{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
642 visninger | Oprettet:

Dumme mor........eller? {{forumTopicSubject}}

Det her handler ikke om hunde, men om min datter Melanie på snart 3 år.

Melanie skal have fjernet polypper på torsdag. Det glæder jeg mig rigtig meget til, da Melanie slet ikke kan bruge sin næse.

Min kære mor var forbi idag, og vi taler om, at det bliver skønt. Så siger min mor "ja så kan det også være hun bliver mere afslappet, og får noget mere sug på kroppen"????????

Hvad er nu det for noget at sige?

Som baby var Melanie for fed, nu er hun for tynd? Det er fandme ikke nemt!!

I mine øjne er Melanie alm af bygning, lægen har ALDRIG sagt noget og vi kommer der en del pga hendes astma.

Jeg tror min mor ser hende som tynd, fordi min søsters datter (de er lige gamle) er meget buttet. Min søsters datter er rigtig meget hos mine forældre, sover der flere gange om ugen.

Tror i ikke bare det er fordi hun er vant til at gå at se på hende dagen lang, og når så hun ser Melanie virker hun meget tynd i forhold til sin buttet kusine?

Hendes bemærkning om at Melanie kan blive mere afslappet...tja når i får gæster (nogen de holder af, men ikke ser så tit) bliver jeres børn så ikke anderledes opskruet? Sådan juhuu og danser rundt, vil gerne vise deres nye gymnastiktrin, sin nye dukker frem, nye bil eller andet i den dur.

Jeg tænker, hvis nu min mor var bare lidt mere sammen med mine børn ville de også tage det mere afslappet når hun kom på besøg? Det er jo næsten årets sensation når vi endelig ser mormor og morfar.

Hvad tænker i?

Christina


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dumme mor........eller?
  • #1   30. jan 2007 Dejligt at høre Louise....min mor er rigtig god til at få mig til at føle mig som lort! Øv hvor er jeg træt af det!

  • #2   30. jan 2007 Jeg tror du har ret smiley Du er jo hendes mor.

    Jeg har også selv selv en af de knap så ''buttede'' unger der render rundt .. og i laaaaang tid var jeg selv bange for at knægten var for tynd og måske ikke spiste som han skulle. Men nej han er skam ikke smiley Han er ligesom han skal være. Og det er jeg sikker på din datter også er.

    Du havde vist det , hvis der var noget galt.


  • #3   30. jan 2007 Julie nogen gange tror jeg hun siger sådan noget for at genere mig?! Hvorfor ved jeg ikke, men det føles virkelig sådan.

    Anika øv hvor er det træls at det skal være sådan ikk'...


  • #4   30. jan 2007 Louise ja netop - hvorfor?? Jeg lover mig selv hver gang at sådan skal jeg ikke være som mor...håber aldrig mine børn skal opfatte mig på den måde. De må gerne syntes jeg er streng og uretfærdig...men aldrig som det her...

    *ss* tak


  • #5   30. jan 2007 Jeg tænker, at din lille datter er helt normal.

    Din mor skal holde op med at kalde hende tynd, for nogle små piger er altså bare nogle små dukkebørn, som ikke fylder ret meget.

    Mine to første børn (pige og dreng) var buttede, men min yngste datter var tynd, men livlig og meget kvik.

    jeg syntes da at det er dejligt, at din lille Melanie lyder til, at være et glad, åbent og tillidsfuldt barn, og det skal din mor bare være glad for.

    Så lad dig ikke gå på af din mor, men fortsæt jeres hverdag som i plejer.....Nogle mormødre er altså bare for meget :-))


  • #6   30. jan 2007 Anika F: hun har heller ikke bil og i bor ikke i samme by, havde i gjort det, var hun på besøg hver dag.... det har du oplevet før... ;o)

  • #7   30. jan 2007 Jeg er selv mor også og du skal ikke lade dig det gå på at hun siger disse ting, du kender dit barn allerbedst og ved at hun trives .... Børn er forskellige og de arver forskelligt...

  • #8   30. jan 2007 Tror da også at din datter er som hun nu skal være - plus den alder hun har, er der hvor de begynder at rende babysulet af sig og skyde i vejret. Det har været den alder hvor min(5stk) er begynde at se slanke ud. Jeg har også et par stykker,er er utrolig tynde, men de er lige så friske som de andre. Selv var jeg ufattelig mager som barn, men det er ikke noget, 5 graviditeter ikke kan rette op på ;O)
    Nyd du bare din datter og stol på at du ved bedst om hun er sund og rast og lige tilpas.

    Held og lykke, med operationen


  • #9   30. jan 2007 Hun er da garanteret som hun skal være. Og selv om folk har tendens til at sammenligne børn, så skal man ikke gøre det, for de er jo så forskellige. Mine 2 børn er forskellige af bygning. Den store har altid været lang og slank, mens den mindste er tæt bygget og ikke så høj, men uden at være fed. Men det kommer jo an på hvem barnet har arvet genet efter.

    I en alder af 3 år gør det selvfølgelig ikke noget, at de har lidt ekstra at tære på(elastikker om håndleddene osv), men det er da ikke et must. Og hvis hun spriser som hun skal, så er alt garanteret helt som det skal være.

    Det har da ikke noget at gøre med polypper, om hun er afslappet eller ej. Det er da helt normalt, at de kører op, når der kommer gæster, så skal de jo lige vise alt det de kan:-)

    Hun lyder som en helt normal 3 årig:-)


  • #10   30. jan 2007 Glemte at sige, at du måske skulle sige til din mor, at det faktisk sårer dig, når hun siger disse ting. Hun mener det sikkert i en god mening, og ved sikkert ikke, at det sårer dig. Derfor er det en god ting at sige det.

    I øvrigt held og lykke med operationen.


  • #11   30. jan 2007 I vores tilfælde bor vi alle i samme by, og alle har biler - og selv om vi ikke gjorde burde man da gøre en ekstra indsats. Det betyder så utroligt meget.

    Lykke ja jeg burde tale med hende om det, men jeg har prøvet før uden held.

    Jeg skal "bare" lære at lukke af. Tror på mig selv at vi gør det rigtige. Jeg er overbevist om at vist der var noget med Melanie ville børnehaven sige noget...det er de ret gode til.


  • #12   30. jan 2007 Hun lyder som min svigermor.
    Jeg havde heldigvis 2 børn inden jeg fik nr 3 med min nuværende mand- ellers var jeg sikkert blevet et nervevrag....
    Det første hun kom med var at hun mente ikke min nyfødte datter kiggede på hende- så hun var nok blind, det næste var at hun sikkert havde hjertefejl, hver gang vi kom, så var det første hun spurgte om "har du husket at give hende noget at spise"- Det var kun indtil jeg svarede- "spise??? huns spiste da igår- det må sku være nok"...
    Sådan kan jeg blive ved, og jeg tænkte tit at det var godt jeg ik var førstegangsmor, og mere usikker, for hold fast det er irriterende i længden.

    Så jeg kender det godt- alt det med har hun nu spist- skal hun ik ha en ren ble- skulle hun ikke snakke nu- Hun er lidt tynd er hun ik. o.s.v.

    Tag det med ro, og træk vejret dybt, og sig til dig selv at det er jo kun fordi hun holder af os....


  • #13   30. jan 2007 haaaaaaaaaaaaaa Annika sådan køre hun også på HELE tiden...

    "ej ej Christina jeres gulv er koldt...ej Christina børnene får lungebetændelse...ej Christina, hør Melanie hostede lige, det lyder altså som kold lungebetændelse"

    osv osv osv




  • #14   30. jan 2007 jeg har en dreng på samme alder.. han har altid fulgt hans egen kurve.. Oliver er lille,men kvik.. Så længe jeg kan se at han trives,så preller den slags snak af... han kører osse helt op,når der er gæster og specielt når en bestemt ven kommer forbi.. Så er det som at ha 2 turbo børn,der raserer hele hytten..ggg.. Din pige lyder helt fin og de kan jo ikke alle ha hvalpefedt smiley

  • #15   30. jan 2007 Især det med at hun sku fryse hele tiden drev mig til vanvid. Og hver gang hun kom hjem efter at ha blive passet ved svigermor, så havde hun 1stk undertrøje 1 stk t-shirt-1stk alm. bluse, og tit en striktrøje over det. Og min svigermor har det omkring 25-30 grader indenfor. Og så blev vi mødt med at " se hvor friske røde kinder hun har når hun er hernede..."Tror da fa.... Det stakkels barn var jo ved at få hedeslag!


Kommentér på:
Dumme mor........eller?

Annonce