1.355 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

Affaldssortering - løsninger Affaldssortering - løsninger

Nu er vi virkelig off topic.

Men - med garanti der er lidt forskelligt at se på blandt brugere herinde.

Vi skal starte sortering fra nytår og vi mangler ideer til hvordan vi skal placere affaldsspande i køkkenet (i skabet).

Hvordan gør I andre?

Billeder er meget velkomne!

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Ophængning af 3 billeder og et spejl 1.500 kr.
  • Samling av sofa 500 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Afmontering af gammel vaskemaskine + montering af ny (væg-gennemføring) 1.000 kr.
  • Udskifte kuglehane 843 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Affaldssortering - løsninger
  • Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

Følgere: 667 Svar: 5.765
    #1   26. dec 2018 Vi har gjort det i et års tid i Viborg. Der er to spande, delt i 4. Det er lige til.

• #2   26. dec 2018 Ja, det er klart, men hvordan har I fået plads til de 4 spande?
    Vi skal kun have to og mangler inspiration til indretning.

• #3   26. dec 2018 Vi har løsninger fra Ikea med sorte spande - det fungerer ok

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#4   26. dec 2018 de står uden for hoveddøren. inden for samler vi bare og går ud med det samme. Det er pap og dåser der er rene fx. restaffald og mad har vi bare en dobbelt spand til under vasken

• #5   26. dec 2018 De spande fra IKEA ser ud som om de fylder virkelig meget.
    Er det bøvlet med de der udtræksspande, hvor hele aggregatet sidder på siden af skabet?
    Vi er jo vant til den klassiske løsning med et stativ på lågen, men to fylder dælme også på sådan en låge.

• #7   26. dec 2018 Hmm... jeg har faktisk slet ikke kigget i den udendørs og set hvor meget plads der er til hver i den..

Smart med den lille spand - det er jo som hvis man samler til høns smiley

Så vidt jeg ved får vi kun poser, ingen spand - men jeg kan jo bare købe en og så flytte lidt rundt i skraldespandsrummet smiley

• #10   26. dec 2018 lille grøn spand hænger i køkkenet og går ud med metal, hård plast, pap og papir hver dag så stiller det bare i vindueskarmen for så kan jeg smide det i den rigtige container over hegnet når vi er ude at tisse

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#11   26. dec 2018 Enig Mike man slipper for mange ture på lossepladsen

• #12   26. dec 2018 Har I ikke plads, i bunden af skabet, til den slags spande med udtrækning fra IKEA? Der er plads til 2 fine str spande. Men så vidt jeg husker kan man jo også købe dem i forskellige størrelser

• #14   26. dec 2018 Jeg har kun én pose/spand til almindelig restaffald. Resten går jeg straks ud til de respektive containere med. Jeg har ingen skabslåger og Conor er en tyveknægt.

• #15   26. dec 2018 Det er da et renderi....
    Et enkelt måltid giver vel en del ture i det fri så.

• #16   26. dec 2018 Vi har købt 2 firkantede spande med låg, i Ikea, og de står i skabet under vasken. Den ene er til madvarer, den anden til øvrigt affald. Det "hårde" plast står i vindueskarmen. Det bliver skyllet helt rent og så kommer det ud, når vi skal ud.

Det er egentlig rimelig simpelt. Og det fungerer fint nu.

https://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/40246104/

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#17   26. dec 2018 Ja det giver lidt renderi... til aslans store glæde smiley

• #18   26. dec 2018 vi har fået nye skralde spande - en delt i 2 hvor en side er rest affald og en er mad.
    den anden er til genbrug - dåser, plastik, pap osv.

vi har en alm skraldespand inde i skabet (den typiske der hænger på lågen) - den bruger vi til rest affald (det vi ligesom har mest af)
    og så har vi en lille grøn affalds spand (som fulgte med de nye skraldespande) - den står i bunden af skabet - ved siden af rest affalds skraldespanden.
    her kommer mad affald i.

så vi har 2 indenfor - restaffald og mad affald.
    alt andet - pap, dåser osv - går vi direkte ud med i skraldespanden.

vi har trukket skraldespandende op, så de står lige uden for døren - så det lige til at gå ud og smide det i.
    og så køre vi dem ned igen, dagen inden de bliver tømt.

• #19   26. dec 2018 så ungår vi nemlig det konstante renderi smiley

• #20   26. dec 2018 Vi skal kun sortere pap/papir og metal/glas fra, og så resten i en pose sammen. Vi har bare skraldeposen på lågen under vasken som altid, og så har vi en lille kasse der står ved siden af køkkenet ( lille lejlighed) hvor vi putter glas/plastik/pap i, og så tømmes den når vi alligevel går ud med skrald smiley

Der ville sagtens være plads til 2 spande/stativer under vasken, hvis vi skulle have det. Min mormor bor i en lejlighed magen til vores, og har 2 stativer under hendes vask smiley

• #21   26. dec 2018 Vores sortering bliver minimal - organisk, pap og rest. Pap har vi altid sorteret fra, så det er kun en lille ændring - synes bare pladsen er trang.
    Men jeg tænker en lille spand måske i virkeligheden er nok....

• #22   26. dec 2018 Jeg hae udtræk til at hæbge på indersiden af skabet med 2 spande. den yderste til grønt affald ( nemmest at komme til når der skal tømmes gryder, og grå inderst.

• #23   26. dec 2018 Vi sorterer 6 forskellige ting... har ret affald og bioaffald hængende på lågen under vasken. Inde under vasken har jeg to bøtter fra Ikea, ca 20x15x10 cm, til hård plast og metal. Så når jeg alligevel går ud med en af poserne tager jeg sådan en bøtte med under armen, især den til plast bliver hurtigt fuld! Så har jeg et hylde i et køkkenskab, hvor jeg lægger papir og glas. Vores papircontainer er næsten altid prop fuld når den tømmes, til gengæld er vores rest affald sjældent mere end 3/4 fuld fordi vi sorterer så grundigt. En ting jeg yderlig sorterere som kommunen ikke står for, er blød plast, som jeg kommer i en vilkårlig større pose jeg nu lige har, fx pose til frisk spinat eller brød og lignende. Her kommer jeg al blød plast i over et par dage, og smider så i en beholder i traileren. Når jeg alligevel kører på lossepladsen kommer den så med også.

• #24   26. dec 2018 Klammeste billede jeg har delt nogensinde smiley men der er lige plads til de 4 ting, når quookeren også skal stå der.

profilbillede
  • #25   26. dec 2018 Og her lågen.

profilbillede
  • #26   26. dec 2018 Det var dælme meget sortering smiley

TUSIND tak for billeder!!

• #27   26. dec 2018 Jeg er nok lidt en miljø-nørd, så når jeg endda bor i en kommune (Holbæk) som sorterer så meget forskelligt, så skal de ikke sige det to gange smiley håber billederne kunne bruges. Jeg ved ikke hvor stativerne på lågen er fra, da de hang her da vi flyttede ind.

• #28   27. dec 2018 Det er også de spande vi har, dog låg på.

Kommentér på:
Affaldssortering - løsninger

Annonce