{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
926 visninger | Oprettet:

Fortæl noget sjovt! {{forumTopicSubject}}

Jeg har brug for at grine, så skriv en sjov historie. Den kan handle om alt, bare det er sjovt smiley

Jeg er på hundetræningsweekend. Eller det vil sige, det skulle jeg være...

Min bil er afgået ved døden. For nu, om ikke andet. Jeg ankom til sommerhuset i går eftermiddags, og da jeg lige ville bakke den lidt ad vejen, så der var plads til de andre, ville den ikke starte.

Jeg lavede shout-out på fb-gruppen efter startkabler, og en lovede at komme her til morgen.

Hundene og jeg sover i et anneks her i sommerhuset. For nu at sige det som det er, var der pisse koldt, og radiatoren kunne slet ikke følge med. Så jeg sov med tøj på og en hund under dynen.

Vi troede at vi havde fået tændt for vandvarmeren igår aftes, men det var den forkerte. Så den anden blev først startet en halv time inden jeg gik i bad. I bedste fald var vandet lunkent. Men i bad kom jeg!

Så futtede ovnen mine rundstykker af. Katastrofe? JA! For jeg har cøliaki, og har kun netop taget det med jeg skal spise hele weekenden. Men ok, jeg spiste bare et par meget tørre tvebak-lignende rundstykker.

Tilbage til bilen. Søde mand kom og gav strøm, og jeg kørte. Og nåede 2 km, så døde bilen. I det samme kom dem jeg bor i sommerhus med. Og en mand standsede og hjalp med at få skubbet bilen hen på en p-plads. Frem med kabler, strøm til, bil døde.

Så var gode råd dyre! Ud af forsamlingshus (hvor bilen nu holder og er død) kom lokal dame. Jeg spurgte om hun kendte en mekaniker, og hun pegede på et nærliggende hus. Hen mod huset, ud kommer mand i pænt tøj. Jeg løber hen og spørger om han hed B, og ja, det var ham. Spørger om han skal til konfirmation, og jeps, han er lige netop på vej. Forklarer problemet, han mener det er generatoren og at det kunne han nu nok fikse i morgen. Awesome!

Sender sms til træneren om at vi ikke kommer i dag. Sender sms til min bror (som er mekaniker) og spørger om han er enig med lokale B - det er han.

Tager min taske og min madpakke (inkl. toastmaskine), sætter snor på hundene og går et par km hjem til sommerhuset.

Nu sidder jeg så i massagestolen og ser tysk tv. Der er 60 tyske kanaler. Ingen danske, ingen norske, ingen svenske, men tyske. Sehr gut!!

Heldigvis kan jeg se at vandet er forsvundet fra havet, så om et øjeblik fiser vi ud på revlerne og leger, mig og pigerne smiley

Så.... Hvem kan fortælle mig en historie der får mig til at klukke af grin i dag? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fortæl noget sjovt!
  • #3   27. apr 2018 Vi skulle skrotte en gammel bil.
    Old White - en polo på 21 år som kørte udemærket men som efterhånden krævede en større inverstering end hvad fornuftigt var. Den havde et grinagtigt sind. Maskinen kørte altid! Der var aldrig problemer med starten eller funktionen at køre fra a til b. Men den hyggede sig med små sjove ideer Og slukkede feks for instrumentbrættet som den følte for det. Heldigvis kunne man da hære på den hvor hurtigt man ca. Kørte. Radioen slog over på P4 af sig selv når man kørte tilstrækkelig op ad bakke. Den havde lidt kvalme i højre forhjul ( manglede en funktionsdygtig affjedring) havde lidt astma - så man måtte udbore katalysatoren..
    så ja beslutningen blev taget og vi gav den en sidste nadver med benzin til turen. kørte i kortege ind til skrothandleren og parkerede den der inde.
    En ung gut kommer ud, kigger på touranen og siger i er da punkteret. Og fandme ja så er touranen sgu punkteret. Så vi må ringe efter Falck, læsse 4 hunde fra touranen over i den gamle polo (vi ville have været i hundeskoven efterfølgende) og måtte køre fra skrothandleren igen med uforrettet sag. Hele vejen hjem hvinede motoren i poloen som om den grinede og sang og morede sig festligt.
    Så den klarede frisag 2 uger mere smiley


  • #5   27. apr 2018 Her er en sandfærdig historie fra det raceopdelte Sydafrika. En hvid mand skal til en stor konference i Cape Town. Han er lidt sent på den og kan ikke finde et 'hvidt' hotel at overnatte på og de 'sorte' hoteller afviser ham. Hvad gør man så? Han går ind i en baggård, åbner kufferten og smører sort skosværte i hel femøren. Såååådan! Nu går han tilbage til det 'sorte' hotel og får straks tildelt et værelse. Super! Inden han går op på værelset beder han receptionisten om vækning klokken 6.30. Endelig kan han gå til ro.
    Næste morgen fortsætter den kaotiske situation. Han når med nød og næppe sporvognen, men bliver afvist af konduktøren, der siger, at dette er en sporvogn kun for hvide. Haha, griner vores ven. Vent lige et sekund, hvorefter han spytter på sit lommetørklæde og gnubber i ansigtet. Intet sker!?!?
    Det viste sig, at receptionisten havde vækket den forkerte


  • #6   27. apr 2018 Så eeehm.. jeg er skide god i et køkken!
    Faktisk så god at jeg i sidste uge havde mad i ovnen (ovnen er indbygget i et skab i ca 1,5 meters højde) og da jeg vil åbne lågen, falder HELE ovnen ud fra skabet. I min panik prøver jeg at gribe den her MØGVARME og MØGTUNGE lorteovn med mad inden i.
    Resultatet blev en ovn der fik sit livs flyvetur og smadrede ned på køkkengulvet og nogle flotte forbrændte underarme til mig! smiley smiley

    Folk der kender mig er utrolig misundelige på mine køkkenskills..


  • #7   27. apr 2018 Vil lige sige at jeg er en af de "heldige" der er med på sidelinjen når både Cecilie forsøger at score og når Tine forsøger at lave mad .. Ikke tit det lykkedes for nogen af dem smiley

  • #9   27. apr 2018 På daglig basis smiley

  • #10   27. apr 2018 Sikken en dag du har haft!

    Min kæreste er ikke altid den skarpeste.
    Prinsegemalen var lige død, og min kæreste og jeg gik og snakkede om det. Min kæreste læser en artikel omkring Prins Henrik og udbryder så: "Jeg forstår altså ikke, hvorfor de får en nekrolog til at skrive om Prins Henrik. Hvad ved han om hans liv?" smiley


  • #11   27. apr 2018 Cecilie og Fella, jeg er helt færdig over jeres historier smiley Jeg grinede så højt at hundene fór op og begyndte at gø smiley

    Og Amalie, din kæreste, altså smiley


  • #12   27. apr 2018 For noget tid siden så min søster et opslag på FB med en kat der var kørt ihjel, og hvor man efterlyste ejer. Hun sendte billedet til mig og skrev at Tulle var død. Tulle er 8 år gammel og vant til at være ude, men sådan noget sker jo når man har udekatte.
    Da hendes kæreste kom hjem var han henne og samle katten op og så blev hun begravet hjemme i haven.

    Et par dage senere skrev min søster så: Tulle er ikke død alligevel .. For hun var kommet hjem og min søster havde nær sat sig på røven smiley
    Nu har de så begravet en andens kat og Kristian er muggen over at have slæbt på en død kat og at have gravet i plænen uden grund smiley


  • #13   27. apr 2018 # 5 ... øhhh ... sikke noget rod ... Fniiis smiley smiley ........ øhhh igen .

  • #14   27. apr 2018 er du sikkert på at det ikke bare er dit batteri der er faldet sammen?? hvis generatoren ikke lader burde du havde lagt mærke til en rød ladelampe der lyser i dit instrument bord.

  • #16   27. apr 2018 Steffen, jeg er temmelig sikker. Særligt når den dør sekundet efter startkablerne kommer af. Den havde kørt 100 km igår, da den døde lige efter turen, så den har jo ladet af under turen.

    Jeg har i øvrigt lært at man ikke nødvendigvis skal sætte sin lidt til advarselslamper i en Skoda fra 2001 smiley


  • #17   27. apr 2018 lige det at den dør så snart at kablerne kommer af er netop et tegn på at det er batteriet.
    men det er da billigt at forsøge og låne et tilsvarende batteri og sætte på for at se om problemet skulle gå væk, smiley


    særlige erfaringer lige med sådan en skoda har jeg dog ikke smiley


  • #19   27. apr 2018 Steffen, jeg lader mekanikeren vurdere. Men jeg skrev til ham at den døde efter en tur på 100 km igår, med to stop på sidste stykke. Den fik starthjælp i morges og kom igang, og døde så efter 2 km. På de 2 km virkede speedometer og radio ikke, og bilen hoppede. Den lød som en havetraktor. Batterilampen og ABS-lampen lyste. Da den så fik hjælp anden gang, døde den med det samme. Der lyste knappen for "nu dør Skoda" (en gul bil med en trekant med et "!" i).

    Generatoren lader jo netop batteriet, som så var HELT fladt efter de 2 km. Så fladt at der ikke engang var strøm til speedometeret. Batteriet er netop efterset i vinters, og fundet helt ok.

    Mike's, ja, jeg er på Himmerlandsgården, denne gang helt uden at træne, åbenbart. JEg ved sgu ikke lige hvad jeg gør med den prøve søndag. Jeg må jo se om jeg kan læse med frem til hvad jeg skal, og så satse på at hunden kan smiley


  • #20   27. apr 2018 Hvad med servostyring, døde den?

  • #21   27. apr 2018 Jeg kørte 2 km på en lille hullet grusvej, men jeg syntes den var lidt sær i styringen. Så jeg overvejede om det var gået i servoen.

  • #22   27. apr 2018 Da generatoren røg på min, der røg servoen nemlig også. Alt blinkede inde i den og den rystede helt vildt og så døde den bare. Min far købte nyt batteri og skiftede det. Det var så generatoren smiley

  • #24   28. apr 2018 Nej, men bilen er fikset med en ny generator, så jeg er kørt hjem. Han kom med den ved 18-tiden, så jeg besluttede at pakke sammen og smutte hjem i stedet. Det var surt!

    Er det nordisk rundering du er på, Mikes?

    Jeg er glad for at det "bare" var en færdselsprøve jeg missede, og ikke noget jeg virkelig havde tænkt mig at bruge til noget. FP var bare for sjov, så når det nu skulle gå galt, så var det fint nok.


Kommentér på:
Fortæl noget sjovt!

Annonce