{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
900 visninger | Oprettet:

Rikke
Rikke
Følgere: 3 Hunde: 3 Emner: 29 Svar: 1.102

Tykke vil flytte ind {{forumTopicSubject}}

Min egen store kat har i ugevis opført sig sært, når han er udenfor sit katterum. Han har kattelem, så det styrer han helt selv. Altså ikke "sær" som i syg......bare som om han ser spøgelser. Vi har ikke bemærket andre katte, men for nogle dage siden, mødte vi så "Tykke". En stor rød satan, der ikke ligefrem hører til herude på landet. Det er heller ikke lige den type kat, som naboerne ville have, for herude er der altså kun staldkatte med et formål.
Tykke her er altså ikke ligefrem venligt stemt, men den vil ikke smutte hjem, faktisk er den her 24 timer i døgnet, så nu må jeg jo så igang med at få den gjort venlig nok til at fange og få tjekket for chip. Øretatoo har den næppe - jeg kan ikke se noget i hvert fald.
Jeg serverede vådfoder for dyret i morges, og jo....det blev da spist, men det var tydeligt, at det ikke lige var dét niveau der normalt blev serveret.

Næste problem.....Tykke er så stor, at han ikke kan være i transporttasken, den er jo mega stor. Måske jeg kan låne en hos dyrlægen.

Hvorfor skal alle de der katte altid ende hos mig, jeg har slet ikke tid til det her kattepjat, for jeg skal opereres om en uge, så der skal den altså være væk......ARGH!!

Ingen spørgsmål herfra.....jeg skulle bare brokke mig. Og så kan jeg da lige vise dyret frem

Kommentarer på:  Tykke vil flytte ind
  • #1   7. jan Han er ellers fin

• AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 42 Svar: 1.257
    #2   7. jan nøj, sådan en kat måtte også gerne være tilløber ved mig

• #3   7. jan Vi har overtaget en del tilløbere igennem årene, men den her røde fims, er for ond til min den store kat. Han plejer ellers at "velkomne" alle.

Hvis jeg endelig får den til dyrlægen, så skulle det ikke undre mig, at den så ikke er chippet, og så hænger jeg på den....det ville være meget typisk for mig

• #4   7. jan Måske spørger jeg dumt, men du hænger vel ikke mere på den end at dyrlægen kan aflive kræet? Altså hvis ikke den er mærket på nogen måde og du ikke kan finde ejer.

• #5   7. jan Jo jo....jeg kan naturligvis betale dyrlægen for at aflive en kat, hvis den hverken er chippet eller nogen har henvendt sig på mine fremlysninger. Men hvis jeg skulle betale aflivninger hver gang en tilløber vil flytte ind.....arh, jeg kan godt finde andet at bruge penge på.

Men altså....mon ikke den er chippet, det er jo ikke en discount kat.

• #6   7. jan Du kan ringe til Dyrenes Beskyttelse, så tjekker de chip og enten omplacerer eller afliver hvis ikke ejeren kan findes

• #7   7. jan Med mindre din dyrlæge er lige så flink som min. Han gør det nemlig ganske gratis når jeg kommer med en herreløs kat

• #8   7. jan Måske er Tykke en af de arme stakler som er blevet kørt ud på landet og smidt ud af bilen?

Hatten af for at du tager dig af de arme kræ

• #9   7. jan Den skal fanges for at tjekke chip, og når den er fanget kan jeg lige så godt køre til dyrlægen for at tjekke chip.

Jeg har diskuteret med DB et hav af gange, de tager IKKE katte medmindre de er helt små killinger eller de er syge og ikke ligner en kat, der har et hjem. Man kan stampe i jorden så tosset man vil, det er gjort flere gange. Sidste gang jeg forsøgte var i sommers.

Men som sagt....jeg tror da sådan en kat har en ejer. Nu skal katten så bare fanges.

• #10   7. jan Jeg er ret sikker på, at sådan en kat ville blive solgt i stedet for at blive dumpet. Det er let at komme af med langhårede katte. Jeg tænker at han er knap så ond, hvis man kender ham

• #11   7. jan I går fandt vi en anden død kat i stalden, det var heller ikke vores kat. Den må være død af indre blødninger, for der var ikke noget at se.
    Så gik der lige nogle timer med at lede efter efterlysninger, og få fat i ejer.....jeg er træt af andres katte

• #12   7. jan DB tager nu heller ikke imod nogen som helst katte her - medmindre man betaler eller det er en politisag...

• #13   7. jan Han må sgu tilhøre nogle - den type katte er ikke nogle der bare render rundt uden at være passet. Staldkat er han ihvertfald ikke! Så mon ikke det kan lykkes

• #14   7. jan Nå okay, DB var de absolut eneste, der ville hjælpe her, da en kat havde lagt killinger i vores stald og derefter forsvandt. De kom og hentede kuldet og fik dem aflivet. Alle andre organisationer afviste at gøre noget. Det er bestemt heller ikke alle dyrlæger, der gør noget gratis.

• #15   7. jan Nu kan det jo sagtens være et hul i hækken der er tale om. At en kat er langhåret er ikke en garanti for noget som helst.

Den "fine" kat herunder, er et godt eksempel;

• #16   7. jan Selvfølgelig - men det er ikke en typisk "gratis-kat". Herovre koster de horriblepriser bare der er antydning af langt hår.
    Det så lidt ud til, at den havde halsbånd på, men da jeg kom lidt tættere på, var der vist ikke noget. Men måske har den haft halsbånd på tidligere, så det er derfor pelsen fluffer lidt mere der.

• #17   7. jan Emma - Ja, DB tager moderløse killinger, det var også det, jeg skrev. Alm. voksne raske katte tager de altså ikke her på øen. Ikke engang de syge katte, jeg har henvendt mig med, har de villet tage. Så det er slet ikke en vej, jeg ville gå, hvis den ingen chip har.

• #18   7. jan Om ikke andet vil en kasteration gøre ham mere medgørlig.

Og tillykke med din nye kat, han er smuk.

• #19   7. jan Her er DB lige til at lukke op og skide i , tilgengæld er KV så virkelig guld værd. SÅ søde og hjælpsomme også med voksne tilløber katte.

• #20   7. jan Jeg er ret sikker på, at der ikke er nogen klodser, jeg har nemlig siddet i "evigheder" og snakket med den på afstand, så har kigget så meget jeg kunne. Så enten er den kastreret eller også er det simpelthen en hunkat. Det er lidt svært at se, for der er jo ligesom en del hår.

• #21   7. jan KV er ikke her på øen.

• #22   7. jan Ved ikke hvor du bor.

• #23   7. jan Hvor er han smuk, ser næsten helt kongelig ud

• #24   7. jan Kattens Værn ville så ikke hjælpe os overhovedet. Måske det kommer an på, hvor man bor

• #25   7. jan Det gør det sikkert.

• #26   7. jan Gg halvvejs gennem teksten, da jeg ramte stykket om en for lille transportkasse, så var jeg overbevist om jeg skulle ned og se et billede af en Tiger
    Pøj pøj med at få tygge hjem igen.

• #27   7. jan Tykke er større end min kat på 8 kg.

Nu har jeg lånt en form for kaninbur med en smart stor åbning, den er nok lettere at få ham i end en transportkasse, hvis han bliver ved med at være så gnaven. Så kan han få mad i den, så han selv går derind. Forhåbentlig.

• #28   7. jan Hvor er han altså smuk! sådan en rigtigt ond i sulet garfield-kat. Håber, at han hopper ind og I finder en chip og han genforenes med sin ejer som elsker ham

• #29   7. jan Tykke-gate udvikler sig!

Jeg fik renset kaninburet, så det var klar til aftensmaden.
    Han startede ud med at glo på mig, som om jeg var idiot. Men altså.....jeg er generelt ret stædig, så hvis han ville have mad, måtte han gå op i buret. Jeg stod nogle meter væk. Jeg havde desværre fået sat skålet lige præcis, så han kunne strække sig så han kun var halvt inde i buret. Jeg lod ham spise lidt, han spiser i øvrigt voldsomt langsomt, og så gik jeg hen for at rette skålen, så han var nødt til at gå helt ind.....vente vente vente.....Bum, så gik han op og satte sig ned og spiste. Jeg rykkede helt tæt på buret og satte mig ned. 30 cm. fra hans hoved sad jeg og snakkede og snakkede. Nu får han så fred til i morgen tidlig, jeg har været derude temmelig mange gange i dag bare for at vænne ham til at jeg skal være der, og jeg bevæger mig osv... I morgen tidlig får han så LIDT mad igen, og så vil jeg ved middagstid give ham luksusmad, og så skal jeg forsøge at klappe låget, så vi kan komme til dyrlægen.

• #30   7. jan Åh Garfield . På vegne af alle medlemmer i "beundrere af tykke hankatte"-klubben, takker jeg dig for din indsats

• #31   7. jan Det lyder da som om, at han faktisk er ret samarbejdsvillig Og der er ingen tvivl om, at han er vant til mennesker.
    Så er spørgsmålet jo så bare, om han har en familie der savner ham ? Eller om han er dumpet af tidligere ejer ?
    Håber at han er chippet, og har en familie, som savner ham.

Og respekt til dig, for at tage ansvar Rikke

• #32   8. jan Fandens!!!

Jeg fik klappet buret her til formiddag, og var hos dyrlægen. Tykke er ikke chippet.
    Den evige diskussion med 1812 blev taget. Uanset hvad jeg har ringet med af katte, får jeg at vide, jeg har gjort det hele forkert. Nej da....jeg måtte da ikke indfange og tjekke for chip før jeg havde en aftale i hus med dem først. Så kunne jeg jo fortælle, at sidste gang, som var i sommers, fangede jeg IKKE katten (altså en anden dengang), men ringede for at aftale med dem først....der fik jeg besked på, at jeg da måtte tjekke for chip, for den kunne jo have en ejer. Men det er jo ligegyldigt, hvad man gør, for de har ikke lyst til at tage katte, der ikke er syge eller moderløse killinger, så det er jo bare dårlige undskyldninger. Så må de jo bare sige det, men det sværter jo deres image.

Jeg blev faktisk en anelse rasende, da jeg sgu kæmpet for den kat. Hun gik med til at kredsformanden ringer til mig inden for 24 timer. Det er bare pisse usmart, at jeg så må lukke katten ud af buret igen, for jeg aner ikke om jeg kan fange ham på den måde igen.
    Jeg har ikke en masse dage at give af til at forsøge, for jeg skal jo opereres, og så kan jeg ikke sidde i timevis i stalden.

• #33   8. jan De tager heller ikke moderløse killinger, skal jeg hilse og sige.

• #34   8. jan Jeg har været oppe med 1 lille moderløs, der sad midt på vejen i styrtende regn. Der var vi kun igennem en lille diskussion. Men den har heller ikke været mere end 4-5 uger, den var meget lille.

• #35   8. jan Første gang de nægtede var da jeg boede i Vestjylland. Nabogården fik to killinger dumpet, de havde knap nok fået øjne, og hendes kat prøvede at dræbe dem. Dem kunne vi ikke få hjælp til. Og så senere da jeg boede i Sorø, blev der dumpet ungkatte og killinger ca 2 gange om året, det kunne de sørme heller ikke hjælpe med.

Den eneste gang de har hjulpet var med et råd, da Balder fandt en rovfugleunge på jorden. "Lad den ligge," var svaret. Så det gjorde vi. Det virkede også.

• #36   8. jan Aldrig om jeg selv kunne finde på at gøre det, men jeg er ikke overrasket over, at så mange ender med at dumpe dyr, for man bliver så frustreret, når man står med andres dyr, der faktisk er et problem.

• #37   8. jan Tykke, som reagerer når jeg kalder "Kisser", har simpelthen personlighedsspaltning. Da jeg tidligere i dag, lukkede ham ud af buret efter dyrlægen, var vi bedste venner i flere minutter. Han gik så en gang rundt om sig selv, og da han så mig igen, knurrede han og så voldsomt ondt på mig som om...."hvem fan' er du!?!?!? "

• #38   8. jan Lyder som om katten godt kunne have ondt.

• #39   8. jan Nej, det er tror jeg ikke.

• #40   8. jan Det kan godt være, at du har ret, men det er et typisk reaktionsmønster for en kat.

• #41   8. jan Ingen kan vide det.
    Både dyrlægen og jeg har fået lov at røre ham og trykke igennem uden ubehag eller reaktion.
    Her tror jeg faktisk det er ret uskyldigt, for det virker som om han bare har lidt svært ved at huske, at det jo er mig. Vi har jo ikke kendt hinanden ret længe, og der er sket kæmpe meget på få dage.

Jeg var lige ude for at aftenfodre ham, og han var næsten ikke sur. Han er som en omvendt ost....han bliver mildere og mildere.

• #42   8. jan Han er dælme godt nok en flot fyr.

• #43   8. jan Det er trist, at det er så svært at få hjælp til herreløse katte
    Og det viser med al tydelighed, at vi har et stort problem med herreløse katte
    Håber at der bliver lagt en god plan for ham den flotte fyr.

• #44   9. jan Kredsformanden skulle ringe indenfor 24 timer, det gjorde vedkommende ikke. Jeg har igen haft fat i DB, der ville rykke vedkommende.

• #45   9. jan Wow det er en flot kat jeg aftog gerne hvis du ikke fik ham.til at lyde som en der kunne æde min hvalp

• #46   9. jan Jeg var oppe på internatet med ham i dag, så nu har han fået en varm seng at sove i.
    Det var sgu lidt trist at sige farvel til ham, vi har jo brugt en del timer sammen her de sidste par dage. Da jeg kaldte på ham for sidste gang herhjemme, løb han mig i møde, og ville meget gerne kæles, så det var lidt drøjt at sætte ham op i buret, og vide, han ikke kom med hjem igen. Det er jo skørt, det var så kort et visit, men han er virkelig en speciel fætter, jeg nok aldrig glemmer.

Min egen store mis var glad for at blive lukket ud, han har været spærret inde i flere dage pga. Tykke

PS. Jeg regnede med, at Tykke var kastreret, men vi fandt ud af, at der sad 2 små ærter deromme, aldrig har jeg set så små klodser på en kat. Og jeg har altså set en del, da jeg altid selv har hankatte (som altid kastreres)

• #47   9. jan Godt at du fik ham afsat til et internat, så får den flotte fyr forhåbentligt snart et godt hjem, og bliver 2 små kugler fattigere

Kan godt forstå, at det var med blandede følelser, at du afleverede ham. Sådan er det at være en hjælpsom dyreven, med et stort hjerte

• #48   9. jan Åh lille Garfield, altså. Hvis ikke jeg boede i et andet land med en hund, der elsker at løbe efter katte, og en mand, der hader katte, så SNUPPEDE jeg ham sgu så!

• #49   10. jan Jeg var også meget på nippet til at beholde ham selv, og få det til at fungere på en eller anden måde. Der var også nogle stykker i min omgangskreds/bekendte der meldte sig på banen. Det "farlige" ved sådan en flot kat med langt hår, er, at folk ofte i sådan en situation køber (overtager) med øjnene, ikke hjernen, så jeg sagde nej. På internatet bliver han fixet, får ordnet pels osv. For år tilbage arbejdede jeg faktisk på netop dét internat, så jeg ved jo hvordan tingene fungerer der, og de langhårede katte ryger lynhurtigt, så han kommer ikke til at sidde der ret længe.

• #50   10. jan Jeg tænkte nok, at han var fertil, siden at han var sådan en sur herre. Som kastrat vil han blive meget mere mild.

Vi har selv en sur herre pt., men vi håber meget, at han også falder til ro, nu hvor bollerne er kappet.

Kommentér på:
Tykke vil flytte ind