Svigermors kat og dens lopper Svigermors kat og dens lopper
Jeg kender ikke lige så mange kattekyndige folk som jer, så håber at I kan svare på mit spørgsmål.
Vi har lige været en uge hos svigermor og efter et par dage, fik alle hundene lopper og de bed selv os. Det viser sig så at svigermors kat har lopper og har været i hele huset inklusiv hunderummet. Så selvfølgelig fik hundene lopper selvom deres magneter egentlig har holdt dem frie hele sommeren. Men de kan tydeligvis ikke forhindre hvis miljøet er inficeret med lopper. Vi har givet Capstar til alle dyr 24 timer før vi tog hjem, sprøjtet bilen med en masse giftigt stads og alle hundene blev vasket med loppeshampoo inden de kom i bilen direkte. Dermed er vi jo heldige med ikke at slæbe det med hjem (selv vores tøj er sprøjtet og kommer først indenfor når det ryger direkte i vaskemaskinen)
Nu er sagen bare at svigermor blev rådet til at købe Frontline til sin kat og vi ved jo alle herinde hvad det betyder... Det er mindre end 14 dage siden og nu er hun jo i vildrede, for må hun give Advantage så kort tid efter? Vi skal jo komme igen på torsdag og vil jo gerne have det hele behandlet inden da. Imellemtiden så ryger hendes gulvtæpper ud, alt bliver vasket i hendes spritnye vaskemaskine, planterne kommer udenfor og hele hytten sprøjtes med Trinol, men hvad med katten? Hvad kan hun give idet at den allerede er "behandlet" med Frontline?
jul 2012
Følger: 23 Følgere: 1454 Hunde: 1 Emner: 42 Svar: 8.538
Capstar kan hun jo give med det samme.
Hvis katten ikke er allergisk.
apr 2018
Følgere: 670 Svar: 5.720
Jeg har aldrig haft lopper ved mine. prøv at spørge en dyrlæge
mar 2009
Følger: 25 Følgere: 27 Hunde: 6 Emner: 74 Svar: 2.496
mar 2009
Følger: 25 Følgere: 27 Hunde: 6 Emner: 74 Svar: 2.496
Jeg hader lopper!!! Mine har ikke haft lopper for jeg har jo altid behandlet inden, men det kan ikke undgås når man ligefrem kan se lopperne hoppe på tæpperne. Bvadr!
jul 2012
Følger: 23 Følgere: 1454 Hunde: 1 Emner: 42 Svar: 8.538
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1327 Hunde: 1 Emner: 203 Svar: 13.692
Og det er efterhånden ret kendt at frontline ikke virker..
Når det er så slemt, så tvivler jeg på loppekur på dyret er nok,..
Din svigermor (Eller dig selv) skal have fat i noget Trinol 810 (Mener jeg det hedder, det kan købes i Føtex) og så give huset/hunderummet en "loppekur"
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 8 Emner: 24 Svar: 3.184
Så må Trinolen og rengøring gøre resten, indtil i kan give Advantage.
Noget i denne stil, men se hvad i nemmest kan få fat i. https://www.petdreams.dk/loppemiddel-til-katte.html?gclid=EAIaIQobChMIosPX7MXn3AIV1eF3Ch3EsQ5gEAQYBSABEgKr9fD_BwE
Svigermors kat og dens lopper