{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.271 visninger | Oprettet:

Hundesele erfaring søges :) {{forumTopicSubject}}

Hej,

Hvad er jeres erfaring med denne type sele? Vi har prøvet den på og den ligger fint på vores store Collie.
Men jeg mangler andres erfaring, så her kommer spørgsmålene:

1. Glider den rundt så snoren ender nede på siden af hunden?
2. Føler i den er for varm om vinteren? (Vi forventer at have en anden sele om sommeren, pga den store pels)
3. Andet i gerne vil kommentere om denne sele? smiley

Hvis i synes denne her sele var forfærdelig da i brugte den, hvad kan i så anbefale til en stor collie som IKKE trækker smiley

Tak for jeres hjælp smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hundesele erfaring søges :)
  • #2   1. okt 2018 Mange vælger denne sele fra, fordi stykket mellem forbenene er meget bredt, og selen derfor generer hunden.

    Det du skal lægge mærke til når du prøver seler er, at skulderen har fri bevægelighed, og at selen ikke ligger for tæt på forbenene, hverken det stykke der går mellem forbenene, eller det der går under maven.

    Jeg bruger Treponti T-sele på min langhårede schæfer, og den er jeg meget glad for. Den slider ikke pelsen, og lugter ikke når den har været i søen 1000 gange smiley


  • #3   1. okt 2018 Maj-britt: Tak for svar, vi har rundsyet halsbånd, men vil gerne have noget der sidder mere sikkert, så vi ikke risikere at han kommer løs hvis han bliver bange smiley

    A med: Tak for svar, jeg tror lige vi skal prøve den en gang mere for jeg mærkede ikke efter mellem forbenene smiley Jeg vil lige kigge på den sele du har, og se om vi kan finde en at prøve på smiley


  • #6   1. okt 2018 Walter har hurtta ligeguard, men en anden model end den, hmm. Anyway, jeg er SÅ tilfreds med den! Snoren forbliver på toppen af ryggen altid, med mindre jeg har spændt den liiidt for langt ud, ifbm at han er vokset. Og den giver ham max bevægelighed under løb, hvilket betød meget for mig (da vi købte ham havde han julius smiley ) kan tilføje at er en slank hund ligesom collie, bare uden al pelsen.

  • #8   1. okt 2018 Jeg har denne til min border collie. Den glider ikke rundt og sidder fornuftigt på ham.

    https://dogcopenhagen.com/da/hundeseler/16-comfort-walk-pro-sele.html


  • #9   1. okt 2018 Jeg ville holde mig fra alt med kæde på en langhåret hund, særligt en med lys pels. For det første slider kæden på pelsen, og kan nive når den glider ind og ud, og for det andet farver de billige kæder pelsen.

    Nu spørger TS til en sele, så hvad med at svare på emnet, i stedet for at prædike om halsbånd smiley


  • #13   1. okt 2018 Det er den sele jeg bruger til Salik og af alle de seler jeg har prøvet (Hurtta Y, H seler, K9, Non stop osv.) har jeg klart oplevet det som den klart bedste sele til at fjerne trækket fra hundens hals når den trækker. Vi har gået ca 10 km dagligt med den uden den har generet Salik. Stykket på brystet er berdt men også udformet så det imellem forbenen ikke er det. Så det har ikke generet smalbrystede Salik overhovedet. Så herfra vender vi klart tommelfingeren op til den sele. Den bedste sele jeg endnu har haft til en hund.

    profilbillede
  • #14   1. okt 2018 Denne her bruger vi nu (fordi Salik har sprunget den metaldele til snoren i den anden sele) den er også god (men den fra Hurtta fungerede dog lidt bedre så vi skal have sådan en igen)

    profilbillede
  • #16   1. okt 2018 Jeg har denne til Quila. Jeg satser på, at hun kan nøjes med halvkvæler halsbånd, når hun bliver ældre og mere fornuftig, men pt. er hun ved at kvæle sig selv i halsbånd, hvis vi ser en anden hund (vi bor på landet og ser meget sjældent andre hunde).

    https://shop.dogwise.dk/produkt/balance-harness-hundesele/


  • #17   1. okt 2018 Det er edderbukme meget tøjr at sætte på en hund alene for at forhindre at den bakker ud af det - hvilket også kan ske i en sele.

    Og nej, det er ikke spørgsmålet og ja, jeg kunne bare blande mig udenom, men jeg synes det er overkill og at det er drøntræls for hunden at den skal bindes sådan ind, når det kan undgås...

    Så - anbefalingen fra mig - et halsbånd. De kan sagtens fås så de ikke skader og farver pels..


  • #18   1. okt 2018 Den sele du henviser til er som A skriver meget bred mellem forbenene, så man skal passe på, at den ikke kommer til at gnave i armhulerne.
    Den rem der går rundt om maven sidder som regel også alt for tæt på forbenene hos mange Hurta seler, så den kan også genere hundens armhuler.

    Jeg er til Ruffwear seler, synes at de sidder rigtig godt og ikke hænger ned på siden af hunden.
    Jeg har dem her.


    profilbillede
  • #19   1. okt 2018 Tak for alle svarene, vi har et halvkvæl halsbånd som vi bruger når vi går i by eller lignende. Men den kan han komme ud af, og hvis købte den et nummer mindre kunne han ikke få den hen over hovedet.
    Jeg vil også gerne have en sele til at gå med flex line I, da jeg synes den kvæler altid med halsbåndet smiley Vi går med flex i skov og på strand men fast line i by osv.

    Det er ikke fordi han prøver at komme ud af halsbåndet eller Selen, han går virkelig pænt, men vi har prøvet at det simpelthen faldt af, fordi han drejede sig lige på den rigtige måde.


  • #21   2. okt 2018 Jeg har samme problem med Logan, hvis halsbåndet ikke skal kunne trækkes ud over hovedet, skal det være så stramt at jeg er bange for at han føler sig kvalt. Så jeg går altid med sele. Og den ligner den fra hurtta. Kan desværre ikke lige huske mærket. smiley

Kommentér på:
Hundesele erfaring søges :)

Annonce