3.768 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Kausisk soda - tilstoppet afløb Kausisk soda - tilstoppet afløb

Igen, igen er vores afløb stoppet. Denne gang er det dog køkkenets afløb som det handler om.
Vi har haft en rør renser ned og rense. Så langt den kunne nå. Vi kunne ikke selv finde proppen.
Vores vask kan ikke komme af med vandet og nu heller ikke vores opvasker. Undskylder at vores vask er så klam at se på, men det er umuligt at rense den når vandet ikke rigtig kan komme fra.
Nu er spørgsmålet så,vil sodaen overhovedet virke hvis vandet ikke løber fra?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kausisk soda - tilstoppet afløb
  • #3   14. jan 2018 Du kunne jo prøve med en svupper. Husk lige at tape overløbshullerne i siden af vasken til. Ellers har det ingen effekt, da de vil trykudligne svupperens effekt

• #4   14. jan 2018 Det er nok et rense bånd som jeg mener smiley den blå har vi haft nede.
    Jeg bor til leje og vi har haft voldsomme problemer med vores rør. Badeværelset haft været stoppet til utalligegange. Sidst fik vi dog selv hul på proppen i badeværelset. Nu er det så vores køkken. Vores udlejer insisterede på vi brugte soda før han ville gøre noget.

profilbillede
  • #5   14. jan 2018 Opvaskemaskine. Og hvis jeg gik i bad lige nu ville vandet også stige på badeværelset

profilbillede
  • #7   14. jan 2018 Vi har forklaret ham om det og han har sågar været her med en håndværker. De mente begge at sodaen skulle prøves først. Nu er det prøvet og om end er det blevet værre. Før løb det da ud efterhånden nu er det bare stoppet

• #8   14. jan 2018 Vi havde et lignende problem. Vores boligselskabs gårdmænd har en gang måtte komme her med en dåse han satte på det sidste rør og lukkede en gas ud, så løsnede det proppen. Han anede ikke selv hvad der var i, men det virkede.

• #9   14. jan 2018 ALDRIG kautisk soda i afløb, det gør problemet meget værre.
    Kaustisk soda lægger sig i siderne og vandlåsen, som en stenhård hinde, ja, det bliver som sten.
    Skal der bruges kemi for at rense afløbet, så brug kun afløbsrens.
    Ved gentagen brug af kaustrisk soda kan man stoppe afløb total.
    Måske i har et problem fordi de forrige lejere har været rundhåndet med kaustrisk soda.

Afmonter vandlåsen under vasken og rens det. Det er ikke ret svært at afmontere en vandlås og sætte den på igen.
    Når vandlåsen er afmonteret, så prøv også lige at køre rensebåndet ned i afløbet.

Hjælper det ikke, så skal i nok have fat i en VVs'er.

• #10   14. jan 2018 Vi opløste det først i en spand, så det ikke ville sætte sig som klumper?

• #11   14. jan 2018 sig du har brugt det og bed udlejer sende en ud

• #12   14. jan 2018 Det hjælper ikke at opløse det i en spand først. Kaustisk Soda ødelægger afløb. Spørg en VVs'er
    Afmonter nu vandlåsen under vasken og se om det hjælper at rense den.

• #13   14. jan 2018 "Hej udlejer, nu har vi afprøvet kausisk soda og det virker skidegodt, HVIS formålet havde været at tilstoppe røret yderligere, får vi nu en vvs ud?"

• #14   14. jan 2018 Du kan også prøve at komme en stor skefuld bagepulver i afløbet og så forsigtig hælde an dl eddike efter.
    Det virker mange gange.

• #16   15. jan 2018 Kautisk soda/afløbsrens vil ingen effekt have så længe der står så meget vand i vasken. Enig med de sidste, få vandlåsen af, og få tømt vasken for vand. Et 12 m rensebånd igennem, alternativt afløbsrens efterfølgende eller bagepulver.

• #17   15. jan 2018 Det kan være i faldstammen at problemet er, det har det altid været hos mig.

Rensebånd har jeg aldrig haft held med at bruge.

Jeg ville prøve med en kloakservice, de har sikkert noget hvor rørene kan skylles igennem så proppen forsvinder, det har jeg haft held med.

• #18   15. jan 2018 Låsen, er det som sidder inden under vasken? Det har været af, det er længere nede.
    Vi får en kloakmand på besøg imorgen, han havde ikke tid idag, vi har stadig vand halvt oppe i vasken

• #19   16. jan 2018 Hvis i stiller en spand under låsen og piller den af, så kan vandet løbe ud. Og så først sætte låsen på igen når afløbet er ordnet, bare husk at tømme spanden med jævne mellemrum smiley

• #20   16. jan 2018 Vi har haft en gut forbi. smiley han fiksede det.

Kommentér på:
Kausisk soda - tilstoppet afløb

Annonce