvom jeg ikke er en mand !
    Jeg tager mine forholdsregler og tager altid Rick med - han har ingen forbehold overfor svaner og nakker dem i stort antal.
    Så kan de sq lære det, de grimme dyr !!!!!


  • #137   2. dec 2017 Og gæs!!! Hva' med dem!

  • #140   2. dec 2017 Jeg har i alt fald 2 gange spænet af sted med Lasse og Nanna i snor... med en arrig han-svane i hælene nede ved vores sø... og måtte den ene gang rende ind i en fremmed have med hundene.
    Samme svane så jeg et par uger før rende efter en mindre schæfer-blanding og svinge en vinge så hunden trillede hen af jorden . .... ( den løb/fløj hen over græsset efter hunden )
    Så ...JOW .... jeg har fand** respekt for arrige han-svaner i yngletiden .

    Samme svane + en anden svane er senere fundet død ....og nu kan man gå rundt om søen i fred.

    PS: det er 4-5 år siden nu ... og der er kommet andre svaner i søen nu ... ( lidt mere fredelige )


  • #141   2. dec 2017 Undulat, siger jeg bare. Ordet 'ondulere' opstod oprindeligt deraf smiley

  • #144   2. dec 2017 Jeg kan toppe dem alle. Den virkelige grund til at holde både sig selv, sine store og små hunde, sine katte og endog sine børn langt væk fra naturen....

    FLÅT!


  • #146   2. dec 2017 jaaa!

    Gad vide hvor mange hundes flåt-dødsfald, der går på et ørn-versus-hund angreb i vores lille kongerige smiley



  • #148   2. dec 2017 Så er bananfluer også farlige .... hvis man får én i hvert øje, mens man kører i fuld fart på motorvejen. ... smiley

  • #149   2. dec 2017 Kamphund

    https://www.youtube.com/watch?v=cphNpqKpKc4


  • #150   2. dec 2017 Dræbersnegl (i julestemning fordi han lige har ædt naboen smiley )

    profilbillede
  • Jan K
    Jan K Tilmeldt:
    mar 2018

    Følger: 1 Svar: 4
    #151   27. mar 2018 "Havørne fanger ikke pattedyr" Okay - hvor har du det fra CH. smiley


  • Sally S
    Sally S Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 11 Emner: 2 Svar: 17
    #154   27. mar 2018 Hvis man er meget nervøs kan man jo overveje at anskaffe sig sådan en sag - https://www.coyotevest.com/ - anede godt nok ikke de fandtes før jeg så en på en amerikansk gruppe for franske bulldogs smiley

  • #155   27. mar 2018 Jan K - prøv at google lidt, der er god info.
    Havørn jager fisk og fugle. Når de spiser pattedyr er de ikke ofte jaget og fanget, men fundet som ådsler..


  • Jan K
    Jan K Tilmeldt:
    mar 2018

    Følger: 1 Svar: 4
    #156   28. mar 2018 Ja, ja, så tro I på det. smiley Nu ligger landet sådan, så jeg har observeret flere tusinde timer på lokale havørne par her i Danmark.

    Og prøv at søge nettet for andre end danske artikler om havørne. Faktisk ved vi ikke en dyt om den danske bestand af havørne, da vores viden er baseret på central-europæiske rapporter.

    Søger man på havørnens diet, vil man finde ud af at:

    Havørne jager både, mosegris, lemming, bisamrotte, hare, kanin, kat, ræv, egern, rådyrkid osv.

    Dog ikke i store mængder; men at skrive/påstå at den ikke jager pattedyr, fordi at man har læst det, holder jo ikke i retten.

    I nogle lande består helt op i mod 10% af ørnens kost af pattedyr.


    profilbillede
  • #157   28. mar 2018 Og små børn og hunde...

  • Jan K
    Jan K Tilmeldt:
    mar 2018

    Følger: 1 Svar: 4
    #158   28. mar 2018 Du/I må tro hvad du vil - og hvis du nu søger ordentlig vil du finde et videoklip fra Danmark, hvor ørnene ved Saksfed slæber en levende hare ind på reden. smiley Den har de nok ikke fundet død og oplivet igen. smiley

    Men når du ikke gider at søge eller argumentere, så har jeg heller ikke noget at debattere med dig om. smiley

    Video af ørnene der bringer en harekilling til reden (det er barskt, da killingen er levende.) https://www.youtube.com/watch?v=0gzReZZwwPE

    Video af ørnene der bringer en voksen hare til reden (den er også levende). https://www.youtube.com/watch?v=nEOUmXUn8wQ

    Hvis ørnene ikke fanger levende pattedyr, så er de gode til at genoplive døde dyr. smiley


  • #159   28. mar 2018 Og hare eller lille hund/kat kan vist komme ud på eet.
    Tror ikke ørnene skelner ret meget når det handler om mad.


  • #162   29. mar 2018 Ørne er vel ikke mere sky end alle andre fugle? Vi har en fjeldvåge i klubben, som er en total lort! Den kommer ALTID når vi træner, og holder sig meget (!!!) tæt på os. For et par uger siden sad den måske 10 meter væk fra hvor de fleste hunde gik, og mæskede sig i et eller andet den havde fanget smiley

    Den har for vane at svæve lige over os, sådan 7-10 meter oppe i luften og bare glo på os. Jeg er altså pisse bange for den smiley


  • #163   29. mar 2018 A : Jeg er også pisse bange for rovfugle , ja fugle generelt smiley

    Første gang vi var på Lanzarote, var vi til sådan et vildtfugleshow, altså ligesom dem der også laves herhjemme. Jeg var ved at skide i bukserne af skræk, og det hjalp sgu ikke da de kaldte og fløjtede og det ene kræ bare ikke kom, men man bare kunne se den kredse rundt oppe i luften. Det blev så ikke bedre da de kastede med kødstykker, som fuglene så skulle hapse i luften eller hente, og den ene person åbenbart havde boldøje som en sæk kartofler, og kastede det der stykke kød så det endte LIGE i skødet på mig!!! ALDRIG i mit liv har jeg haft så hurtige reflekser, kæft det stykke kød blev smidt af H til MEGET hurtigt smiley


  • Jan K
    Jan K Tilmeldt:
    mar 2018

    Følger: 1 Svar: 4
    #164   29. mar 2018 Ida - det ville overhovedet ikke ske og tror heller er sket; men en undluppen hund eller specielt kat, skal nok ikke vide sig for sikker. Jeg er ikke ude på at skabe frygt for ørnene, for det er der ingen grund til; men at påstå at de ikke fanger pattedyr, uden argument, er ikke okay, synes jeg.


  • #167   30. mar 2018 Ørne er ikke bare ørne....

Kommentér på:
Ørn napper hund

Annonce