{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.270 visninger | Oprettet:

var der nogen der så.... {{forumTopicSubject}}

Dr Dokumentar i går...om tønder sagen?

havde bestemt mig for at jeg ikke ville se det...meeen det endte så med jeg så det alligevel...

til dem der så det, er det så kun mig der virkelig sætter spørgsmåls tegn til hvor skylden egentlig ligger henne???

altså selvfølgelig er faren skyldig, det er ikke det jeg mener, men har løgumkloster by (naboer), kommune inkl. tønder by (naboer) og kommune ikke en stor del af skylden/ansvaret også?
hvordan kan det være der kun er blevet dømt mænd og moren? hvad med de embedsmænd og politiker der har vist at der var noget galt? hvorfor bliver de ikke sigtet?

er jeg helt på vildspor for så skal jeg sku have det afvide, sad og blev vildt bange utryg, igår aftes, dybt tragisk sag stakkels tøsser...men hvad med alle de andre piger og drenge der skal leve i de maridt hvor kommunen og staten ikke griber ind?

der skulle 14 mænd på besøg hos den lille pige før politiet greb ind? hvor meget skulle der til før social pædagoger lærer osv greb ind?

jeg har selv arbejdet med børn i 4 år..... og jeg er i dyb chok...er vi voksne virkelig blinde eller tager vi solbriller på når ting bliver for grimme og uhyggelig?

2 søde piger er blevet misbrugt og jeg sidder og føler at de ikke kun er blevet svigtet af deres forældre men sku også af alle "os" andre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  var der nogen der så....
  • #1   1. feb 2007 Jeg blev desværre også grebet af det...
    Ville ellers ikke ha' set det..
    Selv min søn på 13 syns at det var SÅ ækelt...


  • #2   1. feb 2007 Jeg så det også.
    Jo der er nogen der må have meget røde øre i de kommuner og de bør stilles til ansvar.
    Men jeg mener ikke det er naboers ansvar hvad der sker i hjemmene rundt om.
    Syntes dog at den dame der fik alle disse breve fra moderen har et ansvar, for hun har jo fået tingene på skrift.
    Og så er straffene slet slet ikke høje nok.


  • #3   1. feb 2007 jeg sidder med et ekko i hovedetpgr af den doku...

    men synes det er så uhyggeligt at de mennesker der er ansat til at passe på de små poder i danmark bare har svigtet i største højeste grad...og hvilke konsekvenser får det?

    de fyre afdelings chefen for børn og unge i tønder kommune?
    woooow flot siger jeg...en ting er at forældrene er psykisk syge...hvorfor er de ikke i systemet den dag de bliver registreret forældre...i min verden er border line fx en ret seriøs lidelse som påvirker alle omkring patienten?

    de kender ikke til personlig grænser...og moren er skizofren...hvordan kan sådan mennesker bare gå rundt og lave børn misbruge dem uden at der er nogen, der siger jamen hov, det ser sku en smule underligt ud?

    hvorfor går præsten, som kommer i hjemmet ikke ind og tager piger og mor med??
    jeg er dybt forundret vi har sku et medansvar der siger at vi skal meldeting...og hva så hvis du tager fejl heller anmelde på mistanke end svigte med beviser.


  • #4   1. feb 2007 Jeg syns den borgmester fra Tønder sku ta op til overvejelse hvam han har ansat...
    Han havde læst de papirer og burde fandme ha en røvfuld for bare at have set til... ladet stå til...

    De stakkels piger - Får sgu helt ondt indeni bare ved tanken om hvad de har gået igennem - og må gå igennem resten af deres liv...



  • #5   1. feb 2007 Der skulle virkelig vilde beviser på bordet hvis jeg skulle blande mig i hvad min nabo gør, men kom jeg i hjemmet, ville jer reagere når tingene var så tydelige som i dette tilfælde.

    Det er ufattelig synd for ungerne. Man må håbe at de får alt den hjælp de har brug for.


  • #6   1. feb 2007 na N : Nej - i den grad er straffene ikke strenge nok -

    Det er jo latterligt så lidt der sker for dem som har fx misbrugt børn -

    De sku sendes til offentlig skue om søndagen på rådhuspladsen - klynges op så vi andre ku komme og kaste sten på dem -
    Og det sku være for livet - resten af ugen sku de sidde i et hul hvor der blev smidt lidt gammelt brød ned engang imellem -

    Sådan nogle svin -


  • #7   1. feb 2007 jeg studser over at der bliver sagt at alle syntes det var underligt pigerne aldrig kom ud....alle der boede i løgumkloster.

    og naboen i tønder viste at han bankede hende...de gjorde intet.

    hvis jeg viste min nabo fik tæv og de havde 2 små piger så havde dælme blandet mig...men jeg er også den type der løber efter en butiks tyv...stopper midt i trafikken når der sker et uheld...råber op når jeg ser folk slår deres hund osv osv osv...

    synes det danske folk har en tendens med at tænke...uuuh ha ej det kommer ikke os ved..


  • #8   1. feb 2007 Ja - Og den stak breve hende "venidnen" sad med - mit indtryk var at de alle var fra moderen -
    Der må da have været en del oplysninger i de breve - som må have overbevidst hende om at den var gal i den familie...

    Men at en mor får bank - det BEHØEVR jo ik at betyde at børnene bliver misbrugt eller også får bank -

    Men syns nu nok at "veninden" fortalte ting - som sku komme fra moderen - som burde have fået hende til at reagere -

    Man fatter jo intet -


  • #9   1. feb 2007 MGP : Det syns jeg altså SLET SLET Ik man kan sammenligne det der - !!!!

  • #10   1. feb 2007 Fik lige trykket SEND for tidligt -

    Her handler det om kommunen der ikke har skredet ind ( i tide )

    Rygter om misbrug af børn der bare er blevet overhørt -

    Naboer som har haft en del fornemmelser for hvad der skete - som har lkket øjnene - eller - kommunen der har ignoreret henvendelser fra byen borgere -

    Det kan altså IKKE sammenlignes med det du beskriver...

    Men at du så har ret i at vi her på HG ik må snakke om alt det grimme der også sker med hundene ude omkring i DK... Det er en helt anden sag -
    Men herinde hersker tiltider en stemning - som gør at MANGE uskyldige mennekser kunne blive beskyldt for hvad som helst -

    For mig at se er det VIGTIGT at den lynchstemning som tider hjærger herinde - er i ro før man har retten til at sætte navn på din mavegalde -
    -


  • #11   1. feb 2007 Og så prøver jeg lige at ramme tasterne fremover - prøver - lover intet -

  • #12   1. feb 2007 til MGP osv

    at man ikke blander sig i et forum....

    og man ikke blander sig ude i den virkelige verden...er 2 vidt forskellige ting!!!!

    på nettet kan du gemme dig bag dit dkk logo...ude i den store verden ville jeg nok glo hvis du stadig gemte dig bag dit dkk logo!

    vi har et ansvar som borger at når man fatter mistanke så SKAL man melde det....

    at der er nogen herinde der er dumme at hører på behøver jeg ikke blande mig i...kan jo bare være bullshit?


  • #13   1. feb 2007 til julie

    at en mor får bank er ikke det samme at børn får tæv...nej

    men er det sundt at se sin mor blive gennem pryglet? så hun bløder ud af underlivet?

    tror det skader et barn lige så meget som hvis det selv var blevet slået

    hvad er værst fysisk eller psykisk vold?


  • #14   1. feb 2007 Helt snig : Mads og Elise - ( ved jo ik lige hvem der sidder bag - smiler... )

  • #15   1. feb 2007 det med at blande sig er en hårfin balance - dog synes jeg at hvis og når kommunen har fået henvendelser fra evtentuelle naboer og/eller familie at der så ikke gøres noget - det er forkasteligt - det er jo sket mange gange også i den by jeg bor i - og bagefter udtaler man fra kommunen : "tja, set i bakspejlet ..." og den sætning kan få mig til at blive så vred -
    modsat kan man også komme til at volde mere skade end gavn ved en fejlagtig anmeldelse ! og det både hvad angår børn og hunde ............. man skal være virkelig sikker på sin sag -
    Det med at blande sig - det skal man da - det er vor borgerpligt .....


  • #16   1. feb 2007 Men kan da kun give dig ret - det skal børn ik se på -
    Problemet er så bare - at hvis moderen ik vil melde manden for vold - og evt ik vil tale med kommune etc om det - så kan det være MEGET svært at fjerne børnene på det grundlag -

    Men lige i denne sag var der jo så skrigtigt bevis på det - så her KUNNE man have gjort noget -

    Da jeg skrev det med at en banket mor ik er lig med misbrugte børn - var det skam ik for at sige "Skid på det" - blot fordi det lige ( i mine øjne ) tog en drejning til at sådan var det bare - smiler...



  • #17   1. feb 2007 hele Tønder sagen er ganske afskyelig og viser mørke sider af mennesker der giver en kvalme .............

  • #18   1. feb 2007 hej julie

    det er elise ved compen mads er på arbejde...jeg er for tiden uden da jeg starter på min lærer plads d 1 marts....så hvalpe ferie og HG så kører bussen smiley

    lige off topic ha ha ha ha


  • #19   1. feb 2007 pia p

    det er frygteligt, nu er jeg selv en af de børn der gik forbi både forældre skole fritids ordning sammen med min store søster...troede den tid vi har nu at vi var mere oplyst om at pædofili foregår... men ja det er bare sån at skolen stadig bare ser børn som besværlige uden at tænke over hvorfor er barnet besværligt eller indelukket osv osv...

    min søster og jeg blev misbrugt af min mors venindes mand indtil jeg var 11 år.... og det stoppede kun fordi JEG var bevist nok om at det ikke måtte foregå på min krop...af den simple årsag at min egen far ikke rørte ved mig på den måde....

    ingen fattede mistanke INGEN...selvom at min søster havde svært med at være sammen med andre piger og havde mange kærester...fra hun gik i børnehave og faktisk til hun var 22...

    jeg reagerede ved at være vred på voksne især mænd...og var meget angst... ingen syntes det var underligt? ingen syntes det var underligt at min søs og jeg sov sammen til vi var teens ( i samme seng)

    ja så kom der lige lidt personligt...men jeg føler virkelig deres svigt så hårdt som at man havde fået en lussing smiley


  • #20   1. feb 2007 mgp

    er helt enig i at man ikke skal drage konklusioner uden fact, men er ikke man skal melde folk bare fordi de er anderledes eller underlige...men jeg ville som gammel pædagog medhjælper, studse over at mine nabos unger aldrig var uden for!

    ville studse over at kone fik bank...

    ville studse over om de viste kærlig adfærd over for hinanden når de så endelig var uden for....

    en ting er at grib ind uden grund...men endnu værre er det ikke at gribe ind fordi man ikke vil blande sig

    øv for den lede

    ville have ønsket at mine egne forældre havde haft øjnene åbne da jeg var barn i stedet for bare at tænke det var da dejligt som at deres ven så gerne ville lege med os!


  • #21   1. feb 2007 Ej det glemte jeg at se. Nogen der ved om det bliver genudsendt?

  • #22   1. feb 2007 tinna

    kan jeg kun forestille mig det blir...håber jeg , så flere kan få set det..


    og så et stort tillykke til dig med din titel og dagen smiley


  • #23   1. feb 2007 Beanmor G

    nej ikke retligt smiley

    desværre,,, min søster har meldt ham for 4 år siden...
    det skræmmende er at der ligger 3 sager på ham i forvejen... men de er alle over 12 år gamle...

    lad mig sige til dig at han blev nødt til at flytte


  • #24   1. feb 2007 Beanmor G

    jeg er af den over bevisning at det der ikke knækker dig, gør dig stærker. Min søster og jeg er heldige fordi vi har et godt netværk...gode forældre venner og mænd som støtter os...men nogle dage er svære end andre...det er så svært for vi er aldrig blevet "voldtaget" kun anden kønslig omgang end samleje...og det gør det endnu svære at bevise... en af de andre ofres forældre valgte at hænge hans billed med adress op i hele den by hvor han boede...og vupti så flyttede han..hun har sagt at hun først stopper med det den dag, hun har fået oprejsning.

    det er noget jeg aldrig ønsker andre skal opleve INGEN fortjener at få taget deres barndom..

    desværrer er der mangen sjæle derude der har brug for hjælp....

    knus elise


  • #25   1. feb 2007 jeg synes det er så uhyggeligt, hvordaan folk kan sidde og vende det blinde øje til...2 piger er blevet udsat for de værst tænkelige ting....

    så i nyhederne at lillesøsteren havde en ringe klokke, lige som sådan en dørklokke... så når store søster skulle "arbejde" så blev hun låste inde på sit værelse, og måtte ringe på hvis hun skulle ud!?!

    Tv avisen var inde og filme deres gamle hus og dér så man så klokken hænge over lillesøsters dør...det mest uhyggelige er at pigerne har været så isoleret at de troede det var normalt????


    jeg forstår ikke at de har kunne bo hos deres forældre så længe.... mener der burde have været overvågning på de forældre den dag hun fødte sin første, de er begge kendt i systemet!?! men nej... ikke nok resurcer


Kommentér på:
var der nogen der så....

Annonce