Lydfølsom og hunde der slurprer Lydfølsom og hunde der slurprer
Jeg indrømmer blankt ud at jeg er en meget lydfølsom person. Knive på tallerkener, flamingo mod flamingo, negle på tavle, knækkende fingrer...og ja...hunde der slurprer når de drikker eller vasker sig.
Det skærer i mine ører, og fristelsen for at bede min ellers dejligt renlige hund stoppe er stor (og nej, kunne jeg selvfølgelig aldrig finde på).
Jeg er typen der gisper efter vejret, når jeg ser film hvor andre ikke kan få vejret, og ja - Generelt bare enormt lydfølsom.
Min veninde havde engang en schæfer der lød som om hun var ved at drukne hver gang hun drak. Et problem min gamle hund aldrig har haft. Hun drak en fin lille melodi med tre fine slurp ad gangen, og lød som en kaffemaskine når hun vaskede sig. Det generede mig ikke spor.
Vores nye pige drikker på præcis samme måde - 3 fine slurp - MEN...Når hun vasker sig. Det lyder vitterligt som to der råsnaver og ikke kan få vejret
Så ja, jeg vil høre om der er andre med lignende problem?
I høvs ikke sige jeg er sart, for det siger lidt sig selv...Desværre sidder lydfølsomhed bare lidt dybere end man kunne ønske
Heldigvis er Maika "lidelsen" værd
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 37 Emner: 192 Svar: 10.568
Jeg er ikke så hårdt ramt som dig, men når hunden på arbejde /Ruhåret Hønse) ligger og vasker sig så er jeg lige ved at bryde grædende sammen.
Den laver de mest forfærdelige slubrelyde og så fortsætter hun med at slikke på sin pude.
Hun kan godt ligge og slubre 15 - 20 minutter.
Jeg indrømmer blank, at jeg ber hende om at stoppe.
Og så er der den der lyd når man stryger hen over sengetøjet, samt fornemmelsen i hånden.
Jeg kan ikke have det, jeg får gåsehud bare ved at sidde her og skrive om det.
Jo, og når folk smasker, jeg kan blive vanvittig af at høre på det.
jun 2017
Følger: 43 Følgere: 260 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 2.878
hører hende sjældent drikke eller vaske sig. hun skal stoppe hvis hun har smidt sig på min hovedpude - det kan jeg ikke helt overskue. generelt er vi ikke enige men der er en regel om at ens røv ikke må være p min pude.
aug 2008
Følgere: 1096 Hunde: 2 Emner: 87 Svar: 2.723
Til gengæld så finder jeg det så afslappende når hunden snorker, mens jeg hader når personer snorker
aug 2013
Følger: 11 Følgere: 74 Hunde: 3 Emner: 263 Svar: 7.794
Jeg bider ikke så meget mærke i det i de vågne timer, så det er altid enten når vi skal sove eller når jeg lige er vågnet og stadig er i sengen. '
Jeg er generelt også bare ret lydfølsom , og oplever f.eks også at en del menneskers stemmer , simpelthen er så frygtelige og nærmest skære inde i ørene, det er især folk med en skinger eller monoton stemme jeg bliver påvirket af.
aug 2013
mar 2017
Følger: 8 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 49 Svar: 413
dec 2012
Følger: 35 Følgere: 261 Hunde: 2 Emner: 35 Svar: 3.513
Jeg er også lydfølsom men min hund er noget andet...hans lyde er altid ok...
okt 2005
Følger: 59 Følgere: 278 Hunde: 2 Emner: 163 Svar: 5.593
Synes min bliver værre og værre
aug 2015
Følger: 5 Følgere: 8 Emner: 43 Svar: 1.197
jeg kan simpelhen ikke ha' folk der smasker eller slupre suppe/drikke i sig. - det lige så næverne knytter helt sammen i arrigskab.
og jeg kan ligefrem helt miste appetiten af det.
min kærestes far - kan med VILJE side og sige højlydte smaske lyde som hentydning til at - uha det her smager godt.
når Keiko får en eller anden ide med han skal ligge og slikke sin pude i længere tid - eller lang tid sine poter eller lign. ja så er jeg altså ond og beder ham stoppe.
jeg kan ikke stå i nærheden hvis nogen tager noget ud af frysseren (end mig selv) - den der lyd af frost, uha..
flamingo, skrattende bestik, summen fra højtalere, ventilatorer, skærme eller lign.
det eneste der faktisk ikke genere mig er snorken.
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 1446 Hunde: 1 Emner: 41 Svar: 8.318
Ellers er jeg mest lysfølsom.
apr 2018
Følgere: 667 Svar: 5.725
har derfor aldrig bemærket om aslan slubrer
aug 2015
Følger: 5 Følgere: 8 Emner: 43 Svar: 1.197
men det måske også fordi det er så hurtigt ovre xD
dec 2006
Følger: 125 Følgere: 148 Hunde: 3 Emner: 614 Svar: 1.480
Men for fisan jeg savner Fifis kaffemaskine lyd. Vi drikker ikke kaffe herhjemme, men har altid godt kunne lide lyden af kaffemaskiner (tænker jeg forbinder det med morgener i min barndom), så det var nu lidt hyggeligt.
Hunde der pipler efter opmærksom hed har jeg ikke noget problem med, med mindre der er små hunde der lyder som om de bliver tortureret - Den har jeg det svært med. Men når både Fifi og Maika søgte/søger opmærksomhed ved at klynkesnakke, det elsker jeg, og klynker gerne tilbage
Tak Anni, jeg har også overvejet om jeg skal skifte tilbage
Obsternasig, jeg mener servant ikke servent - Jeg må have været træt da jeg skrev det
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 95 Svar: 10.989
Her er der nok til jer alle sammen .
dec 2006
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 37 Emner: 192 Svar: 10.568
aug 2013
maj 2008
Følger: 31 Følgere: 42 Hunde: 3 Emner: 67 Svar: 3.356
Jeg bliver vanvittig, hvis mine hunde slikker sig for længe. Viktor er god til at stoppe relativt hurtigt, men Cody kan blive ved og ved og ved og ved og... Hvorefter han så lige slutter af med at slikke puden også
Hvis det bliver for meget, så stopper jeg dem. Ganske enkelt. Især om natten, hvor jeg kan vågne ved slikke-lydene.
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 1446 Hunde: 1 Emner: 41 Svar: 8.318
aug 2013
aug 2013
dec 2006
Du har så evigt ret. Min kæreste gennem 10 år knækker fingrer, og uanset hvor meget jeg har forsøgt at vænne ham af med vanen, så gør han det stadig - Dog sjældent (et par gange om dagen) i forhold til i starten. Jeg blir vanvittig, og et blik er nok, og så ved han det godt. Han forsøger så vidt muligt kun at gøre det når jeg ikke er i nærheden, men en vane er en vane, god eller dårlig.
okt 2007
Følger: 21 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 27 Svar: 143
Jeg bliver fysisk dårlig af lyden når folk knækket fingre osv...
Og lyden af lange negle på tallerkener..
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.079
Jeg kan have det i noget tid og så lige pludselig får jeg vare lyst til at skære min ører af.
Og så beder jeg hunden stoppe
Vores franske er enormt slem, og kan blive ved i timer, det magter jeg ikke
Jeg kan af samme grund ikke sove i samme rum som ham, fordi han vækker mig ca hvert kvarter
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.079
aug 2007
Følger: 40 Følgere: 81 Hunde: 8 Emner: 519 Svar: 12.631
Jeg ELSKEDE at Lanka var renlig som en kat, og altid stille og rolige rengjorde hele kroppen, så snart hun var vågen om morgenen. Hun rensede endda øjne med poterne, og slikkede dem rene.
MEN på sine gamle dage kunne hun også gå i slikke/slubre/smaske/slaske-mode - enten mens hun rengjorde sine kønsdele, eller hvis én af drengene havde spist kødben på et tæppe, så der var en enkelt lille dråbe kødsaft.
Den lyd kunne jeg slet ikke have, og indrømmer blankt, at jeg kaldte på hende, så hun "snappede" ud af det.
aug 2012
Følger: 15 Følgere: 1270 Hunde: 3 Emner: 157 Svar: 3.322
En lyd, der kan gøre mig virkelig vred og meget irriteret, er når særligt fremmede folk fløjter meget højlydt. Og har så dårlig samvittighed over den, for folk er jo bare glade.
Jeg er lidt følsom over for lyde, tror jeg
dec 2011
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 6 Svar: 1.086
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 95 Svar: 10.989
Efter jeg har haft/har 4 børn … og nu 8 børnebørn , samt været dagplejer for 3-4 børn.
Ikke at forglemme at være ejer af … 8 store Ara-Papegøjer -Kakaduer -Jaco -Amazon og Mæfikker + 300 undulater og Tropefugle..... så lægger jeg slet ikke mærke til , om mine hunde " slubrer , slikker - snorker " …. ha ha ha .
Men noget der kan IRRITERE mig er , når en nabo spiller høj musik MED BASSEN skruet helt op
Det er såmænd ikke musikken der irriterer mig … men bassen , der får min stol til at vibrere , så den flytter sig hen over gulvet.
jun 2009
Følger: 231 Følgere: 102 Hunde: 11 Annoncer: 1 Emner: 140 Svar: 3.003
Dengang her var avl var løbetiderne en prøvelse for de HYLEDE så selv en døv ville kunne høre det !!
aug 2013
Lydfølsom og hunde der slurprer