{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.374 visninger | Oprettet:

Gigant gedehamse ! {{forumTopicSubject}}

Andre der har haft problemer med sådan nogle grimme bavianer ? smiley

Vi fandt ud af at vi havde et bo i lindetræet ved siden af huset, vi lod dem være for de generede os ikke hen over sommeren.
Der var da et par enkelte der fik forvildet sig ind i huset, men de blev blot tæsket med en flueklapper smiley smiley

Men her for 14 dage siden, helt nøjagtig d 6 september, sad jeg en sen aften ved 22-tiden ved køkken bordet, og jeg synes jeg kunne høre et eller andet ved mine vinduer, efter at flere gange at have hørt sådan nogle POK lyde på glasene, gik jeg over for at se hvad det var.

Og derude på mine vinduer vrimlede det med store grimme gedehamse, som fløj med alt deres kraft på mine ruder, plus at de sad og gnavede i kitten der er rundt om vindus-glasene smiley
Men andre ord, de prøvede at komme ind til os, og det var rigtig mange smiley
Jeg hev Bent ud i køkkenet, og råbte til polakkerne at de skulle lukke deres vinduer oppe på 1 sal smiley
Bent blev også grundigt forskrækket, han synes at det var nærmest taget ud af en grim gyserfilm smiley
Så blev der ringet til godset, de mente vi skulle vente til en regnvejrsdag om aften, og så hælde benzin ned i boet smiley
Alternativt ringe til kommunens skadedyrsbekæmpelse smiley

Vi fik dog nogle dage hvor vi intet så eller hørte til de grimme gedehamse. Men d 12 september da jeg skulle afsted kl mås om morgenen til sygehuset, var de der igen smiley
Endnu flere, rigtig hidsige man kunne høre de krattede i kitten på vinduerne smiley Så jeg slukkede lyset i køkkenet, og tændte lampen udenfor over den ene dør, ca 10 min efter var min lampe nærmest levende af gedehamse smiley

Torsdag i førte sønneke sig en masse tykt tøj, og tog sin bidragt på, og så tog han et langt jernrør, og spændte en tynd slange fast, hvor han monterede enden på en af rygsprøjterne, og så fik de en ordentlig omgang kraftig fax trax.
2 timer senere var vi totalt gedehamsefri, hele boet var dødt smiley

Vi har haft de store gedehamse stort set hver eneste år, i et af vores træer, men vi har dog aldrig oplevet at de har angrebet huset på den måde før smiley

Andre der har eller har haft ligende problemer med de store grimme bavianer ? smiley

Ps : jeg har nogle billeder af dem, men de er ikke så gode, jeg kan godt sætte dem op her i tråden smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gigant gedehamse !
Kommentér på:
Gigant gedehamse !

Annonce