{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Skal pensionerede militærhunde aflives
  • #3   13. dec 2017 Det synes jeg da giver sig selv. De kan ikke omplaceres... ergo...

    Hvad der ødelægger de engelske hunde mere end de danske kan jeg ikke helt gennemskue - i det mindste håber jeg de alle vurderes individuelt


  • #5   13. dec 2017 Ja, Minion.
    Det sker desværre.


  • #9   13. dec 2017 # 8
    Minion, du tager fejl, hvis du tror at der ikke er nogen som vil have sådan en hund.
    Der er kø til dem, desværre består køen mest af Brianer.

    Der vil nok ikke være mange velegnede hjem til disse hunde, men de findes da.
    Havde det været for 15 år siden ville jeg godt have overtaget sådan en hund.

    Hvis handlerne ikke kan overtage hunden, så synes jeg, at man skal vurdere en evt. ny ejer ganske nøje, og kan man ikke finde en, som er velegnet, så synes jeg at den skal aflives.


  • #11   13. dec 2017 Synes det er fesent at sige på forhånd at det ikke vil gå.
    Ikke det samme, men tjenestehunde herhjemme kan jo godt omplaceres.


  • #12   13. dec 2017 Enig med Zenta i

  • #14   13. dec 2017 Hvis man automatisk vælger at aflive dem, tænker jeg at de har været igennem grundig vurdering og man har fundet, at de ikke evner at leve et liv som pensionister.

    Ellers er det ikke OK bare at aflive dem - ja, det er "bare" hunde, men de har ligesom fortjent et otium som "tak for hjælpen" imo.


  • #15   13. dec 2017 Enig Martine.

  • #16   13. dec 2017 Hvis det er realistisk for (nogen af) hundene at trives som pensionister i et passende hjem (deres handlere f.eks.), så synes jeg da, det er det de skal. Men er det ikke realistisk, så er aflivning da et bedre valg, end at de skal leve pensionisttilværelsen for enhver pris.

    Men synes da det er rigtigt ærgerligt, hvis brugen ødelægger dem så meget, at de ikke kan klare at gå på pension i det rette hjem - at de ikke kan være almindelige familiehunde er jo helt ok, men hvis selv et kompetent hjem ikke er en mulighed, så er det da rigtig ærgerligt.

    Jeg håber da, at man i det mindste vurderer den enkelte hund og ikke bare afliver pr. automatik udfra en tro på, at de nok ikke kan klare at blive pensioneret.


  • #17   13. dec 2017 "Ærgerligt" .. tja .. men man kan jo omvendt sige, at de har reddet en masse menneskeliv og så er det vel ok ?

  • #18   13. dec 2017 Hvis de ikke er helt ødelagt af at have været i krig eller lign. så kan jeg ikke se grunden til den skal aflives..

  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.015
    #19   13. dec 2017 "En DAC-leder siger, at hundene er for farlige til at kunne leve et normalt hundeliv. Derfor vil et nyt hjem ikke være en mulighed for dem."
    ^er det ikke argument nok?


  • #20   13. dec 2017 Uden at lyde alt for meget som Sherlock, så må jeg indrømme, at jeg ikke sådan umiddelbart tror helt på det.

  • #21   13. dec 2017 Ærgerligt at handlerne ikke må give dem den pensionisttilværelse sådanne hunde fortjener.

    Tænker også at handler og hund må have opbygget et helt specielt bånd, når de har været i krig sammen. Så tænker det også kunne være godt for handleren.


  • #22   13. dec 2017 Hvis handlerne gerne vil beholde dem, kan jeg virkelig ikke se, hvorfor de ikke skulle have lov...

    Hvis de kan finde ud af at handle dem, før hundene går på pension, kan de vel også, efter at hunden er pensioneret.


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.318
    #24   13. dec 2017 Dem der har haft dem må da vurdere at de kan klare opgaven siden de tilbyder at berholde hundene. Deres mening burde man da lytte efter.

    Jeg ville godt nok føle mig skuffet hvis min anmodning blev afvist på den måde. Det har hverken de eller hundene fortjent.


  • #26   13. dec 2017 "Ærgerligt" .. tja .. men man kan jo omvendt sige, at de har reddet en masse menneskeliv og så er det vel ok ?

    Det kan vel godt være både ærgerligt og nødvendigt på samme tid? Jeg synes i hvert fald det er trist, hvis det er så hårdt ved hundene at være på job, at de er ødelagte når de kommer hjem, men jeg ved simpelthen ikke nok om brugen af dem til at vide, hvor nødvendige de er... Men taget i betragtning hvor mange timers træning der ligger i deres uddannelse, går jeg ud fra at det ER nødvendigt.

    Einstein - tænker der er forskel på, hvad det er for en verden de skal fungere i når de er i aktiv tjeneste på en base et sted og så på at kunne være hund ude blandt almindelige mennesker. Om det er helt umuligt for dem at kunne være pensionister aner jeg ikke, men tænker, at det da må være muligt at uddanne hunde og bruge dem, uden at det automatisk betyder, at de allesammen er farlige i en almindelig hverdag (hos kompetente mennesker naturligvis)


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.318
    #28   13. dec 2017 I krig stoler man på hunden og fører med sit liv.

    Når de så skal hjem stoler man ikke på at ejeren kan tage ansvar for hunden.

    For mig giver det ingen mening.


  • #30   13. dec 2017 Det kan vel godt være både ærgerligt og nødvendigt på samme tid?

    For dig måske smiley

    Jeg forstår ikke, at når man accepterer at vi bruger hunde med det ene formål at redde menneskeliv, bagefter kommer og mener at det er ærgerligt at de måske / måske ikke, er så ødelagte, at de ikke kan leve videre.

    Så må man hellere sige, at man ikke mener at hunde skal i krig - for mig er det andet både at blæse og have mel i munden.


  • #32   13. dec 2017 Lens - men nu tænker jeg jo ikke på den enkelte hund. Det er krig, og naturligvis sker der ting, når man er i krig, det kan jo aldrig blive ene fede oplevelser, heller ikke for hundene. Jeg tænkte mere sådan helt generelt smiley

    Martine - og det er helt fint, jeg kan så sagtens synes det er ærgerligt, hvis hundene ødelægges (det ved jeg jo så ikke om de generelt set gør) at det og samtidig have en idé om, at de rent faktisk udfører en livsvigtig opgave og derfor ikke brokke mig over, at de sendes i krig. Jeg synes også det er helt vildt trist, når en politihund dør på jobbet, men det betyder altså ikke, at jeg ikke mener vi skal have politihunde - det udfører et vigtigt job, så jeg synes risikoen for skader/død er acceptabel.
    For MIG er det altså ikke enten eller.


  • #33   13. dec 2017 Minion - jeg tænker da heller ikke at den slags hunde skal annonceres på DBA eller HG. Skal de have hjem, skal de jo være i kompetente hænder og efter vurdering af, om hunden overhovedet er egnet til at leve i en verden udenfor militæret... Så det vil vel efter al sandsynlighed primært være hos handler e.l.
    Aflivning er uden tvivl bedre end ukyndige hænder - de skal vel ikke leve for enhver pris.


  • #35   13. dec 2017 Michelle - jeg var med så langt at for DIG var det sådan.
    Jeg tillod mig blot at forklare MIN version af tingene - fair nok at du ikke er enig, det er der intet krav om.


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.318
    #37   13. dec 2017 Så vil de vil ikke tilbyde at tage dem. Altså hvis de ikke har tid og plads.

  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.015
    #38   13. dec 2017 var der ikke en diskution her inde sidste dag, hvor en skrev at ex. schæferen kunne være nær aggressiv hvis den ikke blev aktiveret nok?

    Hvis en hund bliver kørt fysisk og psykisk hård i en længere periode, så kræver det vel ekstremt meget at ny ejer, at kunne holde aktivitets niveauet på samme niveau som den er vandt til?


  • #39   13. dec 2017 Nær aggressiv?


  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.015
    #40   13. dec 2017 Ja, jeg kan selvfølgelig ikke huske hvilket emne det var i, men det ikke ikke mange dage siden.

    En beskrev hvor larmende, udadreagerende og aggressive brugsschæfere kunne være/er hvis de ikke aktiveres nok (sådan ca)


  • #41   13. dec 2017 Den tråd må jeg have misset.
    Aggressive på grund af understimulans har jeg ikke hørt om..


  • #42   13. dec 2017 Min far overtog min schæferhund - godt nok kun en ipo-hund, men vant til daglig træning og aktivitet.
    Det tog min far ca 1 uge, så havde hunden da omstillet sig til et langt roligere liv.
    IKKE at den skal sammenlignes med en militærhund - det var blot som info til den del med at hunden skulle fortsætte sit enormt aktive liv smiley


  • #43   13. dec 2017 #41

    Det har jeg heller ikke ....


  • #44   13. dec 2017 De kan være rædsomt belastende... men aggressive, ligefrem..

  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.015
    #45   13. dec 2017 CH: Lens' emne om brugs schæfer - #16

    jeg ved godt at der her er tale om at bruge en brugs-schæfer til rally, men udmelding fik mig bare til at overveje om der måske var reel hold i udmeldingen i artiklen om at de bliver farlige.

    jeg er ikke meget inde i schæfer, men det var bare en tanke, om det var derfor at man vælger at aflive en hund som har haft så ekstremt fysisk og psykisk hårdt arbejde.


  • #46   13. dec 2017 Det indlæge har jeg misset.
    Jeg har aldrig oplevet det, der beskrives omkring aggression.


  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.015
    #47   13. dec 2017 CH: jeg har kun oplevet 2 brugsschæfere, dejlige hunde begge to - meget kærlige.

  • #50   14. dec 2017 Jeg tror godt vi kan regne med, at vi ikke har hørt hele historien smiley

  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.015
    #51   14. dec 2017 Hvis man lader hundefører beholde hunden, så sætter man også hurtigt en stopper for føres job.

  • #52   14. dec 2017 Ja, hvis fører kan forvente at skulle udstationeres med ny hund, kan det jo være et problem også at have en pensionist, som kræver kompetent ejer og måske ikke lige kan overlades til resten af familien. Men det må de handlere, der tilbyder at tage hunden med hjem jo selv være opmærksomme på.

    Men der er garanteret masser af oplysninger, vi ikke kender.


Kommentér på:
Skal pensionerede militærhunde aflives

Annonce