{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.009 visninger | Oprettet:

ændring af hundenavn {{forumTopicSubject}}

Hej. Da jeg fik min hundehvalp hed hun Emma, men min gamle hund hed Emily så vi syntes at det mindede alt for meget om hinanden. Så nu hedder hun Kaia. Problemet er bare at vi stadig holder kontakt med opdrætter som ikke ved noget om navneskiftet. Burde man fortælle hende det? tror i at opdrætteren bliver sur over navneskiftet?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ændring af hundenavn
  • #1   17. dec 2018 Seriøst? smiley smiley smiley

  • #2   17. dec 2018 Det ville godt nok komme bag på mig hvis en opdrætter (eller bare tidligere ejer) blev sur over et navneskift.

  • #3   17. dec 2018 Om opdrætter skal vide det må afhænge af jeres forhold. Jeg har haft tæt kontakt med de opdrættere jeg har købt hund af i hele hundens liv. Der har da aldrig været nogen surhed over at jeg ikke har brugt det samme navn som opdrætter. Heller ikke da jeg overtog en 3 årig hund og måtte sande at jeg var nødt til at ændre hans svenske navn, da min tunge ikke ville slå de krøller.

  • #4   17. dec 2018 Jeg tror det er mere reglen end undtagelsen at folk kalder deres hunde noget andet end de har heddet hos opdrætter
    Men opdrætter vil nok finde det mærkeligt hvis hun/han først finder ud af det når hunden er flere år (nu ved jeg ikke hvor længe i har haft den)


  • #5   17. dec 2018 de fleste af mine hvalpe har ændret navn i dag et par pudsigheder er Mack- Adonis og Emil- Balou som de nye ejere valgte at forøge og smiley beholde.

  • #6   17. dec 2018 Living on the edge smiley

  • #7   17. dec 2018 thug life...

  • #8   17. dec 2018 Reiki hed Hr. Nielsen hos gamle ejer. Tror helt ærligt opdrætter var ret ligeglad og hverken mere eller mindre tilfreds, da jeg gik tilbage til stamtavlenavnet.
    Men hvis I har kontakt til opdrætter vil det da virke lidt underligt at blive ved at bruge det gamle navn, når man taler med opdrætter, men bruge det nye i alle andre henseender.


  • #9   17. dec 2018 jeg tænker bare det skal jo står det rette navn om du ejer jo hvalpen så må du skrive det i papirerne smiley tænker på dansk hunde hunderegister der skal står navn og os hos dyrlægen smiley

  • #12   17. dec 2018 Du må kalde den hvad du lyster, du behøver jo ikke ændre det på papiret smiley

  • #13   17. dec 2018 jeg synes det er rigtig pænt af dig, at tænke på opdrætter, men som flere skriver, er det vist nærmest normen at ændre navnet. Min hedder f. eks. Bella på tavlen men Poulsen hos mig smiley

  • #16   17. dec 2018 Jeg synes da du i din kontakt med opdrætteren skal fortælle du he valgt at kalde Fido for vovse i stedet. Fordi det gav bøvl at de to hunde hed noget alt for ens smiley
    Det forstår opdrætter sagtens. Og skal nok prøve at huske det nye navn sikkert. Men bær over hvis de kommer til at kalde hunden det gamle de har været vandt til.. smiley
    Især hvis i kun har kontakt en sjælden gang i mellem.

    En af mine hvalpe skiftede navn fra Arne til Nico. Og han hedder Nico hos os begge i dag, selv om der står Arne på stambogen smiley


  • #18   17. dec 2018 Jeg er opdrætter og giver aldrig mine hvalpe kaldenavne, før køber har valgt.
    Stambogsnavn er noget andet.

    Giv da bare opdrætter besked om ændringen. Det er intet problem.


  • #19   17. dec 2018 Jeg tror ca. halvdelen af de hvalpe, jeg har opdrættet, har skiftet navn hos ny ejer. Det har jeg det fint nok med, de skal da bruge et navn, de selv synes om.

    Nogen har skiftet, fordi de ikke brød sig om det navn, jeg havde valgt, andre har fra starten af haft en navn, som hvalpen skulle hedde, uanset hvad den hed på stamtavlen.

    Jeg noterer det nye navn ned i min hvalpekøber bog, og prøver at huske det, når jeg snakker med dem. Når det er nogle, jeg har en del kontakt med vænner jeg mig selvfølgelig til det bruge det nye navn, men ved de fleste tænker jeg på dem med det navn, jeg gav dem. Nu navngiver jeg også hvalpene tidligt og bruger navnet. Mine hvalpe har ikke halsbånd på og bliver ikke kaldt efter en farve, som mange gør.

    Men når man har købt eller på anden måde anskaffet sig en hund, må man sørme kalde den, hvad man vil. Og som opdrætter er der sandelig også ting, der er mere væsentlig i hvalpene kommende liv, end hvad de kaldes.


  • #20   17. dec 2018 min ene kat hed Colorado som er et utrolig flot navn.... men nu hedder han sgu Åge hahaha

  • #21   17. dec 2018 ingen af mine hunde hedder deres stamtavle navn, men alle mine opdrætter ved de ikke hedder de navne, min sheltie hedder rigtig Susie, det hedder min mor og min Boston hedder Quattro men det passer bare ikke ind her hjemme ??

  • #22   17. dec 2018 aslan hedder hans stamtavle navn... alle tror jeg har døbt hunden fordi det er et kattenavn.... lool

  • #23   17. dec 2018 herhjemme hedder aslan aslan aka slim shady

    kamikaze Oline shiela hedder Tara med tiara sælger sand i Sahara

    kiabindhi Arctic princess hedder fie fru fluffy but prut fine line

    jeg har Desværre ikke don Nemo mr. mad machine drinking gasoline while women scream mere og Robbie tip top of the pop er flyttet... men det var altid sjovt hos dyrlægen smiley

    min datter er heldig jeg ikke fik lov at bestemme navn alene... hehehe


  • #24   17. dec 2018 Vi fik en hvalp tilbage sidste år. Hun var 14 mdr. Hun hed Darling. Det kom så ikke til at ske her, så fea da 1 ihendes nye liv blev det Saga. Det fortalte jeg tidligere ejer. Vi har stadig kontakt smiley

  • #25   17. dec 2018 det var også sjovt at komme til dyrlæge med en kat der hed Rottweiler smiley

  • #26   17. dec 2018 Tvivler på at nogle opdrættere ville se sig sur på en over at man har ændret kaldenavnet. Dexter hedder jo Felix på hans stamtavle, men at have både en kat og en hund der hedder Felix, den går sgu ikke helt smiley

  • #27   17. dec 2018 katten rottweiler hahaha den skal jeg bruge en dag

  • #28   17. dec 2018 Rottweiler var en ret vild killing der knurrede som naboens rottweiler..

    men så snart han var tæmmet var han lige så sød og rar som en bamse..

    og lige så snot dum var han smiley


  • #29   17. dec 2018 dum som en hund hahaha


    altså en ikke-hg hund smiley

    jeg havde jo Nemo... Han ikke for skarp lool


  • #30   19. dec 2018 Min første hund hed Dumle da jeg fik ham som hvalp - blev hurtigt til Lukas. Min nuværende fra Grækenland hed Liakos, Nope, ændrede det til Walter. Eneste jeg kender der har haft problem med at skifte navn er min veninde der købte hus, og den gamle labrador der boede der før fulgte med i købet. 11 år. De tænkte det var for sent at ændre hans navn, så de lever med det meget uheldige han hedder smiley

  • #31   19. dec 2018 Amalie
    Er totalt nysgerrig, hvád hedder hunden? smiley


  • #32   19. dec 2018 Kaldenavn er opdrætter ligeglad med du ændrer - men stambogsnavn (hvis din hund har stambog) kan du ikke ændre.
    Min hanhund hed Sky ved opdrætter, og det har da været mere end én gang, at folk udtaler det på dansk, selvom det er engelsk udtale. smiley Ever bestemte jeg selv - også med engelsk udtale, da hun skulle nå at lære det ved opdrætter.
    Men begge mine hunde har et stambogsnavn, som opdrætter suverænt har bestemt og som jeg ikke kan ændre. Jeg bruger heller ikke deres stambogsnavne til dagligt - det er de aaaaalt for lange til smiley


Kommentér på:
ændring af hundenavn

Annonce