{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.262 visninger | Oprettet:

Rikke
Rikke
Tilmeldt:
12. okt 2011
Følgere: 4 Hunde: 5 Emner: 46 Svar: 1.456

Tykke vil flytte ind {{forumTopicSubject}}

Min egen store kat har i ugevis opført sig sært, når han er udenfor sit katterum. Han har kattelem, så det styrer han helt selv. Altså ikke "sær" som i syg......bare som om han ser spøgelser. Vi har ikke bemærket andre katte, men for nogle dage siden, mødte vi så "Tykke". En stor rød satan, der ikke ligefrem hører til herude på landet. Det er heller ikke lige den type kat, som naboerne ville have, for herude er der altså kun staldkatte med et formål.
Tykke her er altså ikke ligefrem venligt stemt, men den vil ikke smutte hjem, faktisk er den her 24 timer i døgnet, så nu må jeg jo så igang med at få den gjort venlig nok til at fange og få tjekket for chip. Øretatoo har den næppe - jeg kan ikke se noget i hvert fald.
Jeg serverede vådfoder for dyret i morges, og jo....det blev da spist, men det var tydeligt, at det ikke lige var dét niveau der normalt blev serveret.

Næste problem.....Tykke er så stor, at han ikke kan være i transporttasken, den er jo mega stor. Måske jeg kan låne en hos dyrlægen.

Hvorfor skal alle de der katte altid ende hos mig, jeg har slet ikke tid til det her kattepjat, for jeg skal opereres om en uge, så der skal den altså være væk......ARGH!!

Ingen spørgsmål herfra.....jeg skulle bare brokke mig. Og så kan jeg da lige vise dyret frem smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tykke vil flytte ind
  • #1   7. jan 2019 Han er ellers fin smiley


  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #2   7. jan 2019 nøj, sådan en kat måtte også gerne være tilløber ved mig smiley

  • #3   7. jan 2019 Vi har overtaget en del tilløbere igennem årene, men den her røde fims, er for ond til min den store kat. Han plejer ellers at "velkomne" alle.

    Hvis jeg endelig får den til dyrlægen, så skulle det ikke undre mig, at den så ikke er chippet, og så hænger jeg på den....det ville være meget typisk for mig smiley


  • #4   7. jan 2019 Måske spørger jeg dumt, men du hænger vel ikke mere på den end at dyrlægen kan aflive kræet? Altså hvis ikke den er mærket på nogen måde og du ikke kan finde ejer.

  • #5   7. jan 2019 Jo jo....jeg kan naturligvis betale dyrlægen for at aflive en kat, hvis den hverken er chippet eller nogen har henvendt sig på mine fremlysninger. Men hvis jeg skulle betale aflivninger hver gang en tilløber vil flytte ind.....arh, jeg kan godt finde andet at bruge penge på.

    Men altså....mon ikke den er chippet, det er jo ikke en discount kat.


  • #7   7. jan 2019 Med mindre din dyrlæge er lige så flink som min. Han gør det nemlig ganske gratis når jeg kommer med en herreløs kat smiley

  • #8   7. jan 2019 Måske er Tykke en af de arme stakler som er blevet kørt ud på landet og smidt ud af bilen?

    Hatten af for at du tager dig af de arme kræ


  • #9   7. jan 2019 Den skal fanges for at tjekke chip, og når den er fanget kan jeg lige så godt køre til dyrlægen for at tjekke chip.

    Jeg har diskuteret med DB et hav af gange, de tager IKKE katte medmindre de er helt små killinger eller de er syge og ikke ligner en kat, der har et hjem. Man kan stampe i jorden så tosset man vil, det er gjort flere gange. Sidste gang jeg forsøgte var i sommers.

    Men som sagt....jeg tror da sådan en kat har en ejer. Nu skal katten så bare fanges.


  • #10   7. jan 2019 Jeg er ret sikker på, at sådan en kat ville blive solgt i stedet for at blive dumpet. Det er let at komme af med langhårede katte. Jeg tænker at han er knap så ond, hvis man kender ham smiley

  • #11   7. jan 2019 I går fandt vi en anden død kat i stalden, det var heller ikke vores kat. Den må være død af indre blødninger, for der var ikke noget at se.
    Så gik der lige nogle timer med at lede efter efterlysninger, og få fat i ejer.....jeg er træt af andres katte smiley


  • #13   7. jan 2019 Han må sgu tilhøre nogle - den type katte er ikke nogle der bare render rundt uden at være passet. smiley Staldkat er han ihvertfald ikke! Så mon ikke det kan lykkes smiley

  • #15   7. jan 2019 Nu kan det jo sagtens være et hul i hækken der er tale om. At en kat er langhåret er ikke en garanti for noget som helst.

    Den "fine" kat herunder, er et godt eksempel;


    profilbillede
  • #16   7. jan 2019 Selvfølgelig - men det er ikke en typisk "gratis-kat". Herovre koster de horriblepriser bare der er antydning af langt hår.
    Det så lidt ud til, at den havde halsbånd på, men da jeg kom lidt tættere på, var der vist ikke noget. Men måske har den haft halsbånd på tidligere, så det er derfor pelsen fluffer lidt mere der.


  • #17   7. jan 2019 Emma - Ja, DB tager moderløse killinger, det var også det, jeg skrev. Alm. voksne raske katte tager de altså ikke her på øen. Ikke engang de syge katte, jeg har henvendt mig med, har de villet tage. Så det er slet ikke en vej, jeg ville gå, hvis den ingen chip har.



  • #18   7. jan 2019 Om ikke andet vil en kasteration gøre ham mere medgørlig. smiley

    Og tillykke med din nye kat, han er smuk. smiley


  • #19   7. jan 2019 Her er DB lige til at lukke op og skide i , tilgengæld er KV så virkelig guld værd. SÅ søde og hjælpsomme også med voksne tilløber katte.

  • #20   7. jan 2019 Jeg er ret sikker på, at der ikke er nogen klodser, jeg har nemlig siddet i "evigheder" og snakket med den på afstand, så har kigget så meget jeg kunne. Så enten er den kastreret eller også er det simpelthen en hunkat. Det er lidt svært at se, for der er jo ligesom en del hår.

  • #21   7. jan 2019 KV er ikke her på øen.

  • #22   7. jan 2019 Ved ikke hvor du bor.

  • #25   7. jan 2019 Det gør det sikkert. smiley

  • #26   7. jan 2019 Gg halvvejs gennem teksten, da jeg ramte stykket om en for lille transportkasse, så var jeg overbevist om jeg skulle ned og se et billede af en Tiger smiley
    Pøj pøj med at få tygge hjem igen.


  • #27   7. jan 2019 Tykke er større end min kat på 8 kg.

    Nu har jeg lånt en form for kaninbur med en smart stor åbning, den er nok lettere at få ham i end en transportkasse, hvis han bliver ved med at være så gnaven. Så kan han få mad i den, så han selv går derind. Forhåbentlig.


  • #29   7. jan 2019 Tykke-gate udvikler sig!

    Jeg fik renset kaninburet, så det var klar til aftensmaden.
    Han startede ud med at glo på mig, som om jeg var idiot. Men altså.....jeg er generelt ret stædig, så hvis han ville have mad, måtte han gå op i buret. Jeg stod nogle meter væk. Jeg havde desværre fået sat skålet lige præcis, så han kunne strække sig så han kun var halvt inde i buret. Jeg lod ham spise lidt, han spiser i øvrigt voldsomt langsomt, og så gik jeg hen for at rette skålen, så han var nødt til at gå helt ind.....vente vente vente.....Bum, så gik han op og satte sig ned og spiste. Jeg rykkede helt tæt på buret og satte mig ned. 30 cm. fra hans hoved sad jeg og snakkede og snakkede. Nu får han så fred til i morgen tidlig, jeg har været derude temmelig mange gange i dag bare for at vænne ham til at jeg skal være der, og jeg bevæger mig osv... I morgen tidlig får han så LIDT mad igen, og så vil jeg ved middagstid give ham luksusmad, og så skal jeg forsøge at klappe låget, så vi kan komme til dyrlægen.


  • #31   7. jan 2019 Det lyder da som om, at han faktisk er ret samarbejdsvillig smiley Og der er ingen tvivl om, at han er vant til mennesker.
    Så er spørgsmålet jo så bare, om han har en familie der savner ham ? Eller om han er dumpet af tidligere ejer ? smiley
    Håber at han er chippet, og har en familie, som savner ham.

    Og respekt til dig, for at tage ansvar Rikke smiley


  • #32   8. jan 2019 Fandens!!!

    Jeg fik klappet buret her til formiddag, og var hos dyrlægen. Tykke er ikke chippet.
    Den evige diskussion med 1812 blev taget. Uanset hvad jeg har ringet med af katte, får jeg at vide, jeg har gjort det hele forkert. Nej da....jeg måtte da ikke indfange og tjekke for chip før jeg havde en aftale i hus med dem først. Så kunne jeg jo fortælle, at sidste gang, som var i sommers, fangede jeg IKKE katten (altså en anden dengang), men ringede for at aftale med dem først....der fik jeg besked på, at jeg da måtte tjekke for chip, for den kunne jo have en ejer. Men det er jo ligegyldigt, hvad man gør, for de har ikke lyst til at tage katte, der ikke er syge eller moderløse killinger, så det er jo bare dårlige undskyldninger. Så må de jo bare sige det, men det sværter jo deres image.

    Jeg blev faktisk en anelse rasende, da jeg sgu kæmpet for den kat. Hun gik med til at kredsformanden ringer til mig inden for 24 timer. Det er bare pisse usmart, at jeg så må lukke katten ud af buret igen, for jeg aner ikke om jeg kan fange ham på den måde igen.
    Jeg har ikke en masse dage at give af til at forsøge, for jeg skal jo opereres, og så kan jeg ikke sidde i timevis i stalden.


  • #34   8. jan 2019 Jeg har været oppe med 1 lille moderløs, der sad midt på vejen i styrtende regn. Der var vi kun igennem en lille diskussion. Men den har heller ikke været mere end 4-5 uger, den var meget lille.

  • #36   8. jan 2019 Aldrig om jeg selv kunne finde på at gøre det, men jeg er ikke overrasket over, at så mange ender med at dumpe dyr, for man bliver så frustreret, når man står med andres dyr, der faktisk er et problem.


  • #37   8. jan 2019 Tykke, som reagerer når jeg kalder "Kisser", har simpelthen personlighedsspaltning. Da jeg tidligere i dag, lukkede ham ud af buret efter dyrlægen, var vi bedste venner i flere minutter. Han gik så en gang rundt om sig selv, og da han så mig igen, knurrede han og så voldsomt ondt på mig som om...."hvem fan' er du!?!?!? smiley "

  • #38   8. jan 2019 Lyder som om katten godt kunne have ondt.

  • #39   8. jan 2019 Nej, det er tror jeg ikke.

  • #40   8. jan 2019 Det kan godt være, at du har ret, men det er et typisk reaktionsmønster for en kat.

  • #41   8. jan 2019 Ingen kan vide det.
    Både dyrlægen og jeg har fået lov at røre ham og trykke igennem uden ubehag eller reaktion.
    Her tror jeg faktisk det er ret uskyldigt, for det virker som om han bare har lidt svært ved at huske, at det jo er mig. Vi har jo ikke kendt hinanden ret længe, og der er sket kæmpe meget på få dage.

    Jeg var lige ude for at aftenfodre ham, og han var næsten ikke sur. Han er som en omvendt ost....han bliver mildere og mildere.


  • #42   8. jan 2019 Han er dælme godt nok en flot fyr.

  • #43   8. jan 2019 Det er trist, at det er så svært at få hjælp til herreløse katte smiley
    Og det viser med al tydelighed, at vi har et stort problem med herreløse katte smiley
    Håber at der bliver lagt en god plan for ham den flotte fyr.


  • #44   9. jan 2019 Kredsformanden skulle ringe indenfor 24 timer, det gjorde vedkommende ikke. Jeg har igen haft fat i DB, der ville rykke vedkommende.


  • #45   9. jan 2019 Wow det er en flot kat smiley jeg aftog gerne hvis du ikke fik ham.til at lyde som en der kunne æde min hvalp smiley

  • #46   9. jan 2019 Jeg var oppe på internatet med ham i dag, så nu har han fået en varm seng at sove i.
    Det var sgu lidt trist at sige farvel til ham, vi har jo brugt en del timer sammen her de sidste par dage. Da jeg kaldte på ham for sidste gang herhjemme, løb han mig i møde, og ville meget gerne kæles, så det var lidt drøjt at sætte ham op i buret, og vide, han ikke kom med hjem igen. Det er jo skørt, det var så kort et visit, men han er virkelig en speciel fætter, jeg nok aldrig glemmer.

    Min egen store mis var glad for at blive lukket ud, han har været spærret inde i flere dage pga. Tykke

    PS. Jeg regnede med, at Tykke var kastreret, men vi fandt ud af, at der sad 2 små ærter deromme, aldrig har jeg set så små klodser på en kat. Og jeg har altså set en del, da jeg altid selv har hankatte (som altid kastreres)


  • #47   9. jan 2019 Godt at du fik ham afsat til et internat, så får den flotte fyr forhåbentligt snart et godt hjem, og bliver 2 små kugler fattigere smiley

    Kan godt forstå, at det var med blandede følelser, at du afleverede ham. Sådan er det at være en hjælpsom dyreven, med et stort hjerte smiley


  • #49   10. jan 2019 Jeg var også meget på nippet til at beholde ham selv, og få det til at fungere på en eller anden måde. Der var også nogle stykker i min omgangskreds/bekendte der meldte sig på banen. Det "farlige" ved sådan en flot kat med langt hår, er, at folk ofte i sådan en situation køber (overtager) med øjnene, ikke hjernen, så jeg sagde nej. På internatet bliver han fixet, får ordnet pels osv. For år tilbage arbejdede jeg faktisk på netop dét internat, så jeg ved jo hvordan tingene fungerer der, og de langhårede katte ryger lynhurtigt, så han kommer ikke til at sidde der ret længe.

  • #50   10. jan 2019 Jeg tænkte nok, at han var fertil, siden at han var sådan en sur herre. Som kastrat vil han blive meget mere mild.

    Vi har selv en sur herre pt., men vi håber meget, at han også falder til ro, nu hvor bollerne er kappet. smiley


  • #51   7. feb 2019 Tykke har enten en dobbeltgænger eller også er han sgu kommet retur! smiley
    Det ligner virkelig ham, og den opfører sig også som ham. Der er dog flere knuder i pelsen, den er mere beskidt og den lyder lidt forkølet.


  • #52   7. feb 2019 Det er ikke usandsynlig at han er kommet retur.
    Så tillykke med din nye kat smiley


  • #53   7. feb 2019 Tillykke med din nye kat. Du må se, om du kan få noget medicin til ham, så det ikke sætter sig til lungebetændelse. smiley

  • #54   7. feb 2019 Jeg har fået svar fra internatet, det ER Tykke!
    Det bekymrer mig, at han ser så skidt ud på så kort tid. Han var pænere, da jeg afleverede ham.


  • #55   7. feb 2019 Øhhh, jeg ville nok ringe til internatet, de må jo have videreformidlet katten, et eller andet sted må der være nogen som savner den smiley

  • #56   7. feb 2019 Stakkels tykke. smiley

    Jeg ville nok bare beholde ham. For er han en gang stukket af, stikker han af igen og igen.


  • #58   7. feb 2019 Åh, jeg bliver så træt i hovedet. Internatet blev selvfølgelig kontaktet med det samme, da jeg så ham i morges. Internatet virker temmelig ligeglade, og de kan/vil ikke hjælpe med at mig og ny ejer kan få kontakt. De skrev noget i stil med, at ejer vistnok havde sagt noget med "han ofte strejfede flere dage af gange...". Det er 1 måned siden jeg afleverede ham på internatet, og så går der jo noget tid med neutralisering osv. før de får nyt hjem, så ny ejer kan jo kun have haft ham i få uger, og så har den allerede strejfet flere gange? Ahmen, jeg er vred og virkelig skuffet!

  • #60   7. feb 2019 Han er ikke ligefrem egnet til at bo ude. Mine egne katte bor ude med fri adgang til fyrrummet, der er opvarmet, hvor de har kurve, fodres osv., men Tykke kan slet ikke sammen med min hankat. Min hankat er frygtelig bange for ham, og de har været oppe at toppes flere gange.
    Kynisk set så er jeg endnu dårligere stillet nu, når der er en ejer, for jeg kan ikke engang få den aflivet fordi der er en ejer. Det er hvad man får ud af at hjælpe dyr i nød smiley

    Ja, nu må jeg overveje, hvad jeg skal. Jeg kan tage til dyrlægen og få dem til at tjekke chippen, og så kan de vel kontakte ny ejer. Men hvor ansvarlig er ny ejer, når katten allerede strejfer og ser så knudret ud efter så kort tid.....jeg magter nærmest ikke at gøre alt det, for han kommer jo retur igen, hvis ejer bare slipper ham ud.


  • #62   7. feb 2019 Går det ikke bedre nu, hvor kuglerne er væk? smiley

    Når ejer allerede har lukket katten ud, er de også selv skyld i, at han er væk. smiley


  • #64   7. feb 2019 DET er jeg helt klar over, Batdog. Men som jeg forstod det på internatdamen, var det for et stykke tid siden, at hun havde snakket med ny ejer, som havde fortalt den strejfede flere dage af gangen. Så ny ejer må jo have sluppet katten ud ret hurtigt eftersom det altså ikke er mere end 1 måned siden, jeg afleverede katten på internatet. Den må jo have været på internatet noget tid, for de skal jo neutraliseres osv. Så det er begrænset hvor længe ny ejer kan have haft den.

  • #68   7. feb 2019 Nu er der så kommet et helt nyt twist på historien!
    Jeg pressede på, og fik lidt mere info. Katten havde en ejer på trods af manglende mærkning osv., så den kom retur til denne.
    Jeg kan ikke få kontaktinfo, så på den front er det same same...

    Jeg blev opfordret til at kontakte 1812 igen, fordi de jo havde sagen.
    De vil jo ikke tage en kat, der har en ejer, men fordi den har knuder i pels og vejrtrækningen ikke lyder super god, gik hun med til at give sagen til kredsformanden igen, men jeg skulle ikke gøre mig nogen forhåbninger. Dyr skal jo være mere døde end levende for at de vil gøre noget ved dyr der ikke passes ordentligt.

    Så mit gæt er, at jeg kommer til at hænge på ham uanset om der sker det ene eller det andet. Problemet er så, at jeg jo ikke engang kan få den fixet og behandlet hos dyrlægen, når jeg ved, der er en ejer (som jeg bare ikke kan få fat i).


  • #69   7. feb 2019 JO du er faktisk bedre stillet med en kat UDEN id-mærkning, end du er med.

    Uden mærkning tilhører katten ikke nogen. Det blev dommen, da en dyrlæge tog en kat ind, der var blevet påkørt og beholdt den efter den blev rask. Og ejer måtte IKKE få katten retur, fordi den ikke var mærket og registreret.


  • #70   7. feb 2019 Jeg tog netop den diskussion med 1812, men hun sagde at nu vidste jeg jo, at katten havde en ejer. Så jeg kunne ikke gøre noget, jeg måtte bare jage den væk.

  • #71   7. feb 2019 Kan du komme til katten? Måske et lile elastikhalsbånd, med en besked om at ringe til dig?

  • #72   7. feb 2019 Jeg ville få kuglerne fjernet uanset, så du slipper for splid mellem den og din hankat. Det ser jo ikke ud til, at ejer vil tage ansvar. Helt ærligt ville jeg sætte et halsbånd på katten, bede ejer ringe til dig, så i kan tage den derfra. For det lader ikke til, at de gider katten sådan rigtig.

  • #73   7. feb 2019 Salla - Ja, han er helt kælen, det blev han, da jeg skulle have ham indfanget første gang han "flyttede ind". Hvis det er som sidste gang, så er han hos os 24 timer i døgnet, så jeg tvivler på, at han går hjem ind imellem, når han først er kommet hos os igen.

  • #74   7. feb 2019 Jeg er ret sikker på, at han ikke går hjem igen.

    Endvidere så synes jeg, at det er noget sært noget at internatet hverken vil oplyse om, hvem der er ejer og at de bare siger at du skal jage den væk. Jeg troede i min naivitet at de var til for at hjælpe katte/dyr i nød.

    Jeg synes så hellere ikke, at den skal tilbage til ejeren, da de åbenbar er total ligeglad, for ellers ville de nok tage lidt mere vare på deres kat og i det mindste ID-mærke den.
    Der er nok også en grund til at den render væk fra dem hele tiden.


    Og selvfølgelig må du hjælpe den arme kat selv om den har en ejer.
    Og det er rigtig som Susanne skriver, der er faldet dom om, at katte som ikke er ID-mærket anses som ejerløse.

    Måske du skulle prøve at tage fat i internatet en gang mere, og så presse dem med, at du vil gå til medierne med historien om, at de nægter at hjælpe med at katte kommer tilbage til deres ejere selv om de ved, hvem ejeren er.
    De er garanteret ikke interesseret at sådan noget kommer ud i medierne, da det kan gå ud over deres donationer.


  • #75   7. feb 2019 Sikke dog en trist historie for Tykke smiley

  • #76   7. feb 2019 Tja når både ejer og internat er så ugidelige i denne sag, så tror jeg ærlig talt bare jeg ville skide højt og flot på dem og se om jeg selv kunne finde et ordentligt hjem til den lækre fyr sådan lidt via netværk og ikke lige klaret offentligt.
    Hvis nogen spørger har du jo bare jaget ham væk igen og ikke set mere til ham.
    Jeg ved godt det ikke er rigtigt eller ok, men ærlig talt så fortjener han da et hjem hvor man vil tage sig godt af ham og når han nu ikke kan med din egen kat, så var det måske den bedste løsning for ham, selvom det lige ikke er helt fint i kanten.


  • #77   7. feb 2019 Forskellen er at jeg nu VED, der er en ejer (for mig ukendt ejer). Så nej, lovmæssigt må jeg ikke bare få skåret klodserne af. Hvis jeg ikke vidste, der er en ejer, og jeg havde fremlyst alle mulige steder (det gjorde jeg første gang, han flyttede ind), så ville jeg ikke kunne hænges op på noget, for så handlede jeg i god tro. Men nu har den været på internatet, og de har givet mig den vide, at der ER en ejer. De MÅ ikke gemme oplysninger efter den nye lov, siger internatet, så derfor kan/vil de ikke give mig noget info. Jeg kan så undre mig over, at 1812 har gemt en masse oplysninger på mig, blot ved at se, hvilket nummer, jeg ringede fra.
    Vi bor på en lille ø, og det er én eller anden i nærheden af mig, der ejer katten. Hvad "nærheden" så er, ved jeg ikke, for jeg bor på landet. Vi har 2 dyrlæger på øen, så det er sådan lidt kikset at komme og sige jeg pludselig har fået en kat, som tilfældigvis ligner den, jeg fik tjekket for chip for en måned siden.

    Jeg venter på 1812 vender tilbage, det gør de sikkert ikke. Når der er gået 24 timer, kan jeg ringe igen.


  • #78   7. feb 2019 Hvem vil bevise, at du har fået fjernet kuglerne på ham?

    Hvis de er så ligeglade, så savner de ham ikke alligevel.


  • #79   7. feb 2019 Altså de lyder ret ligeglade med ham desværre, så de opdager nok ikke engang at nosserne mangler...

  • #80   7. feb 2019 Helt ærligt, jeg ville bare få kræet neutraliseret og betragte ham som min hvis du da gider have ham;) hvis han er hos dig konstant så er der jo ingen som opdager det;)

  • #81   7. feb 2019 Blandt opdrættere er det meget praktiseret. Kommer en fertil hankat for ofte og for tæt på deres fertile hunner, bliver de indfanget, får kappet bollerne og sat ud igen. Ingen opdrager en skid. smiley

  • #82   8. feb 2019 Stakkels kat smiley
    Det er bare så unfair over for dyrene, når ejer svigter, for de skal nemlig være døden nær, før nogen gør noget smiley
    Respekt til dig, Rikke, du har i det mindste gjort alt hvad du kunne for at hjælpe smiley Men jeg forstår sgu godt, hvis du giver op nu.
    Eneste forslag jeg har, er at kontakte Dyreværnet, Kattens værn, Inges Kattehjem, eller ? Måske de kan/vil hjælpe ?


  • #83   8. feb 2019 Du sender ham sgu bare med GLS til mig smiley Sådan en halvsur hankat vil passe perfekt til os sure trunter smiley

    Ej, Rikke, jeg forstår sgu godt at du er frustreret. At udlevere oplysninger om kattens ejer, er altså ikke i strid med GPDR, så bed dem tjekke med deres jurist inden katten flytter permanent ind (hos mig smiley ).


  • #85   8. feb 2019 Jeg gad ikke den diskussion med internatet, for egentlig vil jeg jo ikke have at ejer får katten tilbage.
    Alle muligheder er blevet vendt og drejet 700 gange herhjemme. Jeg smed såmænd gerne en neutralisering efter ham, hvis han så kunne fungere her, men det vil ikke løse alle udfordringer.
    Det lykkedes mig at få 1812 til at tage ham igen, denne gang kom de selv og hentede ham. Nu krydser jeg bare fingre for, at ejer ikke igen ser fremlysningen og henter ham.
    ---------------------------------------------------------------------------------
    Trine - Efter jeg pressede på, fik jeg at vide, at det var gammel ejer, der havde hentet ham på internatet. Så det er ikke en, der har købt katten - så havde han også været mærket og kastreret nu. Vedkommende hentede ham bare.


  • #86   8. feb 2019 Godt at han er hentet igen. Man kunne jo så håbe på, at internatet fik ham neutraliseret og øremærket, og at gamle ejer kun kan få katten udleveret, hvis disse udgifter er dækket (i håbet om, at vedkommende ikke gider at betale, så katten kan få et nyt, og forhåbentligt, bedre hjem).

  • #87   8. feb 2019 Det gør de desværre ikke smiley

  • #88   8. feb 2019 Man har jo lov at håbe på, at gamle ejer ikke gider at hente katten igen !! Så den kan få et nyt og bedre hjem.

  • #89   8. feb 2019 Ja, jeg håber virkelig også, han får et nyt og ordentligt hjem. Det skal så bare ikke være et nyt hjem, der er i nærheden af mig, for så ved jeg, han vil søge herhen igen smiley

  • #90   11. feb 2019 Desværre hentede gammel ejer ham på internatet dagen efter. Til gengæld fik jeg endelig kontaktoplysninger på ejeren - mon ikke hun var træt af at hente sin kat deroppe. Tykke hedder Gotfred, og han har adresse et stykke fra mig.
    Jeg kan så ønske og håbe, at hun får ham fixet....men jeg tvivler.


  • #91   11. feb 2019 Stakkels kat..
    Men hvor godt du trods alt har hendes oplysninger.
    Man kan håbe at de evindelige opkald fra dig om hvor hendes kat er får hende til at tage sig sammen i sidste ende. Om ikke andet, så fordi du er insisterende smiley


  • #92   11. feb 2019 Når han kommer igen, så får jeg helt sikkert fat i hende, og så får vi os lige en venlig snak om hold af katte smiley
    Jeg har fundet hende på FB ud fra oplysningerne, jeg fik, og der er der billeder af Gotfred som killing. Det var åbenbart et ups-kuld, da de troede de havde en hankat smiley Så det er nok lidt op ad bakke med at forstå det der med neutralisering.


  • #93   11. feb 2019 Så vil hun nok helle ikke savne ham. Jeg kunne sagtens finde på at hente ham, hvis han dukker op hos dig igen. Bare for at han så kan blive fikset og få et godt hjem. smiley

  • #94   11. feb 2019 Tænker altså også om ikke det bare er at fjerne katten næsten gang.

  • #95   11. feb 2019 Sørgeligt at folk er så ligeglade med deres katte smiley smiley
    Kender desværre ingen som lige mangler sådan en fyr, for ellers så havde jeg sgu også gerne “bortført” ham smiley
    Håber at du kan få talt hende til fornuft !! Og respekt for dit kæmpe arbejde, Rikke smiley


Kommentér på:
Tykke vil flytte ind

Annonce