{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.130 visninger | Oprettet:

Lagkager og NEMME kager {{forumTopicSubject}}

Søde HG, I har altid de bedste idéer til mad smiley
Vi skal holde Velkommen-Til-Verden fest for vores knægt og har inviteret 60 voksne og 15 børn i alderen 1 måned-4 år på kaffe og kage.
Jeg kan bare ikke bage smiley
Så jeg tænkte at kaste mig ud i at lave lagkager og måske bage et eller andet NEMT.
Med hvad skal der i lagkagerne? Og har du en NEM opskrift på en anden slags kage, som kan laves om formiddagen eller evt dagen inden?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lagkager og NEMME kager
  • #1   29. jun 2018 kiksekage, den er nem. skal ikke bages,

  • #2   29. jun 2018 Jordbærtærte - bestående af mørdej, creme (halv flødeskum, halv kage/vaniljecreme) og så jordbær på toppen.

  • #3   29. jun 2018 Rutebillagkage pyntet med chokolade.
    Køb chokolade lagkagebunde i butikken, 1/2 liter piskefløde og en pakke rutebilkiks.
    Pisk fløden, og knus rutebilerne, bland det sammen og læg det mellem lagene af bunde.
    Gem list til toppen.
    Pynt toppen med, fx toffife, maltheses, og hindbær.


  • #4   29. jun 2018 Jeg smider den lige her også:

    Bund:
    2 store æg
    2,5 dl rørsukker
    150 g mandelmel
    1 tsk. bagepulver

    Æg og sukker piskes hvidt, mandelmel og bagepulver røres i. Bages i springform ved 175 grader i ca. 25-30 minutter.

    Creme:
    ¼ l piskefløde
    1 bæger mascarpone
    2 tsk. vaniljesukker

    Pisk fløden til den begynder at tykne, tilsæt mascarpone og vaniljesukker og pisk igen. Cremen skal være så fast at den ikke løber.

    Pynt:
    Bær - lige præcis hvad du synes smiley


  • #5   29. jun 2018 Og sådan ser den ud med jordbær og blåbær på toppen smiley

    profilbillede
  • #6   29. jun 2018

    profilbillede
  • #7   29. jun 2018 lagkage er nemt. og bundene kan man bare købe hvis man ikke er god til at bage dem.

    jeg plejer at lave 2 slags. en med jordbær og cholokade, og en med banan og nutella.
    kagecremen er det samme i dem begge - kagecremes pulver man kan købe alle steder. laves,
    ½ piskefløde laves til flødeskum og vendes i kagecremen. + lidt vanilje sukker.


  • #8   29. jun 2018 jordbær tærte er også lækkert.
    igen - er man ikke god til at bage, kan man snyde xD og købe en mazarin kage og bruge som bund.

    ellers består en jordbær tærte dej af linsedej i bunden og kanterne - og mazarin kage dej inden i.
    pensles med chokolade.


  • #9   29. jun 2018 Cheesecake smiley Billedet er dog taget lidt oppefra, så den er altså højere end den ser ud til smiley

    Jeg er ikke den bedste bager, så denne er min go-to-kage smiley Jeg laver min med lagkagebunde, da jeg ikke er til kiksebund. Bunden køber jeg hos bageren...eller kæresten er bager og har den med hjem fra arbejde smiley


    profilbillede
  • #10   29. jun 2018 https://www.dk-kogebogen.dk/opskrifter/28909/den-bedste-jordbaerkage

    Den her er meget nem, og smager himmelsk smiley

    Jordbær kan sagtens byttes ud med anden frugt.


  • #11   29. jun 2018 Hvor er I gode!! Jeg tror sgu næsten, at jeg kan hitte ud af jeres forslag- selvom jeg er kendt for at fucke pulverkager op smiley

  • #12   29. jun 2018 Du får lige opskriften på min version af cheesecake smiley Den er så nem og smager virkelig godt smiley Jeg er heller ikke en kage-ørn...har også præsteret at ødelægge pulverkaffes op til flere gange smiley Men denne kan jeg lige klare, da jeg faktisk kun skal røre cremen sammen og pynte kagen smiley

    INGREDIENSER:

    3 BLADE HUSBLAS
    200 G PHILADELPHIA
    2 DL CRÈME FRAICHE 18%
    120 G SUKKER
    2 TSK REVET CITRONSKAL
    2 SPSK CITRONSAFT
    2 ½ DL FLØDE
    1/2 - 1 STANG VANILJE
    1 LAGKAGEBUND

    FLORMELIS TIL PYNT

    Blød husblasen op i koldt vand i 5 min.
    Rør philadelphiaen sammen med creme fraiche, sukker, vanilje og citronskal
    Pisk fløden til skum
    Den afdryppede husblas smeltes i vandbad
    Derefter afkøles den med citronsaften
    Kom husblasen i blandingen mens der røres rundt
    Vend flødeskummen i massen
    Læg en lagkagebund i bunden af en springform og hæld cremen ovenpå.
    Stil kagen i køleskabet i mindst 4 timer
    Pynt med bær og drys med flormelis gennem en si over kagen lige inden den serveres.

    Kan med fordel laves dagen før smiley

    Jeg køber som sagt lagkagebunden hos bageren (Kvickly). Den er en smule større end de almindelige, men så passer den også helt til min form, skal dog lige skære en smule af hele vejen rundt i kanten smiley


  • #13   29. jun 2018 Uh det med det husblas er jeg lidt lumpen ved. Jeg må lige youtube det lidt smiley

  • #16   29. jun 2018 Bare sørg for der er andet end cheesecake ( eller du kender selvfølgelig dine gæster smiley ) , men jeg bliver SÅ skuffet hver gang det bliver serveret som eneste kage/dessert, for jeg kan ikke lide det. Min moster og jeg har flere gange set ret skuffede ud tror jeg, ahahahahaha smiley

    Jeg elsker også jordbærtærte, i min optik skal der så være både mørdej og mazerinmasse i, og ikke bare mørdej smiley

    Ellers er det også lækkert med en mazerinKAGE, og så med jordbærmousse og friske bær på, men det kræver jo så også husblas smiley


Kommentér på:
Lagkager og NEMME kager

Annonce