STØT anti-rodeo.underskrifter.dk {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen her på HG.
Ville lige smide et par links ind omkring det, at rodeo "showet" kommer til DK til sommer.
Jeg og mange andre er imod dette.
Hermed et link til jer, der som mig synes det er en klar overtrædelse af vores dyreværnslov det der foregår til et rodeo, og som gerne vil sætte sin underskrift på det:
http://www.anti-rodeo.underskrifter.dk/index.php
Her kan der læses om HVORFOR, det er en klar overtrædelse af dyreværnsloven. Her er der også flere svar fra politikere og andre som er enige i at det SLET ikke hører til i DK sådan et "show"
(link fjernet)
Jeg håber at folk herinde vil støtte underskrifts indsamlingen.
Dyrene kan desværre ikke selv tilkendegive deres mening. Og det er dem det hele handler om !
Mvh. Camilla
maj 2005
Følger: 25 Følgere: 25 Hunde: 2 Emner: 39 Svar: 328
jan 2005
Følger: 15 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 55 Svar: 289
jan 2005
mar 2005
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 33 Svar: 169
Man burde starte en fredelig demonstration imod det!
Det er simpelthen for galt og jeg kan slet ikke forstå hvad regeringen tænker på..? I hvert fald ikke DK's omdømme(som i forvejen er blevet lidt blakket)...
jun 2006
Følger: 5 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 21 Svar: 191
Hos mig er der fri adgang og ingen reklame henover:-)
TIM & LONNIE: Jeg gider ikke starte en diskussion om hvorvidt det er dyremishandling eller ej, om de lider eller ej, men hvis I læser hvad jeg har skrevet har jeg også smidt et link ind til nogle links hvor I kan se film. Film hvor dyrene mishandles. Direkte arrangeret dyremishandling.
Måske kan jeg bare se noget I ikke kan på de film og billeder??
Mange andre ser det samme som jeg. Nemlig mishandling af dyrene, hvadenten det er hesten, tyren eller kalven det går udover. Om det enten er stød de bruger eller reb, er stadig lige meget mishandling.
Mvh. Camilla
Ps. Lonnie, jeg er enig med dig i at det er DK som skal stramme op, bla på dyreværnsloven, også for landbrugs steder med grise. MEN det hjælper jo ikke noget at få et "show" til DK som vi VED at allerede indet det er landet og igang, vil overtræde mindst 2 danske dyreværnslove. Som om vi i DK ikke har nok at se til hvad angår dyreværnsloven
jun 2006
Det håber jeg virkelig sker , og jeg skal helt sikkert deltage i den !
Somom DK ikke har nok at se til, vi har længe bedt om et dyrepoliti!
sep 2005
Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 591 Svar: 7.971
sep 2005
sep 2005
I erkendelse af, at vi ikke er dyrevelfærdseksperter, har Copenhagen Rodeo søgt vejledning og rådgivning hos de førende eksperter på området. Derfor bad vi Dyreværnsrådet om en udtalelse om de forskellige discipliner tilbage i august 2006. Rådet udtalte i december, at man fandt disciplinerne roping og steer wrestling betænkelige. Derfor er disse discipliner heller ikke tilstede ved Copenhagen Rodeo.
Om det rodeo, vi præsenterer i PARKEN, udtaler landets førende dyrvelfærdsekspert, hesteekspert og rådgiver for Dyreværnsrådet, professor Jan Ladewig følgende: ”Der er ikke noget i indholdet af et sådant show, der er dyremishandling. Det ser voldsomt ud, men dyrene er ikke udsat for nogen overlast, og derfor er opfattelsen af det som dyremishandling en misforståelse
jan 2005
Der er jo ikke noget at være ophidsig over, men jeg har da lov til at have en mening, og sige det.. Det er første gang de kommer og sikkert også sidste gang , når de ser en skod land vi lever i..
dk er for lille til at de kan se forretning i det..
jun 2006
Men du skal ikke bede mig om ikke at være "ophidsig" over at se de film der. Jeg går ikke udfra, at du har set de film der er linket til siden du udtaler dig som du gør.
Ja, hvis de overhovedet kommer !!!
maj 2006
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 3 Emner: 137 Svar: 2.557
jun 2006
Det er netop denne side (link fjernet) hvor der findes "formulare" på mails som kan sendes videre.
jan 2005
læs igen..har ikke nævnt en disse om film, og nej jeg har ikke set dem og vil heller ikke, for det er kun de væreste de har taget fra, sådan som alt mulig andet, så som hundemishandling og katte og grise og heste jaa skal vi ikke bare alle slags dyr??.
og så beder jeg ikke dig noget som helst, men nu du er så godt igang. så red lige de dyr der faktisk bor her i dk, som er nok lidt vigtigere istedefor int i ulandet.. så er jeg med på den..
jun 2006
"""Ps. Lonnie, jeg er enig med dig i at det er DK som skal stramme op, bla på dyreværnsloven, også for landbrugs steder med grise. MEN det hjælper jo ikke noget at få et "show" til DK som vi VED at allerede indet det er landet og igang, vil overtræde mindst 2 danske dyreværnslove. Som om vi i DK ikke har nok at se til hvad angår dyreværnsloven
Det er jo netop derfor det ikke skal til DK, for så bliver der mere at kæmpe for !! Der er rigeligt i forvejen.
Der er flere aspekter af det, men to af dem er følgende, og det er dem jeg skriver om som du også lader til at have samme mening ihvertfalde med 1 af dem:
1, det er dyremishandling det der foregår ved de fleste rodeos
2 , vi har rigeligt der skal styr på i forvejen her i DK, så det hjælper ikke ligefrem at tillade et sådan "show" at komme hertil og optræde. Det vil være det samme som at sige dyreværnsloven ikke skal tages alvorligt, og at vi nu siger OK for den dyremishandling dette medføre.
jan 2005
STØT anti-rodeo.underskrifter.dk