1.123 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 31 Svar

Lydfølsom og hunde der slurprer Lydfølsom og hunde der slurprer

Jeg indrømmer blankt ud at jeg er en meget lydfølsom person. Knive på tallerkener, flamingo mod flamingo, negle på tavle, knækkende fingrer...og ja...hunde der slurprer når de drikker eller vasker sig. smiley
Det skærer i mine ører, og fristelsen for at bede min ellers dejligt renlige hund stoppe er stor (og nej, kunne jeg selvfølgelig aldrig finde på).
Jeg er typen der gisper efter vejret, når jeg ser film hvor andre ikke kan få vejret, og ja - Generelt bare enormt lydfølsom.

Min veninde havde engang en schæfer der lød som om hun var ved at drukne hver gang hun drak. Et problem min gamle hund aldrig har haft. Hun drak en fin lille melodi med tre fine slurp ad gangen, og lød som en kaffemaskine når hun vaskede sig. Det generede mig ikke spor.
Vores nye pige drikker på præcis samme måde - 3 fine slurp - MEN...Når hun vasker sig. Det lyder vitterligt som to der råsnaver og ikke kan få vejret smiley smiley

Så ja, jeg vil høre om der er andre med lignende problem? smiley
I høvs ikke sige jeg er sart, for det siger lidt sig selv...Desværre sidder lydfølsomhed bare lidt dybere end man kunne ønske smiley
Heldigvis er Maika "lidelsen" værd smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ryd min altan 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.060 kr.
  • brusearmatur 970 kr.
  • Repareret en sendebud 700 kr.
  • udskift vindue på 2.sal 5.000 kr.
  • Dimmer not working and check power trip 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lydfølsom og hunde der slurprer
  • #2   29. aug 2018 Først tillykke med dit nye brugernavn, syntes ellers at det gamle var rigtig godt.

Jeg er ikke så hårdt ramt som dig, men når hunden på arbejde /Ruhåret Hønse) ligger og vasker sig så er jeg lige ved at bryde grædende sammen.
    Den laver de mest forfærdelige slubrelyde og så fortsætter hun med at slikke på sin pude.
    Hun kan godt ligge og slubre 15 - 20 minutter.
    Jeg indrømmer blank, at jeg ber hende om at stoppe.

Og så er der den der lyd når man stryger hen over sengetøjet, samt fornemmelsen i hånden.
    Jeg kan ikke have det, jeg får gåsehud bare ved at sidde her og skrive om det.

Jo, og når folk smasker, jeg kan blive vanvittig af at høre på det.

• #3   29. aug 2018 vi har næsten fået kvalt den dårlige vane men Ziva kan sige en klynkende hylelyd som om hun bliver slået når hun savner opmærksomhed og jeg kan slet ikke snuppe den. jeg skal virkelig tage mig selv i ikke at belønne det med opmærksomhed.

hører hende sjældent drikke eller vaske sig. hun skal stoppe hvis hun har smidt sig på min hovedpude - det kan jeg ikke helt overskue. generelt er vi ikke enige men der er en regel om at ens røv ikke må være p min pude.

• #4   29. aug 2018 Drikken og smasken ved spisning genere mig ikke - og som regel heller ikke slikken af de ædlere dele. MEN nogle gange bliver det gjort lidt mere ihærdigt og der bliver lyden lidt for slubrende til min smag smiley

Til gengæld så finder jeg det så afslappende når hunden snorker, mens jeg hader når personer snorker smiley

• #5   29. aug 2018 Jeg erkender gerne, at hvis hundene gå total i selvsving med at vaske sig selv, så beder jeg dem altså om at stoppe, jeg kan simpelthen ikke have den der gnaske/slaske lyd smiley

Jeg bider ikke så meget mærke i det i de vågne timer, så det er altid enten når vi skal sove eller når jeg lige er vågnet og stadig er i sengen. '

Jeg er generelt også bare ret lydfølsom , og oplever f.eks også at en del menneskers stemmer , simpelthen er så frygtelige og nærmest skære inde i ørene, det er især folk med en skinger eller monoton stemme jeg bliver påvirket af.

• #6   29. aug 2018 Erika : Haha, jeg syntes også det er så sødt når hundene snorker, hvor jeg derimod har lyst til at kvæle min mand hver nat smiley

• #7   29. aug 2018 Jeg er også bare sindssygt lydfølsom, sådan at jeg næsten er ved at blive drevet til vanvid i større forsamlinger smiley kan dog, utroligt nok, sagtens gå med til hundenes slupren, slapren og lignende. Men én ting jeg bare ikke kan holde ud, er når Emma slikker sig forneden eller når Dexter går amok med at nappe/slikke sine forben smiley

• #8   29. aug 2018 mener du ikke servant? smiley

Jeg er også lydfølsom men min hund er noget andet...hans lyde er altid ok... smiley de gør mig tryg og afslappet

• #9   29. aug 2018 Helt rart at læse om jeres fortællinger, for troede jeg var bims med min lydfølsomhed smiley
    Synes min bliver værre og værre

• #10   29. aug 2018 uha jeg er også lydfølsom.

jeg kan simpelhen ikke ha' folk der smasker eller slupre suppe/drikke i sig. - det lige så næverne knytter helt sammen i arrigskab.
    og jeg kan ligefrem helt miste appetiten af det.

min kærestes far - kan med VILJE side og sige højlydte smaske lyde som hentydning til at - uha det her smager godt.

når Keiko får en eller anden ide med han skal ligge og slikke sin pude i længere tid - eller lang tid sine poter eller lign. ja så er jeg altså ond og beder ham stoppe.

jeg kan ikke stå i nærheden hvis nogen tager noget ud af frysseren (end mig selv) - den der lyd af frost, uha..
    flamingo, skrattende bestik, summen fra højtalere, ventilatorer, skærme eller lign.

det eneste der faktisk ikke genere mig er snorken.

• #11   29. aug 2018 Ud over smasken er den klikkende lyd fra en kuglepen virkelig belastende. Eller når en sidder med et plastikkrus og trykker rundt på kruset, så det siger den der knagende lyd.

Ellers er jeg mest lysfølsom.

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

Følgere: 667 Svar: 5.725
    #12   29. aug 2018 Nope tolererer høj larm omkring mig og sorterer det bare fra. fx arbejder jeg bedst til høj musik mm.

har derfor aldrig bemærket om aslan slubrer

• #13   29. aug 2018 hundene der drikker vand genere mig faktisk heller ikke rigtig - eller når de spiser mad.
    men det måske også fordi det er så hurtigt ovre xD

• #14   29. aug 2018 Ååh, skønt at jeg ikke er den eneste. Jeg nænner slet ikke at bede hende stoppe, selvom trangen virkelig er der. Så går jeg hellere ind i et andet rum - Men ja, en distrahering var måske en mulighed, selom hun selvfølgelig skal have lov at gøre sig ren og lækker.
    Men for fisan jeg savner Fifis kaffemaskine lyd. Vi drikker ikke kaffe herhjemme, men har altid godt kunne lide lyden af kaffemaskiner (tænker jeg forbinder det med morgener i min barndom), så det var nu lidt hyggeligt.

Hunde der pipler efter opmærksom hed har jeg ikke noget problem med, med mindre der er små hunde der lyder som om de bliver tortureret - Den har jeg det svært med. Men når både Fifi og Maika søgte/søger opmærksomhed ved at klynkesnakke, det elsker jeg, og klynker gerne tilbage smiley

Tak Anni, jeg har også overvejet om jeg skal skifte tilbage smiley

Obsternasig, jeg mener servant ikke servent - Jeg må have været træt da jeg skrev det smiley Det er rettet.

• #15   29. aug 2018 Hmmm … ørepropper siger jeg bare …. ØREPROPPER …. smiley smiley smiley
    Her er der nok til jer alle sammen .

profilbillede
  • #16   29. aug 2018 Jeg kan ikke lide at have ærepropper i, men musik var måske en mulighed....

• #17   29. aug 2018 Hos mig ville hverken ørepropper eller højt musik hjælpe, bare det, at jeg ved at de der lyde er der, det er nok for mig.

• #18   29. aug 2018 Jeg får ondt i ørene af ørepropper, men bruger dem ind imellem hvis min mand snorker helt ekstremt, og jeg ikke kan falde i søvn. Det er enten ondt i ørene, eller blive fængslet for drab smiley

• #19   29. aug 2018 Pyyyha - det kan simpelt hen være den største lettelse at finde ud af, at man ikke er den eneste, der er lydfølsom smiley

Jeg bliver vanvittig, hvis mine hunde slikker sig for længe. Viktor er god til at stoppe relativt hurtigt, men Cody kan blive ved og ved og ved og ved og... Hvorefter han så lige slutter af med at slikke puden også smiley
    Hvis det bliver for meget, så stopper jeg dem. Ganske enkelt. Især om natten, hvor jeg kan vågne ved slikke-lydene.

• #20   29. aug 2018 Høreapparater og ørepropper harmonerer ikke ret godt. smiley

• #21   29. aug 2018 Line : Det er virkelig også en af de mest irriterende lyde der findes!! Her er det især Ozzy der ofte kan gufle og gnaske i lang tid, ydrk smiley

• #22   29. aug 2018 Og så vil jeg lige tilføje at det at være sensitiv overfor lyde, faktisk kan være ret så hæmmende , og på ingen måder er særlig fedt, når man enten bliver total overstimuleret, eller ganske enkelt får det fysisk dårligt. Det er faktisk ikke noget at lave sjov med, for nogen mennesker fylder det ret meget i deres liv, og man kan ikke selv gøre noget ved det smiley

• #23   29. aug 2018 Rikke aka rapanden
    Du har så evigt ret. Min kæreste gennem 10 år knækker fingrer, og uanset hvor meget jeg har forsøgt at vænne ham af med vanen, så gør han det stadig - Dog sjældent (et par gange om dagen) i forhold til i starten. Jeg blir vanvittig, og et blik er nok, og så ved han det godt. Han forsøger så vidt muligt kun at gøre det når jeg ikke er i nærheden, men en vane er en vane, god eller dårlig.

• #24   29. aug 2018 Min gamle kat var ved at gøre mig Sindsyg... Når hun baskede sig så var det med en kæmpe smaske lyd.. Jeg blev vanvittig og bad hende altså om at stoppe....

Jeg bliver fysisk dårlig af lyden når folk knækket fingre osv...

Og lyden af lange negle på tallerkener..

• #26   30. aug 2018 Der er ingen lyd i hele verden der kan gøre mig så skør i hovedet som en hund der slikker på sig selv.
    Jeg kan have det i noget tid og så lige pludselig får jeg vare lyst til at skære min ører af.
    Og så beder jeg hunden stoppe
    Vores franske er enormt slem, og kan blive ved i timer, det magter jeg ikke
    Jeg kan af samme grund ikke sove i samme rum som ham, fordi han vækker mig ca hvert kvarter

• #27   30. aug 2018 Ørepropper kan slet ikke blokerer det nok.

• #29   30. aug 2018 Jeg er generelt ikke lydfølsom. Kan sagtens arbejde, selvom der både er musik, snak, småmøder, ringende telefoner mv. omkring mig.
    Jeg ELSKEDE at Lanka var renlig som en kat, og altid stille og rolige rengjorde hele kroppen, så snart hun var vågen om morgenen. Hun rensede endda øjne med poterne, og slikkede dem rene.

MEN på sine gamle dage kunne hun også gå i slikke/slubre/smaske/slaske-mode - enten mens hun rengjorde sine kønsdele, eller hvis én af drengene havde spist kødben på et tæppe, så der var en enkelt lille dråbe kødsaft.
    Den lyd kunne jeg slet ikke have, og indrømmer blankt, at jeg kaldte på hende, så hun "snappede" ud af det. smiley

• #30   30. aug 2018 Øj ja, den der slikkelyd, når hunden nærmest er gået i trance - den kan være irriterende. Nogle gange kan Elvis gå i selvsving med at slikke på Berta og nogle gange får jeg nok, så jeg må stoppe ham i det.

En lyd, der kan gøre mig virkelig vred og meget irriteret, er når særligt fremmede folk fløjter meget højlydt. Og har så dårlig samvittighed over den, for folk er jo bare glade.

Jeg er lidt følsom over for lyde, tror jeg

• #31   30. aug 2018 Tak, jeg kan læse at jeg ikke er mærkelig mht. lyde smiley

• #32   30. aug 2018 Jeg kan se , jeg er lidt udenfor her … Jeg er faktisk slet ikke lydfølsom .

Efter jeg har haft/har 4 børn … og nu 8 børnebørn , samt været dagplejer for 3-4 børn.
    Ikke at forglemme at være ejer af … 8 store Ara-Papegøjer -Kakaduer -Jaco -Amazon og Mæfikker + 300 undulater og Tropefugle..... så lægger jeg slet ikke mærke til , om mine hunde " slubrer , slikker - snorker " …. ha ha ha . smiley

Men noget der kan IRRITERE mig er , når en nabo spiller høj musik MED BASSEN skruet helt op smiley
    Det er såmænd ikke musikken der irriterer mig … men bassen , der får min stol til at vibrere , så den flytter sig hen over gulvet. smiley

• #33   30. aug 2018 hmmmm, jaaaah, det er meget lærerigt at læse denne tråd, for jeg hører dårligt (døv på det ene øre) så jeg høre ikke hundenes hygiegne ritualer eller andre mærkelige lyde, dog kan jeg godt høre Mulles snorken, det er bare hyggeligt.
    Dengang her var avl var løbetiderne en prøvelse for de HYLEDE så selv en døv ville kunne høre det !!

profilbillede
  • #34   30. aug 2018 Isabelle : Ahahaha, det lyder som den lyd min mand også ofte laver når han puster ud, han snorker så også bare som ind i helvede, og så pruster han mig ind i hovedet, kan slet ikke have det! Selvom han er helt ude i den ene side af sengen, kan jeg mærke det der luft der bliver blæst afsted, og han bliver altid pisse sur når jeg beder ham vende sig smiley

Kommentér på:
Lydfølsom og hunde der slurprer

Annonce