1.811 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Hjælp til cykel??? :) Hjælp til cykel??? :)

Nu er jeg jo startet i praktik, hvilket betyder at jeg cykler 7 km 3 gange i ugen (3,5 km hver vej) udover hvad jeg bruger den til indkøb og sådan.
Lige nu har jeg en elcykel fra thansen, og jeg er sådan set rigtig glad for den, men batteriet virker ikke mere og jeg føler ikke jeg har behov for el mere, men jeg synes den er ret sej/tung at køre på og samtidig har den kun 3 gear.
Derfor overvejer jeg nu om jeg skal investerer i en ny cykel uden el, men pengene er ikke vildt store og jeg har ingen ide om hvad der er godt.

Så kære hg har i noget erfaring med cykler i vil komme med eller gode bud på en cykel.

Jeg har selv kigget på nogle fra sco i bilka fordi de er sat ned, men jeg ved ikke hvor gode de er?

Det skal være en 26 tommer, da det er det jeg har nu.
Minimum 7 gear og så skal det være noget i stil med dette stel, da det er det jeg fungere bedst med smiley
Prismæssigt helst under 4000 kr men jeg ved det er svært og det skal være noget ordentligt så Maks 6000 kr.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Vandrør-skade 1.300 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til cykel??? :)
  • #2   1. sep 2018 Jeg har en SCO fra Bilka, og den er meget udemærket. Jeg er glad for den til det jeg cykler smiley

• #3   1. sep 2018 Jeg kører El på grund af distance og skade, og jeg ville ALDRIG køre på
    Den uden batteri - de vejer mega meget mere, selv hvis man fjerner batteri. Men mon ikke du kan sælge den, og bruge pengene på en ny? Det er billigere at købe nyt batteri til brugt elcykel end hel ny elcykel smiley
    Havde jeg ikke været skadet havde jeg købt det der hedder en City Bike tror jeg, ligner lidt hen af en racer men er lidt mere alm cykel.

• #4   1. sep 2018 De der SCO fra Bilka vil du lynhurtigt blive træt af, ligesom billige elcykler også hurtigt holder op med at fungere.

Jeg har ikke lige nogen specifikke anbefalinger - lige nu - for jeg købte nemlig en elcykel smiley Jeg har af mærket Gazelle (de laver både med og uden el), som skulle være et rigtig fornuftigt mærke, dog i den højere prisklasse, men de laver til gengæld nogle gode cykler.
    Hverken Winther, Batavus, Nishiki e.l. ville jeg være betænkelig ved at købe.

Jeg kan kun sige at netop sådan nogle "bedstemor-stel" er super tunge at køre med (taler af erfaring) ift. de lettere citybikes. Jeg blev vanvittig af at køre med det til sidst.
    Jeg ved godt, at du foretrækker det andet stel, men det var lige det input jeg kunne komme med, i hvert fald hvis du ønsker en let og "ubesværet" cykel (og så kommer citybikes ofte med flere gear end bedstemorcykler) smiley

• #5   1. sep 2018 Og ja det var MEGA underligt at vænne sig til at sidde foroverbøjet på en alm. cykel da jeg kom fra at sidde mere opret på en bedstemorcykel.

Da jeg så prøvede min gamle cykel efter et par måneder med den nye, troede jeg der var noget helt galt, fordi jeg bare sad "så forkert" smiley

• #6   1. sep 2018 Tak for alle svarende. smiley
    El cykler er nemlig virkelig tunge at kører på uden el delen.

Funke jeg kan slet ikke sidde sådan foroverbøjet, men jeg har også bøvl med ryggen nogle gange, så jeg spænder alt alt for meget. Min nuværende er jo ikke tung pga. Stellet men pga el delen, jeg vil dog ud og prøve cyklen inden jeg køber en, så jeg kan mærke om der er forskel. smiley den må også også veje lidt for jeg skal ud på en strækning med meget vind og hvor der kører biler og lastbiler, så den må gerne være solidt plantet xD

Jeg er ret sikker på at min elcykel fra thansen går under billige elcykler og jeg elsker den og den har kørt upåklageligt. Det er min egen skyld batteriet er dødt, den har stået i et par år hvor den ikke blev brugt og det kan batterier bare ikke tåle, desværre. Men selve cyklen og systemet i cyklen fejler intet, så jeg kunne sagtens bare købe et nyt batteri til 2000 kr og kører videre, men jeg vil egentligt gerne have en cykel uden så jeg kan bruge det som træning, selvom jeg da godt kan se at det er mere behageligt til vinter med el smiley

• #7   1. sep 2018 Ah, ja så er det jo lidt problematisk. Jamen stellet på sådan en damecykel er generelt bare langt tungere end stellet på citybikes. Jeg havde en damecykel og fandt først ud af, hvor tung og drøj den egentlig var at cykle på, da jeg prøvede en almindelig citybike.
    Men jeg kan godt se, at det er svært for dig, hvis den kropsstilling volder problemer smiley

Og ja, puha, jeg prøvede mange cykler inden jeg tog min beslutning smiley jeg tror jeg prøvede cykler gennem en hel måned mindst... håber du finder en god ny cykel!

• #8   1. sep 2018 Tak funke smiley det håber jeg også. Alternativt må jeg jo bare købe et nyt batteri. Men det er svært når jeg gerne vil kunne cykle selv smiley

Forresten hvis jeg finder en anden, "køber" min mor min, så den del er der styr på smiley

• #9   1. sep 2018 Jeg er SUPER glad for min "Mustang" fra Coop , jeg har en model Dagmar med 3 gear, jeg har tidligere haft cykler med flere gear, og må erkende jeg faktisk bedst kan lide kun at have 3 .

Det er denne model jeg har, min er bare blå smiley https://shopping.coop.dk/vare/mustang-dagmar-damecykel-med-3-gear-creme-bygget-til-byens-travle-gader-og-hurtige-parkeringer/5700380905159

Men der findes flere forskellige modeller, og også nogen med f.eks 7 gear.

• #12   1. sep 2018 Trine det har jeg prøvet, dog ikke til mig, og hold kæft noget lort vi fik med hjem, det var spild af penge. Derudover kan jeg ikke selv hente cyklen så den skal kunne leveres, det gør de ikke på politiaktion smiley

Indica jeg vil bare gerne have noget jeg ved er i orden og jeg har ikke forstand på cykler. Men jeg har da overvejet det.

• #13   1. sep 2018 Rikke min kæreste har faktisk en mustang som han er rigtig glad for. Så det vil jeg da også lige tjekke smiley

• #18   1. sep 2018 Linda ja, det er derfor jeg spørger om erfaringer så jeg kan kigge.

Men jeg vil helst under 4000 kr for jeg har ikke pengene, men jeg kan låne dem af min mor, men det vil jeg selvfølgelig helst undgå.
    Der er en fra sco på tilbud til 2700 kr (før pris Ca 4500) men hvis det ikke er en ordentlig cykel er det jo spild af penge.

Der er også det at min cykel tit holder nede på stationen, også når det er mørkt og meget sent, så tænker en dyr cykel nok har større risiko for at blive stjålet, og det sker jo desværre en del smiley

• #22   1. sep 2018 Indica jeg har aldrig fået stjålet en cykel og bor trods alt ikke i en kæmpe by. Men man hører da af og til om at andre har.
    Men når jeg skal cykle så meget som jeg skal skal det være 100 % i orden, og så må det koste. Har jo forsikring på cyklen, så det går nok, men ville da være træls smiley
    Men vil da lige kigge lidt rundt på nettet af brugte cykler

• #23   1. sep 2018 Linda det er slet ikke en cykel for mig. smiley

Når ja og der skal være bagagebærer, så hundene kan komme med, det glemte jeg lige at skrive

• #26   1. sep 2018 Jeg elsker kildemoes... hvorfor? Fordi her 21 år efter kører min konfirmationsgave stadigt upåklageligt

• #28   1. sep 2018 Du kan sagtens få en fin cykel under 4000. Det er jo ikke så mange km om ugen. Jeg har ikke så god erfaring med SCO, men det er mere fordi stellet ikke passer til mig, jeg synes jeg sad forkert på dem jeg prøvede. Jeg tænker dog en SCO er fin til dit forbrug hvis du finder en du sidder godt på. smiley

• #29   1. sep 2018 Igen tak fordi i alle vil bruge tid på at svare. Jeg vil lige undersøge det i nævner smiley

Lotte lige nu er det ikke så galt nej, men på et tidspunkt skulle jeg gerne op og cykle 7 km plus det løse hver dag (eller 5 dage i ugen). Men det er da selvfølgelig ikke så langt som hvis jeg cyklede 7 km hver vej.

Jeg fik en mbk for 100 år siden og den kører også upåklageligt stadig. Jeg synes dog det ser ud til de primært laver andre stel end det jeg ønsker. Min mor har den cykel nu, fordi jeg fik en elcykel smiley

• #30   1. sep 2018 Har haft flere SCO fra Bilka, og de er overraskende gode at køre på og holder virkelig godt

• #31   1. sep 2018 Den ene vi har har holdt 15 år nu, og den vil jeg faktisk hellere køre på end den tunge raleigh jeg fik i konfirmationsgave smiley (kører dog ikke på cykel mere, haha)

• #37   2. sep 2018 Trine i følge nettet skal jeg have en 26 tommer (hjulstørelse, der er også det begge mine sidste cykler har været) og så 48 cm i stel, det ved jeg dog ikke om mine har været, da jeg altid prøver cyklen inden jeg køber den så jeg ved om den er god.

Det handler ikke om størrelsen på cyklen når jeg siger at jeg ikke sidder godt, men vinklen man sidder i. Det er svært at forklare, men man sidder altså bare anderledes. Jeg kan sagtens cykle på min gamle cykel som min mor har, jeg synes bare ikke det er en behagelig vinkel i forhold til den jeg har nu, cyklerne er lige store, så det er ikke det der gør det smiley der var en tidligere i tråden der nævnte at hun følte hun havde bedre udsyn på en bedstemor cykel og det føler jeg faktisk også, så det handler om så mange andre ting end størrelsen. smiley
    Min mbk som jeg havde inden min elcykel er købt hos en rigtig god cykelsmed som desværre ikke findes mere, så der fik jeg hjælp til det hele.

I forhold til sco lyder det da rigtig dejligt at mange er glade for dem. Jeg tror jeg vil smutte i bilka og kigge på dem, de har nemlig nogle rigtig gode tilbud på lige netop den størrelse jeg skal have. smiley

• #38   2. sep 2018 Tak for hjælpen alle sammen. Efter de gode erfaringer med sco, og min kæreste det også mener det er godt, tog vi i bilka og kiggede på hvad de havde og har nu bestilt den jeg kiggede på. Jeg synes den virker god og havde de ting jeg ønskede, så nu er jeg spændt på at få den hjem smiley og så slap jeg for at skulle låne af min mor for at få råd, fordi den er sat knap 1800 kr ned.

• #41   2. sep 2018 Lillemanden, tak det håber jeg også smiley

Indica det er denne model https://www.bilka.dk/fritid-skoenhed/cykler/damecykler/sco-premium-classic-26---mat-sort---2018/p/100288956

• #43   2. sep 2018 Tak Indica, jeg glæder mig også helt vildt smiley

Ja de er vant til at være med på cykel, så det er intet problem smiley

Kommentér på:
Hjælp til cykel??? :)

Annonce