19.416 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 27 Svar

Sabine M
Sabine M
Følger: 10 Emner: 1 Svar: 4

Brækket tå (sygemelding?) Brækket tå (sygemelding?)

Hej
er der nogle af jer der har brækket en tå ?
Jeg har selv brækket min tå ved siden af lilletåen. og har allerede haft 2 sygedage pga. tåen, da jeg langt fra kan gå på den uden store smerter endnu.
er der andre der har prøvet at brække en tå, hvor længe gik der ca. før i kunne begynde at arbejde igen?

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 3 lamper 300 kr.
  • Hjælp til ophængning af TV 400 kr.
  • Fejlkode E21 1.000 kr.
  • Vaskemaskine fuld af vand kan ikke tømmes 890 kr.
  • Fjern plugs fra væg 300 kr.
  • reparation vaskemaskine 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Brækket tå (sygemelding?)
  • #1   6. nov 2018 gætter på det er forskelligt fra person til person. og hvor slemt brudet er eller hvor det sidder.
    jeg brækkede min tå lige ved siden af storetåen.. og jeg gik alligevel på arbejde.
    bevares... det gjorde da lidt pænt nas. men jeg havde så også mest siddende arbejde på det tidspunkt
    så skulle ikke gå rundt på foden.

• #2   6. nov 2018 jeg synes der plejer at gå en uges tid, før den sådan er nogenlunder tålelig.
    men det kommer nok an på hvor meget man går rundt på arbejdet. og om det fx er arbejde påkrævet bestemte sko.

jeg kunne tage skoene af - så de ikke blev så trykket. men jeg sad som sagt også ned smiley

• #3   6. nov 2018 Aldrig prøvet det, men tænker at det kommer an på, hvilket arbejde har su, og hvad kræver det? Er det f.eks mange opgaver hvor du kan sidde ned, som Malene er inde på, så kan du sikkert komme tilbage hurtigt, end hvis du har meget der kræver du skal gå, stå, løfte tunge ting.

Kommer dog ogaå an på en arbejdsplads, om det er muligt at lave lidt hensyn.

• #4   6. nov 2018 jeg havde træsko på da jeg havde brækket lilletåen, jeg gik i folkeskole dengang, så blev bare sendt afsted med tåen tapen sammen med den ved siden af smiley

træsko har en fast bund og er derfor bedere end tennissko

• #6   6. nov 2018 Har haft brækket næsten alle tæerne mindst en gang (er et fjols). Har kun sygemeldt ved storetåen og det var en uges tid. Jeg taper og så træsko på, så plejer det at gå. Hvis smerterne har været for slemme så har jeg taget opren

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

Følgere: 667 Svar: 5.765
    #7   6. nov 2018 Jeg ku godt arbejde men skriver. gik jeg og gjorde rent fx var det svært

trådte et søm i min fod en gang... arbejdede hjemmefra

• #9   6. nov 2018 Jeg brækkede min storetå, og det var først en lille uges tid efter jeg nogenlunde kunne støtte på den igen.

• #10   6. nov 2018 Har også haft brækket flere tæer. Har aldrig været sygemeldt pga. dette.

• #11   6. nov 2018 Jeg har brækket storetåen og den ved siden af, og jeg kom i gips til knæet. Jeg arbejdede på det tidspunkt ved landbruget i en so besætning, og det kunne ikke fungere med benet i gips, så jeg var hjemme i flere uger.

• Sabine M
    Sabine M Tilmeldt:
    nov 2018

#13   6. nov 2018 jeg arbejder i en børnehave/vuggestue (0-4 år)= et job hvor man går en del og også skal kunne bære rundt på børnene og dermed kunne stå rigtigt på sine fødder.
    jeg har stadig meget ondt, men har samme tid også dårlig samvittighed over allerede at have 2 sygedage pga. det og også imorgen.
    så spørgsmålet er nok om jeg vil blive set dårligt på af kollegaer/chef hvis jeg snart tager flere sygedage . så om jeg skulle tage på job på torsdag, trods jeg muligvis stadig har meget ondt når jeg går selvom det fx bare er kort ud til toilettet. eller om jeg skal vente til fx. fredag, så tåen kan falde mere til ro, og muligvis bedre kan gå på den, med mindre smerter. ?
    nu føler jeg, at jeg piver, når flere af jer ikke ikke var sygemeldte, men gør oprigtigt ondt. men hvis en chef normalt ser folk komme tilbage med en brækket tå, uden sygemelding, så må de være trætte af mig nu. smiley burde jeg bare tage på job selvom den gør rigtig ondt, og så bare bide de i mig, med smerte stillende ?

• #14   6. nov 2018 Tag afsted, og hvis det bliver for slemt, så meld ud til cheffen at du ikke er helt klar endnu.

Så kan de se at du HAR forsøgt smiley

• Sabine M
    Sabine M Tilmeldt:
    nov 2018

#16   6. nov 2018 jeg var også dum at hamre mine tæer ind i sofa benet, så kunne slet ikke støtte på den, først nu kan jeg støtte lidt på den, men gør ualmindeligt ondt. men måske jeg bare skal hoppe på job og se hvad jeg kan

• Sabine M
    Sabine M Tilmeldt:
    nov 2018

#18   6. nov 2018 måske smiley jeg er ellers normalt ikke pivet

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

Følgere: 667 Svar: 5.765
    #20   6. nov 2018 Du har ansvaret for andres børn så tag en snak med din chef om det. fortæl om din tvivl og dårlige samvittighed og spørg om det er bedst at møde ind eller blive hjemme

man når nu en gang længere ved at tage tyren ved hornene end at sidde og spekulere

arbejdede jeg med små børn var jeg blevet hjemme. men måske er der andre funktioner du kan udføre. Det ved din chef

• #23   7. nov 2018 Jeg brækkede min lilletå for 3 uger siden. Jeg har ikke haft en eneste sygedag. Jeg var så "heldig", at jeg skulle arbejde hjemme dagen efter jeg brækkede tåen. Men ellers har jeg humpet på job, hver dag.

Den gør stadig ondt on og off, men ingen sygedage

• #26   7. nov 2018 Der er forskel på brud, der er forskel på arbjede og der er forskel på mennesker. Hvis du har ondt og ikke føler at det ikke duer at tage på arbejde så skal du naturligvis blive hjemme. Der er ikke nogen der siger tak til dig senere fordi du kom på arbejde med en brækket tå. Brud der ikke 'passes' ordentligt kan ende med komplikationer og det er bare ikke specielt fedt - tag det fra en der har gjort sig den erfaring. Brækkede foden og støttede alt for meget på den. Nu er min fod så temmelig stiv og koster mig en del penge i indlæg og fys. Det er 12 år siden den brækkede .......

• Sabine M
    Sabine M Tilmeldt:
    nov 2018

#28   7. nov 2018 tak for alle kommentarene! i har været til stor hjælp. smiley

• #29   7. nov 2018 Her er et billede af min seneste brækket lilletå smiley Ja, det gjorde pænt nas smiley Var som skrevet tidligere ikke sygemeldt.

Jeg har også for en del år siden kun haft 14 sygedage med en brækket albue. Jeg var på daværende tidspunkt Radiograf (hårdt fysisk arbejde) og var egentlig slet ikke klar til arbejde, men pres fra chefen samt dårlig samvittighed drev mig afsted.

Til brækkede tæer anbefales træsko.
    God bedring smiley

profilbillede
  • #30   8. nov 2018 jeg arbejdede i fakta og tog en sygedag - var egentlig mødt men måtte give op og gå hjem. derefter sad jeg kun i kasse i fjorten dage med foden oppe.

bussen kørte nærmest helt til døren så gik nærmest ikke

• Jytte H
    Jytte H Tilmeldt:
    aug 2019

Følger: 2 Svar: 1
    #31   29. aug 2019 Min søn har også prøvet at brække sin lilletå. Gik i træsko i 5 uger og så var det ovre.

• #32   29. aug 2019 Jytte, tråden er fra november sidste år, så mon ikke bruddet er helet nu? smiley

• Benjamin P
    Benjamin P Tilmeldt:
    jul 2024

Emner: 1 Svar: 4
    #33   3. jul 2024 Hejsa
    Jeg har for nyligt brækket 3 tæer på arbejde, knoglerne er lidt længere oppe mod foden.
    Det skete på arbejde
    Tror i at det vil blive godt som før ellers har jeg nemlig ting mig og gå til min egen forsikring med det?

• Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

Følgere: 114 Emner: 30 Svar: 3.608
    #34   4. jul 2024 Jeg brækkede min lilletå. Den blev tapet sammen med næste tå, og så klippede jeg hul til den i et par træsko, for det gjorde pokkers ondt, når noget trykkede på den.
    Jeg arbejdede på plejehjem, holdt fri den dag, jeg brækkede tåen, men gik på arbejde dagen efter. Efter en uges tid holdt det op med at gøre ondt.

• #35   4. jul 2024 Man kan nok ikke altid sammenligne direkte over, for brud kan være meget forskellige.

Jeg brækkede storetåen og muligvis også et par af de næste tæer for mange år siden. Jeg kom i gips til knæene, fordi slaget havde været så voldsomt og foden var ret medtaget. Jeg skulle have gået med gipsen i 5 uger, men efter 3 uger brækkede den, så fik jeg en "hollywood" på de sidste par uger.
    Tåen var øm et godt stykke tid efter, men blev da helt normal igen. Men jeg var sygemeldt fra mit arbejde ved landbruget i 5 uger.

• Benjamin P
    Benjamin P Tilmeldt:
    jul 2024

#36   4. jul 2024 Hej Lene

Er din fod blevet god som inden skaden skete
    Jeg har nemlig også fået gips på og op til knæ og må ikke bevæge den 5 uger da mine 3 mellemfodsknogler er brækket
    Det eneste der kære i hovedet det er om det bliver godt som før

• #37   4. jul 2024 Benjamin, ja min fod er fuldt ud så god som før uheldet.

• Benjamin P
    Benjamin P Tilmeldt:
    jul 2024

#38   4. jul 2024 Okay tak for svaret Lene:)

Kommentér på:
Brækket tå (sygemelding?)

Annonce