{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Radiatorventil - Søren?
  • #2   22. aug 2018 Jo, pinden mangler, men det er ikke et problem, det er bare at sætte en i.

    Det bliver ikke skiftet indenfor en overskuelig fremtid - det går også fint nok, jeg mangler bare termostaten at sætte på.


  • #3   22. aug 2018 Ud på containerpladsen og se om der skulle være en der.
    Jeg fik lov til at taget noget radiatordims på containerpladsen her i Kolding


  • #4   22. aug 2018 Du skal nok skifte hele ventilen, men det er let gjort, da længden på dem som oftest følger en standard. Man kan ikke sætte en ny føler (håndtag) på den gamle korroderede ventil.
    Det er formentligt en ½" ligeløbende ventil og man behøver ikke at skifte omløberdelen, som er den, der sidder øverst


  • #5   22. aug 2018 Problemet er, at der skal tappes vand af hele systemet for at skifte skidtet og det bliver nødt til at vente til vi er klar med et par andre ting, der skal fixes...

    Det er nu også gået fint en masse andre steder i huset, så mon ikke også DEN gamle svend der kan bruges lidt endnu.
    Kender du den ventil der, Søren?

    Jeg er ret sikker på at der har siddet sådan en her.
    En lille fætter.




    profilbillede
  • #6   22. aug 2018 https://vvsdesign.dk/danfoss-64/danfoss-ventil-ra-n-15-1-2-ll-p6417?gclid=EAIaIQobChMI_quZxvSA3QIVjoeyCh1Vgwr4EAkYBCABEgJDTvD_BwE
    https://vvsdesign.dk/danfoss-64/foelerelement-ra-2990-p615
    Disse to ting vil jeg mene, at du skal sætte i som erstatning, hvis røret måler ca. 21mm i udv. diameter. Det er ikke altid, at man behøver at tappe al vandet af. Den er nok at tappe af, indtil vandstanden er under ventilen.
    Termostatventiler giver plus på komfort og økonomi


  • #7   22. aug 2018 Bum bum.

    Vi har heldigvis ikke brug for noget fancy - vi har halmfyr i et dårligt isoleret hus, så det er helt åbent eller helt lukket og så motionering 2 gange årligt smiley :D

    Man kan vel ikke vide hvor meget vand det er nødvendigt at tappe af før man er i gang?
    Jeg ved faktisk ikke hvor meget naturligt tryk der er på vandet når cirkulationspumpen er slukket.


  • #8   22. aug 2018 Trykket måles ved højdeforskellen i m divideret med 10. Altså højdeforskellen mellem toppen af vandet (typisk i ekspansionsbeholderen) og radiatorventilen.
    Man begynder at tappe vand af, og så løsner man omløberen på ventilen med jævne mellemrum. Når der ikke kommer vand ud ved ventilen, så har man tappet nok af.


  • #9   22. aug 2018 Jeg tror vi må regne lidt på det.
    Det virker lidt uoverskueligt, vores varmesystem er stort og lidt bøvlet.
    En vaskeægte VVS'er lod sig forvirre så meget at han satte en pumpe modsat på så der var to, der løb modsat hinanden...
    Det fik vi ikke varmt vand i huset af smiley


    Det er et rørhelvede... der har været koblet et varmeanlæg i en grisestald på engang og der er lidt krummelurer derefter.....


Kommentér på:
Radiatorventil - Søren?

Annonce