1.306 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

Hvilke dyr må man spise ? Hvilke dyr må man spise ?

Inspireret af en anden tråd vil jeg spørge : Hvilke dyr er det okay at spise ?

Er det mere synd for et lam end for en kanin at blive spist ?

Jeg spiser :
ko og kalv
svin
lam
ged
kanin
kylling
hest
hjort
kænguru
emu
struds
krokodille
slange
fasan
agerhøne
due
og sikkert mange andre jeg ikke lige kan komme i tanke om..

Hvorfor denne dobbeltmoral hvis dyrene har haft et godt liv hvad er så problemet ?
Er det fordi kaninen ser sødere ud end grisen, så synes jeg det er DIG der har et problem

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af kattenet på altanen 800 kr.
  • Ophængning og tilpasse rullegardiner 1.000 kr.
  • Slå græs 400 kr.
  • montering af senge og kommode 1.967 kr.
  • Havemand til havearbejde. 2.256 kr.
  • Udskiftning af tagplade 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilke dyr må man spise ?
  • #1   4. apr 2007 du mangler fører, det smager lidt ala kylling/kalkun

• #2   4. apr 2007 fører=frøér

godt stavet

• #3   4. apr 2007 Frøer har jeg aldrig smagt... Jeg må en tur til Frankrig så det kan føjes til listen

• #4   4. apr 2007 Jeg har selv opdrættet kaniner til slagt og de var altså ikke kæledyr først....
    Jeg ville da aldrig have et kæledyr og så spise det bagefter...sådan er det heller ikke ment

• #5   4. apr 2007 jeg kan heller ikke få mig til at spise især hest og hund, nok heller ikke kanin.... sådan er det bare... men haj smager godt

• #6   4. apr 2007 Jeg spiser lige pt kun svin, kylling og kvæg, da det er det billigste at få fat i smiley

Men hvis jeg fik tilbudt andet ville jeg ikke sige nejtak smiley

Jeg har før smagt struds

• #7   4. apr 2007 og lam smiley

• #8   4. apr 2007 uh ja og kalkun og and *mam*

• #9   4. apr 2007 Spiser det som jeg kan lide og det er en del salgs kød *G*

Rådyrene ser jo også ganske køne ud i skoven, men hold da op de smager godt smiley

Heller ingen problemer med hest og kanin......

• #10   4. apr 2007 Jeg har fuld forståelse for at man ikke har LYST til at spise noget bestemt, som feks hest.
    Men det betyder vel ikke at det er mere synd at spise en hest end det er at spise en ko..... ????

Jeg smutter nu men vender tilbage senere og håber at der er en forklaring til mig

• #11   4. apr 2007 Jeg ejer selv 2 ponyer, har arbejdet på en malkekvæggård, hvor vi bl.a. tilred en tyr, som var noget af det kæreste.. han måtte desværre slagtes da 2 andre ungtyre hoppede op på ham samtidigt og derfor brækkede ryggen på ham...

Nu ved jeg at naboen fik kødet, men hvis jeg havde fået det tilbudt havde jeg ikke siddet og tænkt, *snøft det er "min" lille Bull Shit (ja det kaldte vi ham :D)" men tænke, mmmmh mam.. For jeg ved hvor godt han havde det.. Jeg var selv ude og hente ham på marken, og havde fulgt ham lige indtil han blev slagtet, det var mig der sad med hans hovedet i skødet og trøstede ham ind til slagteren kom..

Ja jeg var da ked af det, men jeg vidste det var det bedste for ham..

• #12   4. apr 2007 Spiser alt hvad jeg får serveret....Har slet ingen hæmninger i den retning.

Og er jeg i udlandet, følger jeg de lokale.

Det eneste jeg nægter er kogt torsk, men det er grundet allergisk reaktion.

• #14   4. apr 2007 nu er jeg en af dem, som er meget kræsen, så hos mig bliver det kun til

Kylling
    Oksekød
    Kalkun
    Svinekød
    og rødspætte filet
    smiley

• #15   4. apr 2007 Fisk er rovdyr

• #17   4. apr 2007 Alex N. Nu skriver du selv hvad problemet er i at spise et dyr som har haft det godt. og nævner om det er mere synd for kaninen end for lammet? Men er det så mere synd for hunden end for kaninen? Hvis hunden har haft det godt burde du jo egentlig ikke have nogle skrupler med dette heller ikke.

• #18   4. apr 2007 elg (skide godt kødt!!)
    okse
    svin
    lam
    rådyr
    kylling
    and
    kengeru
    hest synes jeg ikke smager godt---
    hval
    fisk
    ja så er det sikkert noget andet, men husker ikke da ikke spiser tit

• #20   4. apr 2007 Desuden mener jeg ikke at slagtedyr i DK, såsom køer, kalve, grise og kyllinger lever et godt liv. Men da jeg ikke vil være vegetar og ikke har muligheden for hjemme slagteri, bliver man jo nødt til at spise dem der er i køledisken. Hvis man kun skulle spise de dyr der havde det godt, kunne man jo næsten kun stege sine egne kæledyr.

• #21   4. apr 2007 vil dog aldrig smage på kat og hund,rotter ,snegle.frø,østers ...

men er næsten alt-spisende

• #22   4. apr 2007 Jeg spiser ikke kød - jeg er vegetar smiley

• #23   4. apr 2007 Jeg tror godt jeg ville turde smage på kød fra dyr jeg selv har haft som køledyr smiley Men der er nogle af dem jeg ikke vil kunne få mig selv til at tilberede.. Bl.a. mine rotter, men når de dyr så er det oftes også pga af alderdom, eller at de er blevet syge og må aflives (har heldigvis kun fået 1 rotte aflivet og det var pga kræft)..

De vinterhvide dværghamstere tror jeg er liiiidt for små til at udgøre et måltid smiley

Kattene, tja måske, men igen vil jeg ikke selv kunne tilberede dem, og kender ingen der gider smiley det samme med hunden

Ponyerne kunne jeg nok finde nogen der kunne tilberede..

Havde engang en høne som kæledyr hos min far smiley men spiser stadig gladeligt kyllinger (og til jer der undre jer over hvorfor de er så store og hedder kyllinger, så er det fordi kyllinger ikke er en høne før den har lagt et æg, ligesom kvier heller ikke er en ko før de har fået en kalv ;))

• #25   4. apr 2007 Jeg vil aldrig frivilligt spise hund eller kat - har også fået at vide at det smager elendigt.
    Men jeg vil meget gerne smage kanin, selvom jeg selv har haft dem som kæledyr.

• #27   4. apr 2007 Øhhh.. Lider en kavl ??
    Svaret er nej hvis du køber dansk..

Jeg plejer selv at vælge hvilket dyr på marken, der skal ligge i min fryser... Så henter vi den.. klør den lidt bag øret... kilder den lidt med en boltpistol ... og BUM ( det er slagteren der kommer og gør det) Så tager slagteren den med hjem og får den hængt og parteret, så jeg kan pakke kødet og få det i fryseren...

Kan det næsten gøres bedre ??

• #28   4. apr 2007 Kavl.?.. nej en kalv skulle der stå

• #29   4. apr 2007 Jeg synes det er ok at spise alle slags dyr..
    Dog har jeg selv nogle personlige grænser, og spiser f.eks. ikke kanin, slange, krokodille og lign..
    Spiser hovedsageligt oksekød, kylling (plus andet fjerkræ), fisk og meget lidt svinekød..

• #30   4. apr 2007 Vinbjergsnegle er min yndlingsspise..

Jeg ville hellere ikke spise hund eller kat, men jeg kan ikke se et problem i at andre gør det.

Kommentér på:
Hvilke dyr må man spise ?

Annonce