{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
382 visninger | Oprettet:

Hjælp... Vold mod kvinder... {{forumTopicSubject}}

Sidder her en hyggelig mandag aften, og der dumper så en sms ind på tlf. Det er fra en rigtig god veninde som jeg har kendt i mange år... Hun har problemer og spørg om hun må komme og bo hos os lidt... Selvfølgelig må hun det... Hendes eks kæreste opsøger hende og kravler ind af vinduer osv. og tæsker hende... Han kom imorges kl. halv 7 tog hendes mobil og var rigtig grov, og gik først kl 15:00. Hun har nu været på skadestuen og meldt det til politiet... Hun er virkelig et nervøst nervesammenbrud... Hvad gør man, hvordan hjælper jeg min stakkels veninde? Hvordan snakker man til hende?

Jeg har jo helt vildt lyst til at svine hendes eks til, men det hjælper jo bare ikke på noget, hvordan får jeg hende til noget professionel hjælp?

Nu kommer hun så én af dagene fra kbh og her til mig i sønderjylland, og så vil min kæreste, hundene og jeg give hende lidt tryghed..

Puha, ikke rart når én man holder af er ved at gå psykisk ned...


Lea


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp... Vold mod kvinder...
  • #1   5. mar 2007 Du tager hende med til lægen.

  • #2   5. mar 2007 hvor henne i kbh kommer hun fra ? ..

    Tænker bare på om hun har brug for der kommer en ind til hende i mellem tiden ..
    Vil da gerne hjælpe nemlig..


  • #3   5. mar 2007 Politiet sagde hun kunne ringe igen når hun havde været på skadestuen... så hun ringer og melder ham igen imorgen...

    Han burde lige få en røvfuld først, og så en tur i spjældet


  • #4   5. mar 2007 Du skal snakke stille og roligt med hende om det.
    Og det bedste du kan gøre er at lytte når hun begynder at fortælle dig noget.
    Du må ikke begynde at svine xén til lige meget hvormege du ønsker det. For det har din veinde slet ikke brug for nu når hun er så langt nede.

    sørg for at i kan gå nogle hyggelige ture og bare slappe af.
    Jeg taler af erfaring med det der med at have en eks der jagter en og er voldelig....



  • #5   5. mar 2007 Ked af at hører.. Trist at der findes sådan nogen F... up mennesker i verden..
    Du kan kun være der for hende, lytte til det hun si'r uden at blive den "professionelle", men at du er hendes veninde.. Mener at politiet tilbyder krisehjælp ellers tror jeg at I skal kontakte et kvindehjem eller google på nettet efter dette.. Har gudskelov aldrig prøvet, så ved ik helt hvor og hvordan.. andet end du kan støtte hende meget, ved bare at være der..


  • #6   5. mar 2007 J&A:... Hun bor i Rødovre.. Lidt uden for Kbh...Spørg hende lige... *S*

  • #7   5. mar 2007 tror sgu ikke der er meget at gøre - hun må hanke op i sigselv og få en rygrad - det er det eneste der hjælper. Nu tænker du nok at jeg er grov, men jeg er en af de børn der i min barnbom har oplevet at min mor er blevet banket gul og grøn, mens vi børn trylede vores stedfar om at stoppe - det sætter sig sine spor og desvære har jeg ikke så meget respekt for kvinder der bliver hos mænd efter de har slået første gang - 1 gang og det er ud af vagten.
    Håber ikke at der er nogle børn indblandet.
    De bedste tanker og håb herfra - men hun skal selv ville det og udstråle det.


  • #8   5. mar 2007 okay Lea - Hvis det er kan hun få mit nummer, så kan hun ringe til mig og snakke med mig og høre hvad jeg er for en hvis det er. .


  • #9   5. mar 2007 Ja, jeg sidder her, helt magtesløs... Har lyst til at hoppe ind i bilen og kører de tre timer det tager, men bilen har det ikke alt for godt, så den vil sku nok brænde sammen på turen....

    Janni:.. Tusinde tak... Ku aldrig finde på at svine ham til overfor hende... Ja må lytte på hende og stille en skulder eller to til rådighed..


  • #10   5. mar 2007 Susanne... Nej syntes ikke du er grov.. Kan godt se pointen i det du skriver, der er heldigvis ikke børn indblandet.. Hun har smidt ham ud af vagten før, men han bryder vinduet op kl. lort og tager hendes mobil osv.. Hun har meldt ham før, men politiet rykker ikke rigtig ind... Desværre..

  • #11   5. mar 2007 Lea: det var så lidt. Godt hun har dig i sådan en situation.

    Susanne: Det er letter sagt end gjort at gå fra en voldelig mand..........


  • #12   5. mar 2007 Lea - Fundet ud af noget ?!


  • #13   5. mar 2007 Lea..

    Lige så meget som du ønsker.. burde han får nogle tæsk.. desværre hjælper dette ikke på sådan nogen mennesker.. de skal have hjælp af de "uddannet" personer.. for selvom man banker dem, vil deres problem opstå igen ved næste kvinde.. Misforså mig endelig ikke.. da jeg ville tænke og gøre det samme, hvis det var min veninde..


  • #14   5. mar 2007 Ja, håber på hun hopper på toget imorgen og kommer væk derfra... Vil gøre alt hva jeg kan og lytte med store øre, og har to hunde som forhåbentlig kan bringe et lille smil frem hos hende....

  • #15   5. mar 2007 Der findes forskellige linier se her om det kan bruges: http://www.voldmodkvinder.dk/Default.asp?Id=99

  • #16   5. mar 2007 Hmmm nu er det bare ikke altid så nemt at forlade en mand der slår... ofte er man fyldt med angst da der er mange trusler forbundet med sådaan et forhold, mange kvinder der lever i sådan et forhold har ofte mistet al selvværd og føler faktisk ikke de fortjener andet end den stodder der slår dem..... Jeg taler af erfaring.....

    Lea... Du skal støtte din veninde og bare lytte til hende, og som en anden her i tråden har skrevet må du ikke svine hendes ex til, det kan nemlig gøre at hun går får ondt af ham og begynder at forsvare ham..... lyder underligt men mange kvinder der er sammen med voldige mænd har faktisk ondt af manden....


  • #17   5. mar 2007 Malene... Forstår dig udemærket... Det er bare ens første tanke der kommer frem når man får sådan noget at vide... Jeg er ikke en person der tyer til vold, og håber da selv for ham og andre kvinder at han får hjælp..

    J&A:...Hun er hos sine forældre, og eks'en ved ikke hvor de bor, så der føler hun sig tryg natten over, og så vil hun væk derfra..


  • #18   5. mar 2007 Mandau: Jeg skulle til at skrive det samme. Altså din lille tankelæser :o)

  • #19   5. mar 2007 Janni... griner.....

  • #20   5. mar 2007 AJ.. Tusinde tak... *S*

    J&A... Selvfølgelig også tusinde tak til dig... Det var stort af dig.


  • #21   5. mar 2007 Lea - Så lidt da , i må endelig sige til hvis hun vil have besøg af en ..

    kan jo tage nala med , i håb om hun smiler smiley


  • #22   5. mar 2007 Mandau... Tak for rådet... Syer min mund sammen, når hun snakker og lytter kun *S*

    Lasse og Line.. Tak for linket.. Kigger lige på det.


  • #23   5. mar 2007 J&A.. Har lige søgt venskab, så har jeg dig hvis det skulle blive nødvendigt.. *S*

  • #24   5. mar 2007 ja sjovt nok får de voldsramte ondt af deres mand/kæreste.. Så det er et stort skridt, at hun melder det til politiet.. da mange lever i disse forhold for længe og desværre ender nogle rigtigt galt..( desværre for mange)

  • #25   5. mar 2007 Janni: nix - det er ikke min opfattelse - min først lappede mig sådan en mens jeg ventede den første og jeg smuttede, da hun var 3 mdr gammel og blev dermed alenemor i en alder at 20 år. Men hvis man ved hvad man vil finde sig i og også ved at idioten ikke ændre sig, så går man - for de ændre sig ikke og jeg er ihvertilfald ikke så dum at jeg tror at det er mig der kan redde staklen. Jeg viste fra barns ben af at jeg ville bryde den sociale arv, som det så flot hedder - det hr jeg gjort - min mand, idag, har ejg kendt i 15 år og været gift med i 11 år - han har aldrig rørt mig eller råbt af mig - så jo det kan lade sig gøre. Men der er kvinder der gang efter gang finder en mand der lapper dem nogen på lampen og sådan en er min mor.
    Jeg bebrejder hende det lige så meget som jeg bebrejder min stedfar det der skete - min mor flyttede flere gange og flyttede tilbage igen - så meget kan og må man bare ikke svigte sine børn


  • #26   5. mar 2007 Tusinde tak for alle de gode råd... Har aldrig stået i en situation hvor jeg ikke vidste hvordan man skulle forholde sig overfor sine gode veninder....

    I har hjulpet meget... Håber vi kan få hende overbevist om at hun skal væk derfra... Eller hun er jo væk fra ham, men der skal noget politi tilhold på ham måske...


  • #27   5. mar 2007 Mandau: det er derfor at kvinder skal flytte første gang det sker, så er den psykiske skade ikke så stor at de ikke har rygrad til det - men de tror jo at de kan redde staklen og når han nu grædende beder om forldelse og lover aldrig at gøre det igen - ja så hopper de i med arme og ben

  • #28   5. mar 2007 Susanne... Der kan være mange grunde til at de bliver.... vil ikke sidde og diskutere det her da det er et meget følsomt emne for mig... men det er bare ikke altid så nemt bare at skride......

  • #29   5. mar 2007 Hun har jo forladt ham... for laaang tid siden, men han er så begyndt at opsøge hende igen.. Det at hun bliver holdt tilbage i sin lejlighed og får tæsk og bliver holdt væk fra tlf'er osv. Det er det hun er bange for, hun tør ikke færdes rundt udenfor, og det skal altså bare stoppes nu...

  • #30   5. mar 2007 I mange af den slags forhold kommer den psykiske vold langt før den fysiske... og pludselig uden at vide det står mange kvinde med benene godt begravet i et voldigt forhold......

  • #31   5. mar 2007 Lea... det stopper aldrig med mindre din veninde vælger at flytte... tror ikke engang han vil lade hende være selvom han kommer i brummen, han vil opsøge hende igen den dag han kommer ud....

  • #32   5. mar 2007 Susanne: Ja der er nogle der bliver ved med at finde de fyrer der er voldelige.
    Men jeg kan sige at den gang med mig selv var det svært at komme væk fordi manden simpelthen ike fattede noget. Han stort set jagtede mig. Hvis jeg var nogle steder ringede han mindst 1000 gange. Kom jeg ikke lige hjem jamen så var det store samtale emne med hvor jeg havde været osv...
    Selv da jeg fandt min kæreste som jeg har nu, da kom han stadigvæk rendende. Jeg bad ham flere gange gå men det gjorde han ikke.
    Jeg tabte alt mit selvværd, havde miste alle mine veninde og venner og havde inegen der kunne hjælpe mig videre.
    Jeg stod faktisk i en led situation. Det værste var at selv 2 år efter vores brud, ja der jagtede han mig stadigvæk.
    Det stoppede ikke før min kæreste og jeg flyttede sammen i en anden lejlighed, som min X ikke kendte til.


  • #33   5. mar 2007 Mandau..

    Kan kun give dig ret.. hans adfærd vil kun ændre sig, hvis han erkender at han har et problem og søger hjælp.. før sker der intet..


  • #34   5. mar 2007 Jamen, hva pokker kan man gøre... Håber lidt politiet tager det seriøst imorgen, hun kommer med skadeanmeldese og er gul og blå... Så tager de det ikke alvorligt, ja så laver vi fandme et vagtværn...

  • #35   5. mar 2007 Mandau.. Du har sikkert ret.. Men håber det ikke... *S*

  • #36   5. mar 2007 Lea..
    du kan ikke gøre så meget andet end at støtte hende og selvfølgelig skal politiet tage dette alvorligt.. men det sker jo desværre tit, at kvinden tager anmeldelsen tilbage og ender i hans arme igen..
    Håb på at hun kan klare det her og vælger at gå den rigtige retning..


  • #37   5. mar 2007 Malene, hun får ikke lov til at tage herfra, før jeg kan se hun er på rette spor... om det så tager mdr. så må det blive så'n...

  • #38   5. mar 2007 Politiet plejer t tage sig af sager om vold mod kvinder når der er bevis for at der er tale om vold, desværre. Ja man skal være gul og blå før der gøres noget.

  • #39   5. mar 2007 Glad for at hører.. hun går nemlig en svær tid imøde.. Du er en god veninde, (som der sikkert er mange af), og det er aldrig rart, når sådan noget sker een nærmest..

  • #40   5. mar 2007 Mandau: der er også et meget følsomt emne for mig, men jeg respekter selvfølgelig at du ikke ønsker at diskutere det - men jeg har stået i begge ender, både være barnet der var vidne til volden og så kvinden der fik en på lampen - og jeg vil til enhver tid fortrække at være kvinden - men måske min barndom har ruste og hærdet mig så meget at jeg ikke vil byde nogen det jeg oplevede - heller ikke engang migselv. Det er ikke fedt at klamre dig til din stedfars ben, mens du skriger om at han skal stoppe med at bruge din mor som boksebold - det er ikke fedt at mærke spændingen i luften længe inden uvejret bryder ud - det giver ondti maven. Jeg mener stadig at langt hoved parten af voldsramte kvinder nemt kan flytte fra manden, hvis de gør det ved første slag eller trusler om det - der er først der hvor de er blevet i forholdet i længer tid at det kan slide på psyken.
    Men det bliver vi nok aldrig enig om - men jeg tror jeg forstår din smerte og håber at du lære at leve med den, for forsvinder, det gør den ikke


  • #41   5. mar 2007 Tusinde tak for alle de gode råd... Tror jeg kan tackle det når hun kommer...

    Sov godt alle sammen.. nat nat


  • #42   5. mar 2007 Godnat Lea.. tænker på jer..

  • #43   5. mar 2007 Berit: nu siger du professionelt hjælp på et krisecenter - nu er en del jo frivillige medarbejder og derfor ikke lige skolet i de situationer. Ironisk nok så arbejde min mor professionelt som socialpædago med voldsramte kvinder og de vi opleve var at krisecenteren ikke altid var rustet til at rumme de voldsramte kvinder. Der var enda nogle der blev afvist pga manden var alt for voldlig og personalet dermed frygtede for deres liv og med rette. Dette er ikke en kritik af de frivillige, fo i gør et kæmpe arbejde, men det er alså ikke altid nok at have hjerte på rette sted

  • #44   6. mar 2007 Har også prøvet det - boede 3 år under jorden med falck-alarm.......

    hun skal ville væk - og ville kæmpe for det. Men derudover får hun brog for alle de skuldre hun overhovedet kan få.

    Det med den sociale arv- tjah.......

    Mine forældre har ikke de træk - alle mine tidligere kærester havde ikke, og så rendte jeg ind i en psykopat. Jeg fik hjælp på Mødrehjælpen ( havde et barn - men ikke hans ). Min mand i dag, er jordens dejligste, og vi hae været sammen 7 år. Det kan ske, uden at man nødvendigvis har et mønster med voldelige mænd.

    Man skal komme væk - helst så langt som muligt.



Kommentér på:
Hjælp... Vold mod kvinder...

Annonce