718 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Hvor højt skal det være? + andre ? Hvor højt skal det være? + andre ?

Vi har netop sagt ja til et rækkehus med have smiley Huset er på 110 kvm og i 2 plan.

Først og fremmest skal vi have sikret haven, så vi ikke ligepludselig har en hvalp der er en prik i det fjerne. Så hvor højt skal sådan et hegn til en lille Cavalier være? Og kan vi godt nøjes med et trådhegn eller skal det være et træhegn, som hvalpen ikke kan se igennem? Det skal siges at huset ligger lige op af skov og eng, hvor der tit går rådyr.

Da huset er i 2 plan, så skal vi jo også have sikret trappen. Hvalpen får ikke lov til at få fri adgang til trappen. Er et babygitter i hver ende af trappen det optimale? Eller har I andre forslag til hvordan man sikrer sådan en trappe?

Mvh Cemile

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • montering af induktionskogeplade 1.000 kr.
  • Elektriker 760 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor højt skal det være? + andre ?
  • #1   4. mar 2007 Heeejsa Cemile . . .

Hvor bliver det bare spændene med den nye hvalp .. vi glæder os til at se den herinde ..
    og held og lykke med jeres nye hus også . .;o)))

• #2   4. mar 2007 Hej Cemilie da jeg boede i hus med åben have (altså ingen hæk) havde jeg et trådhegn på 90 cm rundt om og så en masse ´pinde i så det ikke væltede, det var fint til Gizmo. Nu er han desværre blevet en udbrydder konge (han har lært lidt af Fluffy) så nu er mit trådhegn 120 cm og sidder inden i hækken så han ikke smutter igennem...

Med hensyn til trappen vil jeg tro at børnegitter er fint nok. Jeg har selv 2 plan men nu er ingen af mine jo hvalpe længere så de har fri adgang til hele huset.

• #3   4. mar 2007 Jeg vil sige træhegn og ca. 1,5 m. højt.. Så er man helt sikker.. Og med hensyn til trappen tror jeg helt sikkert det vil være en god ide med gitter i hver ende.. smiley
    Tillykke med det nye rækkehus.. *s*

• #4   4. mar 2007 husk forresten at vælge et tråd hegn med MEGET små løkker i.. De er nemlig gode til at finde små huller de kan komme igennem...

• #5   4. mar 2007 Og Tillykke med huset, det bliver da lækkert for jer smiley

Har i været ude og vælge hvilken af hannerne i skal have???

• #6   4. mar 2007 vi har trådhegn på 90 cm til 2 bullmastiffer...og de er da ikke løbet deres vej endnu ;O))

• #7   4. mar 2007 Ja jeg ved ikke med andre cavalier men min kan i hvert fald ikke springe over 90 cm *LoooL* Kunne ellers se sjovt ud *GG*

• #8   4. mar 2007 Ja, hegnet kan garanteret godt være lavere, men vores er ca. 165.. Så er vi helt sikre.. smiley Nu får vi også snart hvalp, som ender med at blive en del større end Bella, så der er det nok meget godt med et højt hegn..

• #9   4. mar 2007 Tak for de gode svar, allesammen smiley

jeg tror vi vælger et trådhegn på ca 1 meters penge smiley Jeg kan nu heller ikke i selv mine vildeste drømme se en cavalier forcere et hegn på 1 m xD og vi vælger selvfølgeligt med de mindste huller. Så kan vi også nyde den gode udsigt fra haven (det ligger på en bakke så der er udsigt udover skov og eng).
    Her kan I se den fantastiske udsigt fra terrassen, som et hjt træhegn desværre ville ødelægge smiley

http://img.photobucket.com/albums/v710/Miyania/udsigt.jpg

ja, vi regnede med at købe 2 babygitre (med låge i) som vi så satte for hver ende af trappen, da jeg lige kan se det for mig hvis hvalpen ryger ned mellem trinene (der er ingen bagbeklædning, så fra toppen af trappen er det frit fald på 2 m)... I kan evt. se her hvordan trappen ser ud, da den uanset hvad skal sikres sådan så hunden med tiden selv kan vade op og ned.. det samme gælder jo også vores 2 katte der skal op og ned af den...

(link fjernet)

Så hvordan sikrer man sådan en vinkeltrappe bedst muligt? Så hverken katte eller hund ryger ud mellem mellemrummene?

Nadja: nej vi har ikke udvalgt ham endnu smiley Vi har været nede og se hvalpene engang, men de er endnu kun 4 uger, så vi venter et par uger endnu smiley

• #11   4. mar 2007 Bo: HVor langt ned skal sådan nogle pæle sættes? (I kan vel efterhånden hører at vi er nogle BIP til praktisk arbejde ^^)

• #12   4. mar 2007 Cemilie med hensyn til trappen skal i ikke være nervøse.. Den trappe jeg har her er fuldstændig magen til og mine dyr har ingen problemer overhovedt, hverken hunde eller katte.

Jeg fik jo et kuld killinger i sommers og der er endnu ikke en eneste der er røget igennem trapperne, til gengæld synes de det er vildt sjovt at ligge på et trin og slå ud efter dem der går forbi smiley Og om aften ligger de tit på trappen og kigger ned til mig i stuen..
    Fluffy og kattene løber marton op og ned af trapperne, hvor Gizmo er meget forsigtig og tager et trin af gangen. smiley

Så i behøver ikke lukke den af, de skal nok lære det, ingen af mine dyr havde oplevet trapper på den måde før og inden der var gået 1 døgn brugte de den som legeplads...

Kommentér på:
Hvor højt skal det være? + andre ?

Annonce